Sivu 28/31

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 9.7.2012 19:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Asensin ohjauksen jäähdyttimen puhaltimelle.16 amppeerin sulake akulta,kytkin kojelaudan päälle ja puhallin suuremmalle nopeudelle.Sekään ei tarpeeksi laske lämpöjä vaan pitää pitää lämmityslaitetta päällä.Olisko myös termari jumissa?

Mittasin puristuspaineet 1 syl-18,5
2 syl-18,5
3-syl-18,0
4-syl-19,0......menee 10%:n haarukkaan mutta mitä sanotte paineista.Onko tämä enää bensa-autossa terveellistä?Epäilen että laitan koslan seisomaan ja rassaan(korjautan) paremmalla ajalla.Termari uusiksi,vesipumppu uusiksi,samoin kaikki apuhihnat,jäähdyttimen puhdistus ym... onko vaivan arvoista?

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 9.7.2012 21:14
Kirjoittaja pahnapuhallin
Tasaiselta vaikuttaa noi puristusarvot, olkoonkin, että hurjan korkeita arvoja - ehkä kuitenkin ongelma mittarissa..
Jos kaikki imu -ja pako ilmavuodot nyt eliminoitu, se kumihaitari kun on semmoinen värkki, että vuoto voi olla myös huohottimen haarassa, sekä läppärungon kylkeen tuleva bensatankin tuuletusputki voi olla poikki.. Tämä kone on tarkka tulpanjohdoistaan, ja tulpista myös. Kiitos viherpiiperoiden, enää ei riitä, että auto toimii ja kulkee, vaan sen on oltava katsastuksessa ns. "vimpan päälle" :(
Ilmanputsarin tukkoisuus tosiaan yksi homma, aika paskamainen vaihtaa, mutta voi olla siinäkin vika. Venttiilivuoto aikoinaan vm.85 Golffissa ei oireillut korvakuulolta mitenkään, mutta HC-arvo oli 1100, kun sallittu oli 600 :?
Katalysaattorille ääni täältä, tai "laiskalle" lambda-anturille, mikäli kaikki em.asiat kondiksessa.
-Tuo lämpöjen nousu sitten, mahtaako olla talvitermostaatti? Audin termari on alavesiletkussa, ja nesteen lisäys pitäisi malttaa tehdä "ajan kanssa" letkuista lypsämällä. Keittäminen on tälle koneelle myrkkyä, rankaisee helposti kannen kieroutumisella :(

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 10.7.2012 0:52
Kirjoittaja samarai
Tosiaan hyvin tasaiset arvothan sieltä löytyi, venttiilivuoto on kyllä varmuudella eliminoitu pois. Lambda-anturin viallisuuden itse uskoisin lisäävän myös häkä-arvoa ja ehkä myös katinkin? Työläitä selvitettäviä nämä monesti varmasti on ja ei löydy kuin kokeilemalla.

Itse muistelen aikoinaan parissakin autossa lämpöjen nousu johtuneen tukossa olevasta syyläristä lähinnä kattilakivestä. Ei kuitenkaan ehditty kokeilemaan putsausta kun veljen Mersuun saatiin kaverilta toimiva purkusyyläri ja lämmöt tuli heti kohdalleen. Kuumana käyvä Cadillac taas ehdittiin myydä tukkoisine syyläreineen. :)

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 10.7.2012 23:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Nyt on pojan Volvo 240 alla.Ei keree Audia ajatteleen,jos vaikka ajatukset selkiytyisivät.Lähden pohjoiseen ja sieltä Haaparannan kautta sukuloimaan Ruotsiin.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 2:09
Kirjoittaja samarai
Näinhän se on, turha näitä peltiromuja on liikaa miettiä. Ja hyvää kesälomamatkaa!

Itsellä on Transitissa lehtipakat niin lopussa, että aiheuttaa hurjan lähtötutinan liikkeellelähdössä. Yritin niitä kysellä uusia, niin enää ei tähän malliin saa uusia pakkoja. Kaikki muu tulikin jo uusittua kytkimestä alkaen turhaan "voimalinjaan", mutta sitä varsinaista vikaa ei enää taida saada rahallakaan kuntoon. Mutta se hyvä puoli näissä vanhoissa romuissa on, ettei kovin korkealta kuitenkaan koskaan putoa. :)

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 5:47
Kirjoittaja Jaska HKI
Kiitos! Tapahtui niin tai näin oikeastaan auto on hintansa haukkunut.Kun eilen mentiin hakemaan pojan tyttöystävän Volvoa Micralla niin kaikki tuntuivat moottoritiellä ajavan ohi paitsi rekat.500€:n Nissanilla poika on kelannut 15 000km puoleen vuoteen kekikulutuksen ollessa 6 litraa.Autolla on ajettu 240tkm.Nostalgisen häivähdyksen toi 700kg:n auton nitinät,huminat ja pörinät.Tärkeintä on matka,ei määränpää :lol:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 6:46
Kirjoittaja Uitukki
Jaska HKI kirjoitti:Nyt on pojan Volvo 240 alla.Ei keree Audia ajatteleen,jos vaikka ajatukset selkiytyisivät.Lähden pohjoiseen ja sieltä Haaparannan kautta sukuloimaan Ruotsiin.
Muistahan ostaa FIN-tarra. Itse ostin eilen kun pitää käydä elokuussa Ruotsin puolella sukulaisissa. Noita ei muuten ihan jokapaikassa enään myydäkään.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 11:38
Kirjoittaja Pavlovits
Joko se FIN-tarra nyt kelpaa? Kun ensimmäiset sellaiset tulivat markkinoille, ainakin Kouvolan katsarit repivät sellaiset pois ja tapetoivat katsastushallin seinät niillä. Peruteluna oli, että Suomen kansallistunnus on SF. Onko tuo tunnus muuten pakollinen ulkomailla, jos rekistelikilvessä on tunnus?

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 12:19
Kirjoittaja äölkjhgf
Pavlovits kirjoitti:Joko se FIN-tarra nyt kelpaa? Kun ensimmäiset sellaiset tulivat markkinoille, ainakin Kouvolan katsarit repivät sellaiset pois ja tapetoivat katsastushallin seinät niillä. Peruteluna oli, että Suomen kansallistunnus on SF. Onko tuo tunnus muuten pakollinen ulkomailla, jos rekistelikilvessä on tunnus?
Huonot perustelut katsareilta, koska suomen eu-kilvessäkin on merkintänä FIN 8)

Kuva

Muistelisin että joskus 90-luvun alussa SF-tarrat piti päivittää astetta isommiksi FIN-tarroiksi.
Olikohan sen vuoksi isommat että varmasti peittää vanhan tarran, kukapa sitä viitsi irti repiä. :lol:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 12:47
Kirjoittaja Uitukki
Pavlovits kirjoitti:jos rekistelikilvessä on tunnus?
Kansallisuustarraa ei tarvitse EU-maassa jos on EU-kilvet. EU:n ulkopuolella pitäisi sitten tarra olla. Tosin luulen että eivät kyllä Ruotsin puolella viranomaiset edes välitä tarran puuttumisesta. Itsekin sen nyt ostin vähän niinkuin vanhoja hyviä aikoja muistellakseni :D

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 13:33
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Pavlovits kirjoitti:Joko se FIN-tarra nyt kelpaa? Kun ensimmäiset sellaiset tulivat markkinoille, ainakin Kouvolan katsarit repivät sellaiset pois ja tapetoivat katsastushallin seinät niillä. Peruteluna oli, että Suomen kansallistunnus on SF. Onko tuo tunnus muuten pakollinen ulkomailla, jos rekistelikilvessä on tunnus?
Terve!

Kyllä FIN kelpaa; se tuli moottoriajoneuvojemme kansallisuustunnukseksi noin 20 vuotta sitten 1.1.1993, jolloin samalla SF tuli periaatteessa kielletyksi (siirtymäaikaa oli 31.8.1993 asti).

Näin se maailma muuttuu.

Sovjetischer Ferienfahrer -terveisin

SvS

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.7.2012 18:19
Kirjoittaja AI
Sdelano v SSSR kirjoitti:SF tuli periaatteessa kielletyksi
Vielä viime kesänä Norjassa kelpasi SF-tunnus:
http://lada1970.1g.fi/kalusto_kzl-9/kzl-9_2011_091.jpg
Toki hanskalokerossa oli FIN-tarra varalla.
Tullimiehet olivat kyllä rajanylityksen aikana nukkumassa:
http://lada1970.1g.fi/kalusto_kzl-9/kzl-9_2011_025.jpg

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 12.7.2012 5:54
Kirjoittaja Jaska HKI
Panin Audin myyntiin Audifoorumille.Pyyntihinta 290€.55 minuutin jälkeen soi puhelin ja kaupat tehdään tänään.Kokonaisuutena ei paha kun ajoin 2,5 vuotta ja noin 35000km jäämättä kertaakaan tielle.Kilometrikorvauksia tuli varmaankin vajaa tonni josta puolet jäi käteen."Budjet car" projekti onnistui,mistä jää hyvä mieli.Pääomakustannukset noin 1€ päivässä.Sillä saa 5 sätkää tai kaljapullon.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.7.2012 19:43
Kirjoittaja Jaska HKI
Autoa käytiin katsomassa.Minulta puuttui luovutusosa joten sovittiin uusi diili Sunnuntaiksi.Ostajaa ei ole näkynyt.Odotti että 22 vuotias Audi on uusi. Tänään riisuin mittariston,viikset,ulkopeilit,-lamput,-vilkut,radion,katkaisijat ym....ne minä annan veljelle.Yritän vielä myydä moottoria Audifoorumilla,jos ei myy niin Kuusankoski odottaa.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.7.2012 20:11
Kirjoittaja pressa
Jaska HKI kirjoitti:Autoa käytiin katsomassa.Minulta puuttui luovutusosa joten...
Eli et ollut edes ajatellut autoa myydä. Kyllä auton myyjä yleensä on varustautunut auton paperein ja ostaja rahan kanssa. Monastihan näitä halpoja autoja yritetään myydä ilman papereita ja isoilla verorästeillä eteenpäin...