Wartburg
Re: Wartburg
Pidä nyt ihmeessä tallissa jos sulla sellainen on. Warren arvo jatkaa kasvuaan tulevaisuudessa. Saksalaiset tuollaisen nimenomaan haluavat eikä noita siellä ole liiikoja.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Wartburg
Warrethan kannattaa aina säästää.
Ainut mikä tuosta jutusta äkkiä lukemalla jää mieleen, on se, että nuo Warret ja Sitikat ovat hyviä sijoituskohteita. Huonoa on se, että sijoitus kyllä prosentuaalisesti on tuottava, mutta rahallinen tuotto on niin vähäinen, että tuommoisten säästämiselle on muita motiiveja kuin raha.
Ainut mikä tuosta jutusta äkkiä lukemalla jää mieleen, on se, että nuo Warret ja Sitikat ovat hyviä sijoituskohteita. Huonoa on se, että sijoitus kyllä prosentuaalisesti on tuottava, mutta rahallinen tuotto on niin vähäinen, että tuommoisten säästämiselle on muita motiiveja kuin raha.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Uskon, että 10 vuoden päästä 353:n hinnat kolkuttelevat yli 20k€:n hintoja saksassa. Siis viimeistään silloin. 311 -malleistakin huudetaan siellä jo tänään kovia. 312 ja etenkin 313 -mallit ovat sitten ns. 'raketin kyydissä'.
Jos aihe kiinnostaa enemmän niin tässä linkki warre-foorumille, missä hintakehityksestä on keskusteltu jo 5 vuotta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=46
Jos aihe kiinnostaa enemmän niin tässä linkki warre-foorumille, missä hintakehityksestä on keskusteltu jo 5 vuotta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=46
Re: Wartburg
10: vuoden päästähän ei tiedä vaikka EU olisi jo laudoissa ja DDR tekemässä paluutaan.
Hinnat tuskin silloinkaan halpenevat, koska uusien jonotus voi kestää taas sen 10 vuotta.

Hinnat tuskin silloinkaan halpenevat, koska uusien jonotus voi kestää taas sen 10 vuotta.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Wartburg
Ottaa se vain iloisesti kierroksia:
https://www.youtube.com/watch?v=1CxeFGs5MfY
https://www.youtube.com/watch?v=1CxeFGs5MfY
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg

DDR:n Vuoden 1988 Genex-esitteessä oli myytävänä Warren ja Ladan lisäksi, länsimaalaista hapatusta!

Avaa esite tästä: http://warreteam.com/wartburg353_2/1988_Genex.htm
Re: Wartburg

Lahden Classic Motorshow -messut menivät WT:llä näissä merkeissä:
Perjantai: http://warreteam.com/g2016/0605.htm
Lauantai: http://warreteam.com/g2016/0705.htm
Sunnuntai: http://warreteam.com/g2016/0805.htm
Re: Wartburg
Kadehdittavaa aktiivisuutta.
Tuota Dauphinen 9 hv takapyöräthoa vähän ihmettelen. Aikanaan kun tuollaisella ajoin, eivät sen tehot perstuntumalla juurikaan poikenneet muista sen ajan pikkuautoista.
Tuota Dauphinen 9 hv takapyöräthoa vähän ihmettelen. Aikanaan kun tuollaisella ajoin, eivät sen tehot perstuntumalla juurikaan poikenneet muista sen ajan pikkuautoista.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Helkutin hienoja vehkeitä Pojilla näyttelyssä ei paha ollenkaan. Samaa mieltä Paplovitsin kanssa Aktiivisuudesta..
Re: Wartburg
Hienot kuvasarjat ja löytyi selventävät kommentitkin kuviin.
Dauphine on jollain lailla itsellekin tuttu lapsuusajoilta, sellainen oli yhdellä sukulaissedällä 60-luvulla ja tuli aika usein kyydiissäkin istuttua. Jäii erityisesti mieleen, että hän ajoi aina sillä maantiellä enintään 70km/h vauhtia vaikka varaa olisi autosta löytynyt enempäänkin.
9hv:n takapyöräteho löytyi mm. Velorexin kääpiöautosta Jawan 250cc moottoriversiolla, Dauphinessa niitä oli kuitenkin sentään kymmenkunta enemmän.
Dauphine on jollain lailla itsellekin tuttu lapsuusajoilta, sellainen oli yhdellä sukulaissedällä 60-luvulla ja tuli aika usein kyydiissäkin istuttua. Jäii erityisesti mieleen, että hän ajoi aina sillä maantiellä enintään 70km/h vauhtia vaikka varaa olisi autosta löytynyt enempäänkin.

9hv:n takapyöräteho löytyi mm. Velorexin kääpiöautosta Jawan 250cc moottoriversiolla, Dauphinessa niitä oli kuitenkin sentään kymmenkunta enemmän.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Wartburg
Juu siinä tekstissä on virhe. 845-kuutioisen moottorin mukana hevosvoimat kasvoivat 9 hevosvoimaa, ei 9 hevosmoimaan.
Silloin tehot olivat varmaankin jotain 20hv:n tietämillä.
Silloin tehot olivat varmaankin jotain 20hv:n tietämillä.
Re: Wartburg
Vähän tarkistelin Wikipediasta niin kyllä Dauphinesta löytyi jo 32 heppaa. Siinä oli muuten sama kone kuin 4CV:ssä, mutta isommaksi kasvatettuna. 4CV:stä löytyi se 19 hv, eli 13hv tuli lisää Dauphineen.
"The Dauphine used a version of the 4CV's water-cooled Ventoux engine with capacity increased from 760 cc to 845 cc, and power increased from 19–32 hp (14–24 kW)."
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Dauphine
9hv:n tehonlisäys tuli vielä Dauphinen tehoon sen Gordini-versioon.
"The Dauphine used a version of the 4CV's water-cooled Ventoux engine with capacity increased from 760 cc to 845 cc, and power increased from 19–32 hp (14–24 kW)."
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Dauphine
9hv:n tehonlisäys tuli vielä Dauphinen tehoon sen Gordini-versioon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Wartburg
Dauphine oli ensimmäisiä kansanautoja, jossa oli levyjarrut kaikissa pyörissä. Tuttava leikkasi takalasitarrasta sanan "levy" pois, joten siinä luki "jarrut kaikissa pyörissä"
Meni vähän ohi Warreaiheen, vaikka kyllä siinäkin olisi kehumista.
Onko meillä muuten minkä verran Wabant kilpailu- tai muuta toimintaa?
Ainakin joitakin vuosia sitten niksmannit olivat vehkeistä hyvinkin kiinnostuneita.
Meni vähän ohi Warreaiheen, vaikka kyllä siinäkin olisi kehumista.
Onko meillä muuten minkä verran Wabant kilpailu- tai muuta toimintaa?
Ainakin joitakin vuosia sitten niksmannit olivat vehkeistä hyvinkin kiinnostuneita.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Täällä on juttua ja kuvia Warrella kisaamisesta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10058
Ymmärtääkseni tuo Wabant on niin tuore laite, että taitaa olla vielä korkkaamatta näissä touhuissa.
Ymmärtääkseni tuo Wabant on niin tuore laite, että taitaa olla vielä korkkaamatta näissä touhuissa.