Lähetetty: 30.1.2006 19:29
"Katalysaattori" sinne putkeen pitää kuitenkin laittaa, mutta tehdään asia helpoksi ja siis pysytään sellaisessa täysin vapaastivirtaavassa mallissa
. Kiitos ja kumarrus.

Nivailija puhuu asiaa!nivailija kirjoitti:Helpoin viritys on se, että kuski laihduttaa. Ladan penkki kestää paremmin, jouset eivät kuoleennu, ja samalla erilaisten sydän- ja verisuonisairausten yms. riski vähenee.
Se on fakta, että auto katsokaas kulkee lujempaa pienemmällä painolla. Tällä metodilla saavutamme vain huomattavasti suuremman edun, myös ihmisen terveyden osalta.
Ei tarvitse kattia, riittää että todistaa että päästömääräykset alittuu ja 86 autossakin tähän piisaa normaali mittaus joutokäynnillä, vasta 1.787 tiukentui sen verran että joutuisi käymään kalliissamittauksessa. Ja jos uudemmissa pistää sen katin niinkyllä sieläpitää sisukset olla, mutta sen toimintaa ei pystytä toeamaan joten käytännössä sen ei tartte toimia.destor kirjoitti:Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.
eli jos laitan nappiksee(vm 88) 1600 moottorin niin onko se kannattavaa?pitääkö käyä sillo jossai kalliissa mittauksissa?Turbiini kirjoitti:Ei tarvitse kattia, riittää että todistaa että päästömääräykset alittuu ja 86 autossakin tähän piisaa normaali mittaus joutokäynnillä, vasta 1.787 tiukentui sen verran että joutuisi käymään kalliissamittauksessa. Ja jos uudemmissa pistää sen katin niinkyllä sieläpitää sisukset olla, mutta sen toimintaa ei pystytä toeamaan joten käytännössä sen ei tartte toimia.destor kirjoitti:Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.
vuosikatsastus vai rekisteröintikatsastus?? eli jos rekisteröitiin niin silloin olisi vain tarvinnut sanoa konekoko ja se olisi otteelle laitettu.IlkkaHe kirjoitti: kun rekisterikatsastus vei kaiken huomion...
pitääkös tuolloin olla katti?ja pitääkös olla joku todistus minkä ikänen kone on?START kirjoitti:ei muuta kun katsastusasemalle ja muutoskatsastus tonni kuussatasen koneelle
ja on kannattavaa jos aiot joskus koneesta tehoja repimään irti (parempi lähtökohta kun se 1200 mosa)
mutta kuka katsastusmies sitä 1600 konetta erottaa vakio tonnikaksatasesta?