Wartburg

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 979
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Lattarauta kirjoitti:Voiko Trabantilla ja Warrella ajaa pitkiä matkoja kaasu pohjassa?
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen? :)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja pressa »

En ole koskaan pystynyt ajamaan millään autolla noin pitkään kaasu pohjassa, nopeusrajoitukset ovat niin pienet ja radalla liian mutkaista. Toki olen toistasataa kilometriäkin ajanut moottoritiellä suurinta sallittua ja ainoastaan bensankulutus on ollut hirveä.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Ai, mä luulin että Trabantilla voisi ajaa satasen alueella käytännössä kaasu pohjassa ja Warrellakin motarin päästä päähän.

Ei ole kyl omakohtaista kokemusta, että se puoleen.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Löysin maininnan Warren kulutuksesta TM 1980 Warreteamin galleriasta, mitattu kulutus 13,7L/120km/h.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 979
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Lattarauta kirjoitti:Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen? :)
Toistan vastaukseni:

Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.

Voitelu toimii silloin parhaiten.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

KSE 1995 kirjoitti:
Lattarauta kirjoitti:Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen? :)
Toistan vastaukseni:

Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.

Voitelu toimii silloin parhaiten.
Eli ei voi. :(

Harmin paikka kun on muutenkin niin lussu.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mihin Pasi perustat tuon voitelun paremman toiminnan kun rullailee?? Kaksitahtisen voitelu tulee pottoaineesta ja kun kaasutin antaa paljon polttoainetta niin voitelu pelaa. Itse en koskaan huomannut mitään voitelun loppumista (bensan nopeaa vähenemistä kyllä), kun ajelin kovempaa pitempiä matkoja ilman mitään rullailuja.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kun suurin osa varsinkin pienitehoisista perämoottoreista oli kaksitahtisia, saatettiin jollakin ajaa tuntikin täydellä kaasulla. Ehkä niin ei olisi voinut tehdä. Onneksi sitä ei tiedetty.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 979
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

pressa kirjoitti: Itse en koskaan huomannut mitään voitelun loppumista (bensan nopeaa vähenemistä kyllä), kun ajelin kovempaa pitempiä matkoja ilman mitään rullailuja.
Olet oikeassa. Vapaakytkimen ansiosta manitsemallani tavalla saa polttoaineen kulutuksen pysymään aisoissa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Trabant ei suostu käynnistymään

https://www.youtube.com/watch?v=w-mYMWy9mb4
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Eilen maaseudulla ajaessa ajoin hetkenaikaa warren perässä. Se kääntyi sitten vasemmalle enkä päässyt hajutuntumaan. :D
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Warre-Team

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Warre-Team »

Galleria kesän DDR-ajoneuvot kokoontuvat -tapahtumasta: http://warreteam.com/g2017/1107.htm

Kuva
Vastaa Viestiin