Sivu 4/10

Lähetetty: 5.2.2007 16:30
Kirjoittaja 'aatee'
Jokari kirjoitti:Tänään Lada päätti heittää 180 astetta ympäri vähän kävelyvauhtia kovemmasta vauhdista normaalissa ysikympin hitaassa mutkassa. Ei edes puskenut, pito oli alkuun hyvä, kaasua oli vähän mutta sitten pyörähti salamannopeasti kun sattui jäätä alle, mulla ei ollut siis pienintäkään aikomusta vetää sladissa sitä mutkaa. Lada on melkosen arvaamaton tietyissä tilanteissa. Ja renkaat on hyvät ja uudet nastat.

Pikkasen citymaasturikuski katto oudosti kun yhtäkkiä katselin häntä keulat vastakkain Kuva
älkää kolaroiki sitte ladojanne:D

Lähetetty: 5.2.2007 17:23
Kirjoittaja Samara87/88
melko hurjaa touhua ajella ku toinen takarengas melko sileä kesäkumi.

Vähänkin kävelyvauhtia kovempaa mutkaan niin ympäri mentiin.

Mutta voi voi ku sitten hallitusti pisti menemään, perä lähti ku parhaassaki teinibemarissa, vaikkei kumpikaan takapyörä potkinu yhtään :shock:

Tämä siis vain vähä aikaa, ku mäsähti talvirengas...

Lähetetty: 5.2.2007 17:32
Kirjoittaja ,_,/ukka
Hauskaahan se on sivuluisuja kokeilla, mutta jalankulkijana ulkokurvissa ei oo ollenkaan hauskaa kun joku päättää just siinä samassa kurvissa heitää Ladansa luisuun. Kokemuksia molemmista.

,_,/ukka

Lähetetty: 6.2.2007 18:24
Kirjoittaja maurichia
jaa no mitenköhän sen nyt sitten luokittelisi että kuka osaa ja kuka ei mutta kyllä minä sen latuskan kylkiedellä saan menemään mikäli niin haluan.. ja sama pätee myös sladin korjaamista...(yleensä) 8)

Lähetetty: 6.2.2007 23:03
Kirjoittaja IlkkaHe
Kait tuo sujui vielä kesällä

Vähän fiilailtu 1600, kori kevyt ja 100% lukko niin sehän luistelee sorallaki hemmetin hyvin :shock:

Mutta talvella ei ole tullu takatuuparilla ajeltua kuin ehkä toissa talvena! siis 2v sitten.

Etuvetosella ajoon kyllästyy.

Pitää nyt reenailla tota ladalla luisuttelua sillee pikkuhiljaa, ennenku alkaa joka kurviin kaasua polkemaan :lol:

Lähetetty: 7.2.2007 11:01
Kirjoittaja Qulle
Aina kun näillä keleillä hyppää ladan rattiin ja koittaa sladitella, menee aluksia aina yli nuo vedot... tämä johtunee tuosta käyttiksestä, jolla ajelen päivittäin. Jatkuvalla nelivedolla kun saa oikeesti heittää reilusti poikittain ja sitten lämä tiskiin niin menee komiasti.
Ladalla pitää ottaa vähän erilainen kulma mutkaan nähden, kun pito on mitä on :)
Tosin jos laittais uudet nastarenkaat taakse ladaan niin asia varmaan korjaantuisi jonkin verran. Nykyiset ovat aika kovat ja vähänastaiset :?

Lähetetty: 8.2.2007 14:00
Kirjoittaja IlkkaHe
On tosiaan paljon kivempi ku on eessä sekä takana kunnon nastarenkaat. Hieman turvallisempi luisutella ja pelivara kasvaa oleellisesti sekä normaalissa kuin "urheilullisessa" ajossa :roll:

Lähetetty: 8.2.2007 15:00
Kirjoittaja Jokari
IlkkaHe kirjoitti:On tosiaan paljon kivempi ku on eessä sekä takana kunnon nastarenkaat. Hieman turvallisempi luisutella ja pelivara kasvaa oleellisesti sekä normaalissa kuin "urheilullisessa" ajossa :roll:
No se on ihan selvää. Viime talvi tuli ajeltua keskinkertaisilla rinkuloilla, ja täksi talveksi ostin uudenkarheat Bridgestonen nastat. Älytön ero varsinkin sladissa mentäessä, vanhoilla renkailla pito loppui kuin veitsellä leikaten ja niinpä sitä pyörähdeltiin jatkuvasti. Ja ajomukavuus on näissä kohdillaan, hiljaiset ja jämäkät ajella.
Silti pitoa ei ole koskaan liikaa varsinkaan Ladassa...

