"Ferrarin" turbotus-projekti

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

cuuleri kirjoitti:
ladaani_ kirjoitti:Kytkimeksi tulee 3 lapainen sintteri levy. Nivan asetelma haussa.
Tuolta löytyy kytkin http://www.ape-import.com
jos haet lähemmäs 200 kaakkia niin heitä toi nivan asetelma helvettiin!!! itellä oli 3 lapanen sintteri ja nivan asetelma niin eipä tuo näyttäny pitävän....
niin ja mitä eroja noissa silee ja ryppykylkisessä fiatin laatikoissa on??? välitys, kesto???
Se ruutu kuvioinen fiat laatikko on kestävyydeltään sama kuin ladan oma laatikko.sileä kylkinen laatikko kestää sit jo tosi paljon hevosvoimia.

ruutu kuvioinen fiat aski.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0626.jpg

sileäkylkinen fiat aski.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0593.jpg
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja markku »

Sileäkylkinen ...... kuulemma 0-500 hv pitäisi kestää !!!! korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin .
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

markku kirjoitti:Sileäkylkinen ...... kuulemma 0-500 hv pitäisi kestää !!!! korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin .


Jotain tuollaistahan ne on puhunut ja toi toinen versio noin 150hv itellä ainakin hajos melkein heti turbotuksen jälkeen sileäkylkinen on kestänyt tosi hyvin. :lol:
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Mistähän löytäis jompaa kumpaa, sileää tai ruutukuvioista loodaa, Fiat forumilta vai? Ja missähän hinnoissa pyörivät..

Ja tuohon ilmeisesti kardaani pitää vaihtaa lyhkäsempään?

Kiinnostaa nuo, koska nuiden vaihdolla saisi tuon vaihdekepin VÄHÄN inhimillisempään paikkaan ladassa :lol:

Onkos noi yleensä 4 vai 5 vaihteisia? kun ei niitä vaihteita ladassa liikaakaan ole...
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Sileä kylkiseen on vaihdettava lyhyempi kardaanin etuosa 131 käy suoraan ladan takaosalla.sileä kyökiset maksaa nykyään 80-170e.mulla ois toi ruutukuvioinen ylimääräisenä mikä kuvissa näkyy mut ääntää ja kakkosta sylkee välillä pois se on ladan kytkin kopalla ja huhujen mukaan ois identtiset sisuskalut 5-vaihteisen ladan laatikon kanssa mutta se on huhu jos joku tietää ni voi korjata asian. :lol:

Ton verran se kardaani pitää olla sileäkylkisellä lyhyempi.

http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0627.jpg
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja miksu »

olisko ton sileäkylkisen laatikon välityksistä mitään tietoa?
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

sileäkylkisenlaatikon välitykset:
1. vaihde: 3.612
2. vaihde: 2.045
3. vaihde: 1.357
4. vaihde: 1.000
5. vaihde: 0.870
peruutus: 3.244
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

No niin, pitkän tauon jälkeen prokkis taas herätelty henkiin...Aihio kone on saapunut pajalle ja siitä se lähtee homma rullaamaan. 1300 ccm remmipata ja iso kasa pitkäiskupalikoita ja Audin mäntiä yms yms.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Ihan vaan on käynyt mielessä ja itse asiassa taitaa näin tullakkin, eli tehdään isosta pakokaasuahtimesta remmivetoinen pakopesän puolelta. Koneistukset onnistuu omassa pajassa. Onko kokemuksia/vinkkejä? Eikös joku jenkkiläinen remmari olekkin normi turbon näköinen ulkoa, ainoastaan jättimäinen painekotelo. Siitä vaan tulis ns. perse edellä menevä ja hukkis puhkuu eteen päin. Onko muuten mekaanisessa ahtimessa lain mukaan jotain määräyksiä hihnapyörien halkaisijoista vai saako tehdä sellaset kun hyvältä tuntuu kunhan ei 98hv ylity? Voi olla että ruvetaan oikeen röystäileen ja pannaan Hestec ostoslistalle eikä Megaa. Nähtäväksi jää saanko hyvät ex-työharjoittelija alennukset...Katotaan miten hommat etenee, varmasti yhtä hitaasti kuin tähänkin asti :oops: Sen verran on saatu aikaseksi että hihnajakopäisen kansi on koneistettavana ja nappiksen nokalle on pantu 1.6 takasin että pääsee Mobiliaan. Maanantaina kuitenkin seisokkiin määräämättömäksi ajaksi.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Tuota tyhmä kysymys, mutta miten ajattelit laakeroida tuon remmiahtimen? Jos normaali turboon laittaa pakosiiven tilalle hihnapyörän, niin siihen tulee aika paljon "klappia" jos ei laita jotain uusia laakereita tai kolmatta laakeria tueksi :?
Toinen tyhmä kysymys millaisilla välityksillä meinaat pyörittää sitä turboa, että se pyörii sen ~100000 rpm :? aivan pienillä kierroksilla se ei taida juuri tuottaa hääviä painetta, riippuu tietysti turbosta?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Eisaakysyävaikeita....Ei vaan, ilmeisestikin rakennetaan laakeripukki pakoputken lähtöruuvien kiinnitykseen laakerilla. Eikös joku hihnapyörä halkaisija sääntö ollut 1/3 eli jos on 30cm:n pyörä kampuralla niin 10 cm:n pyörä ruuvin päähän. Saa korjata jos olen aivan metikössä.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
jiipee

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ei ihan toi 1/3 välitys riitä, 1/4-1/5 on lähempänä totuutta. Ja tarvii varmaan ainakin vielä noin 1:3.5 välityksen siihen ahtimeen että saat noin 100 000 rpm ahtimen siipiin kun kone kiertää n. 6000 rpm.
Katso esim. paxtonauto.com sieltä löytyy vähän lisäfaktaa.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Millaisen remmin siihen laittaa jos turbo pyörii vielä välitettynä? Miten kovaa (m/s) tuollainen remmi kestää pyöriä? Kyllä niissäkin varmaan tulee jossain vaiheessa raja vastaan :?
Ne jenkkien remmiturbot on varmaan suunniteltu niin, ettei niitä tarvi pyörittää niin kovaa.. (mm. erilaiset siivet)
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

eikös niissä ahtimissa ole itsessään joku hammasvälitys tjms. ja sitten vielä remmipyörillä toinen välitys :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Nii-i... voishan se olla helpompi vaan ahtaa se normaalitavoin. Katotaan ny.

Korimuutoksia tulee myös aika lailla. Autoon tulee melkovarmasti Golffin kaaret ja sisälle turvakehikko. Muutoskatsastastuksessa samalla se muutetaan kaksipaikkaiseksi ja penkeiksi kaksi kuppipenkkiä. Sisältä kaikki turha pois ja sisältä ulkokuoren väriseksi. Väriksi on jo päätetty kiiltävä oranssi ja kone- ja takapelti mattamustat. Myös alusta päivitetään, ei vielä kylläkään tietoa millä palikoilla mutta jäykistymistä ja mataloitumista tulee. Ehkä myös vakaaja muuttuu ja taakse tulee vakaaja myös. Akku konttiin tilaa viemästä. Eli pelkistettyä raaserihenkeä...
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Vastaa Viestiin