Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Terve!
Tov. tinuri, kiitokset viisastuttamisesta. Minulle ei tullut mieleenkään, että autosi on uudempi 1,6-litrainen, jossa siis mahdollisesti erilainen konstruktio, pakosarjakatalysaattori lähinnä, kuin vanhemmissa 1,5-litraisissa.
Tov. Pavlovits ym, oikea kiristystiukkuus on: kierretään siten, että tiivistepinnat "kiinni", sitten 1/2...3/4 kierrosta lisää. Normaalilihasvoimaisen miehen "niin tiukalle kuin käsin saa" on ehdottomasti liikaa. Oikein kiristetty suodatin aukeaa poikkeuksetta "normaalimiehen" käsivoimin ilman työkaluja.
En siis ole koskaan edes kokeillut, miten jokin ös-työkalu mahtuu etuveto-Ladan konehuoneeseen sen enempää ylä- kuin alakauttakaan.
menestystä
SvS
Tov. tinuri, kiitokset viisastuttamisesta. Minulle ei tullut mieleenkään, että autosi on uudempi 1,6-litrainen, jossa siis mahdollisesti erilainen konstruktio, pakosarjakatalysaattori lähinnä, kuin vanhemmissa 1,5-litraisissa.
Tov. Pavlovits ym, oikea kiristystiukkuus on: kierretään siten, että tiivistepinnat "kiinni", sitten 1/2...3/4 kierrosta lisää. Normaalilihasvoimaisen miehen "niin tiukalle kuin käsin saa" on ehdottomasti liikaa. Oikein kiristetty suodatin aukeaa poikkeuksetta "normaalimiehen" käsivoimin ilman työkaluja.
En siis ole koskaan edes kokeillut, miten jokin ös-työkalu mahtuu etuveto-Ladan konehuoneeseen sen enempää ylä- kuin alakauttakaan.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kertoilin tähän liukastelutarinan Sortavalanreissusta. En älynnyt kun laitoin lähetä, että vehe kysyi haluanko tarkastaa viestiäni kun oli tullut muista juttuja juuri.
Harmi. Ei jaksa kirjoittaa tarinaa uudelleen. Lyhyesti kuitenkin voin sanoa, että UrbaaniTrendikäsSitiMaasturi, joka vastaa hyvin kaupungin haasteisiin ei osannut vastata lumikelin haasteisiin vaan pyörähi edessäni. Mielenkiintoinen tilanne ja olihan siinä muutakin härdelliä. Joensuuhun saavuin kuitenkin naarmuitta.
Harmi. Ei jaksa kirjoittaa tarinaa uudelleen. Lyhyesti kuitenkin voin sanoa, että UrbaaniTrendikäsSitiMaasturi, joka vastaa hyvin kaupungin haasteisiin ei osannut vastata lumikelin haasteisiin vaan pyörähi edessäni. Mielenkiintoinen tilanne ja olihan siinä muutakin härdelliä. Joensuuhun saavuin kuitenkin naarmuitta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Tervehdys!
Noinhan tuo suodatin kiristetään, kuten SvS kertoi, huulille ja sitten kolmeneljänneskierrosta lisää.
En ole koskaan kurkistanut 1,6 konehuoneeseen, nähnyt vain kuvia. Varsin samanlaiselta tuo mielestäni näyttää kuin 1,5:n 16-venttiilinen kone.
Mitä kummaa sen 1,6:n öljynsuodattimen ympärille on haalittu, ettei yläkautta pääse käsiksi? Vai onko lohko perin erilainen kuin 1,5:n lohko ja suodatin siirretty oikealle puolelle (kun joku puhui imusarjan irroittamisesta)?
Noinhan tuo suodatin kiristetään, kuten SvS kertoi, huulille ja sitten kolmeneljänneskierrosta lisää.
En ole koskaan kurkistanut 1,6 konehuoneeseen, nähnyt vain kuvia. Varsin samanlaiselta tuo mielestäni näyttää kuin 1,5:n 16-venttiilinen kone.
