Nivan-modifiointi osio!!!

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

En suosittele motonetin palloja 2kk ja kumit rikki :cry:. Alkuperäiset venäläiset tilalle ja matka jatkuu pitkään
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Mä vaihdoin itelle Venäläiset n. vuosi sitten ja edelleen toimii hyvin ja kumit ehjät. Näissä malleissa on kumi irrallinen eli pallon pääsee hyvin rasvaamaan aina kun irrottaa tukivarren kolme pulttia. Rasvanippahan ois tietenkin kaikkeis kätevin ja sit sais rasvan sinne pallon taakse joten voitelukin ois tehokkaampaa, ei o vaan jaksanu alkaa poraileen nippoja palloihin.
Kuva
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Homma valmis ja ääni hävisi. Kiitti.

Jyrki-boy
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Viimeksi kun ei saatu tarpeeksi tuhoa aikaan niin pitipä nivan alle heittää 31"x10,5"x15 Insan Sahara2 competition renkaat :P . Katsotaan jos näillä alkaisi löytymään pitoja, jakolaatikon välityksiä pitäisi alkaa muuttamaan parempaan suuntaan pikkuhiljaa. Elikkäs nyt kaikki asiasta tietävät voivat helpottaa oikeiden välityksien suhteen eli mitä ja mistä?

Kuvia löytyy tuolta

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 0196&pos=0
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Jakolaatikon välityksiä tänään kyselin ja RS-autolla ei ollut kiinnostusta/aikaa edes miettiä noiden tekemistä. Kauhajoelle yritin soitella arville mutta ei vastannut. Eli pitää ilmeisesti tehdä/teettää nuo rattaat jossain koneistamossa tai etsiä sopivat muista vehkeistä.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
anttiju1

Viesti Kirjoittaja anttiju1 »

Moro kaikki ladailijat! Ostin tänään upean nivan 8) , mutta siitä on virranjakaja irti... miten saan jaon kohdalleen?
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Niin jaon vaiko sytytyksen :wink:

Sytytyksestä varmaan kyse kun kerta virranjakaja on irti.
Perusennakon löydät aika helposti, pyöritä konetta niin että saat alamerkin kohdalleen tai mieluummin siihen keskimmäiseen merkkiin, se on 3 asteen ennakko. Sitten kun hihnapyörän merkki on siinä keskimmäisen viivan kohdalla niin laitat virranjakajan paikalleen sellaisessa asennossa että sytytys on ykkösen kohdalla eli pyörijän kärki on ykköstulpalle lähtevän nastan kohdalla. Kannattaa laittaa se virranjakaja sinne koloonsa niin että virranjakajaa pystyy kääntämään vielä kumpaankin suuntaan niin onnistuu se ennakonsäätö paremmin.

Sitten vaan koneet käyntiin ja joko lampulla tarkastaa ennakon tai mieluummin korvakuulolla hakee sytkän kohdalleen.
Kuva
mersu126

Vaihdoin nivaan koneen

Viesti Kirjoittaja mersu126 »

Etsin diiseliä, mutta ei löytynyt. 1700i ostin koko auton -96 50000 ajettu 400e. Alle pistettiin insa turbo saharat. Ensin hajosi hitsilukkoperä, kun se saatiin kestämään niin takavetari katkesi. Eli pitääkö tuohon romuun alkaa teettämään vetareita karpiolalla vai vaihtaa jakolaatikkoon alkuperäiset välitykset, vanha kaasarikone takaisin ja sileät all terrainit alle. Nyt menee kyllä ihan mihin vaan jos paikat kestäis.
Avatar
Nivaismi
Viestit: 174
Liittynyt: 16.9.2004 12:53

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

Soitin Kauhajoen Arville. Hänellä sairaus etenee :( Koneita ei ole pois myynyt, mutta ainakaan ennen syksyä ei työkunnossa ole. Hän lupasi olla laittamatta jakolaatikon rattaiden piirustuksia roskiin, jos hommat kokonaan lopettaisikin.
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Vaihdoin nivaan koneen

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

mersu126 kirjoitti:Etsin diiseliä, mutta ei löytynyt. 1700i ostin koko auton -96 50000 ajettu 400e. Alle pistettiin insa turbo saharat. Ensin hajosi hitsilukkoperä, kun se saatiin kestämään niin takavetari katkesi. Eli pitääkö tuohon romuun alkaa teettämään vetareita karpiolalla vai vaihtaa jakolaatikkoon alkuperäiset välitykset, vanha kaasarikone takaisin ja sileät all terrainit alle. Nyt menee kyllä ihan mihin vaan jos paikat kestäis.
Mitenkä nuo vetarit hajoaa, katkeaako boori osa vai meneekö kierteelle. Boori osa voi katketa jos taka-akseli on mutkalla, ja hitsilukko voi aiheuttaa vetarin kiertymisen jos ajetaan pitävällä alustalla.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Mää en o vielä rikkonu kun 2 etuvedon repsikanpuoleista sisempää tumppia, se on se heikoin lenkki - valitettavasti.
Ne napsahtaa poikki poorista, heti siitä kohtaa mikä on tasauspyörästön poskirattaan ulkopuolella. Eli just niin v-mäisesti että pitää purkaa toisenkin puolen vetari irti että saa lyötyä vetarinpätkän pois perästä!

Takavetarit opetin hitsilukkoperälle asfalttiajolla, alussa pisti hanttiin ja jarrutti niin pirusti että ei mieluusti ajanu liikenneympyröitä, nyt kun on n. kuukauden päristäny niin tiellä kuin metässäkin niin on alkanu vetarit nöyrtyyn ja kiertyyn, enää ei pistä niin kauheesti hanttiin ja nyt rupee jo huomaan kuinka vetrit kiertyy kun kaartaa parkkiruutuun niin toinen rengas pyörähtää vasta vähän myöhemmin kun vetari oikenee.
Kuva
mersu126

Vetareista ja jakolaatikosta

Viesti Kirjoittaja mersu126 »

Rihlan vierestä menee poikki, oli hieman ensin kiertänyt rihlaa kieroon ja sitten poikki. Kannattaa katsoa niitä rattaita jakolaatikkoon sks;n rataskirjasta jos sellaisen saa käsiinsä, siellä on valmiit rattaat, ei tarvitse kuin lämpösovittaa, ei edes hitsattu. Laitoin etuperän etupalkkiin kiinni kummaltakin puolelta laipan kolmen pultin alta kiinni, suurin osa oli poikki ja etuperä irti.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

TOVERI NIVA kirjoitti:Mää en o vielä rikkonu kun 2 etuvedon repsikanpuoleista sisempää tumppia, se on se heikoin lenkki - valitettavasti.
Ne napsahtaa poikki poorista, heti siitä kohtaa mikä on tasauspyörästön poskirattaan ulkopuolella. Eli just niin v-mäisesti että pitää purkaa toisenkin puolen vetari irti että saa lyötyä vetarinpätkän pois perästä!

Takavetarit opetin hitsilukkoperälle asfalttiajolla, alussa pisti hanttiin ja jarrutti niin pirusti että ei mieluusti ajanu liikenneympyröitä, nyt kun on n. kuukauden päristäny niin tiellä kuin metässäkin niin on alkanu vetarit nöyrtyyn ja kiertyyn, enää ei pistä niin kauheesti hanttiin ja nyt rupee jo huomaan kuinka vetrit kiertyy kun kaartaa parkkiruutuun niin toinen rengas pyörähtää vasta vähän myöhemmin kun vetari oikenee.
En oikein usko tuohon vetarien jatkuvaan edestakaiseen kiertymiseen, ei kai ne mitään jousiterästä sentään ole? Luulisi melko pian napsahtavan jos ne siellä vähänkään kiertyilisivät edestakaisin mutkien mukaan. Omien hitsilukkokokemusten perusteella vetarit ei anna yhtään periksi, perän puslat joustavat jonkin verran kuten renkaatkin, mutta siihen se jousto sitten jääkin. Perä seuraa autoa töksähtelyjen kera jos on pitoa ja liukkaalla alustalla taas kohtalaisen siististi toisen tai molempien renkaiden luistaessa.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

joo en mäkää oikee uskois et vetarit kiertyy tai vastaavaa :shock: pelto jää käytössä ainakin on hyvin hitsilukko kestäny ei oo mtn hajonnu..
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin