Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Ja ne letkut kannattaa kattoa... Yleensä murtuu tiukkojen mutkien kohdalta, ja liitoksista. Itsellä oli lisäksi sellaista, että edellinen omistaja oli uusinut osan letkuista liian isoreikäisellä letkulla, olisi varmaan kiristäjien kanssa mennytkin mutta ilman niitä falskas jotkut aika kivasti liitoksista... Osa niistä on vieläkin tuolla, mutta osassa paikoista pitävät, kun jotkut letkuliitokset on isompia kuin toiset... Hankalinta on silloin kun vaan toisessa päässä on isompi rööri... :?

2 metriä oon jo tuonne tainnut letkua vaihtaa, kaapissa on toiset 2 varalla jos taas joskus jotain menee...

Muuta en kyllä osaa sanoa, kun on toi systeemi mullekin hiukan aina jännittävä kapistus :) Senverran toki että itsellä toi on tuntunut myös yllättävän pirteältä 1300:seksi, vaikka päästöt tossa kesällä kohdillaan olikin. Sinänsä ei voi verrata kun en ole vastaavalla normaaliladalla ajellut, mutta kylläkin monella 1.2-1.4 muunmerkkisellä kaasarikamppeella, ja kyllä ne on yleensä laiskempia olleet.
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Nakkaat sen axtec-tekniikan mäkeen ja vaihdat siitä toisesta ruisku-Samarastasi tekniikan (tankit, pa-linjat, sähköt yms.), niin loppuu nuo päästöongelmat. Tai sitten alat sorvaamaan ruiskua tuohon 1.3 koneeseen...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei vielä mitään luovuttamista, original is always original... :wink: Kannattaa tarkistaa myös onko pakoputkessa vuotoja. Uusi ilmanputsari, ölynvaihto, venttiilien säätö, jäänestoa tankkiin normaalia enemmän ja sitten vielä jo mainitut kaasarin letkujen tiiviyden toteaminen. Ja sitten kun nämä olet tehnyt niin uudestaan mittaukseen.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo paljon olis noita tarkistus ja huoltokohteita, voishan se vika sieltä löytyäkin, mut jos sen jättää takapihalle niin autokeiju voi tulla sen korjaamaan :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Autokeijun huoltopiiriin ei Asteekki Samarat kuulu :wink: Työkaveri osti 16 eurolla 1,5 asteekki samaran ja vikaa on riittänyt, autokeijua ei ole näkynyt mailla eikä halmeilla
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

annettiinko sille riittävästi aikaa
jos itse on kokoajan tallissa niin ei tule
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Voi morjens

Näinkin Jussista unta, tätäkö se merkitsi? :?

Ei siinä mitään, sedan-Samarat on ihan hienoja, eikä toi axtekki oikeesti mikään mahottomuus ole. Mutta lieneekö tarkoituskaan ton kuntoon saattaminen.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jartsa 67

5-vaihde

Viesti Kirjoittaja Jartsa 67 »

sakke kirjoitti:Ajaa huristelin tänään reilut 500 kilometriä alle 7 litran keskikulutuksella. En tiedä onko tuo nyt mikään uutinen, mutta tulokseen olin varsin tyytyväinen varsinkin kun en koko matkalla kulutusta mitenkään ajatellut. Jotenkin tuossa viisivaihteisessa loodassa tuntuu, että suunnittelu olisi jäänyt neloseen asti sillä vitosella tuntuu että saa olla jatkuvasti polkemassa kaasua jottei vauhti hiipuisi ja joutuu muutenkin olemaan paljon aktiivisempi kuin nelosella körötellessä ettei economy huuda keltaisella.


Itselläni 1,5 ruiskusamara ja jaksaa vetää erinomaisesti 5-vaihteella. Lähtee kiihtymäänkin vitosella ihan kivasti 80:n vauhdista. Mitään hiipumista en ole havainnut. Keskikulutus on vakiintunut 6,6 - 6,9 l/100km
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

pressa kirjoitti:annettiinko sille riittävästi aikaa
jos itse on kokoajan tallissa niin ei tule
:lol: Kyllä sille aikaa annettiin, välillä jopa useita viikkoja :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Nytte rupes yhtäkkiä pitämään naksutusta tä kone. Illalla kattosin virranjakajaa ettei pyörijä olis ottanut mihinkään kinni ja ei ottanut. Ääni hiljaisena kuuluu kulläkin jostan virranjakajan alueelta, mut saataa olla venttiilikin tai joku laakeri sökö... :( Päivän valossa täytyy tänään tutkia paremmin mikä siin on oikein pielessä. Samarassahan onvirranjakajassakin laakeri... mahtoikohan se ottaa nokkiin.

Eikse ole niin että ettei venttiili rupe naputtamaan yhtäkkiä vaan ääni tulee vähittelen usean tuhannen matkan aikana?
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Jartsa 67

Viesti Kirjoittaja Jartsa 67 »

Tänään aamulla mittari näytti -18 ja Samara lähti kuin palmun alta käyntiin ilman lämmityksiä. Naapuria silminnähden hitsit, kun sen Vectra ei lähtenyt käyntiin. Muutenkin Samara on yllättänyt positiivisesti. Odotukset muutaman satasen autoa kohtaan eivät olleet mitään suuria, mutta Sammy vaan toimii erittäin hyvin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ajattelin vähän tuunata Samaraa, otin vanhasta raadosta sivupeilit irti, tarkoituksena korvata nykyisen tuulessa lepattavat peilit jämäkämmillä, vanhassa oli kuskinpuolen peili lisäksi sävytetyllä lasilla.

siis kuulostaa hommana ihan helpolta, mutta uskokaahan ettei se niin helppoa olekaan! Peileissä on eroja, niissä rungoissa oli jotain pieniä poikkeemia lähes peilikohtaisesti (siis 4 peiliä ja kaikki erillaisia). kuskin puoli jäi kokonaan vaihtamatta, mutta toisen puolen sai vaihdettua. se sävypeili on varmaan joku tuning juttu, joten taas tuli todistettua ettei tuninki kannata.

no onneksi sain sen lepsumman peilin ainakin vaihdettua, lisäksi nyt on molemmissa peileissä säätövipu, mikä ei ole katkennut, toisaalta yhdessäkään noista neljästä peilistä ei tuo säätö oikein toimi vivusta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Vaimon Samara seisoi koko joulukuun ja alkuviikosta sukulaismies tarvitsi auton alleen, koska hänen auto oli pajalla ilkivallan vuoksi. Oli kuulemma lähtenyt kuin palmun alta käyntiin ilman lohkolämmitintä. Ainut pikkuvika oli parin päivän käytössä tullut, niin lämppärin moottori lopetti toimintansa kokonaan.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noi yli parinkympin pakkaset aiheutti samarassa bensakulutuksen nousun 1 l/100km eli noin 9 l/100 km, joka osittain saattoi johtua siitä että pakkasen aikaan tuppasi kumit vähän tyhjentymään eikä sitä aina huomannu lisätä ilmaa. Ajoin myös enempi moottoritiellä ja käyttäen vitosvaihdettakin ja lohkolämmitintä ei ollut käytössä joten lähtökulutus on varmaan ollut kova. myös jarrunestettä on kadonnut pakkasviikolla jonkin verran, tyypillinen juttu ollut myös takavedoissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei mitään hurjan kallista ruisku-samaran huoltaminen, kävin noutaa motonetista tarvikkeita:

ilmansuodatin 5,90e
tulpat 10,00e
bensasuodatin 15,81e
öljysuodatin 4,20e
teboil 5W-40 19,90e
YHTEENSÄ 55,81e

ei noissa enää paljon säästäis vaikka venäjältä hakis, paitsi sieltä voi tietty saada ihan orkkistavaraa, noi on kai jotain länsimaista.

Eikä tosta enää puutu isompaan huoltoon kuin jäähdytysnesteen ja jarrunesteenvaihto, jakohihnan + rullan vaihto, lambda anturin vaihto sekä vaihteistoöljyn vaihto, mutta noita ei tarvii kuin parin vuoden välein tehdä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin