Sivu 4/5

Lähetetty: 30.1.2006 19:29
Kirjoittaja destor
"Katalysaattori" sinne putkeen pitää kuitenkin laittaa, mutta tehdään asia helpoksi ja siis pysytään sellaisessa täysin vapaastivirtaavassa mallissa :wink: . Kiitos ja kumarrus.

Lähetetty: 13.2.2006 4:12
Kirjoittaja pravda
Nyt en ymmärrä minkä tähden -85 autoon pitäis kattia alkaa laittaa? Kun -87 vanhepia saapi viritellä melkoisen vapaasti. Luulis saavan tuplatkin säädettyä niin että lävitte menis.

Lähetetty: 13.2.2006 15:51
Kirjoittaja destor
Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.

Lähetetty: 13.2.2006 16:21
Kirjoittaja nivailija
Helpoin viritys on se, että kuski laihduttaa. Ladan penkki kestää paremmin, jouset eivät kuoleennu, ja samalla erilaisten sydän- ja verisuonisairausten yms. riski vähenee.

Se on fakta, että auto katsokaas kulkee lujempaa pienemmällä painolla. Tällä metodilla saavutamme vain huomattavasti suuremman edun, myös ihmisen terveyden osalta.

Lähetetty: 13.2.2006 17:05
Kirjoittaja RussianTUNER
nivailija kirjoitti:Helpoin viritys on se, että kuski laihduttaa. Ladan penkki kestää paremmin, jouset eivät kuoleennu, ja samalla erilaisten sydän- ja verisuonisairausten yms. riski vähenee.

Se on fakta, että auto katsokaas kulkee lujempaa pienemmällä painolla. Tällä metodilla saavutamme vain huomattavasti suuremman edun, myös ihmisen terveyden osalta.
Nivailija puhuu asiaa! :wink:

Lähetetty: 13.2.2006 17:10
Kirjoittaja kapa
Ja myös autosta voi näitä ylimääräisiä kiloja ottaa pois, kaikki ylimääräinen verhoilu ym. auton toimintaan tai turvallisuuteen vaikuttamaton osa vaan pois.

Lähetetty: 13.2.2006 17:37
Kirjoittaja Turbiini
destor kirjoitti:Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.
Ei tarvitse kattia, riittää että todistaa että päästömääräykset alittuu ja 86 autossakin tähän piisaa normaali mittaus joutokäynnillä, vasta 1.787 tiukentui sen verran että joutuisi käymään kalliissamittauksessa. Ja jos uudemmissa pistää sen katin niinkyllä sieläpitää sisukset olla, mutta sen toimintaa ei pystytä toeamaan joten käytännössä sen ei tartte toimia.

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 14.12.2007 21:55
Kirjoittaja piko
isompi pakoputki isompi kaasari säädöt kohdalleen niin auttaa jonnin verran

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 15.12.2007 0:25
Kirjoittaja Samara87/88
ja tämä piti kaivaa tän kommentin takia :?

jeps 8)

Re:

Lähetetty: 15.12.2007 16:55
Kirjoittaja Aku
Turbiini kirjoitti:
destor kirjoitti:Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.
Ei tarvitse kattia, riittää että todistaa että päästömääräykset alittuu ja 86 autossakin tähän piisaa normaali mittaus joutokäynnillä, vasta 1.787 tiukentui sen verran että joutuisi käymään kalliissamittauksessa. Ja jos uudemmissa pistää sen katin niinkyllä sieläpitää sisukset olla, mutta sen toimintaa ei pystytä toeamaan joten käytännössä sen ei tartte toimia.
eli jos laitan nappiksee(vm 88) 1600 moottorin niin onko se kannattavaa?pitääkö käyä sillo jossai kalliissa mittauksissa?

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 15.12.2007 18:26
Kirjoittaja START
ei muuta kun katsastusasemalle ja muutoskatsastus tonni kuussatasen koneelle
ja on kannattavaa jos aiot joskus koneesta tehoja repimään irti (parempi lähtökohta kun se 1200 mosa)
mutta kuka katsastusmies sitä 1600 konetta erottaa vakio tonnikaksatasesta?

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 15.12.2007 19:25
Kirjoittaja IlkkaHe
jep, tässä jo vuosi ajettu tonni kuussatasella, vaikka papereissa lukee 1200cc :?

Tämähän muuten vähentää vakuutuksia verrattuna isolle koneelle, mutta mutta, kyllä minä sen aion muutos katsastaakin, mutta se nyt jäi, kun rekisterikatsastus vei kaiken huomion...

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 15.12.2007 19:35
Kirjoittaja pressa
IlkkaHe kirjoitti: kun rekisterikatsastus vei kaiken huomion...
vuosikatsastus vai rekisteröintikatsastus?? eli jos rekisteröitiin niin silloin olisi vain tarvinnut sanoa konekoko ja se olisi otteelle laitettu.

Niin ja tuohan paperi1200 todellisuus 1500 on vakuutuspetos ja paljon muutakin, silti erittäin yleistä

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 16.12.2007 1:12
Kirjoittaja IlkkaHe
rekisteröinti katsastus, eli uudet kilvet hain kun kilvettömänä seisoi kolmisen vuotta kun rakentelin..

Tiedän, että se on vakuutus petos, juttelin siitä naapurin sedän (vakuutus mies) kanssa, ja sanoi että sakot siitä saa, ja joitain korvauksia evätään, mutta ei se liikaa vie korvauksia vek...

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 16.12.2007 9:58
Kirjoittaja Aku
START kirjoitti:ei muuta kun katsastusasemalle ja muutoskatsastus tonni kuussatasen koneelle
ja on kannattavaa jos aiot joskus koneesta tehoja repimään irti (parempi lähtökohta kun se 1200 mosa)
mutta kuka katsastusmies sitä 1600 konetta erottaa vakio tonnikaksatasesta?
pitääkös tuolloin olla katti?ja pitääkös olla joku todistus minkä ikänen kone on?