1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
21023
Ruuvasin kompinkin pitkästä aikaa käyntiin ja rivuuttelin sen pihassa kuivemmille maille. Piti lisätä toista litraa pakkasnestettä, mihin lie huvennut. Käyttelin koneen lämpimäksi ja kuuntelin sen kammottavaa rätkytystä.
Ryntäyttelin siinä sitten moottoria vähäsen, eipä tuo kaasua pohjassa pitämälläkään yli 7500 kierrä. Kokeilin muutaman kerran ja sitten mylly alkoi raksuttaa melkoisesti. On kurkattava kopan alle, jotta keikahtiko keinu vai löystyikö kettinki.
Jonkun verran se tuntuu öljyäkin pihalle jostain hölväävän. Täytyy nyt katsella niitä raksutuksia ja rätkytyksiä ja vuotoja että saapiko sen siistittyä johonkin tolkun malliin vai pitääkö se mylly vaihtaa jo ennenkuin sitä kiikuttaa katsastukseen.
Ostin jo tuubin silikonimotjättiä jos saisi sillä sen tuulilasin tiivistettyä. Sitten voisi laitella matonkin lattialle ja kohtapuoliin pääsis menox. Toinen umpio pitää kyllä ensin etsiskellä jostain.
Maalia kupruilee ja irtoilee joka puolelta. Täytyy ajaa omalla halpispainepesurilla irti mitä lähtee ja käydä sitten vielä isomman pesurin luona kokeilemassa mitä se siitä tykkää. Olisi sittenkin pitänyt ostaa sitä peltikattomaalia, se kestäisi varmasti paremmin lumikuormaa ja säänvaihteluita kuin tuo futura.
Otin sitten nappiksenkin tuolta kuusen juurelta pihaan ja huuhtelin neulaset pois. Seisköön nyt molemmat tuossa keskellä pihaa ajoesteenä kun se on niin pehmeä ettei siinä muuten vältä autoja käännellä.
Ryntäyttelin siinä sitten moottoria vähäsen, eipä tuo kaasua pohjassa pitämälläkään yli 7500 kierrä. Kokeilin muutaman kerran ja sitten mylly alkoi raksuttaa melkoisesti. On kurkattava kopan alle, jotta keikahtiko keinu vai löystyikö kettinki.
Jonkun verran se tuntuu öljyäkin pihalle jostain hölväävän. Täytyy nyt katsella niitä raksutuksia ja rätkytyksiä ja vuotoja että saapiko sen siistittyä johonkin tolkun malliin vai pitääkö se mylly vaihtaa jo ennenkuin sitä kiikuttaa katsastukseen.
Ostin jo tuubin silikonimotjättiä jos saisi sillä sen tuulilasin tiivistettyä. Sitten voisi laitella matonkin lattialle ja kohtapuoliin pääsis menox. Toinen umpio pitää kyllä ensin etsiskellä jostain.
Maalia kupruilee ja irtoilee joka puolelta. Täytyy ajaa omalla halpispainepesurilla irti mitä lähtee ja käydä sitten vielä isomman pesurin luona kokeilemassa mitä se siitä tykkää. Olisi sittenkin pitänyt ostaa sitä peltikattomaalia, se kestäisi varmasti paremmin lumikuormaa ja säänvaihteluita kuin tuo futura.
Otin sitten nappiksenkin tuolta kuusen juurelta pihaan ja huuhtelin neulaset pois. Seisköön nyt molemmat tuossa keskellä pihaa ajoesteenä kun se on niin pehmeä ettei siinä muuten vältä autoja käännellä.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
Näköjään kaikkiin jämsän isolohkoihin täys koneremontti edessä
Paaliin vaan ei sillä mitään tee, noita nappis farkkuja on vielä vaikka lampaille syöttää

Paaliin vaan ei sillä mitään tee, noita nappis farkkuja on vielä vaikka lampaille syöttää

21013 2300tic
Ei taida jaksaa alkaa remppaamaan, kun olis ehjä 1500 tuolla. Täytyy pilkistellä sinne sisuksiin ja koettaa saada se rätkyttämään siististi.
On se paalaaminenkin käynyt jo mielessä, minä olen tuota paskakasaa sentään viisi vuotta jo koettanut harrastaa enkä ole saanut aikaiseksi läheskään saman vertaa kuin te siihen STARTin vihreeseen viimeisen puolen vuoden aikana ja huomattavasti paremmin.
Ja onhan tämä katiska nyt sitten vähintäänkin eri väriin maalattava, helevettiäkö noita kammottavan vihreitä isolohkorumiluksia samalla kylällä useampia tarttee.
Menevät sivulliset sekaisin että kumpi kylähullu siellä nyt suhaa...
On se paalaaminenkin käynyt jo mielessä, minä olen tuota paskakasaa sentään viisi vuotta jo koettanut harrastaa enkä ole saanut aikaiseksi läheskään saman vertaa kuin te siihen STARTin vihreeseen viimeisen puolen vuoden aikana ja huomattavasti paremmin.

Ja onhan tämä katiska nyt sitten vähintäänkin eri väriin maalattava, helevettiäkö noita kammottavan vihreitä isolohkorumiluksia samalla kylällä useampia tarttee.

Menevät sivulliset sekaisin että kumpi kylähullu siellä nyt suhaa...

