Nappis ruiskuksi
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
enemmän sais potkua kun laittaisi kaasuttimen kanssa, toi ruisku kun on ohjelmoitu saasteettomaksi (tehon kustannuksella) eikä sitä pysty säätämään, siihen saa huonommin osiakin, joten kaasarivaihtoehtoa kannattaa harkita. tai sitten pitää olla joku megasquirtti (vai miten se kirjotetaan...) sitä kun voi helposti säädellä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
tuplat vaan ja kunnon nokka! oldschool vermeetLada-Jussi kirjoitti:enemmän sais potkua kun laittaisi kaasuttimen kanssa, toi ruisku kun on ohjelmoitu saasteettomaksi (tehon kustannuksella) eikä sitä pysty säätämään, siihen saa huonommin osiakin, joten kaasarivaihtoehtoa kannattaa harkita. tai sitten pitää olla joku megasquirtti (vai miten se kirjotetaan...) sitä kun voi helposti säädellä
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
-
katastrofv
Kyllähän tuota kaasariversiota vois harkita, siinä olis muutamia plussia ja miinuksia;
+sais osan tekniikkaan uhratuista rahoista takaisin myymällä ruiskun
vermeet
+asennus helpottuisi huomattavasti
-koneen joutuisi penkittämään, kun ei tehoista olisi tietoa?
-ei ole moista kaasaria eikä virranjakajaa, jotka joutuisin ostamaan
eikä oikein ole kontakteja jotka hommaisivat tavaraa venäjältä
+sais osan tekniikkaan uhratuista rahoista takaisin myymällä ruiskun
vermeet
+asennus helpottuisi huomattavasti
-koneen joutuisi penkittämään, kun ei tehoista olisi tietoa?
-ei ole moista kaasaria eikä virranjakajaa, jotka joutuisin ostamaan
eikä oikein ole kontakteja jotka hommaisivat tavaraa venäjältä
mites ruiskusta tietää tehoista ilman penkitystä?katastrofv kirjoitti:Kyllähän tuota kaasariversiota vois harkita, siinä olis muutamia plussia ja miinuksia;
+sais osan tekniikkaan uhratuista rahoista takaisin myymällä ruiskun
vermeet
+asennus helpottuisi huomattavasti
-koneen joutuisi penkittämään, kun ei tehoista olisi tietoa?
-ei ole moista kaasaria eikä virranjakajaa, jotka joutuisin ostamaan
eikä oikein ole kontakteja jotka hommaisivat tavaraa venäjältä
-
katastrofv
Auto on toiminut hienosti, äkkiseltään muisteltuna mieleen ei tule yhtään ainutta varsinaista vikaa taikka ongelmaa tässä kohta vuoden aikana. Tehoja löytyy ihan sopivasti jo näillä vireillä, vielä pitäisi paneutua tuohon yläkertaan vähän tarkemmin ja laittaa parempaa nokkaa kiinni ja viedä kansi johonkin kunnolla tehtäväksi.
Sen verran tuo kulkupuoli on parantunut vanhetessaan kun tuli viimeinkin tehtyä säädettävä nokkapyörä jolla sai korjattua nokan ajoituksen, olihan se melkein hampaan verran pielessä.. Kesäkelien aikana on tullut vähän ajeltua ja jokunen pieni kisakin otettua, hyvin se tuntuu menevän kun mittarista loppuu asteikko kesken
Eikä tuo kevyt vauhtipyöräkään mikään huono ole, jos ei muuta keksi niin parkkipaikalla kääntyy kyllä päät kun vähän polkaisee ja lada vastaa kaasuun vähän eri tavalla kuin moni muu auto.
Molemmat bensalinjat on vedetty sisäkautta, en viitsiny alkaa rakentamaan helposti vaurioituvaa muoviputkea mihinkään pohjaan tai kardaanitunnelliin, ja olihan se pirun helppo vetää sisäkautta. Kuskin puolellahan noi letkut kulkee kynnyksen vieressä. Apukuskin puolella taas menee päävirtakaapeli, audiopiuhat yms.
Voisihan tuosta padasta saada enemmän potkua kunnon tuplilla ja hyvillä säädöillä, kuin tällä yksipisteruiskulla, mutta se vaatii sitten todella hyvät imu- ja pakosarjat, kuten myös kannen teon.. Vakiokannella ja/tai pakosarjalla + putkella ei ruiskun virtaus pitäisi loppua kesken mitenkään. Kannattaa muistaa että noi tuplien huipputehot otetaan siellä kierrosalueen yläpäässä, joka ei ole kovinkaan käyttökelpoinen alue tieliikenteessä. Ruiskun ajettavuus on hyvä jo alakierroksilla paremmasta seoksen muodostumisesta johtuen joten sillä pystyy ajelemaan kohtalaisen nätisti ja taloudellisestikin jos haluaa.
En kyllä itselleni vaihtaisi mitään tuplia, sen verran hyvin ja varmasti on tämäkin ruisku toiminut ettei kaasuttimiin ole paluuta tässä autossa. Hyviä tuplia ei saa mistään ilmaiseksi, valmiin ruiskulaitteiston asennus on varmasti halvempaa mitä tuplien metsästäminen ja säätäminen. Megasquirtti on seuraava askel, läppärungotkin on jo valmiina..
Sen verran helppo tuo ruiskun siirtohomma oli että suosittelen lämpimästi. Kunhan tekniikka on paikoillaan niin yhdessä päivässä nuo loput osat siihen lyö kiinni ja pääsee vielä illalla ajelemaan.
Sen verran tuo kulkupuoli on parantunut vanhetessaan kun tuli viimeinkin tehtyä säädettävä nokkapyörä jolla sai korjattua nokan ajoituksen, olihan se melkein hampaan verran pielessä.. Kesäkelien aikana on tullut vähän ajeltua ja jokunen pieni kisakin otettua, hyvin se tuntuu menevän kun mittarista loppuu asteikko kesken
Molemmat bensalinjat on vedetty sisäkautta, en viitsiny alkaa rakentamaan helposti vaurioituvaa muoviputkea mihinkään pohjaan tai kardaanitunnelliin, ja olihan se pirun helppo vetää sisäkautta. Kuskin puolellahan noi letkut kulkee kynnyksen vieressä. Apukuskin puolella taas menee päävirtakaapeli, audiopiuhat yms.
Voisihan tuosta padasta saada enemmän potkua kunnon tuplilla ja hyvillä säädöillä, kuin tällä yksipisteruiskulla, mutta se vaatii sitten todella hyvät imu- ja pakosarjat, kuten myös kannen teon.. Vakiokannella ja/tai pakosarjalla + putkella ei ruiskun virtaus pitäisi loppua kesken mitenkään. Kannattaa muistaa että noi tuplien huipputehot otetaan siellä kierrosalueen yläpäässä, joka ei ole kovinkaan käyttökelpoinen alue tieliikenteessä. Ruiskun ajettavuus on hyvä jo alakierroksilla paremmasta seoksen muodostumisesta johtuen joten sillä pystyy ajelemaan kohtalaisen nätisti ja taloudellisestikin jos haluaa.
En kyllä itselleni vaihtaisi mitään tuplia, sen verran hyvin ja varmasti on tämäkin ruisku toiminut ettei kaasuttimiin ole paluuta tässä autossa. Hyviä tuplia ei saa mistään ilmaiseksi, valmiin ruiskulaitteiston asennus on varmasti halvempaa mitä tuplien metsästäminen ja säätäminen. Megasquirtti on seuraava askel, läppärungotkin on jo valmiina..
Sen verran helppo tuo ruiskun siirtohomma oli että suosittelen lämpimästi. Kunhan tekniikka on paikoillaan niin yhdessä päivässä nuo loput osat siihen lyö kiinni ja pääsee vielä illalla ajelemaan.
-
katastrofv
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Flektin johto on se.
Se menee sulakekotelolle engine ventilaattorin releen ohjaukseen.
Se menee sulakekotelolle engine ventilaattorin releen ohjaukseen.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Täältä löytyy hyvät tiedot jos haluat tarkistaa vielä jotakin.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=14199
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=14199
-
katastrofv
Nappiksen syyläri on vähän lähempänä konetta mitä 2105 ja 2107 koreissa, joten jos rälläkkä ja mikki pysyy kädessä niin siirrä syyläriä eteenpäin jotta sähköropelli mahtuu väliin. Nappiksen oman mekaanisen ropellin saa helposti ruiskuunkin kiinni koska muovipotkuri käy suoraan vesipumpun hihnapyörän kiinnityksiin (paitsi että nappiksesta piti mahdollisesti ottaa pidemmät pultit että ne ylttää perille asti tuon potkurin läpi). Jonkin toisen auton litteämpi puhallin voisi mahtua syylärin jommalle kummalle puolelle ihan heittämällä, mutta en ole vielä etsiskellyt.
-
katastrofv
-
katastrofv
-
blan lada