Tiedän kyllä ettei venttiilikopassa ole jäähdytysnestettä. Ei millään pahalla mutta ajatteletko etten ymmärrä autoista mitään? Sellainen tunne vähän tuosta kirjoittamastasi tuli.E.P. kirjoitti:Jos konepellin sisäpinnalla ei ole äänieristeitä, niin on täysin mahdollista, että lohkolämmitinkin riittää lumien sulattamiseen konepellin päältä. Äänieriste kun eristää myös lämpöä tässä tapauksessa.
Venttiilikopassa ei ole jäähdytysnestettä, joten on normaalia että se on viileä lohkolämmittimen jäljiltä.
Samaa mieltä siitä, että turha irroittelu saattaa aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Jäähdytysnesteet kannattaa tietysti vaihtaa joskus, jollei ole jo vaihdettu.
Helmessä ei ole tuota lumen sulamista tapahtunut, enkä mielestäni ole missään kohtaa niin väittänytkään Helmen kanssa tapahtuneen.
Isäni maasturissa, ja äitini Fordissa näin tapahtuu jopa jo 15 min kuluttua lämpöön laittamisesta.
Se ei ole koskaan minulla lumisateessa seissyt vaan on aina pidetty luonnonvoimilta suojassa tallissa, eikä se näin ollen ole koskaan ollut
yhtään yötä ulkona tallista kun olen sen omistanut.
Ja hyvä on ei irroiteta sitä vastusta.