Mitä kummaa sen 1,6:n öljynsuodattimen ympärille on haalittu, ettei yläkautta pääse käsiksi? Vai onko lohko perin erilainen kuin 1,5:n lohko ja suodatin siirretty oikealle puolelle (kun joku puhui imusarjan irroittamisesta)?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Jo tuli taas erikoisuus VäliPalaan.
Nykyäänhän on niitä sadetunnistimia. Minulla on nyt sitten erikoistunnisteiset tihkupyyhkimet. Lipsauttelevat välillä pari kertaa ihan jostain kivasta tärinästä. Ja lipsulupsutelkoon jos niitä huvittää. Onhan tuolla noita viiksiä varastossa, mutta kun ei yhtään kiinnosta edes niitä rattimuoveja purkaa. Sitten jos alkavat jatkuvasti pyyhkiä itsekeseen niin ehkä räpellän niitä.
Kyllä sitä varmaan talven mittaan vielä kaikkea tulee. Mutta onhan se muistettava että vähän kuukaudesta riippuen tulee mittariin 1500km - 3000km. Kovia määriähän nuo tällaisille vanhoille romuille on.
Nykyäänhän on niitä sadetunnistimia. Minulla on nyt sitten erikoistunnisteiset tihkupyyhkimet. Lipsauttelevat välillä pari kertaa ihan jostain kivasta tärinästä. Ja lipsulupsutelkoon jos niitä huvittää. Onhan tuolla noita viiksiä varastossa, mutta kun ei yhtään kiinnosta edes niitä rattimuoveja purkaa. Sitten jos alkavat jatkuvasti pyyhkiä itsekeseen niin ehkä räpellän niitä.
Kyllä sitä varmaan talven mittaan vielä kaikkea tulee. Mutta onhan se muistettava että vähän kuukaudesta riippuen tulee mittariin 1500km - 3000km. Kovia määriähän nuo tällaisille vanhoille romuille on.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
MYÖNNÄN VIRHEENI!!!!Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Tov. tinuri, kiitokset viisastuttamisesta. Minulle ei tullut mieleenkään, että autosi on uudempi 1,6-litrainen, jossa siis mahdollisesti erilainen konstruktio, pakosarjakatalysaattori lähinnä, kuin vanhemmissa 1,5-litraisissa.
SvS
Nyt selvisi siis miksi se näytti niin vastenmieliselle. Yläkautta suodattimen vaihto meinaan. Se himputin "koriste" muovi on siinä kannenpäällä. En edes ajatellut kovin tarkkaan, mutta kun auto oli jo nosturilla niin samalla vaihdoin suodattimen sieltä alhaalta näpräämällä. Paljon enemmän siis on tilaa yläpuolella, mutta enpä minä pässi älynnyt sitä hiivatin muovia irti napsauttaa.
Ja taisin aikaisemmin sunnuntaina kirjoitella että katalysaattorikin on imusarjassa. Kaikenlaisia aivopieruja päästelee kun katsoo formuloita, yrittää juoda kahvia ja on juuri herännyt.
Ja takaisin aiheeseen. Eli sama "vika" taitaa olla VäliPalassa kuin oli aikoinaan minullakin Talbotissa. En muista milloin ja minkä yhteydessä tämä "sadetunnistin" tuli esille, mutta huvittava se oli. Liukupinnat olivat päässeet irti jostain syystä ja nämä pikkuisella liimatipalla korjasin. Sen jälkeen eivät enää normaalista ajotärinästä lähteneet pyyhkijät päälle.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kymmenen päivää aiemmin tuli sitten laitettua talvigummit kuin mitä veikkailin. Nyt on sitten HDt, ODTeet ja OTeet pilalla. Ei ollut tarjolla kuin Nappiksen pyöryläreikävanteet ja kohtuulliset nastarenkaat. Saa nähdä mitä kaikkea nuo väärät OTeet rikkovat. Ja varmasti menevät keskireijät juuri kohdilleen vaikka täällä joku toista väitti. Ei ole avarrettu reikiä. Eivätkä jarrusatulat hivo lähellekään vannetta.
