Kirpputorilöytöjä, onko niitä?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
1500i

Re: Kirpputorilöytöjä, onko niitä?

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Saksalainen p.... siis :lol:
Itse kirppari asiaan eipä ole tullut viimeaikoina käytyä, kun eihän noissa ole kun "rättejä" ja kiinalaista "työkalun" pskaa mitä saa kaupastaki jos sellasilla itseään haluaa kiusata :evil: Ja jos sinne jotain kunnollista tulee myyntiin niin toiset kiertää ja ostaa sen seuraavaksi se onkin eri pöydässä myytävänä ja eri hinnalla.
Avensis stw
Ex.21093 -00
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

AI kirjoitti:Eilen Orimattilasta löysin mp3:sia soittavan siistin Panasonic autostereon 30 eurolla. Toimintatakuunkin sai eli jos ei toimi niin tänään saisi palauttaa. Ihan hyvin toimi kun illalla kokeilin.
Kuunneltu noin 15 tuntia ja edelleen toimii, eli ei huijattu.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
LADACAT

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Lahdesta kirpparilta löytyi toimiva Mocoma 27 lälläri 8:lla eurolla.Sekä Nokia 1100 kännykkä,toimiva,2:lla eurolla.
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
1500i

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Itselleni enemmän läheisiä nuo rompe- ja konepäivät. Oulaisista löysin uuden nahkaisen avainkotelon Ladan logolla ja tekstillä Lada Samara ja toisella puolella koteloa Teboil panee paremmaksi 8) Eli samanlainen kun entinen josta ei enää tekstiä erota, kun tarkasti katsomalla ja tietämällä, että on siinä jotain lukenutkin.
LADACAT kirjoitti:Lahdesta kirpparilta löytyi toimiva Mocoma 27 lälläri 8:lla eurolla.
Tuo la:n hinta on jo sellanen että sen voi toimivasta ( ja mistäpä sen kenttä oloissa tietää kun useat sateet ja poudat ovat nähneet ...) ja siististä maksaa jos on tarvetta.
Itellänikin on pari la:ta juurikin mokoman 27 ja sekä pöytämallin "nuurdlantti". Mocomasta taisin jopa pari euroa maksaakkin vaikkei kummallakaan ole käyttöä... Vaikka niinhän sitä sanotaan, että "varalle, kun vanahan piian tissit" :wink:
Oli tuollakin joku mokoman tiki vehe paria kymppiä pyyti, kun joku tuntu kyselevän kyselijä lähti kävelemään jostain syystä samoin tein. Roskistahan noita toisinaan löytää, kun uusia laittavat tai nurkkia siivoilevat eli rahallista arvoa ei juuri tunnu olevan.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kirpputorilta ostin Itä-Saksalaiset "Narva" kuusenkynttilät siistissä alkuperäislaatikossa, maksoi 0,5 euroa. Ainoastaan se töpseli on maadoittamattomaan pistorasiaan, mutta kai sen voi tuunata.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jouska kirjoitti:Moi,

Kirpputorilta ostin Itä-Saksalaiset "Narva" kuusenkynttilät siistissä alkuperäislaatikossa, maksoi 0,5 euroa. Ainoastaan se töpseli on maadoittamattomaan pistorasiaan, mutta kai sen voi tuunata.
Onko siinä pistokkeessa erillinen plugi josta sen saa sammutettua? No on kyllä aika löytö.Tänään ostin Heikki Sarmannon musikki CD:n avaamattomissa kelmuissa 2€.
Jouska

Moi,

Kyllä siinä on sellainen pikkuinen plugi siinä pistokkeessa. Vanhemmillani on olleet samanlaiset kynttilät jo 80-luvulta asti.

Pakkauksen mukana ei vaan ole yhtään vara-polttimoa jos sattuu joskus joku poltin hajoamaan. Ei taida Technical support enää toimia näihin Itä-Saksan vehkeisiin. :?

On mulla myös uusi Narva merkkinen peltinen taskulamppu, mutta litteätä paristoa ei taida enää saada kaupasta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Jaska HKI

Kyllä siinä on sellainen pikkuinen plugi siinä pistokkeessa. Vanhemmillani on olleet samanlaiset kynttilät jo 80-luvulta asti.

Pakkauksen mukana ei vaan ole yhtään vara-polttimoa jos sattuu joskus joku poltin hajoamaan. Ei taida Technical support enää toimia näihin Itä-Saksan vehkeisiin. :?

On mulla myös uusi Narva merkkinen peltinen taskulamppu, mutta litteätä paristoa ei taida enää saada kaupasta.
Polttimot on sarjassa,niitä on muistaakseni 12kpl.240V/12 =20V....kyllä niitä pitäisi edelleen saada hyvin varustetuista sähköliikkeistä.Ei DDR:n sähkölaiteet mitään huonoja ole,meillä on ollut sähkövatkain 27 vuotta,mitä nyt johto muutaman kerran korjattu.
Jouska

Moi,

Juu, tiedän ettei ne ole huonoja tuotteita nuo DDR:n sähkölaitteet. Oikeastaan mä pikkaisen keräilen niitä, erityisesti Narva ja AKA electric tuotteita. Ostan vaan toimivaa tavaraa.

