Sivu 28/30

Re: Wartburg

Lähetetty: 25.10.2015 7:58
Kirjoittaja Jouska
Pidä nyt ihmeessä tallissa jos sulla sellainen on. Warren arvo jatkaa kasvuaan tulevaisuudessa. Saksalaiset tuollaisen nimenomaan haluavat eikä noita siellä ole liiikoja.

Re: Wartburg

Lähetetty: 25.10.2015 10:12
Kirjoittaja Pavlovits
Warrethan kannattaa aina säästää.
Ainut mikä tuosta jutusta äkkiä lukemalla jää mieleen, on se, että nuo Warret ja Sitikat ovat hyviä sijoituskohteita. Huonoa on se, että sijoitus kyllä prosentuaalisesti on tuottava, mutta rahallinen tuotto on niin vähäinen, että tuommoisten säästämiselle on muita motiiveja kuin raha.

Re: Wartburg

Lähetetty: 25.10.2015 15:54
Kirjoittaja Warre-Team
Uskon, että 10 vuoden päästä 353:n hinnat kolkuttelevat yli 20k€:n hintoja saksassa. Siis viimeistään silloin. 311 -malleistakin huudetaan siellä jo tänään kovia. 312 ja etenkin 313 -mallit ovat sitten ns. 'raketin kyydissä'.

Jos aihe kiinnostaa enemmän niin tässä linkki warre-foorumille, missä hintakehityksestä on keskusteltu jo 5 vuotta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=46

Re: Wartburg

Lähetetty: 25.10.2015 16:04
Kirjoittaja samarai
10: vuoden päästähän ei tiedä vaikka EU olisi jo laudoissa ja DDR tekemässä paluutaan. :D

Hinnat tuskin silloinkaan halpenevat, koska uusien jonotus voi kestää taas sen 10 vuotta. 8)

Re: Wartburg

Lähetetty: 7.1.2016 20:24
Kirjoittaja Pavlovits
Ottaa se vain iloisesti kierroksia:
https://www.youtube.com/watch?v=1CxeFGs5MfY

Re: Wartburg

Lähetetty: 17.3.2016 20:07
Kirjoittaja Warre-Team
Kuva

DDR:n Vuoden 1988 Genex-esitteessä oli myytävänä Warren ja Ladan lisäksi, länsimaalaista hapatusta! :D

Avaa esite tästä: http://warreteam.com/wartburg353_2/1988_Genex.htm

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 10:01
Kirjoittaja Warre-Team
Kuva

Lahden Classic Motorshow -messut menivät WT:llä näissä merkeissä:

Perjantai: http://warreteam.com/g2016/0605.htm

Lauantai: http://warreteam.com/g2016/0705.htm

Sunnuntai: http://warreteam.com/g2016/0805.htm

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 11:35
Kirjoittaja Pavlovits
Kadehdittavaa aktiivisuutta.
Tuota Dauphinen 9 hv takapyöräthoa vähän ihmettelen. Aikanaan kun tuollaisella ajoin, eivät sen tehot perstuntumalla juurikaan poikenneet muista sen ajan pikkuautoista.

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 12:01
Kirjoittaja t tulppu
Helkutin hienoja vehkeitä Pojilla näyttelyssä ei paha ollenkaan. Samaa mieltä Paplovitsin kanssa Aktiivisuudesta..

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 13:37
Kirjoittaja Warre-Team
Kiitos kiitos - hauskaa ajanvietettähän tämä on mukavassa seurassa. 8)

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 16:10
Kirjoittaja samarai
Hienot kuvasarjat ja löytyi selventävät kommentitkin kuviin.

Dauphine on jollain lailla itsellekin tuttu lapsuusajoilta, sellainen oli yhdellä sukulaissedällä 60-luvulla ja tuli aika usein kyydiissäkin istuttua. Jäii erityisesti mieleen, että hän ajoi aina sillä maantiellä enintään 70km/h vauhtia vaikka varaa olisi autosta löytynyt enempäänkin. :)

9hv:n takapyöräteho löytyi mm. Velorexin kääpiöautosta Jawan 250cc moottoriversiolla, Dauphinessa niitä oli kuitenkin sentään kymmenkunta enemmän. :)

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 17:37
Kirjoittaja Warre-Team
Juu siinä tekstissä on virhe. 845-kuutioisen moottorin mukana hevosvoimat kasvoivat 9 hevosvoimaa, ei 9 hevosmoimaan.

Silloin tehot olivat varmaankin jotain 20hv:n tietämillä.

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 19:02
Kirjoittaja samarai
Vähän tarkistelin Wikipediasta niin kyllä Dauphinesta löytyi jo 32 heppaa. Siinä oli muuten sama kone kuin 4CV:ssä, mutta isommaksi kasvatettuna. 4CV:stä löytyi se 19 hv, eli 13hv tuli lisää Dauphineen.

"The Dauphine used a version of the 4CV's water-cooled Ventoux engine with capacity increased from 760 cc to 845 cc, and power increased from 19–32 hp (14–24 kW)."
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Dauphine

9hv:n tehonlisäys tuli vielä Dauphinen tehoon sen Gordini-versioon.

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 20:02
Kirjoittaja Pavlovits
Dauphine oli ensimmäisiä kansanautoja, jossa oli levyjarrut kaikissa pyörissä. Tuttava leikkasi takalasitarrasta sanan "levy" pois, joten siinä luki "jarrut kaikissa pyörissä"
Meni vähän ohi Warreaiheen, vaikka kyllä siinäkin olisi kehumista.
Onko meillä muuten minkä verran Wabant kilpailu- tai muuta toimintaa?
Ainakin joitakin vuosia sitten niksmannit olivat vehkeistä hyvinkin kiinnostuneita.

Re: Wartburg

Lähetetty: 27.5.2016 20:43
Kirjoittaja Warre-Team
Täällä on juttua ja kuvia Warrella kisaamisesta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10058

Ymmärtääkseni tuo Wabant on niin tuore laite, että taitaa olla vielä korkkaamatta näissä touhuissa.