Suomen nopein katulaillinen lada
Viikonloppuna pitäisi ajaa enemmän jotta saan tarkempia tuloksia.Jossain 2200-2500 paineet sen 0,5 bar.Pensanpaineet 2,5.Suuttimet isot,6000rmp0,5bar 50% suuttimet auki.Stefa kirjoitti:9-3:n saabin ahdin? Millä kirroksilla tuo alkaa ahtaa tuon koneen kupeessa? Paljon bensapaineet ja minkäkokoisilla suuttimilla?
Itsellä on samanlainen jurpo, mutta se pitäis laitella 1,8 tc:n kylkeen.
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
SVC siis tulee sanoista Saab Variable Compression, eli muuttuva puristussuhde. Tuossa säädetään puristusta kallistamalla lohkoa kampiakseliin nähden, jolloin männän etäisyyttä kannesta TDC:ssä saadaan säädettyä.
Onhan tuota svc:täkin tullut seurailtua, ei vaan ole aikoihin mitään tuostakaan systeemistä kuulunut
Ideanahan tuo on loistava, voi vaan olla liian vaikea tai arvokas massatuotantoon. Tuo testimoottorihan oli 1,6 litrainen ja antoi tehoa jotain 350hv ja vääntöä taisi olla lähemmäs 400Nm. Ensimmäinen kokeiluhan tuolla systeemillä oli joku yli 2 litrainen ja viisiylinterinen moottori, tässä olivat tehot karanneet kuulemma "järjettömiksi", jonka takia tehtiin tuo pikkukone.
Kotosalta löytyisi tästäkin jotain tarkempaa infoa, on tullut keräityä noita kaikenlaisia artikkeleja.
Onhan tuota svc:täkin tullut seurailtua, ei vaan ole aikoihin mitään tuostakaan systeemistä kuulunut

Kotosalta löytyisi tästäkin jotain tarkempaa infoa, on tullut keräityä noita kaikenlaisia artikkeleja.
Vauhdin tae - alamäki
Mulle voit lähettää se jutun sähköpostiin!
john_deer@netti.fi (huomio! john_deer, ei välilyönti)
Kiitos!
john_deer@netti.fi (huomio! john_deer, ei välilyönti)
Kiitos!

165/13 ei edes kestä sellaisia nopeuksia, tehoista/väännöstä puhumattakaan.sunbeam kirjoitti:Jos 4.1 sellä perävälityksellä ja 165/13 lla renkailla varustettu auto kulkee 240 km/h sen tulis kiertää 9277 r/min
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
Ainakin 175/70r13 kesti 235 nopeuden.foma kirjoitti:165/13 ei edes kestä sellaisia nopeuksia, tehoista/väännöstä puhumattakaan.sunbeam kirjoitti:Jos 4.1 sellä perävälityksellä ja 165/13 lla renkailla varustettu auto kulkee 240 km/h sen tulis kiertää 9277 r/min
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Mitä olette pitäneet ladan ajo-ominaisuuksista moisissa nopeuksissa?Turbiini kirjoitti:Ainakin 175/70r13 kesti 235 nopeuden.foma kirjoitti:165/13 ei edes kestä sellaisia nopeuksia, tehoista/väännöstä puhumattakaan.sunbeam kirjoitti:Jos 4.1 sellä perävälityksellä ja 165/13 lla renkailla varustettu auto kulkee 240 km/h sen tulis kiertää 9277 r/min
Omakohtaisia kokemuksia noin 220-230km/h ja ei ollut hääviämenoa.
Lada 1200l"1600tc turbo".
Joo oli tuo 235 ehdoton yläraja, kaksin käsin piti pitää ratista kiinni kyynärpäällä ovesta tukea. Siinä vaiheessapiti lopettaa kun tuulilasin pyyhkimen vivusto vääntyi solmuun ajoviimasta. Nykyäänei moista vaara tilannetta pääse syntymään sen takaa 4vaihteinen laatikko, 4.1perä ja rajoitin 7000rpm.
Oliskohan siitä konelan korisarjasta ollu jotain apuakin? ei vielä 200 nopeudessa tuntunut huonolta ajaa, jossain 220 rupesi vasta huojumaan.
Oliskohan siitä konelan korisarjasta ollu jotain apuakin? ei vielä 200 nopeudessa tuntunut huonolta ajaa, jossain 220 rupesi vasta huojumaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Piirrettiin tänään kyseiselle koneelle pari pv-piirrosta, osakuormituksella ja täydellä lämällä. Se on kuulemma kuopattu koko hanke jo. Olisko ollu sitten liian kallis ja epävarma.Stefa kirjoitti:SVC siis tulee sanoista Saab Variable Compression, eli muuttuva puristussuhde. Tuossa säädetään puristusta kallistamalla lohkoa kampiakseliin nähden, jolloin männän etäisyyttä kannesta TDC:ssä saadaan säädettyä.
Onhan tuota svc:täkin tullut seurailtua, ei vaan ole aikoihin mitään tuostakaan systeemistä kuulunutIdeanahan tuo on loistava, voi vaan olla liian vaikea tai arvokas massatuotantoon. Tuo testimoottorihan oli 1,6 litrainen ja antoi tehoa jotain 350hv ja vääntöä taisi olla lähemmäs 400Nm. Ensimmäinen kokeiluhan tuolla systeemillä oli joku yli 2 litrainen ja viisiylinterinen moottori, tässä olivat tehot karanneet kuulemma "järjettömiksi", jonka takia tehtiin tuo pikkukone.
Kotosalta löytyisi tästäkin jotain tarkempaa infoa, on tullut keräityä noita kaikenlaisia artikkeleja.