Sivu 4/5
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 27.9.2007 20:03
Kirjoittaja START
jos meinaat ruveta putkistoa mulkkaamaan niin tee ihmeessä suosiolla loppuun saakka kunnon putkella (se 2 tuumanen on aika sopiva varmaan)
ostat muutaman metrin suoraa putkee pari mutkaa ja takasillan ylityksen ja siihen vaan joku pikkasen paremmin hönkivä vaimennin/vaimentimet väliin
sitä axtekin alkuputkee kannattaa myös hyödyntää
ja tosiaan jos meinaat katillisen alkuputken laittaa ilman kattia niin aina joudut mulkkaan sitä loppuputkee
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 27.9.2007 23:12
Kirjoittaja Mara
Mitäänhän en pakosarjojen(kaan) teosta ymmärrä mutta luulis, että alkuperänen 2-putkinen alkukäyrä olis virtaavampi, kun kaks putkea on pinta-alaltaan isompi kun yksi 2 tuumanen..?
Tein ite kylmän viileästi vakio alkukäyrään jatkoksi 2" putken, vaikutusta voimme vain arvailla.
Ja noi tarvikemalliset takasillan ylitykset kannattaa unohtaa ja tehdä sellanen ite muutamasta valmiista mutkapalasta, mahtuu akseli liikkumaan, eikä ota pohjaan tai tukivarsiin niin helposti kiinni.
Lähetetty: 28.9.2007 8:54
Kirjoittaja Jusu
No siksihän minä olen tuosta ruiskumallin etuputkista toitottanut, kun sehän on muuten tavallinen kaksiputkinen mutta yhdistyttyään kaksituumainen eli helppo aihio aloittaa sen kaksituumaisen teko.
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 28.9.2007 12:53
Kirjoittaja Qulle
Ok,
eli siksi lähinnä mietittiin sitä vakio takaputkea, kun se on silloin enemmän sleepperin näköinen ja hiljainen
Olen käsittänyt, että putken paksuus on tärkeämpää lähempänä konetta kuin loppupäässä.. eli alkupäässä tilaa tarvitaan lämmön takia enemmän.
Olenhan edelliseen käyttikseenikin tehnyt putken 2,5":sta kannesta loppuun asti kahdella läpivirtaavalla vaimentimella, mutta se ääni olikin sitten jo sellainen, että linnut tippui puista
Tosiaan hyvä tapa taitaa olla laittaa vähäpäästöisen alkuputki ja siitä sitten askarrella loppuun asti putki siitä 2":sta raakatavarasta.
Loppuun sitten joku hillitty takapönttö, joka ei ainakaan rätise

...meinaan ladalla ajellaan sellaisella alueella, että asukkaita on tien lähettyvillä. Nyt on saatu viel siellä aika rauhassa ensilumilla ottaa ajolinjoja, mutta jos alkaa helvetillinen meteli ladasta kuulumaan, saattaa tilanne muuttua

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 28.9.2007 16:48
Kirjoittaja ^pena^
mulla tulee marteliuksen peltisatsin jälkeen vähä reilu 2tuumast putkee ja perässä simonssin vaimennin.ladaan tekee putken helposti ja aina tulee parempi kun orggis, varsinkin maavaran puolesta(vakioputket roikkuu vit#umaisesti aina)... ja mitä tulee noihin vakio kaasareihin niin kun lopetti niitten kans pelaamisen sai jopa auton lähteen kylmänä käyntiin/päästöt kohalleen/tehoa löytymään sillon kun sitä tarttee(joku tästäkin rutisee mut nää on mun omia kokemuksia)...
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 28.9.2007 18:16
Kirjoittaja Jokari
Hiljaisia Ladoja ei tueta! Täytyyhän porukan tietää missä Lada menee
Mun mielestä suht vakiolada tollasella yhden isohkon vaparipöntön ratkaisulla ei tuota mitään järisyttävän kovia ääniä. Mulla siis pelkkä Marteliuksen 40 cm takapönttö, eikä muita vaimentimia. Päivittäin näkee ja kuulee kaupungilla kaikenmaailman amisjapseja yms. joissa on paljon kovemmat äänet ihan normaaliajossakin. Ja näissä varmasti useimmissa on kaksi vaimenninta.
Sitten kun alkaa Ladan tehot lisääntyä, niin sitten kyllä jo nuotti ja äänenvoimakkuus muuttuu aika radikaalisti.
Tossa nyt tuollaisia tyhjänpäiväisiä huomioita

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 6.10.2007 15:01
Kirjoittaja Aapo89
Minkä merkkien mukaan säädän sytytyksen kun kone on 1700 ja jakaja axteekista.? vai pitäsköhän tuo vaihtaa kampiakselillaoleva kiilapyörä ja jakopään kotelot jakaja mallin koneeesta?
Nyt käy lada jo ilman jatkuvaa pauketta pakoputkistossa
tyhjä käyntii seilaa vielä vaan vähä turhan paljon.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 6.10.2007 16:28
Kirjoittaja Team perseauki racing
Aapo89 kirjoitti:Minkä merkkien mukaan säädän sytytyksen kun kone on 1700 ja jakaja axteekista.? vai pitäsköhän tuo vaihtaa kampiakselillaoleva kiilapyörä ja jakopään kotelot jakaja mallin koneeesta?
Nyt käy lada jo ilman jatkuvaa pauketta pakoputkistossa
tyhjä käyntii seilaa vielä vaan vähä turhan paljon.

suosittelen että vaihdat normaalin hihna pyörän ja sen taustalla olevan levyn (saa hyvin kaupaksi ) niin ei tarvitse arpoa sytkän kohtaa
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 4.1.2008 16:33
Kirjoittaja Aapo89
Mitä tämä syylärin ylävesiletkun koneen päässä oleva jäähdytsnesteen anturi tekee? ohjaako se flektin toimintaa/voiko sen laittaa ohjaamaan sen toimintaa. Minulla siis on 1700i kone johon on laitettu normaali virranjakaja ja kaasari.
Aattelin että jos laittas flektille releen kautta virran ja releelle ohjauksen ton lämpötila-anturin kautta. mutta en tiedä mittaako se lämpötilaa vai onko se katkasia joka päästää virtaa silloin kun jäähdytin neste alkaa olla sopivan kuumaa. kertokaa jos tiedätte.
Lähetetty: 4.1.2008 16:58
Kirjoittaja Jusu
Se mittaa nesteen lämpötilaa ruiskun ohjausyksikköä varten.
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 4.1.2008 19:43
Kirjoittaja Aapo89
Kiitos tiedosta.
Täytyy ehkä laittaa vaan katkasian kautta tuo flekti...
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 4.1.2008 22:39
Kirjoittaja Jokari
Tai laitat sellasen syylärin jossa on siellä alanurkassa flektin anturin paikka...
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 4.1.2008 22:50
Kirjoittaja ATS 8x13
Flektin anturi pitää olla syylärin alareunassa tai alavesiletkussa. Ei koskaan ylävesiletkussa.
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 5.1.2008 14:53
Kirjoittaja START
semmonen syylärihän taitaa olla esim. axtecissa
Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.
Lähetetty: 5.1.2008 23:23
Kirjoittaja ralli lada
Jos en ihan väärin muista niin axtecissa anturi on siinä tyhjennyt propussa.