Sivu 30/33
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 18:34
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Jokari kirjoitti:
Rojut kiinni, venttiilit säätöihin ja murkula lähti jopa tulille, tosin ensin perinteiset 180 asteen temput ja taas jakajan pyörittelyllä käyntiin..
Mossessani virranjakajan aksli tulee pystysuoraan kampiakselilta venakannen läpi. Pelkän venakopankin irroittamiseksi pitää ensin irroittaa jakaja. (venttiilien säätöä varten kopassa on onneksi irroitettavat luukut) Ja on se kumma juttu, aina joutuu sitten tekemään tuon mainitsemasi tempun. Tosin enhän minä ole sille vuosiin mitään tehnyt, mutta silti.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 19:53
Kirjoittaja Jokari
Mosse-Aksu kirjoitti:Tulee noista sinun remonteista mieleeni vanha Stiga lumilinkoni. Ostin sen aikanaan tänne muuttaessamme, kun tuota puhtaanapidettävää väylää on. Pari ensimmäisä vuotta menikin tavallaan mukavasti, mutta jo kolmantena alkoi olla sitä, että tunti piti tedhä remonttia jatta sai puolituntia lingottua.
Olet asian ytimessä
Mosse-Aksu kirjoitti:Mossessani virranjakajan aksli tulee pystysuoraan kampiakselilta venakannen läpi. Pelkän venakopankin irroittamiseksi pitää ensin irroittaa jakaja. (venttiilien säätöä varten kopassa on onneksi irroitettavat luukut) Ja on se kumma juttu, aina joutuu sitten tekemään tuon mainitsemasi tempun. Tosin enhän minä ole sille vuosiin mitään tehnyt, mutta silti.
Ei se ole remontti eikä mikään jossei ekalla startilla iske puolmetristä lieskaa kaasarista
Koitin taas paikallista sitä vikaa. Ääni on nyt entistäkin kovempi ja kuuluu myös pienemmillä jengoilla.
Vaihdoin joutessani laturin kun ajattelin että uudet motonjet laakerit on jo korkanneet. No eipä sekään mitään vaikuttanut. Vesipumppukin tuntuu olevan tikissään, joten tuskin ääni sieltäkään tulee.
Revin sitten ketjunkiristäjän irti ja koitin törkkiä kiristinkenkää. Se liikkui herkästi joten ei vikaa siinäkään.
Ketjunkiristäjä ei kyllä tunnu työntävän tappiaan ihan pohjaan saakka, yleensä se painuu pohjaan mut se riippunee myös ketjun venymisasteesta.
Voi v*ttu kyllä jos joutuu jakopään taas avaamaan,
100 tkm ajettu kone 
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 19:57
Kirjoittaja markku
Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 20:00
Kirjoittaja Jokari
markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN

Alkaa houkuttamaan

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 21:21
Kirjoittaja Mikkoo
Jokari kirjoitti:markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN

Alkaa houkuttamaan

Mitäs riisiä laitetaan? Onhan siitä jo ollut puhetta

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 21:26
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN

Alkaa houkuttamaan

Bratwurstia ennemmin

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 4.11.2008 21:28
Kirjoittaja Jokari
Mikkoo kirjoitti:Jokari kirjoitti:markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN

Alkaa houkuttamaan

Mitäs riisiä laitetaan? Onhan siitä jo ollut puhetta

Aattelin pitkäjyväistä...

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 5.11.2008 22:52
Kirjoittaja Jokari
Olen kyllä kunnon puusilmä
Vaihdoin tänään ketjunkiristäjän helinän loppumisen toivossa mut turhaan. Lopulta viime hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä kai nyt sellainen pellinpala rämisee niin prkeleesti

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 5.11.2008 23:34
Kirjoittaja samarai
Hommaa Jokari sinäkin vaan Samara niin matkasi menestykseen alkaa.