DDR sähkövatkainta ei mulla ole, mutta olen vähän haaveillut sellaisesta. Minkäs merkkinen se teidän vatkain oikein on?? Olen koettanut katsella kirpputoreilta mutta ne on varmaan jo kaikki kaatopaikalla.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Oletko jo löytänyt Narva-ajovalopolttimon?
Niitä myytiin 70-luvulla hirmuisia määriä. Olin silloin erään ison ketjumyymälän palveluksessa, jossa myös noita kynttiläsarjoja oli.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Jouska

Moi,

Ei ole polttimoa.

Olen vasta aloittanut keräilyn. Keräilen sellaisia esineitä, joita tulee oikeasti käytettyä arkielämässä, mieluiten kotona ja keittiössä. Itä-saksalaiset kodinkoneet ovat lähinnä nyt hakusessa. Tällä hetkellä mulla taitaa olla vasta Itä-saksalainen sähkögrilli ja silitysrauta.

Keräilyssä ei tarvita paljoa rahakaan ja tähän asti kaikki nuo tuotteet olen saanut ilmaiseksi, paitsi ne kuusen kynttilät.

Mutta kertokaa vaan mitä DDR tuotteita te muistatte Suomen kaupoissa myydyn aikanaan? Oikeastaan tälle aiheelle pitäisi avata uusi topicci.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuommoinen DDR-höyryrauta oli meilläkin. Oli aika möhkäle.
Hohner-huuliharpusta oli myös itäkopio. Joen Musikka muistaa varmaan merkin, Ihan saman näköinen kuin esikuvansa, mutta vaati vahvoja keuhkoja.

Tuo kirpparikeräily on ihan hauska harrastus. Keräilin taannoin eurooppalaisia matkaradioita. 2-10 eurolla sai vehkeitä, jotka kunnollisen puhdistamisen ja hapettumien poistamisen jälkeen olivat kauniita katsella ja hyvin soivia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Jaska HKI

Muistaaksen AKA teki ainakin:
-leivänpaahtimia
-juotoskolveja
-1-osaisia keittolevyjä
-silitysrautoja
-pölynimureita
...aikoinaan Narva taskulamppuja käytettiin telakoilla.Mun pomo osti DDR:n jäämistöistä 2000 taskulamppua 167€:lla (syttyy,ei syty,syttyy :lol: )
Jaska HKI

Juu, tiedän ettei ne ole huonoja tuotteita nuo DDR:n sähkölaitteet. Oikeastaan mä pikkaisen keräilen niitä, erityisesti Narva ja AKA electric tuotteita. Ostan vaan toimivaa tavaraa.

DDR sähkövatkainta ei mulla ole, mutta olen vähän haaveillut sellaisesta. Minkäs merkkinen se teidän vatkain oikein on?? Olen koettanut katsella kirpputoreilta mutta ne on varmaan jo kaikki kaatopaikalla.

nimikyltti on kulunut pois,150W,käyttöaika 10 min.Vaimo sanoo että se kohta palaa mutta niissä on ominainen haju käämeissä eikä se lähde pois.
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Itä-Saksan kama on mielenkiintoista, itellä ollut monta vuotta joulukuusessa Narva-kynttilät, vanhemmilla vielä kauemmin. Noita on useampi sarja jemmassakin, niitä löytää kirppareilta halvalla. Kynttiläsarjoja on useaa eri määrääkin, muistaakseni 10 ja 16-kynttiläisiä (vai oliko se 8- ja 12) löytyy varastosta. Ja sit yksi "varaosa"-sarjakin.

DDR-sähkögrillejäkin on useita, joista yksi aktiivikäytössä. Hyvin grillaa ranskiksia ja nakkeja!

Asuntovaunun varustukseen kuuluu tietysti DDR-retkipöytä/tuolisetti.

Kimppatallilta pelastin juuri Narva-hehkulampun pahvipakkauksen. Sisälle oli joku jo laittanut länsitekeleen.

Piko-junanratoja löytyy 1 tai 2 -kappaletta poukoilta jemmasta, niitä sai aikoinaan halvalla. En muista, onko ensimmäinen missä kunnossa vintillä, mutta toinen on löytynyt kirpparilta.

Kaikki em.löydökset ovat kirpparilöytöjä. Tällaisilla fiilistelyillä saa "normaalipiireissä" hörhön maineen, mutta mitä väliä sillä on, pääasia, että samanhenkiset ymmärtävät. Sama asia kuin Ladojen fanittamisessa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin