Sivu 4/7
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 13.1.2009 23:29
Kirjoittaja THI-900
Jokari kirjoitti:Toivottavasti vaan noissa uustuotanto-DGxS:ssä kestää ne läppien väliset rattaat, pari tapausta nähnyt että hampaat on kuluneet melko nopeasti loppuun.
Made in Spain valitettavasti

Sitte kattellaan prkle uudet... Hyvä tietää.
Jokari kirjoitti:Ja tuon karburaattorin kanssa ei päde oikein tavallisen progressiivisen kaasarin opit, vaatii tietyissä tapauksissa melko erikoiset suuttimet toimiakseen hyvin. Usein hyvin isot tyhjäkäynnit molemmille puolelle = 60+, isohkot pääsuuttimet ja vielä isommat ilmat joilla estetään seoksen järjetön rikastuminen pienemmissä koneissa. Usein käytetyt seosputket on F50 eikä usein mukana seuraavat F66..
Netistä löytyy kivasti juttua kyseistä kaasarista ja sen säätämisestä.
Näin. Olen paljon netistä asiaa lukenutkin ja sitten opiskellu weberin manuaaleja. Ja niin kauan sitte puljataan, että on vähintään 150Nm vääntöä ja ajettavuus niinku V8 jenkissä. Eli vetää matalilla kierroksilla lähes kaasua painamatta. Ei tarvi ku vaihteita vaihdella säädelläkseen vauhtia
Hitto ku vain ny sais paprut koulusta ulos, niin olis varaa ostaa toi laajakaistalambda. Jotenkin tuntuu, että se mun kytkis sille normaalille lambdalle ei oo riittävä vaikka hyvä onkin
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 13.1.2009 23:49
Kirjoittaja Jokari
Jos rupeat laajakaistaa katteleen, niin voin kyllä jo suositella
Tech Edgen 2J1 + LX1 + LSU -pakettia, hinta 300 eli kohtuu harrastajaystävällinen. Suomessa näitä löytyy paristakin paikasta, mut muiden ja omien kokemuksien puolesta voin suositella lämpimästi
SpeedImportsia.
Kyseinen setti on todella nopea kytkeä ja irrottaa, menee jo alle 15 min helposti. Turhaanhaan laajakaistalambdaa ei pidetä ikinä putkessa käryämässä ilman virtoja, muuten se on nopeasti paskana. Eli aina pois kun testisessio on ohi.
Dataloggausmahdollisuudet toki löytyy myös jos niistä innostuu, meille riittää kyllä hetkelliset lukematkin

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 14.1.2009 23:26
Kirjoittaja Mara
Suuttimet suurenee, seokset tarkentuu.
Nyt on menossa tällanen setuppi:
1. F50, ilma 170/ pää 150
2. F6, ilma 200/ pää 140
tyhjäk. 1/2: 50/70.
Kulutus on siedettävä.
E: korjailtu suuttimien tiedot oikeiksi ja luettavammiksi.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 15.1.2009 15:02
Kirjoittaja START
mimmonen siellä ozonissa oli vakiona seosputkena?
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 15.1.2009 15:48
Kirjoittaja THI-900
korjausrompun mukaan emulsioputki 15 olis liki kaikissa. Kerro tarkka kaasarin numero niin voidaan penkoa lisää. em. tieto ei oo 100% faktaa.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 17.1.2009 22:32
Kirjoittaja Jokari
Nyt on jotain dataa kulutuksesta em. suuttimilla, 9,4 L/100 km. 140 km matkaa ja 210 km kaikkea muuta, pääasiassa imuäänien kuuntelua (= kaasu pohjassa)
Kai tuota voi pitää kohtuullisena ottaen huomioon sen että kone ei näillä pakkasilla käy oikein kunnolla lämpimänä, kuljettajan ajotavat on edelleenkin kuin idiootilla ja etelä-suomen liikenne aiheuttaa jatkuvaa kaasun pumppaamisen tarvetta
Löysin jotain informaation tynkää noista F66 seosputkista ja kuvankin, kyseessä on kohtuu voimakkaasti kautta kierrosalueen rikastava putki joten suuttimien rukkaus lienee vielä paikallaan että löytää jonkun balanssin kulutuksen ja menohalujen suhteen

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 18.1.2009 22:42
Kirjoittaja Lada1500SL
Tänään saatin tuo oma kilpuri

vihdosta viimein jäälle. Eilen illalla kun sai sen taas vuoden tauon jälkeen käymään, niin kyllä tuli semmosia sadetansseja loikittua auton ympärillä että. Onneks ei ollu ketään näkemässä.
Tuli niitä suuttimia siinä vähän viilailtua, siis ihan kirjaimellisesti kun kaverilla oli suutin viiloja niin niillä haettiin vähän suuntaa. Eihän se vielä ihan priimasti toimi mutta liikkuu kuitenkin. Ens viikonloppuna pitäis vähä koittaa säätää vielä kaasaria ja sytkääkin. Tällä hetkellä pito loppuu kesken ku ei oo noita piikkejä niin eihän sillä mihinkään pääse.
Tällä hetkellä kaasarista löytyy:
Putket F66/F66
Ilmat n.170/170
Pääsuuttimet n.150/150
Tyhjäkäynti 50/60
Apukurkut 3.5/4.5
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 18.1.2009 23:44
Kirjoittaja THI-900
Jokari kirjoitti:9,4 L/100 km. 140 km matkaa ja 210 km kaikkea muuta, pääasiassa imuäänien kuuntelua (= kaasu pohjassa)

Tämähän kuulostaa ihan asialliselta.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 19.1.2009 2:00
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:Jokari kirjoitti:9,4 L/100 km. 140 km matkaa ja 210 km kaikkea muuta, pääasiassa imuäänien kuuntelua (= kaasu pohjassa)

Tämähän kuulostaa ihan asialliselta.
Joidenkin mielestä kyllä, joidenkin mielestä ei, se on aina jokaisen oma asia pitää "sopivana" kulutuksena. Toki puristien mielestä 10 L/100 on veeperille liikaa, mut taas 10 L/100 km ja nykivä ja tehoton kulku on ozonille täysin hyväksyttävää
Lada on vaan sen verran provoava auto ettei sillä voi ajaa hetkeäkään ns. normaalisti, nykyään vedetään ihan täpöllä lähes kaiken aikaa. Muilla autoilla osaan kyllä ajaa hiljokseen, mutta en Ladoilla

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 19.1.2009 11:48
Kirjoittaja THI-900
Onhan 9,4 litraa 100 kilometriä kohden iso arvo, mutta jos läpät on koko ajan seljällään, niin alkaa se muillakin autoilla kulutus olla tota luokkaa.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 19.1.2009 16:38
Kirjoittaja START
jos alle kympin pääsee niin on helkkarin hyvä. tuntuu että mulla menee liki 20litraa sadalle, se on jo vähän liikaa käyttöautoon. nykyään taas toi bensa on niin "halpaa" että eihän se edes tunnu missään
sitten isona kun saan ton corollan ajoon, siinä kulutus tulee oleen varmasti yli 20litraa sadalla
eilen muuten kokeilin tuota vihreää jäällä tavallisilla nastoilla, kolmosella kun varovasti vedättämällä sai n80km/h vauhtia ja polkas siitä kaasun pohjaan ja vaihto nelosta, niin sai mittarin pohjille että heilahti. jotenkin kehno pito noissa bf:n nastoissa verrattuna piikkeihin

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 21.1.2009 21:56
Kirjoittaja Mara
START kirjoitti:tuntuu että mulla menee liki 20litraa sadalle, se on jo vähän liikaa käyttöautoon.
En käyttöautoasi tiedä, mutta aika isolla koneella taitaa olla.
START kirjoitti:sitten isona kun saan ton corollan ajoon, siinä kulutus tulee oleen varmasti yli 20litraa sadalla

Kannattaa varmaan korjata vuotavat bensalinjat jos tuohon lukemaan onnistut pääsemään.
Tai sitten vaan laitteista säädöt kohdalleen..
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 21.1.2009 22:17
Kirjoittaja ralli lada
Startilla käyttöautona tuo 1700nappis weperillä, ja se corrolla tulee varmasti viemään 20litraa tai enemmän.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 21.1.2009 22:18
Kirjoittaja START
no ei se 1700 ladan mylly vielä niin kovin iso ole

säätöä säätöä
ja tuo corolla onkin ihan oma lukunsa
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 21.1.2009 22:45
Kirjoittaja Mara
Tuleeko siihen ZIL:in tms. kaasari, vai millä sinne sen 20l/100km saa menemään?