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 5.11.2008 23:40
Kirjoittaja Jokari
Edelleenkin olen sitä mieltä että etuvetoja ei tueta

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 6.11.2008 7:44
Kirjoittaja tramppas
Jokari kirjoitti:Edelleenkin olen sitä mieltä että etuvetoja ei tueta

Etuveto imee...? nääh, lapsuuden traumoja vain
muoks:olipa linkitetty kuva poistettu, linkitin toisen vastaavan, karmeasti pakatun...
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 6.11.2008 8:04
Kirjoittaja pressa
Jokari kirjoitti: hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä nämä ryssän paskat on huonoja, osatkaan eivät kiristy itsellään, asentajan pitäisi ne kiristää. Kyllä kannattaisi ostaa oikein auto, tai ainakin fiiatti siinä oli fiiatin moottorikin valmiina.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 6.11.2008 10:58
Kirjoittaja Jokari
pressa kirjoitti:Jokari kirjoitti: hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä nämä ryssän paskat on huonoja, osatkaan eivät kiristy itsellään, asentajan pitäisi ne kiristää. Kyllä kannattaisi ostaa oikein auto, tai ainakin fiiatti siinä oli fiiatin moottorikin valmiina.
Tottakai asentajan pitäis ne kiristää mut on vissiin ollu starttitehtaan sergeillä laiska päivä kun ei oo jaksanut vetää niitä loppuun saakka
Mut jos käyttää Fiiatin moottorissa ladan starttia niin mikäs se sitten on? Se on niinkuin lada, mutta paljon parempi vaan
Edit: Tramppas, loistokuva!

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 24.11.2008 21:09
Kirjoittaja Jokari
Laappanaan tuli eilen 200 tkm lasiin, kunnioitettava saavutus mokomalle
Sen kunniaksi tietenkin lata keksi liudan vikoja. Ensin lumimyräkässä ajellessa konehuone muurautui täyteen lunta. Lumet tietenkin jäätyivät kaasupolkimen vivustoihin ajoviiman vaikutuksesta. Sit tulikin köyhänmiehen cruise vähän väliä. Oli hauska sammutella konetta jarruteltaessa kun muuten huuti 6000 taulussa heti
Sit tänään kuuluikin perinteinen "NAKS" avainta käännettäessä ja rupesi solenoidit vaan pärisemään.
No vikaa osasin kyllä kattoa heti oikeesta paikasta, miinuskenkä on jotain ihme materiaalia kun vetää itsensä hirveän hapetuksen peitteeseen . Akunnapakin on hieman mälvääntyynyt niin eihän siitä mitään synny. Ihme tinaa koko akunnapa, en ole ikinä vetäny miinuskenkää mihinkään ähkymomenttiin mut siitä huolimatta napa on ihan liiskana.
Nyhräsin sitten tiimiläisen rojektista akun väliaikaisesti kiinni, täytyy kai tosta toisesta romusta napata akku myöhemmin.
Ja sitten vielä räntä/vesi/suolasateessa pääsi taas apukuskin sulka vääntymään konepellille pooriosan luistaessa perinteisesti akselilla. Oli taas hauskaa kun näkyvyys oli aikalailla 0 ja konepelti vaan pyyhkiytyi puhtaaksi...
Muuten on kyllä toiminut, ihme ja kumma

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.11.2008 20:14
Kirjoittaja Jokari
Vaihtelin pari päevää sitten lataan uuden käytetyn öljynpaineen merkkivalon anturin, kun entinen n. 2kk vanha motonjet-osat hajosi.
Huomasin että asennuksessa oli tullut pikku fiba kun sukulaismies soitteli vierailuni jälkeen että Ladan alta jäi kunnon öljylätäkkö
Unohdin p*rkele tiivisteen siitä anturista. Vanhan anturin tiiviste ei sopinut joten laitoin kierrelukitetta hieman.
Nyt pitää öljy sisällään.
Ihmekkös nosti hieman hitaasti öljynpaineita
Öljyä katosi tuona aikana litran verran ja siitäkin 1/4 on lentänyt pitkin pohjaa takapönttöön saakka
