Ladan myynti jatkuu edelleen?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Jaccez

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Viesti Kirjoittaja Jaccez »

Aamen ^^
Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Kessu

Viesti Kirjoittaja Kessu »

On se kumma kun jotkut ei suostu tosiasioita myöntämään... Nykypäivän Ladan ei juuri tarvitse hävetä länsimaiselle kilpailijalleen. Kyllä siellä on varustelu ja turvallisuus sillä perustasolla millä nykyaikana vaaditaankin.
Jos Suomeen tuodaan Nivaa ja 117:ää ei se kata koko Ladan tuotantoa, eikä kerro yhtään mitään siitä mitä ovat Ladat joita Venäjällä myydään. Enemmän se on Deltan vika Ladojen huono menekki kuin itse valmistajan. Jos myyjä toteaa, että autoja ostaa vain aatteenmies, kertoo se vain siitä, että myyjä on jämähtänyt itse sinne 70-80-lukujen aikoihin.
Samalla logiikalla jokainen joka ostaa saksalaisen auton on natsi. Sovitaanko sitten vaikka niin?
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Suomalaiset ostavat eniten Toyotaa ja luulevat saavansa sitä Tojota laatua edelleen, mitä se oli vielä -90 luvulla.
Nyt Tojotaa valmistetaan Turkissa ja minun kahdella tutulla on Corolla, toinen 02 ja 03. Vuosikertaa.
Moottorivalo palaa molemmissa autoissa ja merkkiliike nostaa kädet pystyyn. Myös ruostetta esintyy alustassa.

Sitten Ladaan, toisia ihmisiä näyttää häiritsevän, jos tykkää ajella edullisella Ladalla. Jonkinnäköistä uus kommunismia on, että kaikkien pitäisi ajaa niinsanotusti länsiautoilla.

Mielestäni Venäjällä pitäisi pitää kiinni, maan omasta auto tuotannosta ja tuontiautoihin korkeampi vero tai jopa osto/tuonti säännöstelyä.
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kävin tässä Saksassa ja NÄIN ENSIMMÄISEN UUDEN 2107 MOOTTORITIELLÄ. Ja vielä Saksan kilvissä.

Kun kävin 5 yrityksessä niin kaikkialla paisoi sama ongelma: Hieno tuote mutta maksaa liikaa....

Eli Jo Saksassa autotehtaat (Joiden tekniikan tuottajilla vierailin) ilmoittavat että auton tekeminen (siis STD kulkuväline STD Saksalaiselle) on liian kallista. Kukaan ei osta enään Mersua, BMW, AUDI, VW, OPEL autoa koska ovat kalliita. Halvat Skodat, Kia, Toyota, Renault Dasia, Peugeot yms halvikset menevät paremmin kaupaksi.

Eli siis Autojen on tultava halvemmiksi ja -> Yksikertaisimmiksi, Myös Saksassa.

Tästä hyvä esimerkki TÄLTÄ viikolta: Lensin Stütgarttiin ( Mersu tehtaan pääkaupunkiin) ja menin hakemaan varaamani ( C-Luokka) A-klass Mersun vuokralle. Varaamo: Valitettavasti emme takaa juuri sitä autoa vaan saman tasoisen auton joka on KIA Ceed.

Vaikka olisin halunnut maksaa enemmän ei heillä ollut tarjota muuta kuin FIAT Punto tilalle.

Kävelin suoraan toiseen vuokraamoon ja TILANNE ON SAMA!!!!.

ELI KYLLÄ LADA VIELÄ NÄHDÄÄN VUOKRAAMOJEN LISTALLA :D :D :D :D :D :D
Lada rules
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä voin arvostella uutta Ladaa oman kokemuksen perusteella. Seuraavasta Pravdasta voi lukea totuuksia lisää.

Huomattavaa muuten, että ensimmäiset Kalinat ja markkinoille palanneet Nivat on jo 2 vuotiaita, eikä paljon ole boardilla ollut kirjoituksia niissä ilmenneistä vioista. Kyllä monet "laatuautot" palaa merkkiliikkeeseen hyvin nopeastikin sen jälkeen kun ne on omistajalleen luovutettu.

Pitäisiköhän loukkaantua, kun väitetään mun olevan jotenkin itään kallellaan? enhän ole edes koskaan käynyt siellä

yleistykset on mukavia. itäautoilla ajajat on kautta aikain yhdistetty kommunisteihin, mutta todella harvoin saksalaisilla autoilla ajavia pidetään natseina, mikä taitaa olla kuitenkin lähempänä totuutta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lada-Jussi kirjoitti:mä voin arvostella uutta Ladaa oman kokemuksen perusteella. Seuraavasta Pravdasta voi lukea totuuksia lisää.

Huomattavaa muuten, että ensimmäiset Kalinat ja markkinoille palanneet Nivat on jo 2 vuotiaita, eikä paljon ole boardilla ollut kirjoituksia niissä ilmenneistä vioista. Kyllä monet "laatuautot" palaa merkkiliikkeeseen hyvin nopeastikin sen jälkeen kun ne on omistajalleen luovutettu.

Pitäisiköhän loukkaantua, kun väitetään mun olevan jotenkin itään kallellaan? enhän ole edes koskaan käynyt siellä

yleistykset on mukavia. itäautoilla ajajat on kautta aikain yhdistetty kommunisteihin, mutta todella harvoin saksalaisilla autoilla ajavia pidetään natseina, mikä taitaa olla kuitenkin lähempänä totuutta.
Minua voidaan siis pitää Natsina koska olen ajanut kahdella Wartburgilla ja yhdellä VW Passatilla,Mafiosonakin minua voi pitää koska olen ajanut kolmella Fiatilla,...sekä Baskeripäisenä patongin purijana koska olen ajanut kahdella Renaultilla.Takuuvarma Kommari olen koska on kolmas Lada Alla.Kyllähän se totuus on minun kohdallani karu.Auto jota olen pitänyt kuin kukkaa kämmenellä on jättänyt 6 kertaa 74 tkm jälkeen tielle.Autoa on korjattu 2200€:n edestä merkkiliikeesä (vikoja joita en pysty parkkipaikalla korjaamaan) itse olen korjannut sitä toisen 2000€:n edestä.Auton arvo on tippunut 90% 6 vuoden aikana jne.. Paska mikä Paska.Jos parempia ei pystytä tekemään niin en paljon sure jos viimeinen Lada tehtäisiin huommmenna. :lol:
1500i

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Lada-Jussi kirjoitti:yleistykset on mukavia. itäautoilla ajajat on kautta aikain yhdistetty kommunisteihin, mutta todella harvoin saksalaisilla autoilla ajavia pidetään natseina, mikä taitaa olla kuitenkin lähempänä totuutta.
Tai tuota toista asiaa ei mainita ääneen :roll:
Avensis stw
Ex.21093 -00
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jaska HKI kirjoitti:Takuuvarma Kommari olen koska on kolmas Lada Alla.Kyllähän se totuus on minun kohdallani karu.Auto jota olen pitänyt kuin kukkaa kämmenellä on jättänyt 6 kertaa 74 tkm jälkeen tielle.Autoa on korjattu 2200€:n edestä merkkiliikeesä (vikoja joita en pysty parkkipaikalla korjaamaan) itse olen korjannut sitä toisen 2000€:n edestä.Auton arvo on tippunut 90% 6 vuoden aikana jne.. Paska mikä Paska.Jos parempia ei pystytä tekemään niin en paljon sure jos viimeinen Lada tehtäisiin huommmenna. :lol:
Olen kai ennenkin maininnut sulle että autoissakin on valinnan varaa, 500€ riisi veisi perille luotettavammin ja velaksi ostetun satakympin hinnalla olisi saanut oikean autonkin, jossa ei tarvitse kärsiä r*ssien "laadusta"...kyseisessä satakympissä hinta/laatu kohtaa, ei kukaan täyspäinen tuollaista katso hetkeäkään :lol:

Miksei muuten Jaskan kokemuksia tyrmätä, koska ne on huonoja kokemuksia, ne on vääriä kokemuksia? Lada 110 kuljettaa huomispäivään, mutta ylihuomisesta ei tiedä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
konkelo

Viesti Kirjoittaja konkelo »

RTJN65 kirjoitti:
Eli siis Autojen on tultava halvemmiksi ja -> Yksikertaisimmiksi, Myös Saksassa.
Kannatetaan nykyään kuulee liian paljon juttuja tyyliin

"nykyautot eivät sovi tee se itse miehelle koska ne ovat liian monimutkaisia"

"osa auto tehtaista tekee autoista niin monimutkaisia ettei edes akkua voi ite vaihtaa ilman että ajotietokone sekoaa ja sitten tuleekin huippu kallis korjaamo lasku"

"tässä mersussa ei ole öljy tikkua ja kun moottoriöljy määrän varoitus valo on syttynyt mittari taulukossa on auto pitänyt hinata merkkiliikkeeseen jossa öljymäärän tarkastus maksaa 800€" :lol:

nämä kommentit olen kuullut auto alalla toimivalta sedältä sekä isän entiseltä työ kaverilta joka omisti tuon mersun

Eli ennen kaikkea saisivat olla yksinkertaisempia.

Eli kyllä lada kuullostaa yllättäen paljon houkuttelevammalta kun tuommonen huippukallis mersu jolle et voi tehdä juuri mitään +huippu kalliit huollot. ja kyllä niihinkin aivan yhteenlaihin tulee vikoja kun muihinkin autoihin niille et vain voi tehä mitään. :lol:
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mulla kun on Ladat,Transítti ja BMW-mp, niin mähän olen varmaan kansallisbolševisti. 8) :lol:

Ladaltahan on myös tulossa Kalinasta myös ns. "low-cost"-versio.

