Sivu 4/6
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 27.2.2008 21:18
Kirjoittaja Jokari
jukkis kirjoitti:
vaik eine tiiä onko se 2l vai 1.6
Ei ne tiedäkkään, mut jos leimaukko heittäytyy hankalaksi ja kaivaa koneen numeron esille, niin kusessa olet. Riski on siis olemassa...
jukkis kirjoitti:teho ero n 10hv vakios.eli 2l 120 1.6 110
Kyllähän se tehoero noissa padoissa on lähemmäs 20 hv ja 50 Nm vakiona. Vakio 1600 pystykoneen tehot jää alle 100 hepan.
Siinä mielessä toi iso kone olisi mukavempi kun siinä on rutkasti enemmän vääntöä eikä se taida olla samanlainen kierroskone kuin lyhytiskuinen 1600 TC.
Lyhytiskuisessa 1600 TC:ssä ei ole minkäänlaista alakierrosvääntöä ja sitä saa kierrättää koko ajan jos haluaa yhtään edetä.
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 27.2.2008 21:28
Kirjoittaja jaasu
isän volvoon oli joskus vaihettu kone ni katastusukko etti numerot ja sitten vasta usko että kone on 2.4.luuli aluksi 2.8

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 7:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
ohan vakio pysty 1,6 tc:ssä myös jotain 110 hv:n versiota, niitä ei vaan taida olla ihan joka jätkällä
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 11:47
Kirjoittaja markku
Aivan jussi , kyllä osasivat tehdä komeen koneen jo 70 luvulla italialaiset ........ ladassa ei olla vielä päästy edes 2008 lähellekään samoja lukemia

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 14:12
Kirjoittaja START
kyllähän noita 1600 kuutioisia kahella nokalla varustettuja ja yli 100heppasia oli 70luvulla jo useemmallakin valmistajalla. ladakin on mukana kehityksessä mutta ehkä muutaman vuosikymmenen jälessä
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 16:56
Kirjoittaja markku
Ladakin OLI kehityksessä mukana VFTS aikana , mutta tunnustettavahan se on että aika on ajanut ladan ohi !!!!

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 17:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä Lada italialaisten kehittelemä ohc kone oli aika moderni ilmestys 70-luvulla, noi TC Fiatit oli kalliimpia malleja, jos Ladaa verrataan aikalaisiinsa jotka maksoi vaan vähän enemmän niin Fiat 124 ohv-kone, Opel Kadett ohv-kone, Ford Escort ohv-kone, kuten myös Toyota ja Datsun aika pitkälti. Olihan mersullakin jo W116 korissa muistaakseni lukkiutumattomat jarrut, eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 18:06
Kirjoittaja START
niin ja rols roisessa (mitenlie kirjotetaan) oli jo 20-luvulla sähkölasit(tai olihan ne varmaan aiemminkin) mutta mites ladassa (ai niin mutta eihän sitä ollut vielä sillon...) tai italialaisissa??
turha näistä on ruveta väitteleen
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 22:35
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Ja Ladassa ei ole p*rkele edes vuonna 2008...
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 22:57
Kirjoittaja _Roberto_
Lada-Jussi kirjoitti:kyllä Lada italialaisten kehittelemä ohc kone oli aika moderni ilmestys 70-luvulla, noi TC Fiatit oli kalliimpia malleja, jos Ladaa verrataan aikalaisiinsa jotka maksoi vaan vähän enemmän niin Fiat 124 ohv-kone, Opel Kadett ohv-kone, Ford Escort ohv-kone, kuten myös Toyota ja Datsun aika pitkälti. Olihan mersullakin jo W116 korissa muistaakseni lukkiutumattomat jarrut, eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Mutta mosseen oli jo tuolloin ympätty ohc kone eli se on edellä aikaansa

ja vielä heminä
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 28.2.2008 22:57
Kirjoittaja 'aatee'
ja sellassia ei tarvitakka

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 29.2.2008 11:04
Kirjoittaja START
Jokari kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Ja Ladassa ei ole p*rkele edes vuonna 2008...
mitä sitä vapaaehtosesti huonoja (pitämättömiä) jarruja laittaan...
onhan ne hyvät olla niillä jotka ei osaa ajaa ja menee paniikkiin kun on tilanne, mutta joissain tilanteissa melko viheliäiset (ja turhat jos hallitsee tilanteet)
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 29.2.2008 12:08
Kirjoittaja Kontio
_Roberto_ kirjoitti:Mutta mosseen oli jo tuolloin ympätty ohc kone eli se on edellä aikaansa

ja vielä heminä
Entäs ne KGB:n M-23 Volgat mis oli tsaikan alumiini lohkoinen vinkkelikasi pellin alla

Joten miksi ei ladaankin, Lada vois olla aika veikee jollain letukan pikkulohko kasilla ja neljällä tupla-weberillä
Luultavasti vaan jäis se leima saamatta

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 29.2.2008 17:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 29.2.2008 17:27
Kirjoittaja audiq
Lada-Jussi kirjoitti:Olihan mersullakin jo W116 korissa muistaakseni lukkiutumattomat jarrut, eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Lancia Betassa oli aikalaisekseen ihan kehittyneet jarrut. Kaksi piiriä tuli etupyöriin ja yksi taakse. Eli aina kolme pyörää jarrutti, vaikka olisi mennyt putki poikki. Lisäksi joka nurkassa oli levyt.
ABS taas ei kuulu urheilulliseen ajoon, eikä aina ole hyvä muutenkaan.
Kone taisi olla Lanciassakin Fiatin 2.0 TC