Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Vilkut korjattu, putki hitsattu kasaan, jarrut laitettu kuntoon yms pientä taas tehty. Nyt pitäis laittaa putki takas paikoilleen, ja hitsata lattian reikä umpeen.
Nyt jos ei tarvis enää käyttistä korjata koko aikaa, kun kanttilamppu vaihtui volvoon.
Saa nähä mitä muutoksia pitää kokoonpanoon tehä ku pääsee ajamaan, veikkaisin et kaikki mitä voi säätää on säädettävä paremmin
Ainaha sitä löytyy säädettävää vaikka mite yrittäs vimose päälle laittaa ja aina löytyy jottai mikä pittää tehä uusiks ja paremmin, nää ei oo ikkää valmiita
tyhjäkäynti seokset säädetty ja alustava sytkän säätö. Ei ollutkaan ihan kohillaan, 9,5 afr . Sytkä niin et putkes paukku kokoajan . Takavaimentimen kiinnikkeet hävinny, ni en saanu vaimenninta paikoilleen.
Tästä se lähtee...
vetoja piisaa. Putki vuotaa, ja taitaa sekottaa lambda arvoa. Ilmeisesti ajoitus koneessa hieman pielessä, ku käy kummallisesti.
Täyskaasu vedossa näyttää 13 afr, mutta sehän ei piisaa. Kytkintä pitää vielä säätää, meinaa vielä luistaa. Aluksi luisti ihan sikana, mutta säädöllä sain pitämään jo paremmi.
Auto ajettiin toiseen talliin noin 30km matkan. Aluksi oli ongelmia kaasarin kanssa, kun kakkoskurkku ei auennu ollenkaa. Sekin on nyt korjattu.
Suuttimet on nyt:
tk: 55/100
Pää: 162/170
Ilma: 160/160.
Voiskohan noista löytyy vika täyskaasun laihuuteen? isompia pääsuuttimia ei ole, eikä pienempiä ilmasuuttimiakaan ole.
en rupee tinan kanssa kikkailemaan. jos uusia suuttimia tarviin niin ostan niitä lisää, ei tunnu enää tässä konkurssissa
Nyt rupes dumppikin pihisemää, velipojan mielestä ihan tautisen äänekäs Tottahan se on Pakoäänet on maltilliset siihen asti, kun ahdot hyppää peliin.
Pitää nyt säätää koneen ajoitukset tarkasti kohilleen, ja kattoo putkisto kuntoon. Jos ei silläkään parane, niin pitää vaihtaa suuttimia. jostain saada vaikka tupla suutin kiihdytyspumpulle.
Lukee ekalla sivulla. Dgv, missä painetta kestävät kalut sisuksissa. bensanpaineet pitäis olla kunnossa koska toimii tyhjäkäynnillä, ja sama setti oli 1200 koneella, eli ainoa vaihdos on lohko. Kaasari on samanlainen ku 1200 koneella, mutta puuttuu ainoastaan alipainelähtö sytkälle. Kaasarinkorjaus sarjakaan ei varmaan pahaa tekisi.
Tilasin nyt pienempiä(140 ja 150) ilmasuuttimia. Katsotaan mitä tapahtuu niillä. Ykkösen pääsuutinta joudun varmaan pienentämään kun tasakaasulla vetää hieman paksulla(12-13afr).
Ulkomaan foorumeilla olivat tukkineet kakkosen ilmasuuttimen kokonaan, jolloin oli saanut tarpeeksi rikkaalle seokset täyskaasulla.
jakokettinkiä tiukattu, kun rupes rämisemään(liekkö venähtäny ku vetoja löytyy ) Sytkä ajoitettu uusiksi, kun kattonut väärää "merkkiä". Sitten koitin ihan huvikseni mitä tapahtuu kun tukkii kakkosen ilmasuuttimen. Yllättävää että ei oikeen toimi
Jospa ne uudet suuttimet kerkeis huomiseks tulla. Millä saan tuon laihan nykäsyn pois, kun kaasun avaa nopeasti täysin auki? Ärsyttää kun ensiks kyykkää ja sit lähetää sellasella voimalla ettei kestä niskat ehjänä. Auttaiskohan se vivusto sarja jolla saa molemmat kurkut auki samaan aikaan?
Myös pakovuodot korjattu, ja kytkintä säädetty.
140 ilma kakkoselle, ja 170 ilma ykköselle. Toimii eikä vedä enää tasakaasulla rikkaalle. Kytkinkin tuntus pitävän taas. Nyt sitten kaiken näköistä pientä näpräämistä jäljellä, jospa tällä tekniikalla saisin leimattua
liikennekäytöstä poistetulla ja määräaikais katsastamattomalla ajoneuvolla ajo. Oli testiajo menossa Viikon verranhan sitä kerkes ajelemaan ilman siirtokilpiä
eiköhän ne kilvet tule kohta takas hommattua