Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Saunottu ollaan ja nyt käydään juomaan,,10 A olutta on jo juotu nyt katsotaan niitä "vara-pulloja"..Yötä Pojat.
Kyllä lähtee..!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Sen verta järkevästi tuli otettua, että nyt ollaan täysin ajokunnossa, sen vahvistaa tunne sekä Mikkoon alkomeetteri :wink: Ja ladakin on turvallisesti kotipihassa.

Ihan kivaa oli khyl...ehkä sitten taas joskus uusiksi :lol:

Taidanpa käydä kuorsaamaan, saa nähdä heräänkö huomenna ollenkaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja ettei mee ihan känniörveltämiseksi, niin kerrotaan vähän fiiliksistä ladalla liukkaalla. Pitoa on ihan törkeän paljon, kun takana pyörivät nuo uudenkarhiat Aurorat sekä paksissa noin 65 kg sälää.

Ei tänään meinannu saada edes lataa ympäri tommosella kääntiksellä, puhumattakaan pikku luistoista, lada senku hienoisesti puskee, vaikka vastaheitolla yrittää :shock:

Onko tuo nyt sitä "turvallisuutta" en minä tiedä :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Täällä hiukan eri asetelmat tuon pidon suhteen :lol: ei meinaa päästä tasamaalla liikkeelle. Joku painohan tuonne konttiin pitäs laittaa..
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Kesällä vielä luulin että ladaan tarvitsee laittaa iso hiekkasäkki talveksi että sillä pääsee mihinkään, mutta kuinkas ollakkaan, löysin itseni keventämästä ladan kuormaa eilisen lumirallin jäljiltä. On se vaan paljon mukavempi ajaa kun ensin lähtee perä, eikä puskemisesta ole tietoakaan kun otti turhat subbarit ja muut rojut pois. Jäihän sinne tietysti työkaluja ja muuta pientä, mutta keveni se puolella alkuperäiseen verraten. Kesälläkin tuli onneksi vaihdettua uudet iskarit, ja jo silloin huomasi kuinka tärkeät ne ovat auton käytöksen kannalta, entinen puskeva lada muuttui mukavasti kahva edellä meneväksi. Näyttää jaksavan jopa tämä 1200 malli menevän kolmosella perä rinnalla, joka tulikin vähän yllätyksenä. Etenemiskyky on kevennystenkin jälkeen riittävä, kaikki kaupungin jyrkät mäet mentiin eilen ylös, eikä jääty kertaakaan kiinni. Onko muuten muut huomanneet että lada etenee parhaiten erityisen hankalassa paikassa kakkosvaihteella revittäen, ja ehkä vähän käsijarrua pitäen jotta molemmat pyörät pyörivät varmasti? Yleensä kakkosella reilu kaasu saa perän toimimaan lähes lukkoperänä, joka on ihan hyvä ominaisuus vaikkei siinä sellaista toimintoa olekaan.

Niinjoo, edessä on nykyisin uudet talvirenkaat ja takana vähän käytetyt, sekä hieman leveämmät renkaat. Jarrutuspitokin on erittäin hyvä, on muuten sen verran suuri yllätys nämä ladan talviominaisuudet ettei ihan heti uskoisi.
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Aijoo mulla onkin sitten vain liikaa tehoa :lol: Eilen lähti varmaan noista gummeista viimesetki nastat saa nähdä pääseekö noilla talven yli. Pintaakin erittäin heikosti :?
HH

Viesti Kirjoittaja HH »

Siis mitäköhän siitä seuraa ku just kortin saanu lähtee tonne paukuttaa täysin
orggis latuskalla perä sivulla...? :lol:

Pitäsköhän sitä alustaa vähä parannella ensin vai pystyyks vakio lötköllä heittää hallittui sladei helposti? :?
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

destor kirjoitti: Kesälläkin tuli onneksi vaihdettua uudet iskarit, ja jo silloin huomasi kuinka tärkeät ne ovat auton käytöksen kannalta, entinen puskeva lada muuttui mukavasti kahva edellä meneväksi.

.. on muuten sen verran suuri yllätys nämä ladan talviominaisuudet ettei ihan heti uskoisi.


Joo näin on. Ittellä on kaasuiskarit ja on muuten perskeleen hyvä heittää luisua, kun perä ei muljahtele vaan lähtee nättiin luisuun mikä on helppo oikaista -etuvetosten omistajat vaan kattoo kauhuissaan kun lata menee kahva edeltä :P

Lada on kyllä paras talviauto millä oon ajanu, ei puhettakaan että vaihtasin ton johonkin uuteen rimpulaan :shock:
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

mikäs hitsi mun 1700iis on ku rupesin kattelee et onmpa märkä katto koska katto lammpu oli ihan märkä :shock: no sit päätin et otan irti koko katto sisustuksen ja sit ku sain sen irti se oli iha MÄRKÄ no kuivasin sen ja sit se taas nyt on MÄRKÄ iha vesi pisaroita tippu :shock: :roll:
eli miten se kehittää vettä sinne ? ei oo reikii katos.
:shock:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Sama ilmiö mikä huurtaa lasit sisäpuolelta joskus. Elikä liikaa kosteutta auton sisällä niin kosteus tiivistyy kylmään pintaan. Katto on hyvinkin kylmä pinta, koska ajoviima viilentää sen tehokkaasti.
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

'aatee' kirjoitti:mikäs hitsi mun 1700iis on ku rupesin kattelee et onmpa märkä katto koska katto lammpu oli ihan märkä :shock: no sit päätin et otan irti koko katto sisustuksen ja sit ku sain sen irti se oli iha MÄRKÄ no kuivasin sen ja sit se taas nyt on MÄRKÄ iha vesi pisaroita tippu :shock: :roll:
eli miten se kehittää vettä sinne ? ei oo reikii katos.
:shock:
miul sama juttu paitsi että paikkana on takavasen jalkatila.
siel välillä oikein ajelehtii vettä eikä katossa reikää\kiä. :shock: :shock:

T:lada-mies
Riku mäkipää
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

destor kirjoitti:Sama ilmiö mikä huurtaa lasit sisäpuolelta joskus. Elikä liikaa kosteutta auton sisällä niin kosteus tiivistyy kylmään pintaan. Katto on hyvinkin kylmä pinta, koska ajoviima viilentää sen tehokkaasti
auto on seissy tossa pihassa, mistäs sinne sisää pääsee kosteutta koska ei oo mikää autossa kosteeta paitsi toi katto mikä on aina vetinen ku on seissy päivän tai kaks päivää :shock:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

'aatee' kirjoitti:
destor kirjoitti:Sama ilmiö mikä huurtaa lasit sisäpuolelta joskus. Elikä liikaa kosteutta auton sisällä niin kosteus tiivistyy kylmään pintaan. Katto on hyvinkin kylmä pinta, koska ajoviima viilentää sen tehokkaasti
auto on seissy tossa pihassa, mistäs sinne sisää pääsee kosteutta koska ei oo mikää autossa kosteeta paitsi toi katto mikä on aina vetinen ku on seissy päivän tai kaks päivää :shock:
ja mun auto seisoo koko ajan.......
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ja mun auto kans seisoo, paitsi jos jäät tulee niin SIT SE SAA KYYTII :D
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

'aatee' kirjoitti:ja mun auto kans seisoo, paitsi jos jäät tulee niin SIT SE SAA KYYTII :D
niin mun lada menossa railerilla talliin varmaan ens v-loppu tai sillon mwéen ainakin tekeen tilaa.....
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Vastaa Viestiin