Punanuoli 1600 Twin cam

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aapo89 kirjoitti:
IlkkaHe kirjoitti:onko auto siis 88-89, kun kattia väännätte alle?

Täytyykö muuten 89 laatokkaan laittaa katti kun tilalle laitetaan ladan oma, 1.6litranen tekniikka?
Ei tarvi koska ei 1.6 koneessakaan oo ollu kattia. saaste varusteet tulee olla samat mitkä siinä autosta mistä kone on otettu.
No eipä ole Mirassakaan kattia, mutta kun tämä ah-niin-ihana lainsäädäntömme vaatii silti sen katin näköisen pöntön putkeen (tarkotan Twincam-projektia) :? Pitäis olla vielä hitusen vanhempi lata niin sitten ei tarttis...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Kyllä jokari puhuu asiaa , ( tämän nyt sanon ) se ei tarvi olla toimiva katti , riittää kunhan on kuoret mutta sellainen pitää olla ..TÄMÄ FAKTA tässä minun tc ladassa .
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Kyllä , riitää kunhan katin kuoret ovat näkyvillä !!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mutta eikös ollut sellainenkin sääntö, että 87 ja uudempi vaihtokoneen tulee olla uudemmasta autosta tai uudemman mallinen, eli mitenkäs joku 70-luvun kone noin uudessa?

tästä on kyllä rutosti keskustelua ennestään, mutta aina tää nousee esiin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Johan tästä on väännetty kerta jos toinenkin, ainakin "Tuomas" on noista jotain kirjoitellut, joten tuon kun syöttää hakuun kirjoittajaksi, niin jotain tarinaa löytyy.

Jos kone on vanhempi, niin pakkohan sen on päästää vähempi mitä uudempi katiton kun siihen vanhaan katti laitetaan. Noin tuo menee suurinpiirtein lainsäätäjän mielestä. Tuokin on periaatteessa väärin ettei sen katin tarvitsisi toimia. Tosin mitenkään sen toimivuutta ei todeta. Eikä normi kaasutinmoottorissa katti voi edes toimiakkaan. Kiittäkää jotain vihreää pöljää tästäkin säännöstä.

Eli tuohon -87-92 väliin vaaditaan joku katti lähes aina.

Jos jollekkin sattuisi tulemaan mieleen laittaa toimimaton katti kiinni, niin ei sitten kannata laittaa tyhjää kattia. Paljon pienemmän virtaushäiriön saa kun hitsaa suoran putken katin läpi. Eli virtaus ei tykkää laajentua äkkiä kattiin ja supistua taas katin toisessa päässä.

Konttorit on ihan hyviä paikkoja kysellä, tosin ihan suoraan ei pidä aina uskoa. Lukekaa ensin ajatuksella finlexiä muutama päivä, sitten menkää kyselemään konttorilta oletteko inssin kanssa samaa mieltä. Printatkaa vaikka asetus mukaan.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Laitan tarpeeksi virtaavan läpihengittävän katin ...no tänään keskustelin asentajan kanssa ja punanuolessa alkaa todellinen koitos lähestyä pikkuhiljaa ..mites se sanonta menikään HILJAA HYVÄ TULEE :twisted:
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

katsastuksen kanssa voi sitten tulla propleem jos asialla vähänkään tietämätön inssi.. omassa tc projektissa katsastus tuotaa tuskaa kun inssi vaatii todistuksen katin kiinnilaitosta allekitjoitusten kera vaikka ko. katista oli ostokuitti liikkeestä.. ja pelkkä koneen numero ja sen perusteella löytyvä tieto ei kelvannut eikä iskun mittaaminen paikanpäällä vaan vaatii rekisteri otteen kopasta jossa kone on ollut ja myös todistajien allekirjoitukset kyseisen koneen kiinnilaitosta. ja muita pikku "todistuksia" :lol: :lol: noh helpoin olisi ollu valita toinen konttori mutta kun kerkes jo viemään tyrkylle..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

No kävin silloin kysymässä , ja sanoi että koneesta ostokuitti ja ns katti peliin ..... no kohtahan tuokin koettu siitä lisää kun tiedetään !!
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Pohjapanssari laitettu tilaukseen ja .......auto taitaa herätä ja aiheuttaa kiinnostusta (kauhua) ihan kohtapuolin kymenlaakson suunnalla 8) varokaa jos punainen viiva vilahtaa ohitsenne !!!!!!!!!
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja BA3 »

markku kirjoitti:Pohjapanssari laitettu tilaukseen ja .......auto taitaa herätä�a aiheuttaa kiinnostusta (kauhua) ihan kohtapuolin kymenlaakson suunnalla 8) varokaa jos punainen viiva vilahtaa ohitsenne !!!!!!!!![/qu[te]
Olen jo todella varuillani ! Uskaltaakohan enää��nne tienpääll��hteäkään..� ��
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Tänään oli ilon päivä :lol: TC laitettiin käyntiin vihdoin tosin ei vieläkään ilman pikkuongelmia ... kaasariin ei tule bensaa mutta kannusta kaadettiin ja kone kävi tosi hyvin kehräsi kuin kissa eli jotain positiivistä , huomenna vesiletkut ryypylle kiinni ja kaasari ongelmaa selvittämään ....mutta olipa kone hiljainen 8)
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja kapa »

Sieltä puuttuu se nokkaketjun rallatus... Kyllä tc tosiaan käy nätisti jos on kunnossa, on se vaan hieno moottori.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Hieno homma Make, kohta päästään antamaan Latalle ruoskaa :D
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Perhana tänään kaikki näytti hyvältä tc kävi tosi hyvin todella kierrosherkkä ja hiljainen mutta sitten kun alettiin sammuttamaan autoa niin !!!!!! ei sammunutkaan avaimesta kääntämälla vaan muutakuin tulpanjohdot irti niin sitten sammui .... eli kaivattaisiin tietoa :cry: :cry:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jeah, paistaa se päivä risukasaankin :lol:

Bensaa ei tosiaan tullut alkuun yhtään, joten pitkän pähkäilyn päätteeksi kokeiltiin imeä bensapumpulle tulevasta letkusta ---> suhina käy ja tankissa ei pulppua mikään. Letku irti ja :shock: Alkuperäinen letku täyttä näkkäriä joka kohdasta. Letku vaihtoon ja uusi yritys -- SE KÄY :D

Alkuperäisen Weberin vesiryyppykin toimi kuin junan vessa. On se TC kyllä hieno kone. Käyntiääni on lähes pelkkää suhinaa ja kierrosherkkyys on loistavaa tuon 5,7-kiloisen limpun ansiosta.
Putki vuoti aika lahjakkaasti, mut äänet tulee olemaan todella hyvät parin vapaavirtauspöntön ansiosta. Ei paljon Ladan pakoääniin sekoita... :)

Sitten tosiaan sammutus -- eipäs kun avaimet on kädessä ja kone käy edelleen. Virtalukon pohjassa ei ole vikaa, laturi pitäisi olla aivan oikein kytketty jne. Ei kyllä tosin näyttänyt lataavankaan.

Joten täytyykin perehtyä foorumin tarjontaan, näitä sammumattomuusjuttuja on kyllä ollut :o
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin