Muiden suhtautuminen ladaasi?
Re: Muiden suhtautuminen ladaasi?
Eivät kaikki ymmärrä, silti herättää keskustelua kivasti. Samara herättää monille muistoja 80-luvulta, monien kotona ollut. Niille on varsin mukava fiilis istahtaa hyvin vaalitun Samaran kabiiniin ja nauttia mukavasta kyydistä.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Eilen parkkipaikalla ikkuna raollaan kuulin kun joku pikkutyttö huusi innoissaan isälleen: Kato kun on hassu auto! ja osoitti sormella minua.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Toveri ei meinannut uskoa perjantaina, että autoni on 90-luvun lopusta. Se meinasi vallan kuvitella autoani 80-luvun tuotteeksi. No, on Samara varsin retro ilmestys, vaikka onkin 90-luvulta.
Ompa ovelaa, mielenkiinnolla ootan oman (ihan juuri ostettu.?käytetty lada 2105 1500sl) vastaanottoa. Tosin naapuri sattu just olee parkkipaikalla, kun parkeerasin sinne ja se hymyili jota eioo tehnny kyllä minun täällä olo aikana kertaakaan (selvin päin).
Pitääkö valmistautuu vain hämärällä ajamiseen tai vesisateella jolloin muut on sisällä..? Ei sentään ladalla ois tarkoitus kierellä lappia ens kesänä jos vaan oon hengissä, samoin lada.!! Nauttikaa ajosta..!!
Pitääkö valmistautuu vain hämärällä ajamiseen tai vesisateella jolloin muut on sisällä..? Ei sentään ladalla ois tarkoitus kierellä lappia ens kesänä jos vaan oon hengissä, samoin lada.!! Nauttikaa ajosta..!!

Turha Ladassa oloa häpeillä. Jokaisesta hetkestä, kun ratin takana tai kyydissä saa olla, kannattaa nauttia.
Meidän pihassa ei ole enää yhtäkään ns. vanhempaa autoa. 2000-luvun tuotteita oikeastaan jokainen. Lähistöllä myös vajaa 100000€ mersu. Toisella puolella uudenkarhea farkkumersu ja toisella puolella uudehko Skoda. Mun ruosteinen kanttilamppu sopii tähän joukkoon mainiosti, jollain naapureiden vierailla joskus lievästi erikoisia katseita

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Hehmanni kirjoitti:Toveri ei meinannut uskoa perjantaina, että autoni on 90-luvun lopusta. Se meinasi vallan kuvitella autoani 80-luvun tuotteeksi. No, on Samara varsin retro ilmestys, vaikka onkin 90-luvulta.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
]Meidän pihassa ei ole enää yhtäkään ns. vanhempaa autoa. Mielenkiintoista eikö ne jo sulle "häätöö" yritä, kun niillä on liisingvehkeet pihassa, tai ainakin nk."ruostesuojaa"=käytännössä noin 5metrin välimatkaa muihin autoihin..! Juu mun pihassa eioo kaikki noin uusia vehkeitä, mutta kyllä konepelti auki on joka toisesta vehkeestä, joka päivä. Ois mukava aina ohimenessään kuitata, että tuuletteletko moottorii, kun konepelti on pystyssä jatkuvasti, mutta aattelen että sen sanottuaan, mun auto ei muuta teekkään. Eli ei manata hankaluuksia itelleen tai autolle..!!!

Niin kyllä kaikki asukkaat on sinut minun romujen kanssa, ei kukaan kieroon kato. Ja omia autoja tietääkseni jokainen pihassa majaileva. Tuo asetelma on vaan niin huvittava 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Siinä vaiheessa kun alkaa leukailu (tietysti riippuen leukailijan hartijoiden leveydestä) on hyvä laukaista tuo meikän allekirjoituksen puolitotuus 

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Sulla on hyvät ja "suvaitsevat" naapurit. Ei se leukailu hartioiden leveydestä riipu, vaan tosinopeista jaloista. Mustanaamion vanha viidakon sananlasku. Tänään tuli parkkipaikalla eka joka totesi itsellään olleen monta ladaa aikoinaan ja suhtautuminen oli positiivista. Yksi asia harmittaa, näköjään idiooteilla kaupunkiajossa on sellainen käsitys että ladakuski väistää aina,oli tilanne mikä tahansa, ei niille järki sano että turha tulla sardiinipurkkipelillä, jerrykannupeltiä vastaan, käy kolarissa=(ei paikkkakunta) huonosti tai ihan sama vaikka paikkakunnalla..
Muuten nuo säät harmittaa päivänäöllä sataa aina, eikä oo tallia jossa sais tutkailla "kaunotarta" rauhassa sekä sateilta että naapureilta..

Muuten nuo säät harmittaa päivänäöllä sataa aina, eikä oo tallia jossa sais tutkailla "kaunotarta" rauhassa sekä sateilta että naapureilta..

Tervehdykset toivottelen.
On käyty pitkään tätä keskustelua tässä aihepiirissä. Olen siihen osallistunut itsekin. On alkanut pikkuhiljaa tulla tunne, että miksi tätä porinaa oikein käydään? Ei kai meidän hyvän itsetunnon omaavien Ladailijoiden tarvitse laskea ulos tälläistä selittelyä ja aapailua. Me ajamme Ladalla se on meille sopiva auto ja sillä selvä.
Samoin minä jo kolmannella Ladalla.
On käyty pitkään tätä keskustelua tässä aihepiirissä. Olen siihen osallistunut itsekin. On alkanut pikkuhiljaa tulla tunne, että miksi tätä porinaa oikein käydään? Ei kai meidän hyvän itsetunnon omaavien Ladailijoiden tarvitse laskea ulos tälläistä selittelyä ja aapailua. Me ajamme Ladalla se on meille sopiva auto ja sillä selvä.
Samoin minä jo kolmannella Ladalla.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
En ole seurannut keskustelua ollenkaan. En ole lukenut edes alkupuheenvuoroa. Ei aio lukeakaan. Mutta olen huomannut että tämä on vilkas alue.
Itselläni ei ole mitään käsitystä miten minun touhuihini suhtaudutaan. En tiedä mitä minun Laivastostani ollaan mieltä.
Mutta tätä viestiketjua ajatellessani minulle tuli mieleen kysymys:
Oletteko Te hyvät Kumppanit, Kohtalotoverit ja Lataajat yleensä kiinnostuneita siitä, mitä MUUT Teidän Vekottimistanne ajattelevat?
Vastaus lienee selvä. Olette. Ja tämä siksi, että tätä keskustelua on käyty varsin vilkkaasti.
Aion seurata keskustelua tästä viestistä eteenpäin. Varmasti ihan herkullisia juttuja on vielä tulossa.
Itselläni ei ole mitään käsitystä miten minun touhuihini suhtaudutaan. En tiedä mitä minun Laivastostani ollaan mieltä.
Mutta tätä viestiketjua ajatellessani minulle tuli mieleen kysymys:
Oletteko Te hyvät Kumppanit, Kohtalotoverit ja Lataajat yleensä kiinnostuneita siitä, mitä MUUT Teidän Vekottimistanne ajattelevat?

Vastaus lienee selvä. Olette. Ja tämä siksi, että tätä keskustelua on käyty varsin vilkkaasti.

Aion seurata keskustelua tästä viestistä eteenpäin. Varmasti ihan herkullisia juttuja on vielä tulossa.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Ihan sama mitä muut ajattelee tai juuri siks mä sen ostinkin..
Citroen c6
Corvette c5
lada 2101 1973
lada 2101 1979
lada 2102 1976
lada 2102 1984
Citroen c6
Corvette c5
lada 2101 1973
lada 2101 1979
lada 2102 1976
lada 2102 1984
No niin olen suomalainen , jolla on hyvä itsetunto..!! En usko että kukaan häpee ajoneuvoansa saati sitten vaimoansa sen kummemmin (tosi vakava juttu, jos näin on). Kumpikin on otettu ihan järkisyistä..? Tai sitten erottu, ihan muista syistä..! Mutta kun kaikki tietää että eräät automerkit herättää tunteita, on ihan hyvä keskustella niistä..!! Huumorimielellä tottakai, eikä mitään alemmuuden tunnetta kokien. Arvaten tää ois hyvä ketju , jos kaikki lähtis parhaimpia juttuja muistellen mukaan. Minulla ei vielä hirveesti oo kokemuksia (ladalla) joista kirjoittaa, mutta lupaan kirjoittaa heti kun aihetta tai aihe ilmenee..päivänjatkoja vaan kaikille teille ja varsinkin ladakuskeille..