Avtovazin tulevasta "liiketoimintasuunnitelmasta":
http://www.autonews.ru/autobusiness/new ... 16/1497802

taulukoista voi päätellä mm. takapotkun ja Samaran ennakoidun valmistuksen päättymisen.
(jotka tuo "low-cost Kalina" tulee korvaamaan)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
LADACAT

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Jokari kirjoitti:Miksei muuten Jaskan kokemuksia tyrmätä, koska ne on huonoja kokemuksia, ne on vääriä kokemuksia? Lada 110 kuljettaa huomispäivään, mutta ylihuomisesta ei tiedä :lol:
Jaska puhuu KOKEMUKSISTA,ei luule mitään vaan kertoo niin hyvät kuin huonotkin asiat.Siitä olis joidenkin syytä ottaa oppia. :lol:
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
Lada-Jussi

autoja lienee mahdoton yksinkertaistaa, lait ja direktiivit vaatii kokoajan lisää uutta tekniikkaa jolla parannetaan turvallisuutta, ympäristöystävällisyyttä yms. käyttäjät maksaa nämä "parannukset".
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Mies

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

LADACAT kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Miksei muuten Jaskan kokemuksia tyrmätä, koska ne on huonoja kokemuksia, ne on vääriä kokemuksia? Lada 110 kuljettaa huomispäivään, mutta ylihuomisesta ei tiedä :lol:
Jaska puhuu KOKEMUKSISTA,ei luule mitään vaan kertoo niin hyvät kuin huonotkin asiat.Siitä olis joidenkin syytä ottaa oppia. :lol:
Yhdyn tähän, Jaskan kokemukset on ihan oikeita kokemuksia Ladasta, niin sekä hyviä että huonoja. Ei pelkästään iänikuista jauhamista siitä miten p*skoja laitteita nämä on tai miten uuden Ladan ostaja ei voi olla muu kuin änkyräkommunisti. Alkaa näyttää jo huvittavalta, kun jokaisessa tämän tyyppisessä keskustelussa Jokari on huutelemassa samaa iänikuista virttä. :lol:

Ja juu, minähän vasta kommunisti olenkin, kun tämän kesän hankintoihin kuuluu muunmuassa farmarimallin Moskvitsh Elite. :D :D :D

Edit: Unohtamatta tietysti pakollista työkalulippua takakontissa, vitsi joka ei kuulemma naurata. :lol:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Mies kirjoitti:
Yhdyn tähän, Jaskan kokemukset on ihan oikeita kokemuksia Ladasta, niin sekä hyviä että huonoja. Ei pelkästään iänikuista jauhamista siitä miten p*skoja laitteita nämä on tai miten uuden Ladan ostaja ei voi olla muu kuin änkyräkommunisti. Alkaa näyttää jo huvittavalta, kun jokaisessa tämän tyyppisessä keskustelussa Jokari on huutelemassa samaa iänikuista virttä. :lol:
Olen minäkin huudellut vuosien varrella niin hyviä ja huonoja kokemuksia Ladasta useamman ladailijankin edestä, mutta selkeästi ne huonot kokemukset pitäisi täällä lakaista maton alle ja puhua vain niistä hyvistä, koska nämähän on täydellisiä autoja. Kaikki viat ovat käyttäjistä johtuvia, että terveisiä vaan Jaskalle :lol:
Lada-Mies kirjoitti:Ja juu, minähän vasta kommunisti olenkin, kun tämän kesän hankintoihin kuuluu muunmuassa farmarimallin Moskvitsh Elite. :D :D :D

Edit: Unohtamatta tietysti pakollista työkalulippua takakontissa, vitsi joka ei kuulemma naurata. :lol:
Siis mossehan on aina ollut tosikommarin hankinta. Siinä suhteessa Lada ei ole pystynyt kilpailemaan. Joskus menneisyydessä Ladan saattoi ostaa ihan tavallinen ihminenkin, mutta Mossea ei huolinut kuin kovimmat punikit.

Työkalumaalaukset, liput yms. kuuluu minusta samaan kategoriaan kuin karvalla päällystetyt konepellit sun muu skeida. Ja minkähän aatesuunnan tunnetuin merkki työkalut on? Minä en ainakaan pidä autossani maailman typerimmän aatteen merkkejä.
Mutta kai nuo työkaluliput on kakaroiden mielestä niin "cool".
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Lada-Jussi

jokarin negatiiviset kommentit on yleensä kyseenalaisia, kun jokarin autot on ollut vahvasti tuunattuja, jaskan orkkisklassikoiden rehelliset käyttökokemukset on asiallista luettavaa, tuunattuhan ei tietenkään kestä, ei se ole Ladan vika.
Vastaa Viestiin