6mäntänen 2107 prokkis LIIKKUU NYT!!
- Team perseauki racing
Jenkit taas on sitten asia erikseen. Perinteisesti amerikkalaisissa moottoreissahan on kyllä iskutilavuutta kun uima-altaassa, mutta tehoo kun moottoripyörässä. Vähän niin kuin Ladan koneita isossa mittakaavassa..
Täytyy sanoo etten ite osaa oikeen arvostaa noita jenkkejä. Monille harrastajille tuntuu iskutilavuus olevan kaikki kaikessa, vaikka muuten noi kärryt muistuttaa jotain maatalouskoneita. Mun mielestä paljon kovempi juttu ottaa samat tehot huomattavasti pienemmästä koneesta, jolloin paino ja polttoainetalouskin pysyy paremmin hallinnassa. Uskomatonta, että valtaosassa uusistakin jenkeistä lienee käytössä vielä esim. old school -2-venttilitekniikka.
Myös lehtijouset ja työntötankot taitaa olla vielä kova sana USA:n poikien mielestä..
V8-kone on jees -ainakin Ferrarin 4.3-litranen 490 heppanen..
En väitä, ettei amerikassa osattais tehä hienoja autoja. Ne vaan taitaa olla teknisesti hiukan jäljessä wanhan mantereen huippuosaamisesta.

Täytyy sanoo etten ite osaa oikeen arvostaa noita jenkkejä. Monille harrastajille tuntuu iskutilavuus olevan kaikki kaikessa, vaikka muuten noi kärryt muistuttaa jotain maatalouskoneita. Mun mielestä paljon kovempi juttu ottaa samat tehot huomattavasti pienemmästä koneesta, jolloin paino ja polttoainetalouskin pysyy paremmin hallinnassa. Uskomatonta, että valtaosassa uusistakin jenkeistä lienee käytössä vielä esim. old school -2-venttilitekniikka.

V8-kone on jees -ainakin Ferrarin 4.3-litranen 490 heppanen..

-
hyvä esimerkki on vaikka uusi vw:n 1400 TSI kone jossa 170hv ja 2,5bar ahtoja.hiawis kirjoitti: Mun mielestä paljon kovempi juttu ottaa samat tehot huomattavasti pienemmästä koneesta, jolloin paino ja polttoainetalouskin pysyy paremmin hallinnassa.
minun mielipiteeni on seuraava: ladaa ei pitäisi verrata bemariin, vaikka varmasti ovat hyviä molemmat.
ja jos haluaa nopeamman auton niin ei kannattaisi ostaa ladaa.
itse ostin vain turbo koneen saabiini, koska sen mallisarjan tehokkain on huomattavasti 1700i ladaa tehokkaampi -> helpompi leimata tehokkaana.
21013 2300tic
mikäs tappelu täällä taas alkoikaan...vähän naurattaa tää homma. itellä 350hp remmiahettu avo bmw kesäautona ja 1200l vanhoja peruja isältä talviautona..olin vaihtaa tuon johonkin hitsin hondaan tossa mutta sitten totetsin yhen jutun.
pystyn kohtuu (n. 6000e) budjetilla tekemään ladan bemarin m10 turbo tekniikalla katulailliseksi, radalla sitten se yli 400hp helposti. tiedän reseptin. tiedän mitä teen.
mikäs ihme homma siin nyt on että tuolla teho/painosuhteella jää useampikin ferrari..kyseisestä nappiksesta on tarkoitus tehdä jäykän akselin takia vartti/kiusavehje.
jos joku teistä on ladan ns. paskasta motista ottanut sen 400+hp niin toki kiinnostaisi nähdä. eikun vaan esimerkkejä kehiin. olen lopen kyllästynyt täällä foorumilla oleviin ns. budjetti turboihin.
Eikö miehet ole ikinä kuulleet semmoisesta asiasta kuin megasquirt? mikä hitsin atsteeekki...oikeesti ei sillä tee hevon #%&¤&&/ jos aletaan puhua aikuistentehoista eikä sillä vanhalla 2 kurkkuisella weberilläkään!
eikä mistään sori kun mulla on vaan kymppi rahaa...silloin ei edes pitäisi suunnitella ahtamista.
miksi ei nappiksessa saa olla sitä tekniikkaa että se kiusaa kaikkia...vai haittaako se jonkun merkkiuskollisen egoa taas täällä?
tämä on ihan naurettava topicci siinä mielessä että
a: ollaan eksytty alkuperäisestä aiheesta.
B: ollaan niin kuppikuntasta porukkaa..
luulis jonkun teistäkin naamalle tulevan hymyn kun joku 400+hp koneella oleva lada vetää kovia aikoja vartilla ja piirtää viivaa kadulla?
kaikkien muitten kiusaksi. vai olenko missannut jotain? pitääkö alkaa kommunistiksi että tämä olisi mahdollista?
mossejakin raiskataan maailmalla mitä ihmeelisimmällä tekniikalla...mulle tulee tosin kromipuskurit..
saa tulla sitten viivalle sillä ladan 150hp ihan vaivanpaska myllyllä..
itse totesin sen ettei sillä rahalla mistään ladan koneesta ole tuohon samaan suorituskykyyn..
PS: viimenen kommentti pelkkää provoa
mutta oikeasti voi tulla sillä motilla kokeilemaan kun tuo on valmis...ja kilvissä..että semmosta..joko voitaisiin keskittyää sitten johonkin muuhun kuin topicin aloittajan aloittaman keskustelun provosointiin ja kivittämiseen. se on ihan sama mitä työ ootte mieltä mun suunnitelmista. oikeestaaan mua ei kiinnosta paskaakaan 
ett toiset rakentaa orggista...ja toiset on hp hulluja
pystyn kohtuu (n. 6000e) budjetilla tekemään ladan bemarin m10 turbo tekniikalla katulailliseksi, radalla sitten se yli 400hp helposti. tiedän reseptin. tiedän mitä teen.
mikäs ihme homma siin nyt on että tuolla teho/painosuhteella jää useampikin ferrari..kyseisestä nappiksesta on tarkoitus tehdä jäykän akselin takia vartti/kiusavehje.
jos joku teistä on ladan ns. paskasta motista ottanut sen 400+hp niin toki kiinnostaisi nähdä. eikun vaan esimerkkejä kehiin. olen lopen kyllästynyt täällä foorumilla oleviin ns. budjetti turboihin.
Eikö miehet ole ikinä kuulleet semmoisesta asiasta kuin megasquirt? mikä hitsin atsteeekki...oikeesti ei sillä tee hevon #%&¤&&/ jos aletaan puhua aikuistentehoista eikä sillä vanhalla 2 kurkkuisella weberilläkään!
eikä mistään sori kun mulla on vaan kymppi rahaa...silloin ei edes pitäisi suunnitella ahtamista.
miksi ei nappiksessa saa olla sitä tekniikkaa että se kiusaa kaikkia...vai haittaako se jonkun merkkiuskollisen egoa taas täällä?
tämä on ihan naurettava topicci siinä mielessä että
a: ollaan eksytty alkuperäisestä aiheesta.
B: ollaan niin kuppikuntasta porukkaa..
luulis jonkun teistäkin naamalle tulevan hymyn kun joku 400+hp koneella oleva lada vetää kovia aikoja vartilla ja piirtää viivaa kadulla?
kaikkien muitten kiusaksi. vai olenko missannut jotain? pitääkö alkaa kommunistiksi että tämä olisi mahdollista?
mossejakin raiskataan maailmalla mitä ihmeelisimmällä tekniikalla...mulle tulee tosin kromipuskurit..
saa tulla sitten viivalle sillä ladan 150hp ihan vaivanpaska myllyllä..

PS: viimenen kommentti pelkkää provoa

ett toiset rakentaa orggista...ja toiset on hp hulluja

Ei ole kyllä ladan omalla koneellaslappala kirjoitti: jos joku teistä on ladan ns. paskasta motista ottanut sen 400+hp niin toki kiinnostaisi nähdä. eikun vaan esimerkkejä kehiin. olen lopen kyllästynyt täällä foorumilla oleviin ns. budjetti turboihin.
Eikö miehet ole ikinä kuulleet semmoisesta asiasta kuin megasquirt? mikä pepun atsteeekki...oikeesti ei sillä tee hevon #%&¤&&/ jos aletaan puhua aikuistentehoista eikä sillä vanhalla 2 kurkkuisella weberilläkään!

Punakone
Ja toi megasquirt on monelle boardilaiselle tuttu, siitä on ollut puhettakin täällä.
Sori oli pakko kommentoida

Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
-
Ehkä rahan arvo on eri merkeillä erilainen, mutta mun mielestä 6 tonnin budjetti EI ole kohtuullinen!pystyn kohtuu (n. 6000e) budjetilla tekemään ladan bemarin m10 turbo tekniikalla katulailliseksi, radalla sitten se yli 400hp helposti. tiedän reseptin. tiedän mitä teen.
Eikö miehet ole ikinä kuulleet semmoisesta asiasta kuin megasquirt? mikä pepun atsteeekki...oikeesti ei sillä tee hevon #%&¤&&/ jos aletaan puhua aikuistentehoista eikä sillä vanhalla 2 kurkkuisella weberilläkään!

Ja vaikka käyttäs vaan puolet tosta summasta tehon lisäykseen, on siinä silti kova hinta/tehosuhde..
Vrt. 3000€-400hv ja 150€-150hv.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Kyllä tuo megaruutta menee viel nois budjettikoneis mut sit jos laitetaan sitä rahaa ni eiköhän se ole hestec tai vastaava. Kyllä tuo mekaruutta on budjetti juttuja!!!

Kyllä tuo megaruutta menee viel nois budjettikoneis mut sit jos laitetaan sitä rahaa ni eiköhän se ole hestec tai vastaava. Kyllä tuo mekaruutta on budjetti juttuja!!!

Minä ainakin nostan hattua niille, jotka saa ladan orkkiskoneesta budjettiluokassa tehoja irti vaikka tuplat alkuperäiseen verrattuna...
Mutta vastaavasti nostelen lakkia myös niille, jotka iskee ladaan vaikka sen 6-mukisen tehokoneen. Kyllä mulle kelpais vaikka nyt se 250 hummanen nappis, oli konepellin alla sitten vaikka suihkumoottori, jos sen katulailliseksi vielä saa
...itsellä kun ei ole kauheesti taitoa ja vielä vähemmin aikaa tai paikkaa väsätä mitään erikoista, niin mielellään sitä lukee ja kattelee kuvia/videoita äkäisistä ladoista
Mutta vastaavasti nostelen lakkia myös niille, jotka iskee ladaan vaikka sen 6-mukisen tehokoneen. Kyllä mulle kelpais vaikka nyt se 250 hummanen nappis, oli konepellin alla sitten vaikka suihkumoottori, jos sen katulailliseksi vielä saa

...itsellä kun ei ole kauheesti taitoa ja vielä vähemmin aikaa tai paikkaa väsätä mitään erikoista, niin mielellään sitä lukee ja kattelee kuvia/videoita äkäisistä ladoista

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Yhdyn kyllä täysin edelliseen puhujaan.
Oonhan itekin melkosesti "off-topiccia" täällä rupatellu, toivottavasti jotain asiaakin. Toivoisin ainakin, ettei itsestäänselvyyksiä korostettaisi liikaa. Kaikki tietävät, että Lada on edullinen käyttöauto, ei kovin urheilullinen eikä omaa kovin hienoja teknisiä innovaatioita.
Mullekaan toi Bemarin moottorin mallinumero ei sano mitään, en tiedä missä mallissa ollut kiinni alkujaan.
Toistan edelleenkin: jos kerran puhutaan "aikuisten" tehoista ja nopeista autoista, niin eipä Ladan koneesta oo paljon iloo. Mutta mun mielipide kyllä on, ettei Bemarillakaan oo paria huippumallia lukuun ottamatta oikeen mitään annettavaa siinä mielessä. Etumoottorinen sedan, etenkin 4-ovinen on puhtaasti perheauto. Näin kyllä kerran videon, missä oli yli 1000 heppanen e34 m5, ihan hauska auto.
Toi 150 bhp nyt oli vaan tollanen heitto. Jos ite virittäisin Ladan omaa konetta, ni vois olla vaparina ihan hyvä tavote. Ymmärtääkseni ihan mahdollista, tosin vaivaa ja rahaakin vaatii. Ahtamalla tietenkin on mahdollista saada paljon enemmän tehoja. 150 yksikköö ei oo tosiaan paljon, mut ihan jees noin tonnin painosessa autossa, etenkin Ladassa..
Virittämisestäkin on yllättävän paljon tietoa täällä foorumilla, jopa "FAQ / UKK" löytyy: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=11380
Oonhan itekin melkosesti "off-topiccia" täällä rupatellu, toivottavasti jotain asiaakin. Toivoisin ainakin, ettei itsestäänselvyyksiä korostettaisi liikaa. Kaikki tietävät, että Lada on edullinen käyttöauto, ei kovin urheilullinen eikä omaa kovin hienoja teknisiä innovaatioita.
Mullekaan toi Bemarin moottorin mallinumero ei sano mitään, en tiedä missä mallissa ollut kiinni alkujaan.
Toistan edelleenkin: jos kerran puhutaan "aikuisten" tehoista ja nopeista autoista, niin eipä Ladan koneesta oo paljon iloo. Mutta mun mielipide kyllä on, ettei Bemarillakaan oo paria huippumallia lukuun ottamatta oikeen mitään annettavaa siinä mielessä. Etumoottorinen sedan, etenkin 4-ovinen on puhtaasti perheauto. Näin kyllä kerran videon, missä oli yli 1000 heppanen e34 m5, ihan hauska auto.
Toi 150 bhp nyt oli vaan tollanen heitto. Jos ite virittäisin Ladan omaa konetta, ni vois olla vaparina ihan hyvä tavote. Ymmärtääkseni ihan mahdollista, tosin vaivaa ja rahaakin vaatii. Ahtamalla tietenkin on mahdollista saada paljon enemmän tehoja. 150 yksikköö ei oo tosiaan paljon, mut ihan jees noin tonnin painosessa autossa, etenkin Ladassa..
Virittämisestäkin on yllättävän paljon tietoa täällä foorumilla, jopa "FAQ / UKK" löytyy: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=11380
-
[quote="hiawis"][quote="Ladaracing Pori"]Ensiksi ladasta EI saa halvalla/helposti 150hp Taas kun vertaa ns.taksimallin bmw:tä josta löytyy se 200hp vakiona ja vääntöä julmetusti.
[/quote]
Mikäs tää "taksimalli" on? No siis "halpa" on suhteellinen käsite..
[/quote]
Tuossa kuvia tuosta taksimallista,vakiona 191hp hinta se 1000-2000e
ilman koneen aukaisua yli 200hp
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =190&pos=0
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =190&pos=2
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =190&pos=1
[/quote]
Mikäs tää "taksimalli" on? No siis "halpa" on suhteellinen käsite..

Tuossa kuvia tuosta taksimallista,vakiona 191hp hinta se 1000-2000e
bemarin neloskone...jollainen lohko on myös virtalan riston b-ryhmän 900hp koneessa tai oli aikoinaan.
Onhan se tietysti ihan kiva jos pystyy halvalla tekemään tehontuplauksen ladaan. Oon tainnu vaan jo tottua vähän eriteholuokan vehkeisiin
..paluuta ei ole..
tuo linkki oli kyllä hyvä. Hieno peli ja ihan kivasti 11s vartille kulkee
. bemarin 4-pyttysestä perheestä löytyy kaksi mallia jotka menee ladaan ahdettuna. 1.6 75hp ja 1.8L 90hp (josta saa poraamalla ja/tai stroukkaamalla yli 2L). niin miten tämä ei muka menisi rekisteriin
..noita pienempiä 1.8 ja 1.6 patoja saa vielä kohtuu edukkaastikkin.
samalla mukana tulee sitten 228 kytkin ja kunnon laatikko kun soppelisti yhistelee bemun osia.....
Ja kyllä se 6000e on aika budjettia vielä näissä hommissa
.
tarkotus ois tehä ulkoo orggis, siisti maali + alupallot ja kenttään. se näkyisi ulospäin..ja ehkä vielä pätkä orggis putkenpäätä tonne taakse ja isompi rööri piiloon
megasquirtteja oon tehny aika monta ja omassakin bemussa on sellanen ollu jo yli 20tkm laajakaista lambdalla+hiluilla.
Hestecciä olen säätänyt sekä olen jollain tavalla sekaantunut myös tatechiin..noista kolmesta ottaisin ehottomasti megan...
siinä ei ole muuta huonoa kun se ettei se maksa paljoa..---> ei tule katu-uskottavuutta, mutta onneks en sen takia rakennakkaan autoja
ns. bling factor tulee vasta tekniikan jälkeen..
ja koska itse pystyn modailemaan megaan kaikki lisäpalikat joita ite tarviin niin ei mulla ole sytä lähteä mihinkään muuhun tällähetkellä. Hestecciä en hehkuttaisi kyllä ollenkaan..tosi sanonko mistä säätää jopa winhestecillä..
toki jos sitä rahaa jonka tuossa säästä niin ei halua investoida esim. alustaan jne. tai sitä rahaa on rajattomasti niin voihan sinne lykätä vaikka boschin F1 ruiskun telemetrialla jne. hintaa vaivaset 20-30ke
Onhan se tietysti ihan kiva jos pystyy halvalla tekemään tehontuplauksen ladaan. Oon tainnu vaan jo tottua vähän eriteholuokan vehkeisiin

tuo linkki oli kyllä hyvä. Hieno peli ja ihan kivasti 11s vartille kulkee

samalla mukana tulee sitten 228 kytkin ja kunnon laatikko kun soppelisti yhistelee bemun osia.....
Ja kyllä se 6000e on aika budjettia vielä näissä hommissa

tarkotus ois tehä ulkoo orggis, siisti maali + alupallot ja kenttään. se näkyisi ulospäin..ja ehkä vielä pätkä orggis putkenpäätä tonne taakse ja isompi rööri piiloon

megasquirtteja oon tehny aika monta ja omassakin bemussa on sellanen ollu jo yli 20tkm laajakaista lambdalla+hiluilla.
Hestecciä olen säätänyt sekä olen jollain tavalla sekaantunut myös tatechiin..noista kolmesta ottaisin ehottomasti megan...
siinä ei ole muuta huonoa kun se ettei se maksa paljoa..---> ei tule katu-uskottavuutta, mutta onneks en sen takia rakennakkaan autoja

ja koska itse pystyn modailemaan megaan kaikki lisäpalikat joita ite tarviin niin ei mulla ole sytä lähteä mihinkään muuhun tällähetkellä. Hestecciä en hehkuttaisi kyllä ollenkaan..tosi sanonko mistä säätää jopa winhestecillä..
toki jos sitä rahaa jonka tuossa säästä niin ei halua investoida esim. alustaan jne. tai sitä rahaa on rajattomasti niin voihan sinne lykätä vaikka boschin F1 ruiskun telemetrialla jne. hintaa vaivaset 20-30ke
oisko m50 myllyllä..eli 24. tappinen 2.5L tai 2.8L bemukka kyseessäLadaracing Pori kirjoitti:Tuossa kuvia tuosta taksimallista,vakiona 191hp hinta se 1000-2000ehiawis kirjoitti:Mikäs tää "taksimalli" on? No siis "halpa" on suhteellinen käsite..Ladaracing Pori kirjoitti:Ensiksi ladasta EI saa halvalla/helposti 150hp Taas kun vertaa ns.taksimallin bmw:tä josta löytyy se 200hp vakiona ja vääntöä julmetusti.

niin ja hienoo et joku uskaltaa tehä jotain erilaista eli tunkea tuon kutoskoneen sinne keulille

- pappa- igor
Jos tommonen on pakko tehdä niin miksei osta vaikka samalla rahalla tämmöstä http://www.nettiauto.com/1035139slappala kirjoitti: Ja kyllä se 6000e on aika budjettia vielä näissä hommissa.
Lada 1200L ***** TURBO IC -89