Sivu 29/69
Lähetetty: 11.12.2006 19:47
Kirjoittaja raul
Ok, vähän liian vanha mulle sitte, 740:iin voisin haluta aluvanteet kun nyt on vaan pari sarjaa peltisiä...
Lähetetty: 23.12.2006 19:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt farmille tuli Opel Kadett C-malli, kommariromu ja natsiromu kohtaavat

Lähetetty: 23.12.2006 19:21
Kirjoittaja RussianTUNER
Onpas itellekkin pari autoa lisää tullut:
Vw Golf 1.8i vm.-90 Kuntoon tarttis laittaa ja myydä sitten pois nurkista. En pidä Volkkareista erityisemmin enkä tuolla mitään teekkään kyllä.
Mitsubishi Lancer 1.5 vm.-8? Renkaat tarttis hankkia ja myös myydä pois. Pellolle tai varaosiksi käypäinen peli.
Lähetetty: 23.12.2006 20:48
Kirjoittaja LADACAT
Päivitystä autokantaan.
Samara sedan 1500 i -98
Samara 1500 Axtec -91 (varaosa-auto)
2107 1300s -90 (kilvetön)
Nappis 1200L -85 (varaosa-auto)
Lähetetty: 28.12.2006 19:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
yksi orkkisklassikko millä on Suomi-historia saapui farmille tänään, laitetaas koko farmin kalusto kertaukseksi:
VAZ-21013
VAZ-21013
VAZ-2103
VAZ-21053
VAZ-21061
VAZ-2107
VAZ-21074
VAZ-21083-20-138
VAZ-2109
VAZ-21093-20-138
VAZ-21099-21-138
VAZ-210993
M-408EM
GAZ M-21-K
uusin tulokas
GAZ-24-01
UAZ-374106-01
RAF-977DME
lisäksi farmilla on yhteistyökumppanien autoja säilössä ja kimppa-projekteja
VAZ-2101
VAZ-21013
VAZ-21013
VAZ-2104
VAZ-21053
VAZ-21083-20
Ford Escort mkII
Opel Kadett C
Toyota Corolla DX
Lähetetty: 28.12.2006 19:50
Kirjoittaja Jokari
LADACAT kirjoitti:Päivitystä autokantaan.
Samara sedan 1500 i -98
Samara 1500 Axtec -91 (varaosa-auto)
2107 1300s -90 (kilvetön)
Nappis 1200L -85 (varaosa-auto)
Mitä...missä nappis

Lähetetty: 28.12.2006 20:48
Kirjoittaja konali
Jokari kirjoitti:Mitä...missä nappis

Siis nappis virallisesti minun omistuksessa. Siksi Ladacat ei sitä maininnut.
Lähetetty: 28.12.2006 20:57
Kirjoittaja Jokari
konali kirjoitti:Jokari kirjoitti:Mitä...missä nappis

Siis nappis virallisesti minun omistuksessa. Siksi Ladacat ei sitä maininnut.
No niin tietenkin *tyhmä minä*

Lisäystä -> 2107 1700i
Lähetetty: 25.1.2007 13:37
Kirjoittaja arpati
2102 1200 -75 (-76 rek.)
2102 1500 -84 Projekti alkoi, eli tästä emännälle auto...
2102 1500 -84 Tästä emännälle auto kun ei toi projekti taida vielä ehtiä näille lumille... Liikenteessä
2102 1500 -85 Varaosalaite, keulakolaroitu aika pahoin. Lada-Jussin ex...
2101 1200 -77 Täydellinen vartoo kunnostusta.
2101 1200L -79
2101 1200L -83/-84 Paperit saadaan, ihan mahdollinen vielä vaikka liikenteeseen. Veroja en tsekannu vielä, koska oli "edullinen" ja kilvet jo konttorilla.
2101 1200L -8x Ex kenzy, martigan jne haettu varaosiksi...
