Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.Lattarauta kirjoitti:Voiko Trabantilla ja Warrella ajaa pitkiä matkoja kaasu pohjassa?
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Wartburg
Re: Wartburg
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen? 

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Wartburg
En ole koskaan pystynyt ajamaan millään autolla noin pitkään kaasu pohjassa, nopeusrajoitukset ovat niin pienet ja radalla liian mutkaista. Toki olen toistasataa kilometriäkin ajanut moottoritiellä suurinta sallittua ja ainoastaan bensankulutus on ollut hirveä.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Ai, mä luulin että Trabantilla voisi ajaa satasen alueella käytännössä kaasu pohjassa ja Warrellakin motarin päästä päähän.
Ei ole kyl omakohtaista kokemusta, että se puoleen.
Ei ole kyl omakohtaista kokemusta, että se puoleen.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Löysin maininnan Warren kulutuksesta TM 1980 Warreteamin galleriasta, mitattu kulutus 13,7L/120km/h.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Wartburg
Toistan vastaukseni:Lattarauta kirjoitti:Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen?
Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.
Voitelu toimii silloin parhaiten.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Eli ei voi.KSE 1995 kirjoitti:Toistan vastaukseni:Lattarauta kirjoitti:Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen?
Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.
Voitelu toimii silloin parhaiten.

Harmin paikka kun on muutenkin niin lussu.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Wartburg
Mihin Pasi perustat tuon voitelun paremman toiminnan kun rullailee?? Kaksitahtisen voitelu tulee pottoaineesta ja kun kaasutin antaa paljon polttoainetta niin voitelu pelaa. Itse en koskaan huomannut mitään voitelun loppumista (bensan nopeaa vähenemistä kyllä), kun ajelin kovempaa pitempiä matkoja ilman mitään rullailuja.
Re: Wartburg
Kun suurin osa varsinkin pienitehoisista perämoottoreista oli kaksitahtisia, saatettiin jollakin ajaa tuntikin täydellä kaasulla. Ehkä niin ei olisi voinut tehdä. Onneksi sitä ei tiedetty.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Olet oikeassa. Vapaakytkimen ansiosta manitsemallani tavalla saa polttoaineen kulutuksen pysymään aisoissa.pressa kirjoitti: Itse en koskaan huomannut mitään voitelun loppumista (bensan nopeaa vähenemistä kyllä), kun ajelin kovempaa pitempiä matkoja ilman mitään rullailuja.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Wartburg
Moi,
Eilen maaseudulla ajaessa ajoin hetkenaikaa warren perässä. Se kääntyi sitten vasemmalle enkä päässyt hajutuntumaan.
Eilen maaseudulla ajaessa ajoin hetkenaikaa warren perässä. Se kääntyi sitten vasemmalle enkä päässyt hajutuntumaan.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.