Sivu 30/30
Re: Wartburg
Lähetetty: 27.7.2017 0:42
Kirjoittaja KSE 1995
Lattarauta kirjoitti:Voiko Trabantilla ja Warrella ajaa pitkiä matkoja kaasu pohjassa?
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.
Re: Wartburg
Lähetetty: 27.7.2017 21:44
Kirjoittaja Lattarauta
Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen?

Re: Wartburg
Lähetetty: 27.7.2017 21:53
Kirjoittaja pressa
En ole koskaan pystynyt ajamaan millään autolla noin pitkään kaasu pohjassa, nopeusrajoitukset ovat niin pienet ja radalla liian mutkaista. Toki olen toistasataa kilometriäkin ajanut moottoritiellä suurinta sallittua ja ainoastaan bensankulutus on ollut hirveä.
Re: Wartburg
Lähetetty: 28.7.2017 2:23
Kirjoittaja Lattarauta
Ai, mä luulin että Trabantilla voisi ajaa satasen alueella käytännössä kaasu pohjassa ja Warrellakin motarin päästä päähän.
Ei ole kyl omakohtaista kokemusta, että se puoleen.
Re: Wartburg
Lähetetty: 28.7.2017 3:01
Kirjoittaja Lattarauta
Löysin maininnan Warren kulutuksesta TM 1980 Warreteamin galleriasta, mitattu kulutus 13,7L/120km/h.
Re: Wartburg
Lähetetty: 28.7.2017 23:40
Kirjoittaja KSE 1995
Lattarauta kirjoitti:Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen?

Toistan vastaukseni:
Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.
Voitelu toimii silloin parhaiten.
Re: Wartburg
Lähetetty: 29.7.2017 1:03
Kirjoittaja Lattarauta
KSE 1995 kirjoitti:Lattarauta kirjoitti:Ehkä kysymykseni meni vähän ohi: Siis voiko ajaa esim. 10km jaksoissa kaasu pohjassa ja se ei aiheuta muuta kun hulpean polttoaineen kulutuksen?

Toistan vastaukseni:
Vapaakytkimellä varustettua kaksitahtista ajetaan niin, että painetaan kaasua - rullataan - painetaan kaasua - rullataan - jne. Tämä siis tasaisella. Mäkisellä tiellä tietenkin tullaan alamäet rullaten.
Voitelu toimii silloin parhaiten.
Eli ei voi.
Harmin paikka kun on muutenkin niin lussu.
Re: Wartburg
Lähetetty: 29.7.2017 8:30
Kirjoittaja pressa
Mihin Pasi perustat tuon voitelun paremman toiminnan kun rullailee?? Kaksitahtisen voitelu tulee pottoaineesta ja kun kaasutin antaa paljon polttoainetta niin voitelu pelaa. Itse en koskaan huomannut mitään voitelun loppumista (bensan nopeaa vähenemistä kyllä), kun ajelin kovempaa pitempiä matkoja ilman mitään rullailuja.
Re: Wartburg
Lähetetty: 29.7.2017 19:29
Kirjoittaja Pavlovits
Kun suurin osa varsinkin pienitehoisista perämoottoreista oli kaksitahtisia, saatettiin jollakin ajaa tuntikin täydellä kaasulla. Ehkä niin ei olisi voinut tehdä. Onneksi sitä ei tiedetty.
Re: Wartburg
Lähetetty: 1.8.2017 0:08
Kirjoittaja KSE 1995
pressa kirjoitti: Itse en koskaan huomannut mitään voitelun loppumista (bensan nopeaa vähenemistä kyllä), kun ajelin kovempaa pitempiä matkoja ilman mitään rullailuja.
Olet oikeassa. Vapaakytkimen ansiosta manitsemallani tavalla saa polttoaineen kulutuksen pysymään aisoissa.
Re: Wartburg
Lähetetty: 1.8.2017 3:09
Kirjoittaja Lattarauta
Re: Wartburg
Lähetetty: 1.8.2017 16:46
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Eilen maaseudulla ajaessa ajoin hetkenaikaa warren perässä. Se kääntyi sitten vasemmalle enkä päässyt hajutuntumaan.

Re: Wartburg
Lähetetty: 15.9.2017 11:45
Kirjoittaja Warre-Team
Galleria kesän DDR-ajoneuvot kokoontuvat -tapahtumasta: http://warreteam.com/g2017/1107.htm