Eilen taas oli hyvä että on nastat alla. Talvella kun ei aina riitä edes ennakointi ja varovaisuus. Lähestyin alamäessä olevia valoja, jarruttelin todella hyvissä ajoin ennen jonossa seisovia autoja. Vauhtia enää ehkä noin 10 km/h ja Lada rupeaa menemään kuin pulkka koska alle sattui kivikovaa polannetta/jäätä jota ei nähnyt yhtään koska varjo lankesi siihen päälle. Vauhti tuntuu kiihtyvän ja kiihtyvän ja edessä olevan auton perä alkaa lähestyä uhkaavasti. Käkkäriä repimällä ja jarrua hullunaan pumppaamalla sain kuin sainkin ladan pysähtymään noin puolentoista metrin päähän viimeisen auton perästä.
Mietin vaan mitä vastaavassa tilanteessa olisi käynyt kitkarenkailla :?

Nuo on sellaisia tilanteita jossa kaikki jää renkaiden ja säkän varaan. Reipas ennakointi oli siis ihan yhtä tyhjän kanssa....ei auta kuin ottaa opikseen, siinä nämä läheltä-piti-tilanteet ovat omiaan.

Lähetetty: 9.2.2007 8:26
Kirjoittaja Qulle
No jos oli esim. reilusti pakkasta niin peilillä jäällä hyväkuntoinen kitka pärjää kevyesti vastaavalle nastalle... jos taas oltiin nollan tuntumassa, niin sitten olis paukkunut ja lujaa :D

Lähetetty: 9.2.2007 22:55
Kirjoittaja Odessa
2105 on kuin volvo vaikka olis kesäkumit. Nappisilmä kyllä pyörii kuin puolukka pillussa :wink:

Lähetetty: 12.2.2007 3:21
Kirjoittaja hiawis
Ladalla saa tosiaan kieli keskellä suuta kruisata talvikeleillä.. :lol: Pitoo ei välillä oo yhtään, etenkin liikkeellelähtö on usein ollut käsittämättömän hankalaa.

Nastat mulla on ok-kunnossa, tosin toi 13" on tietenkin turhan pieni koko.. :D Kitkalukkoohan toi Lada vaatis ehdottomasti, kun ei painokaan tuota tarpeeks grippiä. En tiedä sitten kuinka paljon toi madallus vaikuttaa talviajoon. Takapaksissa ei oo muuta painoo kun hifi-vehkeitä.

Sinänsä kyllä oon ollut mielissäni talvikeleistä, oppiihan sitä ajaanki kun tarpeeks paljon luistelee!

Lähetetty: 15.2.2007 9:59
Kirjoittaja Jukka Haapamäki
Nämähän ovat niin johdonmukaisia ajettavia, ja rauhallisia liikkeissään, että ei pitkät siistit luisut teetä lainkaan tuskaa... :lol:

Lähetetty: 21.2.2007 20:04
Kirjoittaja Lape
siis tottakai luisusa mennään mutta monesti se taittuu penkan puolelle ja yleensä vielä kurvin sisimpään penkaan :wink:

Lähetetty: 23.2.2007 13:01
Kirjoittaja Mutantti
Renkaat ovat niin hyvät että tahatonta sladia tulee melkein aina kun kääntyy. Tähän asti on pysynyt nappis hanskassa, tosin päivä jolloin nappis heittääkin sen 180 tulee aika varmasti vielä joskus... joten antaa nappiksen viettää talvilepoa jäältä ja suolalta, ja kesällä sitten sen laukkaavat 60 neuvostoponia eivät kyllä hyvillä renkailla perää saa irti.

Lähetetty: 24.2.2007 23:06
Kirjoittaja Jokari
Ktl LAsda ja sladi on saama asia asia!

Hieno vies lLAdaa pitkässä sladissa jäällä, muteen jtään luisuttelun minimmäiin :!: