Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Eikö pissapoikaan ole tarvinnut nestettä laittaa... Ai niin shellillähän poika hoitaa sen puuhan..
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Olen ajanut vasta vähän yli 120tkm satakympillä eli siksi en osaa vielä siitä mitään sanoa. Odotan että jossain vaiheessa saan siihen tuntumaa...
4eburashka

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja 4eburashka »

Smoppi kirjoitti:
4eburashka kirjoitti:Terve!

En viitsinyt tehdä uutta aihetta, koska asiani menee hyvin tähän jatkoksi.

Elikkä auton vaihto mielessä ja venäläisen kulttuurin ystävänä Lada 111 tai 112 on nyt vakavassa harkinnassa.

Onko 8v ja 16v koneen luotettavuudessa eroja? Entä kulutusero?
Erityisiä tarkastuskohteita?

Tähän mennessä olen ajanut vain 110-sarjan Ladoilla, enkä niistä nyt kummempaa moitittavaa keksi. Ohjaustehostimella varustettu malli on toki kaupungissa mukavampi.
16-venttiilinen kone on huoltovapaampi, kun venttiilinvälyksiä ei tarvitse säätää. 8-venttiilinen taasen on mekaanisesti kestävämpi, koska kestää jakoremmin katkeamisen ilman että venat menee solmuun. Väittävät että 8-venttiilinen kuluttaa vähemmän, koska vääntää alempaa. En tiedä miten käytännössä menee, kun ihan hyvin tuntuu 16-venttiilinenkin vääntävän alhaalta.

Erityisiä tarkastuskohteita lienee korin osalta 110-sarjalaisessa kynnys/helmakotelon takaosan kunto, takapyöränkoteloiden kunto ja takakontin lattian reunojen kunto. Tekniikasta lähinnä että jos vikoja ei aivan kamalasti ole niin kannattaahan se ostaa jos on muuten hyvässä kunnossa. Enimmäkseenhän Ladan osat ovat todella halpoja. Isokokoisempien osien kanssa (esim. tuulilasi) voi tulla ongelmaksi toimitus ja toimituskulut. Joidenkin mukaan 16-venttiilinen kone polttaa kansipahvin herkemmin kuin 8-venttiilinen, mutta voi olla essonbaarijuttukin. Hyvin nuo ylikuumenemista kestää verrattuna useimpiin autoihin.

Yhden 111-farmarin meinasin itse ostaa, mutta vikoja oli mielestäni liikaa hintaan nähden. Koriltaan se oli kyllä suht hyvä. Etsintä jatkuu.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Kyllähän se 16-venttiilinen olisi parempi kun on enemmän tehoa, mutta kai tuolla 8-venttiiliselläkin pysyy liikenteen mukana. Eli auton yleinen kunto ratkaisee ostopäätöksen.

Tosiaan osat ajattelin ostaa suoraan Venäjältä(edellyttäen että vika ei estä autolla ajamista:D), kun tulee siellä sillon tällöin käytyä.
Onhan Lada Venäjällä liikkumiseen paras henkilöauto.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

www.auto.ru loytyy kaikkea kivaa.. ladoista chevy nivaan.
4eburashka

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja 4eburashka »

Onko teillä kokemuksia 110-sarjan vaihteistojen yksilöeroista?
Kävin yhtä 112:sta kokeilemassa ja erityisesti vaihteiston toiminta yllätti positiivisesti, tarkka ja kevyt niinkuin 2000-luvun autossa kuuluukin olla.
Kaverilla oli pari vuotta sitten 111, jossa vaihteisto oli huomattavasti raskaampi. Pykälät kyllä löytyivät hyvin, mutta tarvittiin sitä määrätietoista otetta:D

Onko Suomessa myyty 1.5/1.6 16v moottoria 98 hevosvoimasena? Lada-infossa mainittiin 1.6 16v tehoksi 98hv sekä tuolla auto.ru sivulla näytti prioraa ja kalinaa olevan tuolla vaihtoehdolla. Sen sijaan esitteissä ja vertailuissa mainittu 90hv tehoksi.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Käsittääkseni niissä on sama vaihteisto kuin 5-vaihteisissa Samaroissa. Öljyt varmaan vaikuttavat vaihdekepin tuntumaan aika paljon, ja vaihdekepin mekanismin puslien kunto, kun käsittääkseni siellä semmoisetkin on.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Oisko suomen katalysaattorit puottanyt tehoja... Ekat samaran katit puotti 7-8heppaa tehoja ..vaikka varmaan noissa venäjän malleissakin katit on. 1.5 16v2002 riippuu kenen esitettä kahtoo 90-93 hevosta. Mittaus tapoja muutamia. On sae .din. Jis. Voi nimet ollaväärin jis japanin käyttämä systeemi poni hevosille. Sae systeemi oli ilman apulaitteita ja googlettamalla löytyy nuo mainitsemani systeemit. Nimet todellakin sinne päin ja tehon mittaus. Viimeksi tarvetta ollut osata vuonna 1981.. Että monet yksiköt vain muistoja nuoruudesta.
Vastaa Viestiin