Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Vanhempi Micra on historiaa ja menee lunastukseen kolaroinnin (ei minun ajaessani) seurauksena. Auto täytyy kuitenkin tilalle hankkia. Saattaapa olla, että paluu Ladailun maailmaan on taas käsillä
Koeajoin vm.-00 Samaran, joka ei ollut hääppöinen, sekä vm.-99 110:n, joka oli OK, mutta ei ollut HB, joka on minulla oltava tiettyjen tavaroiden kuljetuksen onnistumiseksi.
Päädyin ostamaan vm.-97 1,4 Renault Clion. Harmi ettei osunut sopivaa Ladaa kohdalle tällä aikataululla. Ehkäpä sitten seuraavalla kerralla.
Vaikuttaa ihan asialliselta peliltä näiden ensimmäisten 150km:n jälkeen.
Autolla ajettu n. 85tkm. Huollettu melko hyvin. Pari ihan pientä kolhua/jälkeä kyljessä, maalipinnan kulumista jossain kohdissa, pari pientä pintaruostekohtaa jossain, mutta yleisilme oikein siisti. Väri on tuntematon, mutta vaalea. Ehkä vihertävä.
Avaimen vääntely virtalukossa eri asentoihin / käynnistys tuntuu ehkä vähän ihmeelliseltä. Jospa sinne lukkoon suihkauttaisi vaikka vähän aseöljyä ensi alkuun.
Kulkee hyvin ja tasaisesti kaikenlaisissa nopeuksissa. Kojelaudassa paljon elämää ja ääntä (kolinaa/tärinää/nitinää/natinaa jne. jne.), pitää operoida sitä jotenkin viikonloppuna. Kattovalo ei toimi. Tämä ei kuitenkaan johtune oven painikkeesta, vaan lampun palamisesta. Minkälainen lamppu siihen passasikaan?
Punaista ajonestopampulaa ei ole. Täytyy pitää erityisen hyvää huolta mustista pampuloista...
Miksi et hanki sitä ajotietokonetta kerhon kautta - eikös niitä saa jo tohon vuosimalliin? Varmaan maksaa jo yksi vikakoodinluku enemmän siellä Deltassa kun se ajotietokone.
Toivottavasti ei kuitenkaan ole mistään vakavammasta kyse, toi nesteen vieminen (jos se sitä tekee) on kyllä hieman arveluttavaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samarai kirjoitti:Miksi et hanki sitä ajotietokonetta kerhon kautta - eikös niitä saa jo tohon vuosimalliin? Varmaan maksaa jo yksi vikakoodinluku enemmän siellä Deltassa kun se ajotietokone.
Toivottavasti ei kuitenkaan ole mistään vakavammasta kyse, toi nesteen vieminen (jos se sitä tekee) on kyllä hieman arveluttavaa.
Joo, pitää jossain vaiheessa ajotietokone hankkia. Tähän hätään sitä nyt ei kuitenkaan saa, eikä niitä ilmeisesti juuri nyt saatavilla olekaan.
Eiköhän ne samaa hintaluokkaa ole, yksi vikakoodinluku ja ajotietokone .
Minulla vielä viime kesänä oli asentamaton ajotietokone, mutta se ei kyllä olisi Samaraan sopiva malli ollutkaan.
Jäähdytysnestettä kyllä oli melkein määräysten mukaan, mutta ilmeisesti sitä oli hitunen häipynyt, kun kerran valon sytytti. Olen kyllä jo suht. paljon autolla kruisaillut, eikä nestettä tunnu katoavan.
Liittyisiköhän se CE-valokin tuohon jäähdytinjärjestelmään..? No, jää nähtäväksi.
En tässä halua mitä piruja alkaa maalata, mutta kyllähän se tietysti sitä kautta ainakin liittyy, jos nestettä pääsee esim. kannentiivisteen kautta palotilaan. Mutta sen vikakoodien luvun jälkeen ollaan tosiaan varmaan viisampia. Vaikka tosiasiassa missään ei löydy niin paljon viisaita miehiä kuin Ladaboardilla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Samarama kirjoitti:Päädyin ostamaan vm.-97 1,4 Renault Clion. Harmi ettei osunut sopivaa Ladaa kohdalle tällä aikataululla. Ehkäpä sitten seuraavalla kerralla.
,_,/ukka kirjoitti:
Pistäppä vähän +/- listaa Clio vs. Samara
Clio vs. Samara: * Clion hinta noin kaksinkertainen Samaraan verrattuna (tässä tapauksessa)
* molemmissa autoissa bensankulutus aika lailla samaa luokkaa
* Samara tuntuisi lämpeävän nopeammin ja sisätilassa lämpöä pitää joskus jopa pienentää
* luulisin, että Samara kiihtyy vähän nopeammin
* vaikka Cliossa on hyvät renkaat, tuntuu se liukkaalla tiellä lähtevän turhan herkästi sivuluisuun
* Cliossa ei ole sisätilan natinoita/nitinöitä/kolinoita
* molemmissa autoissa näkyvyys joka suuntaan oikein hyvä
* molempiin autoihin saa mahtumaan vaikka mitä, kun takapenkin kääntää
* varusteet tms. jotka Cliossa on, Samarassa ei:
-penkinlämmittimet
-kauko-ohjattu keskuslukitus
-ohjaustehostin
-säädettävä ristiseläntuki
Cliossa ajonesto on kytketty keskuslukitukseen, joka toimii avaimesta painamalla. Samarassa tietenkin tuttu pampula.
Molemmissa tapauksissa "jotakin pitää tehdä" että pääsee ajamaan. Samarassa kuitenkin ledin ja ääniefektien
perusteella tietää, mikä on tilanne, kun taas Cliossa periaatteessa ei tiedä, ennenkuin kokeilee (käynnistää).
Mielestäni Samara ja Clio ovat molemmat kelpo autoja, vain erilaisia.
Clio on modernimpi ja "helpompi" käyttää. Samarassa on enemmän tunnelmaa.
Clio on vaimon käytössä, Samara minun.
samarai kirjoitti:En tässä halua mitä piruja alkaa maalata, mutta kyllähän se tietysti sitä kautta ainakin liittyy, jos nestettä pääsee esim. kannentiivisteen kautta palotilaan. Mutta sen vikakoodien luvun jälkeen ollaan tosiaan varmaan viisampia. Vaikka tosiasiassa missään ei löydy niin paljon viisaita miehiä kuin Ladaboardilla.
Kyllä, toivotaan parasta, pelätään pahinta, odotellessa voi maalailla piruja
samarai kirjoitti:En tässä halua mitä piruja alkaa maalata, mutta kyllähän se tietysti sitä kautta ainakin liittyy, jos nestettä pääsee esim. kannentiivisteen kautta palotilaan. Mutta sen vikakoodien luvun jälkeen ollaan tosiaan varmaan viisampia. Vaikka tosiasiassa missään ei löydy niin paljon viisaita miehiä kuin Ladaboardilla.
Kyllä, toivotaan parasta, pelätään pahinta, odotellessa voi maalailla piruja
Jos samarai viittaa sytytyskatkoksiin niin silloin mi-valo ei syty vaan alkaa enste vilkkumaan ja syttyy vasta sitten..
Tulipa mieleen, että semmoista Samarassa on vähän ollut havaittavissa, että vaikka ei kovin kylmä ole ollutkaan (5-10 astetta pakkasta)
ja auto on seissyt pihalla yön yli ilman lämmitystä, niin jähmeästi tuntuu starttaavan. On hyrähtänyt silti kuitenkin käyntiin.