Auto oli mahdollisuus ostaa myös länsivaluutalla kauppayhtiö GENEXin välityksellä. Valuutan lähteellä ei ollut väliä - osa oli saanut länsivaluuttaa sukulaisiltaan Länsi-Saksasta, toiset esim. komennustöistä "ystävällisiin kehitysmaihin", joissa DDR:n insinööreille, lääkäreille ja opettajille maksettiin palkka länsivaluutassa.
Tuli mieleen taannoinen tv-juttu jostain parisen kymmenen vuoden takaa, jossa suomalainen toimittaja haastatteli saksalaista autokauppiasta koskien täkäläistä autoveroa. Autokauppias ei voinut millään uskoa, kuinka paljon esimerkkinä olleesta Warre 353:sta joutuu maksamaan autoveroa, jos sen tuo Suomeen.
Ajat on muuttuneet.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Syksyllä oli mulla warre myynnissä, olisihan tuosta hyvät rahat saksasta saanut...Aloin sitten miettimään, mitä sitten kun warren myyn? Peruin myyntiajatukset.