21023
Kurkkasin sitten sinne isolohkon venttiilikoneistoon.
Kettinki oli edelleen tiukalla kun sitä silloin viime kesänä timprasin.
Ykkösen ja nelosen imuventtiilin säädöt sen sijaan olivat pyörineet auki ja kummassakin varmaan useampi milli välystä.
Mikä ne nyt lie noin löysyttänyt, muut olivat kunnossa ja kiristysmutterit tiukassa.
Nelosen imun keinuvipu oli niin löysässä että mokoma lipsahti heilutellessa irti nokan alle. Sain kuitenkin ongittua sen sieltä pois ja pujoteltua paikoilleen irrottamatta nokkaa, keinua pitävän jousenperkeleen asettelu tuotti jonkin verran painokelvottomuuksia.
Tuli sitä keinua irrallaan vilkaistua sen verran että näkyypä hakkaantuneen jonkun verran kuopalle, eikä venttiilinvälysten säätäminen liuskamitalla oikein tarkasti onnistu. Säätelin nuo löystyneet välykset vain näppituntumalta osapuilleen yhtä väljiksi kuin muutkin välit ja tarkastin että kaikki kiristysmutterit ovat tiukassa ja ruuvasin kopan kiinni.
Nyt pannu rähisee taas entisen rumasti. Raksuttaa minkä raksuttaa mutta raksuttakoon.
Kettinki oli edelleen tiukalla kun sitä silloin viime kesänä timprasin.
Ykkösen ja nelosen imuventtiilin säädöt sen sijaan olivat pyörineet auki ja kummassakin varmaan useampi milli välystä.
Mikä ne nyt lie noin löysyttänyt, muut olivat kunnossa ja kiristysmutterit tiukassa.
Nelosen imun keinuvipu oli niin löysässä että mokoma lipsahti heilutellessa irti nokan alle. Sain kuitenkin ongittua sen sieltä pois ja pujoteltua paikoilleen irrottamatta nokkaa, keinua pitävän jousenperkeleen asettelu tuotti jonkin verran painokelvottomuuksia.
Tuli sitä keinua irrallaan vilkaistua sen verran että näkyypä hakkaantuneen jonkun verran kuopalle, eikä venttiilinvälysten säätäminen liuskamitalla oikein tarkasti onnistu. Säätelin nuo löystyneet välykset vain näppituntumalta osapuilleen yhtä väljiksi kuin muutkin välit ja tarkastin että kaikki kiristysmutterit ovat tiukassa ja ruuvasin kopan kiinni.
Nyt pannu rähisee taas entisen rumasti. Raksuttaa minkä raksuttaa mutta raksuttakoon.
21023
Aurinko lämmitti kompinreuhkaa koko päivän joten tuuttasin iltapäivällä sitä silikoniliisteriä sinne tuulilasintiivisteen väliin. Tiivistin koko yläreunan ja sivut alanurkkiin asti, alareunaan en nyt pursottanut, ei kai sieltä sinne vesi nouse jossei aja järveen.
Maaliakin rapsuttelin irti. Kammottavan näköinen paska.
Maaliakin rapsuttelin irti. Kammottavan näköinen paska.
21023
Voimistelin maton takaisin lattialle. Alle laitoin toisesta Ladasta rassaamiani äänieristeenretaleita. Kummallinen riekale tuo lattiamatto, kun sitä ei meinaa saada millään opilla sopimaan takaisin siihen mistä se on otettu.
Tungin lisää liisteriä tiivisteen alle alanurkkaan kun se siitä hieman tuntuu irvistävän.
Täytyypi putsia vähän öljyntörkyjä moottorin kupeesta ja tarkastaa jarrut, niin voisi sitten haaveksia katsastavansa katiskan.
Tosin ensin on ripustettava takaisin johtonsa varassa roikkuva lisäjarruvalo ja laitettava vasen umpio.
Päästöistäkään ei kyllä ole hajuakaan, viime vuonna oli vielä se otsooniviritys paikallaan. Mutta ei kai tuo veeper liene sen kummempi säädeltävä joten ruuvari vain mukaan sitten.
Maalinhilsettäkin on pitkin pihaa, taitaa irtoilla jo tuulenpuuskissa ihan itsekseen.
Minkähänlainen vihertävä pölinä siitä irtoaa kun lähtee painamaan maantielle sata taulussa...
Tungin lisää liisteriä tiivisteen alle alanurkkaan kun se siitä hieman tuntuu irvistävän.
Täytyypi putsia vähän öljyntörkyjä moottorin kupeesta ja tarkastaa jarrut, niin voisi sitten haaveksia katsastavansa katiskan.
Tosin ensin on ripustettava takaisin johtonsa varassa roikkuva lisäjarruvalo ja laitettava vasen umpio.
Päästöistäkään ei kyllä ole hajuakaan, viime vuonna oli vielä se otsooniviritys paikallaan. Mutta ei kai tuo veeper liene sen kummempi säädeltävä joten ruuvari vain mukaan sitten.
Maalinhilsettäkin on pitkin pihaa, taitaa irtoilla jo tuulenpuuskissa ihan itsekseen.
Minkähänlainen vihertävä pölinä siitä irtoaa kun lähtee painamaan maantielle sata taulussa...
Vaihdoin nappiksen alle ryssänkumit, joutavat paremmin päivettymään kun auto seisoo joutilaana.
Lapoin tankista pois parikymmentä litraa bensaa suotta vanhentumasta ja kippasin ne kombiin jonka tankki tulikin täyteen.
Pänisteriin jääneen tilkan kippasin taas akstekkiin ja tuikkasin sen talven jäljiltä käyntiin ja ruovittelin sillä sitten kappaleen matkaa kelirikon seassa. Hyvin mylvi eikä jarrutkaan olleet ryytyneet sitten yhtään.
Lopuksi laitoin vielä kompiin sen puuttuvan umpion ja liimasin lisäjarruvalon kuumaliimalla takaisin ikkunaan, vinoonhan se tietysti meni...
Lapoin tankista pois parikymmentä litraa bensaa suotta vanhentumasta ja kippasin ne kombiin jonka tankki tulikin täyteen.
Pänisteriin jääneen tilkan kippasin taas akstekkiin ja tuikkasin sen talven jäljiltä käyntiin ja ruovittelin sillä sitten kappaleen matkaa kelirikon seassa. Hyvin mylvi eikä jarrutkaan olleet ryytyneet sitten yhtään.
Lopuksi laitoin vielä kompiin sen puuttuvan umpion ja liimasin lisäjarruvalon kuumaliimalla takaisin ikkunaan, vinoonhan se tietysti meni...
21023
Kurkistelin aamupuhteiksi niihin kombin jarruihinkin.
Etujarruissa ei ollut yhtään mitään sanomista, mutta kummastakin takajarrusta piti auttaa toinen mäntä liikkeelle ja päästää ilmat pihalle.
Rivuutin sitten pikkuisen lenkkiä tuossa, käsistähän se meinasi lähteä, kun ei ole taas tottunut tuommoisiin tehoihin pikkulohkolla ja hengettömällä tiisselillä ajellessa.
Etujarruissa ei ollut yhtään mitään sanomista, mutta kummastakin takajarrusta piti auttaa toinen mäntä liikkeelle ja päästää ilmat pihalle.
Rivuutin sitten pikkuisen lenkkiä tuossa, käsistähän se meinasi lähteä, kun ei ole taas tottunut tuommoisiin tehoihin pikkulohkolla ja hengettömällä tiisselillä ajellessa.
21023
Värkkäsin kompiin ration mylvimään ja kävin ottamassa sen liikenteeseen että saan kiikutella käyttöauton vetaria pajalle laakerinvaihtoon.
Ajelinkin tuossa jo pienen lenkin, on se vaan kammottava paska. Jokin ravistaa liikkeellelähtiessä melkoisesti, perä jyrisee ilkeästi ja moottori vasta rumasti käypi mutta kivasti se kulkee.
Öljynpaineissa ei vain ollut taaskaan hurraamista, täytyy touhuta uudet mineraalikurat sinne niin pääsee taas kappaleen matkaa.
Jospa nyt sen aikaa pysyisi kasassa että saa sen katsastettua.
Ajelinkin tuossa jo pienen lenkin, on se vaan kammottava paska. Jokin ravistaa liikkeellelähtiessä melkoisesti, perä jyrisee ilkeästi ja moottori vasta rumasti käypi mutta kivasti se kulkee.

Öljynpaineissa ei vain ollut taaskaan hurraamista, täytyy touhuta uudet mineraalikurat sinne niin pääsee taas kappaleen matkaa.
Jospa nyt sen aikaa pysyisi kasassa että saa sen katsastettua.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
Ravistaakohan liikkeelle lähtiessä samalla tavalla kuin minun KRIINIni, jossa kardaanin tukirengas/limppu/vaimikäihme on niin väljä, että jytisee kardaanitunnelissa siinä kohdin, missä lapsena seisoin nojaillen penkkeihin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
21023
Ei noista ravistuksista, vavistuksista, kolinoista ja ulinoista ota susikaan tolkkua. Häkkyrän kaikki pyörivät osaset moottoria myöten lienevät jonkin verran viallisia.
Pyyhkäisin tänään järeähköllä painepesurilla pitkin sivuja ja maalia lähti melkoisia läikkiä varsinkin niistä paikoista mihin olin lääpöstänyt paikkamaalauksia ferrexillä. Kumma kun ferrexpurkissa luki että päällemaalaus futuralla eikä se siinä silti pysy... Nyt on taas mustia läiskiä näkyvissä. Saakelin sammakosta tuli taas rupikonna...
Täytyy keksiä jotain henkevää katiskan siistimiseksi.
Pyyhkäisin tänään järeähköllä painepesurilla pitkin sivuja ja maalia lähti melkoisia läikkiä varsinkin niistä paikoista mihin olin lääpöstänyt paikkamaalauksia ferrexillä. Kumma kun ferrexpurkissa luki että päällemaalaus futuralla eikä se siinä silti pysy... Nyt on taas mustia läiskiä näkyvissä. Saakelin sammakosta tuli taas rupikonna...
Täytyy keksiä jotain henkevää katiskan siistimiseksi.
21023
Katsastelin tuon värivikaisen hävityksenkin aamulla.
Jarruthan tarkistelinkin aiemmin ja eilen ehtoolla kiristin laturin luistavaa hihnaa hieman ja huuhtelin öljynkuraa vähemmäksi valuttamalla kiehuvaa vettä pitkin moottorin kupeita. Aamulla tarkistin vielä että kaikki valot toimii ja kaadoin pesulaitteeseen lisää vettä. Ruuvarin otin siltä varalta että kaasuttimessa olisi säädeltävää. Alustan osiin en viitsinyt edes paneutua vaan päätin antaa ne katsurin katseltavaksi.
Eipä siinä sitten oikein mitään moitittavaa ollutkaan, jarrut oli hyvin tasan, päästöt oikein mainiot sellaisenaan, kehui koriakin kovaksi ja jostain syystä vielä moottorinkin olevan kunnossa, mihin minä tosin tuumasin että ei tuo kyllä oikein hääviltä kuulosta...
No niin mutta hyvin se kyllä vastaa kaasuun ja päästötkin on hyvät.
No mitäpä siihen vastaankaan väittämään...
1,7 + veeper
Vasemman raidetangon sisentä nuppia hieman tarkemmin ravisteli ja siinä vaivoin havaittavaa väljää onkin, sanoi sitten että joutaahan tuo tuosta vielä väljistyä...
Puhtaat paprut siis matkaan ja menox.
Jospas huomenissa kävisi pyöräyttämässä eilen ostamani mustat ja pyöreät niiden mangelssien ympärille niin saisi vivuta nekin sitten tuohon katiskaan.
Jarruthan tarkistelinkin aiemmin ja eilen ehtoolla kiristin laturin luistavaa hihnaa hieman ja huuhtelin öljynkuraa vähemmäksi valuttamalla kiehuvaa vettä pitkin moottorin kupeita. Aamulla tarkistin vielä että kaikki valot toimii ja kaadoin pesulaitteeseen lisää vettä. Ruuvarin otin siltä varalta että kaasuttimessa olisi säädeltävää. Alustan osiin en viitsinyt edes paneutua vaan päätin antaa ne katsurin katseltavaksi.
Eipä siinä sitten oikein mitään moitittavaa ollutkaan, jarrut oli hyvin tasan, päästöt oikein mainiot sellaisenaan, kehui koriakin kovaksi ja jostain syystä vielä moottorinkin olevan kunnossa, mihin minä tosin tuumasin että ei tuo kyllä oikein hääviltä kuulosta...
No niin mutta hyvin se kyllä vastaa kaasuun ja päästötkin on hyvät.


