Sivu 27/56
Lähetetty: 17.11.2005 22:41
Kirjoittaja JTM
Jokari_ kirjoitti:JTM kirjoitti:sakke kirjoitti:
Eikös
tämmönen olisi aika pop? Jos, niin kysele kerhon Venäjänmatkaajilta.
Ja Ilkallahan on tuolla
myyntipuolella paria aika kivannäköistä rattia myös tarjolla.
Tuo Venäjä-ratti olisi juuri sopiva tällaiselle vähän vanhemmalle miehelle. Nyt on autossa kiinni Ilkalta ostettu ralliratti. Jos tuollaisen hienon venäläisen saisi, niin joutaisi tämä ralliratti nuoremmille Ladakuskeille.
Ei sattuis olemaan JTM:llä kiinnostusta vaikkapa vaihtaa päittäin näitä meidän ratteja? Kenties pientä välirahaa multa? Alko nimittäin ralliratti himottaa kun Mikkoo laittoi kiinni omaansa tuon 32-senttisen ruorin
Äsken tosiaan tajusin miten ratti lähtee pois. Ottaa vaan pois tuon keskiön ladamerkin ja kas kummaa, mutterihan sieltä löytyy
Parit kuvat ruorista:
1 2 3
Voisihan tuota ainakin harkita. Rallirattihan ei ollut kallis, mutta Momon keskiö oli vähän tyyriimpi.
Lähetetty: 17.11.2005 22:49
Kirjoittaja Jokari
JTM kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:JTM kirjoitti:
Tuo Venäjä-ratti olisi juuri sopiva tällaiselle vähän vanhemmalle miehelle. Nyt on autossa kiinni Ilkalta ostettu ralliratti. Jos tuollaisen hienon venäläisen saisi, niin joutaisi tämä ralliratti nuoremmille Ladakuskeille.
Ei sattuis olemaan JTM:llä kiinnostusta vaikkapa vaihtaa päittäin näitä meidän ratteja? Kenties pientä välirahaa multa? Alko nimittäin ralliratti himottaa kun Mikkoo laittoi kiinni omaansa tuon 32-senttisen ruorin
Äsken tosiaan tajusin miten ratti lähtee pois. Ottaa vaan pois tuon keskiön ladamerkin ja kas kummaa, mutterihan sieltä löytyy
Parit kuvat ruorista:
1 2 3
Voisihan tuota ainakin harkita. Rallirattihan ei ollut kallis, mutta Momon keskiö oli vähän tyyriimpi.
Harkitse ihmeessä
Onko tuo sun rattisi jotain perinteistä mallia, vaiko sukua noille ylläoleville ruoreille^^ ?
Mut niinku sanottu, jos ratti miellyttää silmää niin voin mä siitä jotain maksaa

Lähetetty: 19.11.2005 2:27
Kirjoittaja Jokari
Tankkasin taas vaihteeksi kokeilumielessä 10 €urolla 95:sta. Jälkikäynnit tulivat hetimmiten takaisin, neljä kertaa sammutin ja neljä kertaa kävi pitkät hörskytykset...98:lla vastaavat lukemat ehkäpä 1/10
Joten ei muuta kuin 98:a tankkiin tästäkin etiäpäin. Ja tiedetään, vikaa on

Lähetetty: 19.11.2005 10:13
Kirjoittaja JTM
Voisit Jokari tulla katsomaan millainen ratti on kyseessä, niin päästäisiin helpommin hieromaan kauppoja.
Lähetetty: 19.11.2005 11:40
Kirjoittaja Kimmo86
Viikko ja 500km kattipaskalla nyt takana. Ainoa häiriö on ollut sen harmaan johdon irtoaminen kaasarista, joka hävitti tyhjäkäynnin. Mutta muuten auto on pelannut niin luotettavasti, että uskaltaisi ajaa vaikka Uralille ja takaisin
Sytytystä voisi kokeilla säätää jokupäivä, jos ei muuten niin ihan huvin vuoksi ettei pääse unohtumaan miten sekin tehdään.. Niin ja kerhotarrakin vielä puuttuu tosta, joutuu odottelemaan seuraavan Pravdan ilmestymiseen asti

Lähetetty: 19.11.2005 13:52
Kirjoittaja Jokari
JTM kirjoitti:Voisit Jokari tulla katsomaan millainen ratti on kyseessä, niin päästäisiin helpommin hieromaan kauppoja.
No tottahan toki. Laita vaan yv:nä puhelinnumero niin sovitaan lisää. Nyt viikonloppuna käy ihan milloin vaan.
Lähetetty: 19.11.2005 18:03
Kirjoittaja Kimmo86
Tänään ajellessa alkoi taas CE-valo kummitella mittaristossa, mutta sammui kun moottorin käynnisti uudestaan. Mitään varsinaista vikaa autossa ei kuitenkaan tuntunut olevan, joten en siitä sen suuremmin huolestunut. Kotona tallissa tuli tutkittua vähän tarkemmin, että mikä mahtoi valon sytyttää; ja olihan siellä joku alipaineletku irronnut. Samalla tuli todettua että melkein kaikki muutkin letkut ovat joko löysällä tai halki.
Ei jäänyt montaa vanhaa letkua jäljelle, kun aloin niitä vaihtamaan

Tyhjäkäynti putosi samalla 1200 rpm

900, eli taisi vuotaa ilmaa niistä letkuista..
Lähetetty: 19.11.2005 21:57
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:Tänään ajellessa alkoi taas CE-valo kummitella mittaristossa, mutta sammui kun moottorin käynnisti uudestaan. Mitään varsinaista vikaa autossa ei kuitenkaan tuntunut olevan, joten en siitä sen suuremmin huolestunut. Kotona tallissa tuli tutkittua vähän tarkemmin, että mikä mahtoi valon sytyttää; ja olihan siellä joku alipaineletku irronnut. Samalla tuli todettua että melkein kaikki muutkin letkut ovat joko löysällä tai halki.
Ei jäänyt montaa vanhaa letkua jäljelle, kun aloin niitä vaihtamaan

Tyhjäkäynti putosi samalla 1200 rpm

900, eli taisi vuotaa ilmaa niistä letkuista..
Taitaa tuossa ollakkin suurimmat syyt atsteekin huonoon toimintaan, eli huonot letkut ja huono huolenpito

Lähetetty: 19.11.2005 22:14
Kirjoittaja JTM
Jokari_ kirjoitti:JTM kirjoitti:Voisit Jokari tulla katsomaan millainen ratti on kyseessä, niin päästäisiin helpommin hieromaan kauppoja.
No tottahan toki. Laita vaan yv:nä puhelinnumero niin sovitaan lisää. Nyt viikonloppuna käy ihan milloin vaan.
Ei nää numerot ole niin salaisia; 050 5724257 tai 289669.
Lähetetty: 20.11.2005 11:36
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti:
Taitaa tuossa ollakkin suurimmat syyt atsteekin huonoon toimintaan, eli huonot letkut ja huono huolenpito

Niinpä, vai meinaatko että mä olisin kohdellu sitä jotenkin kaltoin

Mutta asteekilla ajaminen on ympäristöteko, hyihyi teitä ketkä ajelette niillä vanhoilla saastuttavilla ladoillanne, sietäisi hävetä

Lähetetty: 20.11.2005 11:51
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:
Taitaa tuossa ollakkin suurimmat syyt atsteekin huonoon toimintaan, eli huonot letkut ja huono huolenpito

Niinpä, vai meinaatko että mä olisin kohdellu sitä jotenkin kaltoin

Mutta asteekilla ajaminen on ympäristöteko, hyihyi teitä ketkä ajelette niillä vanhoilla saastuttavilla ladoillanne, sietäisi hävetä

Emmä tarkottanu että sä olisit pitäny huonosti, vaan entiset omistajat usein
Ja perskeles, kyä mää mieluummin otan 75 täyttä konia kuin 67-nuhaista atsteekkikaakkia

Lähetetty: 20.11.2005 12:55
Kirjoittaja Misha
Jokari_ kirjoitti:
Parit kuvat ruorista:
1 2 3
Ompas ihq ratti, just tommosen mä haluaisin tähän omaan vehkeeseeni. Useimmat ralliratit ei oikeen nappaa kun ovat jotenkin liian radikaalin näköiset, mutta toi olis sopivan konservatiivinen.
Noita saa kaiketi Venäjältä?
Kukahan idässäkävijä tois mulle tommose?
Lähetetty: 20.11.2005 16:13
Kirjoittaja Jokari
Misha kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:
Parit kuvat ruorista:
1 2 3
Ompas ihq ratti, just tommosen mä haluaisin tähän omaan vehkeeseeni. Useimmat ralliratit ei oikeen nappaa kun ovat jotenkin liian radikaalin näköiset, mutta toi olis sopivan konservatiivinen.
Noita saa kaiketi Venäjältä?
Kukahan idässäkävijä tois mulle tommose?
Tuo oli oikein hyvä ratti, niin kaun kuin oli. Nyt tuo ratti on kiinni JTM:n asteekissa ja 32-senttinen ralliruori mun laaborissa. Vielä kerran suuret kiitokset JTM:lle sekä erkkimaliselle avusta!
Noita venäjänratteja saa Venäjältä, muuta en tiedä. Kyllä tuo muuten olis mennyt, mutta otti polveen aika ilkeästi. Nyt ei tuolla ralliruorilla enää ahista ja ajoasentokin muuttu käsittämättömän paljon paremmaksi

Hyvä tolla on pyöritellä...
Vielä kuva
ratista
Lähetetty: 20.11.2005 16:22
Kirjoittaja Jeltsin
Hyvähän tommonen ratti on,etenkin talvella.Mulla oli pikkuratti vähän aikaa paikallaan,mutta sitte rupes ärsyttämään kun se ohjaus muuttu niin jäykäksi ja vaihdoin orggis ratin takasin.
Lähetetty: 20.11.2005 16:32
Kirjoittaja Jokari
Jeltsin kirjoitti:Hyvähän tommonen ratti on,etenkin talvella.Mulla oli pikkuratti vähän aikaa paikallaan,mutta sitte rupes ärsyttämään kun se ohjaus muuttu niin jäykäksi ja vaihdoin orggis ratin takasin.
Ohjaus ei kyllä käytännössä muuttunu yhtään rankemmaksi, vaikka halkasija pieneni 7,5 cm. Tuntuma on vaan jotenkin paljon parempi tolla, emt. Vanhalla ruorilla oli jo vähän ylikevyt fiilis. Tosin eihän nuo 155:set nastarenkaat paljoa vastustele
Vois muuten pikkusen jopa tiputtaa tota rattiputkea alemmas prikkojen kanssa...on ehkä hieman ylhäällä toi ratti, tosin ei paljoa. Kattoo nyt jaksaako.