Sivu 4/5
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 0:55
Kirjoittaja mikko853
Idän Ihme 1 kirjoitti:Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.
Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B
halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ?
Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? 
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 1:00
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:Idän Ihme 1 kirjoitti:Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.
Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B
halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ?
Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? 
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...

Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 1:13
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:
Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...

Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muuten
Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa

Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 1:48
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:
Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...

Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muuten
Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa

No jossei vetotavalla ole väliä, niin mikset sitten ajele etuvetoisella, vähän kuluttavalla ja melko luotettavalla Föördillä? Takavetolada kun ei edusta mitään edellämainituista...
Vastaukseksi ei kelpaa "Noq se takavetolata on niin symppis ihQdaa"

Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 2:18
Kirjoittaja Jukka Haapamäki
Miksikö?

Ostakaa
Väyrys Mersu, niin johan vain alkaa tuntua Lada luotettavalta, halvalta ja mukavaltakin etc. etc.

Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 7:28
Kirjoittaja Lada-Jussi
mikko853 kirjoitti:Idän Ihme 1 kirjoitti:Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.
Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B
halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ?
Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? 
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
....ja Samaralla 5-6 litraan
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 8:40
Kirjoittaja ,_,/ukka
mikko853 kirjoitti:Idän Ihme 1 kirjoitti:Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? 
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
No saman 9-10l mun ajossa vie camry ku takaveto ladakin. On vaan isompi ja mukavempi kyytinen maantiellä. Maavaraa kaipais kyllä enempi.
,_,/ukka
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 20.11.2007 11:15
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:
Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...

Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muuten
Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa

No jossei vetotavalla ole väliä, niin mikset sitten ajele etuvetoisella, vähän kuluttavalla ja melko luotettavalla Föördillä? Takavetolada kun ei edusta mitään edellämainituista...
Vastaukseksi ei kelpaa "Noq se takavetolata on niin symppis ihQdaa"

On sitä joskus mietitty että mikä h*tto näissä viehättää.. hyvää vastausta en ole vielä löytänyt, jollei sellaiseksi kelpaa että takavetoisella Ladalla ajelusta saan jonkinlaista sairasta mielihyvää. Samaa ei tarjoa Fordit tai Samarat. Mutta takavetoisuus ei ole se syy miksi Lada viehättää, voisihan sitä muuten hommata vaikka vanhan Sierran tai Bemarin

Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 21.11.2007 0:29
Kirjoittaja köhmä
Ladaa voi kiusata ja se vielä kestääkin sen yllättävän hyvin.
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 22.11.2007 12:57
Kirjoittaja markku
Köyhän duunarin ja asuntovelallisen ei kannata ajaa kuin LADALLA

Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 22.11.2007 13:10
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Samarat ja nykyinen 111 täyttävät ehdot hyvin. Viime vapuksi ostamallani 111:llä olen nyt ajanut 30.000 km, näillä näkymin en siitä heti luovu.
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 22.11.2007 13:20
Kirjoittaja ,_,/ukka
Sdelano v SSSR kirjoitti:Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Tuollaisella ajomäärällä antaisin jo pisteitä vähän turvallisuudellekkin.
,_,/ukka
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 22.11.2007 13:29
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Turvallisuutta on syytä arvostaa, vaikkei yhtä paljon ajaisikaan.
Siksi 111:ssä onkin kaasupurkausvalot ja eilen saapuneet uudet renkaat.
Eikä etuveto-Ladojen hyvistä ajo-ominaisuuksistakaan tai kuljettajaa väsyttämättömästä ergonomiastakaan ole mitään haittaa.
SvS
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 22.11.2007 19:54
Kirjoittaja ladamaster
Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Samarat ja nykyinen 111 täyttävät ehdot hyvin. Viime vapuksi ostamallani 111:llä olen nyt ajanut 30.000 km, näillä näkymin en siitä heti luovu.
Justiinsa näin. Keväällä hankin vm. 110 stw:n, nyt ajettu 55 tkm => 79 tkm. Ja meno jatkuu. Tosin tilastollisesti taitaa 110:ssä olla vikoja jonkinverran, mutta yleensä ne voi helposti itse korjata vähäisin kustannuksin.
Re: Miksi ajan ladalla?
Lähetetty: 26.11.2007 7:59
Kirjoittaja ralli lada
,_,/ukka kirjoitti:Sdelano v SSSR kirjoitti:Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Tuollaisella ajomäärällä antaisin jo pisteitä vähän turvallisuudellekkin.
,_,/ukka
Jotkut miettii jo dieseliä noilla kilometreillä....