Vasemman raidetangon sisentä nuppia hieman tarkemmin ravisteli ja siinä vaivoin havaittavaa väljää onkin, sanoi sitten että joutaahan tuo tuosta vielä väljistyä...
Puhtaat paprut siis matkaan ja menox.

Jospas huomenissa kävisi pyöräyttämässä eilen ostamani mustat ja pyöreät niiden mangelssien ympärille niin saisi vivuta nekin sitten tuohon katiskaan.
21023
Kerkesinpä vaihtaa kompin moottoriöljynkuratkin uusiin, jota tosin jäi tilkka puuttumaan kun oli hyllyssä vajaa pytty. On sitä lisättävä myöhemminkin kun tuo sitä vuotaa.
Melko ohuet oli vanhat liemet koneessa, öljynpainekin parani siinä taas savotassa melkoisesti.
Lohkolämppärin vastuksen välistä näkyy noruneen hieman vettä, mutta ei sitä huomattavasti ole jäähdyttimestä kadonnut.
Jos ei isommin ala valua niin olkoon, eipä vastus pääse siitä kuitenkaan pakenemaan kun se on mutterilla kiinnitetty malli.
Melko ohuet oli vanhat liemet koneessa, öljynpainekin parani siinä taas savotassa melkoisesti.
Lohkolämppärin vastuksen välistä näkyy noruneen hieman vettä, mutta ei sitä huomattavasti ole jäähdyttimestä kadonnut.
Jos ei isommin ala valua niin olkoon, eipä vastus pääse siitä kuitenkaan pakenemaan kun se on mutterilla kiinnitetty malli.
21013
Aamusella katselin että nappis on sen verran koivunurpujen ja siitepöllyn sotkema, että kaipaa vähän vettä niskaansa joten sitä silmälläpitäen veivailin raollaan olevia klaseja kiinni ja vasemmanpuoleisen takaikkunannostin sanoikin naps ja rops
nostin irti lasista.
No eipä hätiä, opit viime kesältä oikeanpuoleisen takalasin kanssa taikinoimisesta oli vielä muistissa joten kanttilampun etuovesta hieman järeämpi nostimen kiinnike kouraan ja kuumaliiman kanssa paikoilleen ja taas toimii akkuna.

No eipä hätiä, opit viime kesältä oikeanpuoleisen takalasin kanssa taikinoimisesta oli vielä muistissa joten kanttilampun etuovesta hieman järeämpi nostimen kiinnike kouraan ja kuumaliiman kanssa paikoilleen ja taas toimii akkuna.