2101 1200L -86 Ilman papruja mutta ehjäpeltinen
2101 1200L -86 Mätä ja kolhittu varaosa-auto, paperit löytyy...
2101 1200L -87 Kohtalaisen hyvä peltoauto/jääkunto - verot rästissä pitkältä ajalta
2101 1200L -88
2104 1300 -86 Tulee ajoon
2104 1300 -87 Iigorrin ex
2104 1300 -90 Varaosa-auto
2104 1500 -94 Kuntoa tutkitaan...
2105 1300 -82 Kohtuu hyvä peltinen projektiaihio.
2105 1200S -84/-85 Kohtuu pehmeä varaosa-auto
2105 1200 -87 Varaosa-auto
2105 1200 -90 Varaosa-auto
2105 1500 -91 Ei enää ajossa, sisko nukahti rattiin lokakuussa ja auto kärsi taas joten ei enää jaksa korjata...
2105 1500 -95 Varaosa-auto
2107 1700i -96 Varaosa-auto
2107 1700i -96 Hylsy koppa, takaluukku ja mittaristo ja sisusta vielä kine
2107 1700i - xx Kilvetön ja hiukan kolhittu, kuntoa tutkitaan
127 903 - xx II koppa. Keltainen kokonainen melkein OK pelleiltään.
127 903 -xx II koppa. Punainen kattokerhoauto lähes ruosteeton katotaan jaksaako vaihtaa katon...
127 903 -77 I koppa. 3 ovinen, punainen...
127 903 -7x I koppa. 2 ovinen punainen...
133 840 -77 paperit mukana...
Tipo 1.6 TC DGT -90, 5 ovinen punainen...
Tipo 1.6 TC DGT -90, 5 ovinen punainen...
VW T2 -74 osavarasto.
Volvo 244 2.1 -80
Volvo 245 2.0 -82
Volvo 240 (2.0) 5D -86, paikalla 2.3 kone (230A)
Ford Sierra Laser 2.0 4D -89
Lähetetty: 25.1.2007 17:47
Kirjoittaja veli alexei
Aika monta varaosa-autoa sitä sitten tarvitaan...
Täällä on näitä 10-20 autoa/raatoa omaavia monia.
Sitten on muutamia näitä 20-40 autoa/raatoa omaavia.
Miten sitä ihminen mitenkään jaksaa moiselle määrälle tehdä yhtään mitään?
VASTAUS: Ei mitenkään.
Ei niitä varaosiakaan aina niin tarvita. Ja monessa kohdassa sitä ostaa uuden ennemmin, kun laittaa jonkun käytetyn. Meinaan sitä ei paljon huvita jotain kohtaa sitten heti taas olla sorkkimassa, kun se käytetty osa ei kestänytkään mitään. Moni käytetty osa siä raadossa tai hyllyssä menee huonoksi ja sitten se onkin taas roskis tavaraa.
Eikö kannattaisi panostaa laatuun eikä määrään?
Eikä se prässiltä tai ulkomaille vientiä parempi ratkaisu ole antaa niiden mädäntyä jossain, niin että koivut kasvaa läpi. Siitä on vain edessä sitten perikunnalla kauhea homma, kun niitä puskia putsaa raadoista. Tai itsellä ikävä tilanne, kun joku tekee valituksen ja pitää alkaa paikkoja siistiä.
Ja sitten on vielä nämä jutut, että markalla ostaa ja kympillä myy. Ja jos ei kymppiä saa, niin sitten saa maatua lisää. Eli ei se tarvitseva sitä käytettyä saa edes halvemmalla kun uutta. Että ennemmin se on tälläistä keräilyä ja maaduttamista koko toiminta.
On sitten ihan tuota suoranaista bisnestä ja trokaustakin. Ihan täällä foorumillakin sitä havaitsee. Mielestäni harrastuksella rahastaminen on sitten jo liiketoimintaa ja sitten pitäisi verot yms. maksaa. Tällaisen toiminnan pesiytyminen kerhoon on mielestäni hyvin ikävää ja vie makua koko kerhotoiminnalta.
Mutta miten vaan...
Tämä ei ole kenellekkään suoranaisesti osoitettu. Aika moni tässä saa katsoa peiliin. Itse mukaan lukien. Toki pienemmässä mittakaavassa.
Lähetetty: 25.1.2007 17:58
Kirjoittaja Jaska HKI
Vaz 2101
Vaz 2107
Vaz 2108
Vaz 2112...kolme ensimmäistä ovat pienoismalleja
Lähetetty: 25.1.2007 19:02
Kirjoittaja arpati
veli alexei kirjoitti:Aika monta varaosa-autoa sitä sitten tarvitaan...
Täällä on näitä 10-20 autoa/raatoa omaavia monia.
Sitten on muutamia näitä 20-40 autoa/raatoa omaavia.
Miten sitä ihminen mitenkään jaksaa moiselle määrälle tehdä yhtään mitään?
VASTAUS: Ei mitenkään.
Ei niitä varaosiakaan aina niin tarvita. Ja monessa kohdassa sitä ostaa uuden ennemmin, kun laittaa jonkun käytetyn. Meinaan sitä ei paljon huvita jotain kohtaa sitten heti taas olla sorkkimassa, kun se käytetty osa ei kestänytkään mitään. Moni käytetty osa siä raadossa tai hyllyssä menee huonoksi ja sitten se onkin taas roskis tavaraa.
Eikö kannattaisi panostaa laatuun eikä määrään?
Eikä se prässiltä tai ulkomaille vientiä parempi ratkaisu ole antaa niiden mädäntyä jossain, niin että koivut kasvaa läpi. Siitä on vain edessä sitten perikunnalla kauhea homma, kun niitä puskia putsaa raadoista. Tai itsellä ikävä tilanne, kun joku tekee valituksen ja pitää alkaa paikkoja siistiä.
Ja sitten on vielä nämä jutut, että markalla ostaa ja kympillä myy. Ja jos ei kymppiä saa, niin sitten saa maatua lisää. Eli ei se tarvitseva sitä käytettyä saa edes halvemmalla kun uutta. Että ennemmin se on tälläistä keräilyä ja maaduttamista koko toiminta.
On sitten ihan tuota suoranaista bisnestä ja trokaustakin. Ihan täällä foorumillakin sitä havaitsee. Mielestäni harrastuksella rahastaminen on sitten jo liiketoimintaa ja sitten pitäisi verot yms. maksaa. Tällaisen toiminnan pesiytyminen kerhoon on mielestäni hyvin ikävää ja vie makua koko kerhotoiminnalta.
Mutta miten vaan...
Tämä ei ole kenellekkään suoranaisesti osoitettu. Aika moni tässä saa katsoa peiliin. Itse mukaan lukien. Toki pienemmässä mittakaavassa.
Kun nyt ei ollut kenellekkään erikseen osoitettu mutta heti mun viestin alla niin täytyy vähän kommentoida
Ei mun mielestä tälläinen trokaus vielä mitään yritystoimintaa edellytä

Eikä tää ladan osilla mitään kunnon pisnestä ole kuten varmaan tiedät... Ei kukaan maksa juuri mitään kun joku muu myy kuitenkin halvemmalla

Autojakin sais myydä useemman vuodessa että sekään vaatis mitään autoliikkeen perustamista
Mää keräilen näitä ihan siitä syystä että näät loppuu pian ja ovat jo paljon vähentyneet näitten romunkeräyskampanjoiden ansiosta ja hinnat nousee... Osasyyllisiä myös nämä Afrikkaan ja muualle autojen osia vievät henkilöt...
Mulla ainakin paremmat aihiot on katon alla eivätkä kyllä pahene juurikaan... Huonommat toki pihalla ja paaliin menossa kunhan ehtii purkaa...
Tänäpäivänä on siitä hyvä tilanne että jos itestä aika jättää niin romumiehet maksaa rahaa kun ne tulee tyhjentämään pihan joten hautajaiskulut sais jo osittain meksettua niilläkin...
Miksei tällä touhulla saa rahaa tehdä? Ei kaikki halua raatoja nurkkiinsa... Ite vaan olen koittanut siten harrastaa että varaosa-autosta sais edes jostain osasta hankintahinnan ja hakukulut niin että ollaan +/- 0 tilanteessa ja hommassa ei ole koko omaisuus enää kiinni! Suosittuja myyntiartikkeleita ovat esim ladan perät joita toiset tuhoavat melkoista vauhtia enkä noita enää viitti myydäkään... Ite on tarkoitus alkaa harrastaa jokkista jos aika ja rahat joskus riittää joten takavetoiseten autojen hommaaminen on sen tähden ajankohtaista varsinkin kun huhtikuun jälkeisestä ajasta ei vielä ole oikein ideaa miten noita raatoja voi enää poistaa kilvistä ym...
Jos minulle oikein paha tilanne tulee niin romumiehelle soitto ja piha tyhjenee melkoisen nopeesti...
Emme tietääkseni asu missään kommunistisessa yhteiskunnassa?
VA trokauskin on harrastus! Keräilijöitäkin on monenlaisia! Olenko jotenkin sairaampi kuin jotain muuta artikkeliä keräävä kun kerään juuri autoja? Ite miellän itseni melko terveeksi vielä kun olen saanut keräilyn kohteeni jotakuinkin kohdennettua etten kerää kaikkia autoja joita maailmasta löytyy... Asiasta voi toki olla erimieltä ja soittaa valkotakkiset hakemaan
PS Itelläni nyt sattuu olemaan tuo taloudellinen näkökulma melko tärkeä kun rahaa ei tule ovista ja ikkunoista... Mikäli jostain raadon osasta saa hankintahinnan tai edes osan takaisin niin kyllä sen myy ja siten sellaiset osat mitä haluaa jättää itselle varastoon tulevat paljon edullisemmiksi eikö?
Lähetetty: 25.1.2007 20:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
Mulla nyt tietenkään mitään hirveetä määrää noita autoja ole, mutta jokaisella on oma tarkoituksensa tai ehkä joillekin on vähän vaikea keksiä sitäkään, mutta usein vanhoissa raadoissa voi olla jotain tärkeää pisteosaa mitä kukaan ei ole tajunnut laittaa talteen ja uutta ei välttämättä saa. tulee mieleen mm. pakosarjan ja putken väliset mutterit joita aina putoilee, konepellin yms tuennan osat, letkukiristimiä, kaikkea pientä mitä saattaa yhtäkkiä huomata tarviivan, se on sittten helppo noutaa takapihalta.
tässä autot ja niiden perustelut:
VAZ-21013 koristeena ja varaosina
VAZ-21013 koristeena ja varaosina
VAZ-2103 lähes valmis leimalle, koristeena, taltioituna tällä hetkellä betonilaatoilla joten maakosteus ei pääse hyökkäämään, kori ei ole muuten kärsinyt mitään parin vuoden aikana, toista se olisi ollut jos tuolla suolakeleillä olis ajellut kaikki nämä vuodet. jos ei muuta keksi niin vaikka linnun varaosa-autona hyvä.
VAZ-21053 koristeena, näyttelyautona, tallisäilytyksessä, ajetaan kesäisin
VAZ-21061 koristeena, keskeneräinen orkkisprojekti, pientä siitimistä ja leimaa vailla, homma edennyt pikkuhiljaa
VAZ-2107 käyttöauto nro2, dollyn veturi, tällä hetkellä katsastusremontti menossa, näyttävä orkkisklassikko
VAZ-21074 HCPU, laikka-pick-up, hyötyajoneuvo tavaran kuljetukseen tontin sisällä, isommat kuormat kuin kottikärryllä, helpompi ja halvempi ahtaassa pihassa kuin traktori tai ha+peräkärry yhdistelmä
VAZ-21083-20-138 varaosiksi, GM-ruiskumalleihin saa heikosti osia
VAZ-2109 koristeena, odottaa jotain, ei purettu, ehkä joskus vielä voi elvyttää ajoon, ei kärsinyt paljoa seisonnasta, altapäin suojattu muovimatolla
VAZ-21093-20-138 varaosiksi, GM-ruiskumalleihin saa heikosti osia
VAZ-21099-21-138 käyttöauto nro1, tällä ajetaan kaikki pidemmät matkat edustavasti ja edullisesti
VAZ-210993 koriste, mahdollinen varaosa-auto käyttöauto nro1:lle, harvinaisempi sedan korimalli, vielä ei purettu
M-408EM koriste, mahdollinen varaosa-auto RAFille
GAZ M-21-K koriste, varaosa-auto RAFille
GAZ-24-01 koriste, mahdollisesti varaosaa RAFiin
UAZ-374106-01 traktorin korvike, voi vetää pihassa melkein mitä tahansa ja pääsee etenemään huonommallakin säällä, mudassa ja lumessa, kiertoajeluja ja elämyshetkiä farmin sisällä, kelpaa myös koristeena
RAF-977DME koriste, mahdollinen tulevaisuuden ikuisuusprojekti, ehkä eläkepäivillä sitten
Poisto = Sierra tutulle / Lisäystä = 2107 1600 -85
Lähetetty: 20.2.2007 20:22
Kirjoittaja arpati
2102 1200 -75 (-76 rek.)
2102 1500 -84 Aihio
2102 1500 -84 Ajossa
2102 1500 -85 Varaosalaite, keulakolaroitu aika pahoin. Lada-Jussin ex...
2101 1200 -77 Täydellinen vartoo kunnostusta.
2101 1200L -79 Varaosa-auto
2101 1200L -83/-84 Varaosa-auto
2101 1200L -8x Ex kenzy, martigan jne haettu varaosiksi...
2101 1200L -86 Ilman papruja mutta ehjäpeltinen
2101 1200L -86 Mätä ja kolhittu varaosa-auto, paperit löytyy...
2101 1200L -87 Varaosa-auto
2101 1200L -88 Varaosa-auto
2104 1300 -86 Tulee ajoon, projektina...
2104 1300 -87 Varaosa-auto
2104 1300 -90 Varaosa-auto
2104 1500 -94 Varaosa-auto
2105 1300 -82 Kohtuu hyvä peltinen projektiaihio.
2105 1200S -84/-85 Varaosa-auto
2105 1200 -87 Varaosa-auto
2105 1200 -90 Varaosa-auto
2105 1500 -91 Varaosa-auto
2105 1500 -95 Varaosa-auto
2107 1600 -85 Varaosa-auto
2107 1700i -96 Varaosa-auto
2107 1700i -96 Hylsy koppa, Varaosa-auto
2107 1700i - xx Kilvetön ja hiukan kolhittu, kuntoa tutkitaan
127 903 - xx II koppa. Keltainen kokonainen melkein OK pelleiltään.
127 903 -xx II koppa. Punainen kattokerhoauto lähes ruosteeton katotaan jaksaako vaihtaa katon...
127 903 -77 I koppa. 3 ovinen, punainen... Varaosa-auto
127 903 -7x I koppa. 2 ovinen punainen... Varaosa-auto
133 840 -77 paperit mukana...
Tipo 1.6 TC DGT -90, 5 ovinen punainen... Varaosa-auto
Tipo 1.6 TC DGT -90, 5 ovinen punainen... Varaosa-auto
VW T2 -74 osavarasto.
Volvo 244 2.1 -80
Volvo 245 2.0 -82
Volvo 240 2.0 5D -86
Lähetetty: 20.2.2007 21:06
Kirjoittaja mikko853
Yksi riittää