Sain melko hyvän tankintyhjennysmyyräprototyypin valmiiksi ja toimivaksi. Täytyy vielä tehdä parannettu versio, jolla sitten pitäisi saada homma pelaamaan pidempäänkin. Josko se olisi sitten lopullinen versio.
Sain melko hyvän tankintyhjennysmyyräprototyypin valmiiksi ja toimivaksi. Täytyy vielä tehdä parannettu versio, jolla sitten pitäisi saada homma pelaamaan pidempäänkin. Josko se olisi sitten lopullinen versio.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Tehokasta hiekoitusta!
Hiekoitussorasuihkusta osa suoraan tuulilasiin. Näkee ken kokee. Russian Special!
Mutta joutaahan noita kotoperäisiä vekottimia siellä pommittaa. Eihän Suuressa ja Mahtavassa koskaan massoja olla säästetty. Tuulilasiin ei tullut jälkiä ja muilla kolhuilla ei ole väliä. Umpiokin joutaa hajota, koska käytettyjä sattuu olemaan varastossa jos toinenkin. No, umpio ei valitettavasti kärsinyt.
Välillä toisin hiekoituslaitteet ovat niin kehnoja, että pudottelevat lavalta vain kovia könttejä. Suola ei ole niitä ehtinyt liuottaa ja ne ovat siis jäistä soraa. Pahoja pommeja renkaille ja vanteille. Ja mennessä vastaan tullut hiekoitusauto oli kylvänyt taas myös selkeitä isoja kiviä. Hiekkapaakut eivät voi olla niin mukavan pyöristyneitä.
No, VäliPala on tehty raatamista varten, eikä siinä ole mitään säästeltävää. Pesaisin tuossa viime lämpimillä sen tuossa pihassa ja kyllä on kiveniskemiä, maalirikkoja, naarmuja ja kaikkea kunnon käyttöautoon kuuluvaa. Nyt se sai varmaan mahtavan vaaleanruskean VenäjänSoraSuola -kuorrutuksen, jollaista ei ihan äkkiä Suomessa saa. Suomen sorateiltä saa harmahtavan värin, mutta tuo Venäjän kuorrutus on aivan omaa luokkaansa.
Venäjän vapaat olivat ohi. Kansa poti krapulaa. Ei ketään venäläisiä rajoja ylittelemässä. Ei kyllä Suomalaisiakaan tullessa. 20min ja Venäjältä Suomeen. Mennessä joku Pohjois-Karjalan IsoPoika oli isolla Mersulla. Meuhkasi kaikkea ihan järjettömiä kovalla suomenkielellä tullissa. Huuteli: Laita se ovi kiinni. Kuulitko! Tyttö! Sinähän sen avasit. Niin teillä on nämä teidän systeemit, mutta kautta profeetan parran...! Ruovitti vielä lähtijäisiki. Nauroivat vaan tullivirkailijat ja pyörittivät sormea korvan ympäri. Tämä kuvaa minusta Venäjän Tullin erittäin hyvää palvelua. Antaa öykkärin mennä kun vie rahaa maahan eikä hänestä mitään oikeaa haittaa ole. Oli vielä Vanhempi Mies. Olisin kyllä nauttinut kun kumihanskoja oltaisi alettu kaivaa esiin, revitty Mersu palasiksi ja istutettu IsoaPoikaa yönyli kostealla laverilla. VithtuMitäPorukkaa!!!
Hiekoitussorasuihkusta osa suoraan tuulilasiin. Näkee ken kokee. Russian Special!
Mutta joutaahan noita kotoperäisiä vekottimia siellä pommittaa. Eihän Suuressa ja Mahtavassa koskaan massoja olla säästetty. Tuulilasiin ei tullut jälkiä ja muilla kolhuilla ei ole väliä. Umpiokin joutaa hajota, koska käytettyjä sattuu olemaan varastossa jos toinenkin. No, umpio ei valitettavasti kärsinyt.
Välillä toisin hiekoituslaitteet ovat niin kehnoja, että pudottelevat lavalta vain kovia könttejä. Suola ei ole niitä ehtinyt liuottaa ja ne ovat siis jäistä soraa. Pahoja pommeja renkaille ja vanteille. Ja mennessä vastaan tullut hiekoitusauto oli kylvänyt taas myös selkeitä isoja kiviä. Hiekkapaakut eivät voi olla niin mukavan pyöristyneitä.
No, VäliPala on tehty raatamista varten, eikä siinä ole mitään säästeltävää. Pesaisin tuossa viime lämpimillä sen tuossa pihassa ja kyllä on kiveniskemiä, maalirikkoja, naarmuja ja kaikkea kunnon käyttöautoon kuuluvaa. Nyt se sai varmaan mahtavan vaaleanruskean VenäjänSoraSuola -kuorrutuksen, jollaista ei ihan äkkiä Suomessa saa. Suomen sorateiltä saa harmahtavan värin, mutta tuo Venäjän kuorrutus on aivan omaa luokkaansa.
Venäjän vapaat olivat ohi. Kansa poti krapulaa. Ei ketään venäläisiä rajoja ylittelemässä. Ei kyllä Suomalaisiakaan tullessa. 20min ja Venäjältä Suomeen. Mennessä joku Pohjois-Karjalan IsoPoika oli isolla Mersulla. Meuhkasi kaikkea ihan järjettömiä kovalla suomenkielellä tullissa. Huuteli: Laita se ovi kiinni. Kuulitko! Tyttö! Sinähän sen avasit. Niin teillä on nämä teidän systeemit, mutta kautta profeetan parran...! Ruovitti vielä lähtijäisiki. Nauroivat vaan tullivirkailijat ja pyörittivät sormea korvan ympäri. Tämä kuvaa minusta Venäjän Tullin erittäin hyvää palvelua. Antaa öykkärin mennä kun vie rahaa maahan eikä hänestä mitään oikeaa haittaa ole. Oli vielä Vanhempi Mies. Olisin kyllä nauttinut kun kumihanskoja oltaisi alettu kaivaa esiin, revitty Mersu palasiksi ja istutettu IsoaPoikaa yönyli kostealla laverilla. VithtuMitäPorukkaa!!!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Piipahtelempa taas pitkästä aikaa naapurissa. Tulee ensimmäinen todellinen talviajo, vaikka eihän tällaisia talvia ole ihan äskettäin nähty.
Pari edellistä kertaa olivat kyllä jo melko talvisia. Ensin se kesärengasliukastelu ja seuraavalla jo talvikumit. Nyt näyttää Joensuussa yli 20asteen pakkasta. Tulee nyt sitten oikeasti testattua tuo lämmityslaite.
Syylärihän on pahvitettu kokonaan edestä. Pahvi ei tosin nojaa syyläriin. Ajoviima voi kyllä sen liiskata vasten syyläriä, mutta sittenpä näkee miten lämmöt käyttäytyvät.
Ikkunathan näissä ovat surkea talvella. Kun ikkunan tiivistelista on jäykkää muovia, niin tahtoo aina olla ikkuna siihen kiinni jäätyneenä. Ei ihme jos kahvoja menee. Johan tuo lista pyrki joskus kesäkelilläkin nousemaan paikoiltaan ikkunan mukana.
Ja sitten ulkokahvat. Sinnehän ne liipasimet tuppaavat jäämään kahvan sisään. Voitelun puutetta. Sittenpä et availekaan ovea, jos on sattunut nuppi lukitusasentoon. No, saahan ne kaiveltua sieltä esiin.
Kunnon pakkasretki siis tiedossa. VäliPala onkin tainnut lepäillä tuossa pihassa ajamattomana viikon. Polkupyörä on ollut houkuttelevampi kulkuväline täällä erinomaisessa pyöräilykaupungissa, Joensuussa.
Pari edellistä kertaa olivat kyllä jo melko talvisia. Ensin se kesärengasliukastelu ja seuraavalla jo talvikumit. Nyt näyttää Joensuussa yli 20asteen pakkasta. Tulee nyt sitten oikeasti testattua tuo lämmityslaite.
Syylärihän on pahvitettu kokonaan edestä. Pahvi ei tosin nojaa syyläriin. Ajoviima voi kyllä sen liiskata vasten syyläriä, mutta sittenpä näkee miten lämmöt käyttäytyvät.
Ikkunathan näissä ovat surkea talvella. Kun ikkunan tiivistelista on jäykkää muovia, niin tahtoo aina olla ikkuna siihen kiinni jäätyneenä. Ei ihme jos kahvoja menee. Johan tuo lista pyrki joskus kesäkelilläkin nousemaan paikoiltaan ikkunan mukana.
Ja sitten ulkokahvat. Sinnehän ne liipasimet tuppaavat jäämään kahvan sisään. Voitelun puutetta. Sittenpä et availekaan ovea, jos on sattunut nuppi lukitusasentoon. No, saahan ne kaiveltua sieltä esiin.
Kunnon pakkasretki siis tiedossa. VäliPala onkin tainnut lepäillä tuossa pihassa ajamattomana viikon. Polkupyörä on ollut houkuttelevampi kulkuväline täällä erinomaisessa pyöräilykaupungissa, Joensuussa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Terve!PöyhöinKuusaalt kirjoitti: ===
Ja sitten ulkokahvat. Sinnehän ne liipasimet tuppaavat jäämään kahvan sisään. Voitelun puutetta. Sittenpä et availekaan ovea, jos on sattunut nuppi lukitusasentoon. No, saahan ne kaiveltua sieltä esiin.
===
Kun seuraavan kerran sattuu porakone ja n. 3 mm:n terä käsille, poraa aukaisukahvaan pieni reikä sormivivun kohdalle.
Sitten on helppo työntää vipu sopivalla puikolla irti jumituksesta.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Moi,
Vinkkinä herkästi jäätyvälle takaluukun lukolle. Lukko kannattaa ottaa irti, se on kiinni vain kahdella pienellä mutterilla. Sitten kuivaa sen ja pumppaa sinne vaseliinia (laakerirasvaa) prässillä niin ei jäädy talvella kertaakaan.
Saman voisi varmaan tehdä ovien lukoillekin.
Vinkkinä herkästi jäätyvälle takaluukun lukolle. Lukko kannattaa ottaa irti, se on kiinni vain kahdella pienellä mutterilla. Sitten kuivaa sen ja pumppaa sinne vaseliinia (laakerirasvaa) prässillä niin ei jäädy talvella kertaakaan.
Saman voisi varmaan tehdä ovien lukoillekin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kiitokset hyvistä vinkeistä.
Mutta tulikin taas vähän isompaa kuin vain nuo jäätymiset. Pakkasta olikin vähän enemmän kuin ounastelin. Vätti rario että Tikkalassa, jonka kautta mennään oli pakkasta 28. No, VäliPala oli ollut kyllä piuhassa reippaasti ja lähtikin hyvin käyntiin.
Ajelin aamuhämärissä Pyhäselän ohi ja liikennettä oli. Tiellähän on valot lähes koko matkan Tohmajärven risteykseen asti.
Eihän tuo VäliPala yhtä lämmin ole kuin AxtecSämpyVainaa. Tarkenee siinä ja talvellahan pidetään vaatteet päällä. Harva rajalle menee muutenkaan sortseissa.
Näin tai olin näkevinäni häivähdyksiä mittaristossa. Kun tuojottelin, mitään ei näkynyt. Sittenpä välähteli punaista ihan selvästi. Siinä Tikkalan kohdilla juurikin. Punainen STOP ja öljynpaine!!! Ei tainnut sitten mitkään öljypuoliremontit onnistua.
Mistä öljyä? Paineet laskivat nopeasti. Paloivat varoitusvalot pian koko ajan. Huoltoasema jäi kauas Pyhäselän kohdille. Tohmajärvelle 25km. Siistosen rekkatallit olivat lähin paikka. Ei ketään talleilla. Muistin että joku Vekan paja oli käännyttäessä Tohmajärvelle 6tieltä. Pimeää täynnä koko paja. Vain autonraatoja. Mutta vieressä oli toinen korjaamo ja varaosaliike. Enpä ollut moista havainnutkaan aiemmin.
Öljyä ja vaurioiden tarkastusta. Paljon oli kamaa taas ulos tullut. Mistä ihmeestä??? Yritin tiirailla vuotopaikkaa, mutta öljyä oli roiskunut siellä alla niin paljon, ettei mitään mahdollisuutta saada vuodosta selvää.
Ajelin masentuneena kotiin. Kaikkea mahdollista pyöri taas mielessä. Onhan IIZI. Pitäisi vaan vaihtaa VäliPalasta talvinakit. Tuntui epätoivoisesta. Pelkkää romua kaikki tyynni. VäliPala myynttin peltorassiksi.
Päätin kuitenkin päivänvalossa katsoa vielä öljysuodatinta. Ja mitä ihmettä taas!!! Suodatin kiristyi käsin melko paljon. TähEttäMitäEttä???
Kokeilemaan. Auto käyntiin. Annettiin rulluttaa paikallaan. Ei vuotoa. Ajamaan kaupunkiin. Välillä parkkiin ja katsomaan. Ei vuotoa. Ajettiin vekotin lämpimäksi, jotta öljyt varmasti olisivat lirua. Ei vuotoa. Vähän kovempaa ajoa. Pihaan. Ei vuotoa. Paikallaan huudattamista. Ei vuotoa.
Lieko sitten vikana hajonnut öljynsuodattimen liitosputki. Öljypumppukoppahan ja öljypohjatiivari on remontoitu kuten kampiakselin päänstefakin. Onko se öljysuodatin siellä jälleen väärillä jengoilla tai huonosti vai onko siinä jotain muuta vikaa, että se suodatin pääsee löystymään. En minä ymmärrä.
Jos sieltä olisi lohko halki, niin ei kai ne öljyt pysyisi sen vertaa sisällä. Saa nyt taas nähdä. Lataan öljyt sisään ja katson huomenna uudelleen jos pääsisi sinne Vennään puolelle.
Mutta tulikin taas vähän isompaa kuin vain nuo jäätymiset. Pakkasta olikin vähän enemmän kuin ounastelin. Vätti rario että Tikkalassa, jonka kautta mennään oli pakkasta 28. No, VäliPala oli ollut kyllä piuhassa reippaasti ja lähtikin hyvin käyntiin.
Ajelin aamuhämärissä Pyhäselän ohi ja liikennettä oli. Tiellähän on valot lähes koko matkan Tohmajärven risteykseen asti.
Eihän tuo VäliPala yhtä lämmin ole kuin AxtecSämpyVainaa. Tarkenee siinä ja talvellahan pidetään vaatteet päällä. Harva rajalle menee muutenkaan sortseissa.
Näin tai olin näkevinäni häivähdyksiä mittaristossa. Kun tuojottelin, mitään ei näkynyt. Sittenpä välähteli punaista ihan selvästi. Siinä Tikkalan kohdilla juurikin. Punainen STOP ja öljynpaine!!! Ei tainnut sitten mitkään öljypuoliremontit onnistua.
Mistä öljyä? Paineet laskivat nopeasti. Paloivat varoitusvalot pian koko ajan. Huoltoasema jäi kauas Pyhäselän kohdille. Tohmajärvelle 25km. Siistosen rekkatallit olivat lähin paikka. Ei ketään talleilla. Muistin että joku Vekan paja oli käännyttäessä Tohmajärvelle 6tieltä. Pimeää täynnä koko paja. Vain autonraatoja. Mutta vieressä oli toinen korjaamo ja varaosaliike. Enpä ollut moista havainnutkaan aiemmin.
Öljyä ja vaurioiden tarkastusta. Paljon oli kamaa taas ulos tullut. Mistä ihmeestä??? Yritin tiirailla vuotopaikkaa, mutta öljyä oli roiskunut siellä alla niin paljon, ettei mitään mahdollisuutta saada vuodosta selvää.
Ajelin masentuneena kotiin. Kaikkea mahdollista pyöri taas mielessä. Onhan IIZI. Pitäisi vaan vaihtaa VäliPalasta talvinakit. Tuntui epätoivoisesta. Pelkkää romua kaikki tyynni. VäliPala myynttin peltorassiksi.
Päätin kuitenkin päivänvalossa katsoa vielä öljysuodatinta. Ja mitä ihmettä taas!!! Suodatin kiristyi käsin melko paljon. TähEttäMitäEttä???
Kokeilemaan. Auto käyntiin. Annettiin rulluttaa paikallaan. Ei vuotoa. Ajamaan kaupunkiin. Välillä parkkiin ja katsomaan. Ei vuotoa. Ajettiin vekotin lämpimäksi, jotta öljyt varmasti olisivat lirua. Ei vuotoa. Vähän kovempaa ajoa. Pihaan. Ei vuotoa. Paikallaan huudattamista. Ei vuotoa.
Lieko sitten vikana hajonnut öljynsuodattimen liitosputki. Öljypumppukoppahan ja öljypohjatiivari on remontoitu kuten kampiakselin päänstefakin. Onko se öljysuodatin siellä jälleen väärillä jengoilla tai huonosti vai onko siinä jotain muuta vikaa, että se suodatin pääsee löystymään. En minä ymmärrä.
Jos sieltä olisi lohko halki, niin ei kai ne öljyt pysyisi sen vertaa sisällä. Saa nyt taas nähdä. Lataan öljyt sisään ja katson huomenna uudelleen jos pääsisi sinne Vennään puolelle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Öljytankkaus. Maksimin tuntumaan. Käyntiin ja kyyläämään. Ei vuotoa. Annoin käydä ja kierrättelin. Ei vuoda. Olisikohan sittenkin tuuria.
Ajelemaan. Marjalassa on hyvä pyörähtää. Tulee sopiva 15min maantienopeutta. ACBD pihaan katsomaan. Ei vuoda. Kotiin. Ei vieläkään vuotoa. Siis ainakaan sellaista lirutusta, mitä tämä vekotin on pidellyt. Tippojahan siellä pohjapanssarin alla on, koska sinne sitä kamaa on röiskunnut ja lirunut. Mutta tipat eivät tipahdelleen.
Huomenna sitten uusi yritys Sortavalaan.
Ajelemaan. Marjalassa on hyvä pyörähtää. Tulee sopiva 15min maantienopeutta. ACBD pihaan katsomaan. Ei vuoda. Kotiin. Ei vieläkään vuotoa. Siis ainakaan sellaista lirutusta, mitä tämä vekotin on pidellyt. Tippojahan siellä pohjapanssarin alla on, koska sinne sitä kamaa on röiskunnut ja lirunut. Mutta tipat eivät tipahdelleen.
Huomenna sitten uusi yritys Sortavalaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Täytyy pitää vielä yksi testipäivä. En uskaltanut lähteä vielä Naapuriin. Vai olisiko ollut joku väsähdys tai jopa paha-aavistus asiasta.
Huomenna on kuitenkin pakko uskaltautua retkelle. Ihmetyttää kyllä tuo öljyvuoto edelleen.
Ei kai se öljysuodatin voi löystyä. Olisiko sitten niin, että olin kuitenkin sen alunperinkin jättänyt löysälle ja nyt pakkasella lelut olivat sen verran supistuneet, että löysyys vaikutti noin paljon.
Huomenna on kuitenkin pakko uskaltautua retkelle. Ihmetyttää kyllä tuo öljyvuoto edelleen.
Ei kai se öljysuodatin voi löystyä. Olisiko sitten niin, että olin kuitenkin sen alunperinkin jättänyt löysälle ja nyt pakkasella lelut olivat sen verran supistuneet, että löysyys vaikutti noin paljon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Onko mahdollista, että olisit kiristänyt suodatinta liikaa? Esimerkki pikkupoikana omistamastani Corollasta: Laski öljynsä suodattimen "löystymisen" takia. Olin edellisenä iltana vaihtanut öljyt ja suodattimen. Seuraavana aamuna töihin mennessä painevalo syttyi. Tähän päivään mennessä en tiedä, oliko suodattimessa valmistusvirhe, vai olinko vääntänyt suodattimen liian kireälle. Kuitenkin se suodattimen peltiosa, jossa kierteet, oli antautunut, taikka vääntynyt. Ongelma korjaantui uudella suodattimella, ja maltillisella suodattimen kiristyksellä.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Vikaa tuossa on ja se on juuri löystyminen. Ja minä kun olin kiristävinäni sen ensimmäisellä kerralla varovasti käsin.
Nyt kuitenkin on herännyt epäilys, että vika on siinä yhdysputkessa tai suotimen kiinnitysputkessa ja sen kierteissä. Kerranhan sain suotimen menemään muka väärille jengoille ja kaikki öljyt tulivat pihaan.
Näyttää siltä, että öljypumpun kopan tiiviste ei ole koskaan vuotanutkaan vaan kaikki öljyvuodot ovat tulleet suodattimen kautta.
320km eikä vuotoja. Sitten rajalla taas lirutteli. Suodatin oli löystynyt. Kiristin n. 1/6 kierrosta käsin ja taas piti.
Saamari kun on nämä kelit. Ei kiinnosta alkaa öljylirutuksiin ulkona eli vaihtamaan suodatinta. Pitänee jatkuvasti tarkastaa ja kiristää suodatinta, kunnes viitsii alkaa hommaan. Vai menisikö ihan vaan oikeaan öljynvaihtoon. Jokainen järjellä asiaa miettivä tulisi varmaan siihen tulokseen, että virmaan ja auto nosturille. Uudet öljyt ja suodatin.
Nyt kuitenkin on herännyt epäilys, että vika on siinä yhdysputkessa tai suotimen kiinnitysputkessa ja sen kierteissä. Kerranhan sain suotimen menemään muka väärille jengoille ja kaikki öljyt tulivat pihaan.
Näyttää siltä, että öljypumpun kopan tiiviste ei ole koskaan vuotanutkaan vaan kaikki öljyvuodot ovat tulleet suodattimen kautta.
320km eikä vuotoja. Sitten rajalla taas lirutteli. Suodatin oli löystynyt. Kiristin n. 1/6 kierrosta käsin ja taas piti.
Saamari kun on nämä kelit. Ei kiinnosta alkaa öljylirutuksiin ulkona eli vaihtamaan suodatinta. Pitänee jatkuvasti tarkastaa ja kiristää suodatinta, kunnes viitsii alkaa hommaan. Vai menisikö ihan vaan oikeaan öljynvaihtoon. Jokainen järjellä asiaa miettivä tulisi varmaan siihen tulokseen, että virmaan ja auto nosturille. Uudet öljyt ja suodatin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?