Sivu 30/48
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 4.12.2010 19:48
Kirjoittaja lada.h.s
E.P. kirjoitti:Jos konepellin sisäpinnalla ei ole äänieristeitä, niin on täysin mahdollista, että lohkolämmitinkin riittää lumien sulattamiseen konepellin päältä. Äänieriste kun eristää myös lämpöä tässä tapauksessa.
Venttiilikopassa ei ole jäähdytysnestettä, joten on normaalia että se on viileä lohkolämmittimen jäljiltä.
Samaa mieltä siitä, että turha irroittelu saattaa aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Jäähdytysnesteet kannattaa tietysti vaihtaa joskus, jollei ole jo vaihdettu.
Tiedän kyllä ettei venttiilikopassa ole jäähdytysnestettä. Ei millään pahalla mutta ajatteletko etten ymmärrä autoista mitään? Sellainen tunne vähän tuosta kirjoittamastasi tuli.
Helmessä ei ole tuota lumen sulamista tapahtunut, enkä mielestäni ole missään kohtaa niin väittänytkään Helmen kanssa tapahtuneen.
Isäni maasturissa, ja äitini Fordissa näin tapahtuu jopa jo 15 min kuluttua lämpöön laittamisesta.
Se ei ole koskaan minulla lumisateessa seissyt vaan on aina pidetty luonnonvoimilta suojassa tallissa, eikä se näin ollen ole koskaan ollut
yhtään yötä ulkona tallista kun olen sen omistanut.
Ja hyvä on ei irroiteta sitä vastusta.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 4.12.2010 23:03
Kirjoittaja E.P.
lada.h.s kirjoitti:
Tiedän kyllä ettei venttiilikopassa ole jäähdytysnestettä. Ei millään pahalla mutta ajatteletko etten ymmärrä autoista mitään? Sellainen tunne vähän tuosta kirjoittamastasi tuli.
On suositeltavaa perustella kirjoituksensa, ja siksi kerroin miksi se venttiilikoppa ei lämpene lohkolämmittimellä. Ja vaikka kannessa olisi lämmitettyä jäähdytysnestettä, niin venttiilikopan ja kannen välissä on vielä korkkitiiviste, joka eristää lämmönsiirtymistä. Vasta kun venttiilikopassa roiskuu lämmin öljy, alkaa koppakin lämmetä kunnolla. (Ja saattaahan näitä juttuja lukea semmoisetkin, jotka eivät ymmärrä autoista mitään. Toisaalta, aina kun asioista keskustellaan keskustelupalstalla, on se riski, että joku jo tiesikin asian ennestään. Sen kanssa on yritettävä elää.

)
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 5.12.2010 0:47
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Voihan niitä vastuksia irrotella ja putsailla ja yritellä takaisin ja ostella uusia ja ... Kun on jotain kuitenkin tehtävä, niin ei auta kuin tehdä.
Ja jos Talo maksaa lohkolämmityssähköt niin miksei pidä vaikka jatkuvasti piuhan nokassa. Miettii sitten sisätilalämppäreitä ja muita hehkutuksia kun itse seuraa sähkömittarinkirtelyä. Minulla valitettavasti kuulun jälkimmäiseen hunompaan kastiin.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 5.12.2010 8:10
Kirjoittaja Uitukki
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ja jos Talo maksaa lohkolämmityssähköt niin miksei pidä vaikka jatkuvasti piuhan nokassa.
Itellä on kiinteä autopaikkamaksu niin pidän kyllä tolpassa aina kun vähänkin on syytä. Pidänkin autoa suosituksia pidempiä aikoja roikassa. -5:n asti tunti, -5 -> -10 kaksi tuntia ja -10 tai kylmempi kolme tuntia. Noin kun lämmittää niin ei tarvi yleensä ryyppyä sitten käyttää ollenkaan.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 5.12.2010 14:09
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mutta kiinteä maksu määräytyy myös jostain. Jos kaikki hörppivät kiinteään hintaan oluttynnöristä niin paljon kuin sielu sietää ja kaatelevat vielä maahankin niin seuraavan tynnörin hinta saattaa nousta
Mutta en minä tässä lohko/sisätilalämmittämistä vastaan saarnaa vaan puhun kohtuukäytön puolesta.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 5.12.2010 15:06
Kirjoittaja Uitukki
^ Niin no kohtuukäyttöä se minullakin on siitä huolimatta. Mutta lämmittämättä en koskaan ajamaan lähde ja käytän sitäpaitsi ajastinta.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 5.12.2010 20:54
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä se lämmittäminen kannattaa.
Jos asuisin kerrostalossa jossa voisi käyttää määrättömästi lämmitykseen sähköä kiinteällä laskulla niin käyttäisin härskisti sitä etua! Jos jossain vaiheessa tulee jotain rajoituksia niin ne ovat sen ajan ongelmia!
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 5.12.2010 21:04
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ainoa mitä rajoitetaan on laskun halpuutta. Eli jos käytetään enemmän kuin saadaan hintaa, niin hintahan nousee. Tätä harva ajattelee. Sitten ihmetellään yhtiövastikkeiden, vesilaskun ja sähkölaskujen sekä miksei autonlämmitystolpan kalleutta.
Kannattaa muistaa että yleensä käyttäjä lopulta maksaa. Ainahan mukaan tietysti mahtuu vapaamatkustajiakin.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 5.12.2010 21:11
Kirjoittaja lada.h.s
Vähän offtopic mutta olen sitä mieltä että Suomessa pitäisi veden, sähkön ja ym laskujen tulla korkeintaan nimellisellä hinnalla.
Ne ovat mielestäni täällä kehittyneessä maailmassa oikeastaan jokaisen perusoikeuksia nykypäivänä.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 6.12.2010 8:07
Kirjoittaja Jusu
No just.
Kerropa sitten lisää kun ihte maksat mahdollisista ansioistasi niitä sähköjä ja vesiä ja veroja joista sulle maksetaan koulutus ja esimerkiksi terveydenhuolto.
Ilmaisia lounaita ei vaan ole, tai tietty on niin kauan kun mutsi tekee ne.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 6.12.2010 8:48
Kirjoittaja lada.h.s
Viinasta tupakasta ja muista huonoista tuotteista lisää veroa. No eipä se kyllä taitaisi toimia. Ideana mielestäni hyvä.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 6.12.2010 9:58
Kirjoittaja pvdriver
pensakin on huono se saastuttaa...
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 6.12.2010 14:14
Kirjoittaja Team perseauki racing
lada.h.s kirjoitti:Viinasta tupakasta ja muista huonoista tuotteista lisää veroa. No eipä se kyllä taitaisi toimia. Ideana mielestäni hyvä.
mutta eikös se niin mene että viina on viisasten juoma..
ja veroa voidaan nostaa suomessa miten ylös tahansa, eestistä olen pitkän aikaa omani jo hakenut.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 7.12.2010 14:17
Kirjoittaja 'aatee'
lada.h.s kirjoitti:Viinasta tupakasta ja muista huonoista tuotteista lisää veroa. No eipä se kyllä taitaisi toimia. Ideana mielestäni hyvä.
Ilman hauskaakin voi olla viinaa.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 7.12.2010 17:23
Kirjoittaja audiq
Jusu kirjoitti:...veroja joista sulle maksetaan koulutus ja esimerkiksi terveydenhuolto...
Terveydenhuolto ei ole ollut ilmaista ainakaan 15 vuoteen.