Sivu 28/33

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 0:36
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Asiantuntijoille asian erottaminen yllä olevasta kuvasta ei tuota tuskaa :lol:
Mie nyt hädintuskin erotan 1.3:n 1.5:sta :lol: Kaipa se 1.5 o, eikös 1.6:ssa oo erivärinen kansi, tai sit ei :lol:
Juujuu sateenkaaren värit on...1200cc kääpiolohko Kuva

NOT

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 1:03
Kirjoittaja samarai
Ei kai sille koneen koolla nyt paljonkaan ole väliä - tärkeämpää on se, että mikä kaasari siellä pellin alla on. :wink:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 2:27
Kirjoittaja Jokari
samarai kirjoitti:Ei kai sille koneen koolla nyt paljonkaan ole väliä - tärkeämpää on se, että mikä kaasari siellä pellin alla on. :wink:
Juurikin näin! :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 8:32
Kirjoittaja AI
mikko853 kirjoitti:erivärinen kansi
Enpäs ole tähän päivään mennessä nähnyt erivärisiä kansia.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 20:15
Kirjoittaja Mara
Se on venttiilikoppa, joka on remmissä alumiinin värinen. Hyvä yritys. :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 20:20
Kirjoittaja mikko853
AI kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:erivärinen kansi
Enpäs ole tähän päivään mennessä nähnyt erivärisiä kansia.
No ainakin 1200cc ja 1500cc koneissa on musta kansi kun taas 1300cc remmissä on alumiinin värinen, maalaamaton kansi, jollei muistikuva ihan petä niin samanlainen on myös 1600cc:ssa.

1700cc:stä on hämärä muistikuva jotta olisi musta.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 20:23
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti: No ainakin 1200cc ja 1500cc koneissa on musta kansi kun taas 1300cc remmissä on alumiinin värinen, maalaamaton kansi, jollei muistikuva ihan petä niin samanlainen on myös 1600cc:ssa.

1700cc:stä on hämärä muistikuva jotta olisi musta.
Äijä puhuu venttiilikopan väristä, ite jo ihmettelin mitä sieniä olet vetänyt jos olet nähnyt muun kuin alumiinin värisiä SYLINTERINkansia :lol: :lol:

No jokatapauksessa tänään jatku hommat. Vaihdoin öljyt + sutarin ja muklailin sytkän kohdilleen. Sit piti käydä ajelemassa ja jauhattamassa hieman hakkapeliittoja :twisted:

Kampparin takastefa vuotaa tässäkin, omaa tyhmyyttäni etten vaihtanut sitä kun kone oli irti. No täytyy rykäistä laatikko pois ja vaihtaa se, pikkuhommia...

Vaihto/korjauslistalla vielä mm.

- laturin laakerit
- vetarien stefat
- perä kun vanha varmaan kohta hajoaa? Vai vieläkö kestäis jauhattaa :lol:
- kardaanin tukilaakeri joskus myöhemmin
- kuskinpuolen lyhyen takatukivarren fiksaus, narisee
- kytkimen pää- ja työsylkkä + letku vaihtoon, pääsylinteri kuseksii liemet pitkin konetilan kylkeä ja poljin on jo jäänyt pari kertaa pohjaan
- jarruissa vielä jotain mätää vaikka dynolla ok, mut poljin pehmeä sekä jarrut ihmeen heikkotehoiset, ihan kuin tehostin falskaisi?
- käynti vieläkin epätasaista, ei käy tasaiseen ja nyittää välillä

En piruuttanikaan luovuta, vaikka kovasti Lata haluaa jo paalaamoon :lol: :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 20:33
Kirjoittaja Joen musikka
Jokari kirjoitti: Samalla tuli testattua paljonko tuollainen 1500cc kiertää, seinä tulee vastaan siinä 6200-6400 eli melko kehnosti.
Mutta eihän näitä paskoja ole tehty kovaa käyttöä varten, kone oksensi oikein kunnolla öljyä kampuran etustefasta ja jostain koneen takapäästä. Jopa öljykorkin ympärys valui öljyä...
Lisäksi oikean vetarin hieman hikoillut stefa korkkasi kunnolla, peräöljyä vanteessa, pyöräkotelossa ja joka paikassa.
Vaihdelaatikko meinasi alkaa hieman hylkimään kakkosta ja kolmosta ripeämmin vaihtaessa vaikken edes mitään sikavaihtoja tehnyt.
Paluumatkalla tuntui että tehot on taas vähentyneet. Tehtävä suoritettu, ladan kone rikottu ja hauskaa pidetty Kymenlaakso™-tyylin :lol:
Näin matkan päästä muistuttaa Kymenlaaksoladismi -sadismia tai kenties masokismia. :shock:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 20:41
Kirjoittaja Jokari
Joen musikka kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Samalla tuli testattua paljonko tuollainen 1500cc kiertää, seinä tulee vastaan siinä 6200-6400 eli melko kehnosti.
Mutta eihän näitä paskoja ole tehty kovaa käyttöä varten, kone oksensi oikein kunnolla öljyä kampuran etustefasta ja jostain koneen takapäästä. Jopa öljykorkin ympärys valui öljyä...
Lisäksi oikean vetarin hieman hikoillut stefa korkkasi kunnolla, peräöljyä vanteessa, pyöräkotelossa ja joka paikassa.
Vaihdelaatikko meinasi alkaa hieman hylkimään kakkosta ja kolmosta ripeämmin vaihtaessa vaikken edes mitään sikavaihtoja tehnyt.
Paluumatkalla tuntui että tehot on taas vähentyneet. Tehtävä suoritettu, ladan kone rikottu ja hauskaa pidetty Kymenlaakso™-tyylin :lol:
Näin matkan päästä muistuttaa Kymenlaaksoladismi -sadismia tai kenties masokismia. :shock:
Olet oikeassa toveri! :lol: Ladailu on parasta masokismia ja sadistiksi tulee väkisinkin ennemmin tai myöhemmin...

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 3.10.2008 21:09
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:
mikko853 kirjoitti: No ainakin 1200cc ja 1500cc koneissa on musta kansi kun taas 1300cc remmissä on alumiinin värinen, maalaamaton kansi, jollei muistikuva ihan petä niin samanlainen on myös 1600cc:ssa.

1700cc:stä on hämärä muistikuva jotta olisi musta.
Äijä puhuu venttiilikopan väristä, ite jo ihmettelin mitä sieniä olet vetänyt jos olet nähnyt muun kuin alumiinin värisiä SYLINTERINkansia :lol: :lol:
Venakopan kantta tieteski, kuis muuten :lol: Meikäläisen ulosanti on aina niin selkeää ettei edes paikalliset fakiirit ymmärrä :mrgreen:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 6.10.2008 0:56
Kirjoittaja Jokari
Tänään ei muuta saanut aikaiseksi muutakuin säätää ruutan venttiilinvälykset.

Muutama imu olikin venähtänyt 0,20-0,30 mm ja pakopuolen vedin myös vastoin ohjeita 0,15 mm enkä jättänyt 0,2 mm kalkattamaan.
Larssi21074 sanoi muistaakseni joskus tehneensä näin ruiskussa ja ajaneensa 60000 tkm ilman ongelmia, joten mihin ihmeeseen mahtaa perustua 0,2 mm välyssuositus pakopuolella 1700i:ssä :?:
V*ttumaista kalkatusta ne pitää kyllä jos jättää 0,2 mm.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 7.10.2008 11:39
Kirjoittaja Jokari
Hyvin on kieltämättä vetoja uudessa padassa. "Vahingossa" lipsahti eilen hieman ylinopeuden puolelle, ykköskurkulla otti todella helposti 155 mittariin ja sit vasta painoin kakkosen selälleen ja vauhti vielä kiihtyi selvästi mut motari loppui kesken :lol:
Menee kyllä asteikolta yli.
Kulkee paremmin kuin 1700i :lol:

Tänään olis ohjelmassa kytkimen työ- ja pääsylkän + letkun vaihto ja ainakin sen toisen vetarin stefan vaihto. Sit vois vielä räjäyttää laturin laakereitten vaihtoa varten :roll:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 9.10.2008 12:08
Kirjoittaja Jokari
Laturiin laiteltu uudet laakerit, hihnapään laakeri olikin aika valmista kamaa eikä hiilipääkään kummoinen ollut. Toiste en kyllä rupea mokomaa nyhräämään, mut tää nyt meni lähinnä harjoittelun puolesta.
Sit vaihdoin sen apparin vetarin stefan. Koko rumpu ja jarruhelyt olivatkin aivan kissankusiöljyn peitossa :x Täytyy varmaan vaihtaa toisenkin puolen stefa kun jaksaa...

Ja vielä päälle jarrujen ilmaus kertaalleen sekä uusien kytkinretaleiden ilmaus. Vähän on nahkea tunne kytkyttimessa polkimen liikkeen alkupäässä mut kai tuo asettuu ajan kanssa, ehkä...

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 9.10.2008 20:46
Kirjoittaja Jokari
Ja tänään vielä laittelin vesien sekaan puhdistusaineen, sit vähän ajelua ja yks satsi vesiä sisään ja pihalle. Sit perään glykolit.
Oliskohan nämä nyt liki kymmenennet glykolit tämän auton historiassa eli vajaa 40 tkm aikana :?
Loppuun vielä pyöräytin ajokelpoiset renkaat alle ja homma on melkein purkissa, jotain pientä hipostelua vielä kyllä on.

Olen ajatellut laittaa puskurit takaisin talveksi, mut se vaatii vielä sulattelua. Ei meinaan istu yhtään beessiin kanttilamppuun nuo nollavitosen vakiopuskurit :evil:

Mut nyt jäädään taas odottelemaan lisää vikoja :twisted:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 10.10.2008 18:53
Kirjoittaja markku
Tänään pääsin minäkin ajamaan street killeriä , ja ihan rehellisesti voin sanoa että yksi parhaista ajamistani ladoista jokarilla on .... alusta tosi hyvä penkki mahtava(jos vertaa meriheinään) ja ratti sellaisella korkeudella kuin pitää ja koneessa vetoja ja vääntöä " kiitos WEBER kaasarin" todella omiksi tarpeiksi ... olis kiva nähdä jonkun orkkis intoilijan päästää ajamaan :lol: :lol: ja kysyä .no onko se ozon nyt parempi vai ei 8) mutta on hyvä paketti pojalla kasassa ONNEA :o