Suomen nopein katulaillinen lada

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

9-3:n saabin ahdin? Millä kirroksilla tuo alkaa ahtaa tuon koneen kupeessa? Paljon bensapaineet ja minkäkokoisilla suuttimilla?

Itsellä on samanlainen jurpo, mutta se pitäis laitella 1,8 tc:n kylkeen.
Vauhdin tae - alamäki
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

Stefa kirjoitti:9-3:n saabin ahdin? Millä kirroksilla tuo alkaa ahtaa tuon koneen kupeessa? Paljon bensapaineet ja minkäkokoisilla suuttimilla?

Itsellä on samanlainen jurpo, mutta se pitäis laitella 1,8 tc:n kylkeen.
Viikonloppuna pitäisi ajaa enemmän jotta saan tarkempia tuloksia.Jossain 2200-2500 paineet sen 0,5 bar.Pensanpaineet 2,5.Suuttimet isot,6000rmp0,5bar 50% suuttimet auki.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Onko kellekään muuten saabin svc -tekniikka tuttu?
Siinä on ahdot parhaimmillaan 2,8bar, kun puristussuhde on pienimmillään.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

SVC siis tulee sanoista Saab Variable Compression, eli muuttuva puristussuhde. Tuossa säädetään puristusta kallistamalla lohkoa kampiakseliin nähden, jolloin männän etäisyyttä kannesta TDC:ssä saadaan säädettyä.

Onhan tuota svc:täkin tullut seurailtua, ei vaan ole aikoihin mitään tuostakaan systeemistä kuulunut :( Ideanahan tuo on loistava, voi vaan olla liian vaikea tai arvokas massatuotantoon. Tuo testimoottorihan oli 1,6 litrainen ja antoi tehoa jotain 350hv ja vääntöä taisi olla lähemmäs 400Nm. Ensimmäinen kokeiluhan tuolla systeemillä oli joku yli 2 litrainen ja viisiylinterinen moottori, tässä olivat tehot karanneet kuulemma "järjettömiksi", jonka takia tehtiin tuo pikkukone.

Kotosalta löytyisi tästäkin jotain tarkempaa infoa, on tullut keräityä noita kaikenlaisia artikkeleja.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

mulla on kuva tuosta turbo ladasta joku oli laittanut joskus sen kotisivullensa mutta en tiiä miten ton saa laitettua tänne foorumille kun ei oo kotisivua :roll:
[/img]
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

voin tietysti lähettää sähköpostiin jos joku osaa laittaa tänne? mutta kun se on se TM:mmän juttu koko sivu niin en tiiä että saisko sitä edes laittaa nettiin :cry:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
john deer

Viesti Kirjoittaja john deer »

Mulle voit lähettää se jutun sähköpostiin!
john_deer@netti.fi (huomio! john_deer, ei välilyönti)

Kiitos! :D
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Jos 4.1 sellä perävälityksellä ja 165/13 lla renkailla varustettu auto kulkee 240 km/h sen tulis kiertää 9277 r/min
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

sunbeam kirjoitti:Jos 4.1 sellä perävälityksellä ja 165/13 lla renkailla varustettu auto kulkee 240 km/h sen tulis kiertää 9277 r/min
165/13 ei edes kestä sellaisia nopeuksia, tehoista/väännöstä puhumattakaan.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

foma kirjoitti:
sunbeam kirjoitti:Jos 4.1 sellä perävälityksellä ja 165/13 lla renkailla varustettu auto kulkee 240 km/h sen tulis kiertää 9277 r/min
165/13 ei edes kestä sellaisia nopeuksia, tehoista/väännöstä puhumattakaan.
Ainakin 175/70r13 kesti 235 nopeuden.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

Turbiini kirjoitti:
foma kirjoitti:
sunbeam kirjoitti:Jos 4.1 sellä perävälityksellä ja 165/13 lla renkailla varustettu auto kulkee 240 km/h sen tulis kiertää 9277 r/min
165/13 ei edes kestä sellaisia nopeuksia, tehoista/väännöstä puhumattakaan.
Ainakin 175/70r13 kesti 235 nopeuden.
Mitä olette pitäneet ladan ajo-ominaisuuksista moisissa nopeuksissa?
Omakohtaisia kokemuksia noin 220-230km/h ja ei ollut hääviämenoa.
Lada 1200l"1600tc turbo".
Stone

Viesti Kirjoittaja Stone »

Kombi meinas ainakin lähtee lentoon kun kahtasataa päästeli.
otti vissiin ilmaa allensa liikaa.
piti hiljentää kun ei oo lentolupakirjaa:D
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Joo oli tuo 235 ehdoton yläraja, kaksin käsin piti pitää ratista kiinni kyynärpäällä ovesta tukea. Siinä vaiheessapiti lopettaa kun tuulilasin pyyhkimen vivusto vääntyi solmuun ajoviimasta. Nykyäänei moista vaara tilannetta pääse syntymään sen takaa 4vaihteinen laatikko, 4.1perä ja rajoitin 7000rpm.

Oliskohan siitä konelan korisarjasta ollu jotain apuakin? ei vielä 200 nopeudessa tuntunut huonolta ajaa, jossain 220 rupesi vasta huojumaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Stefa kirjoitti:SVC siis tulee sanoista Saab Variable Compression, eli muuttuva puristussuhde. Tuossa säädetään puristusta kallistamalla lohkoa kampiakseliin nähden, jolloin männän etäisyyttä kannesta TDC:ssä saadaan säädettyä.

Onhan tuota svc:täkin tullut seurailtua, ei vaan ole aikoihin mitään tuostakaan systeemistä kuulunut :( Ideanahan tuo on loistava, voi vaan olla liian vaikea tai arvokas massatuotantoon. Tuo testimoottorihan oli 1,6 litrainen ja antoi tehoa jotain 350hv ja vääntöä taisi olla lähemmäs 400Nm. Ensimmäinen kokeiluhan tuolla systeemillä oli joku yli 2 litrainen ja viisiylinterinen moottori, tässä olivat tehot karanneet kuulemma "järjettömiksi", jonka takia tehtiin tuo pikkukone.

Kotosalta löytyisi tästäkin jotain tarkempaa infoa, on tullut keräityä noita kaikenlaisia artikkeleja.
Piirrettiin tänään kyseiselle koneelle pari pv-piirrosta, osakuormituksella ja täydellä lämällä. Se on kuulemma kuopattu koko hanke jo. Olisko ollu sitten liian kallis ja epävarma.
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

Stefa kirjoitti:9-3:n saabin ahdin? Millä kirroksilla tuo alkaa ahtaa tuon koneen kupeessa? Paljon bensapaineet ja minkäkokoisilla suuttimilla?

Itsellä on samanlainen jurpo, mutta se pitäis laitella 1,8 tc:n kylkeen.
1300rmp nollaa alipaineen,2300rmp 0,5bar.
Vastaa Viestiin