Sivu 4/13
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 31.1.2009 21:32
Kirjoittaja jaasu
no jos mopoista puhutaan nii derbi tuli työnnettyä 30astee pakkases käymään. ja paritalvee sitte 32 muistaakseni pakkasta ja mankilla olin lähös aamuajelulle nii polkasemalla.oli hituCC jäykät öljyt

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 9.2.2009 16:39
Kirjoittaja Qulle
27 astetta pakkasta taitaa olla kovin, missä lada on lyöty tulille. Ihan hyvin lähti, vaikka lohkolämppäriä ei olekaan kytketty

Nykyinen käyttis ei ole vastaavaa pakkasta nähnytkään, mutta lähtisi kyllä käyntiin melko varmasti... edellinen käyttis lähti 28 asteen pakkasessa vielä ilman lämmittämistä.
Käyttikset olleet aina Subaruita, ladalla harrastetaan

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 9.2.2009 19:42
Kirjoittaja Staalo
52 astetta miinusta, Salla, Oulangan kylä. 1200L laatuska, luulettako ettei käynnistyny?
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 9.2.2009 22:45
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Suurella todennäköisyydellä lähtee, jos vain akku jaksaa antaa virtaa, saattaa tarvita pidettävänä akkua öisin sisällä ja lämpimällä akulla on paljon paremmat käynnistymis edellytykset, koska lämpimästä akusta saa enempi ulos virtaa. Öljyt on jäykistyneet sen minkä jäykistyvät. Eivät ne enää voitele siinä lämpötilassa ensimmaiseen 20min. Varmasti lähtee, jos on sellaiset öljyt kuin uusissa Ladoissa tehtaalla ensiasennusöljyinä oli. Olen kertonut tämän asian aikaisemmin jollakin palstalla.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 0:01
Kirjoittaja Jokari
Ukki kirjoitti:Varmasti lähtee, jos on sellaiset öljyt kuin uusissa Ladoissa tehtaalla ensiasennusöljyinä oli. Olen kertonut tämän asian aikaisemmin jollakin palstalla.
Sellaisia öljyjä, jotka säilyy kovemmassakin pakkasessa notkeana, saa nykyään mistä vaan.
Meinaatko Ukki että uusissa ladoissa oli vuonna nakki ja muusi jotain 2000-luvun tasoa olevia öljyjä?

Luulen kyllä tietäväni mitä veli venäläinen on niihin kaatanut maksimaaliset voitot silmissään, mut enpäs sanokkaan ettei taas ymmärretä väärin

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 0:05
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
Jokari sekoilee nyt ihan kunnolla. Eikö tuollaiset Ladan vihaajat tulisi poistaa tältä foorumilta?
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 0:38
Kirjoittaja Jokari
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Jokari sekoilee nyt ihan kunnolla. Eikö tuollaiset Ladan vihaajat tulisi poistaa tältä foorumilta?
Eikö tuollaiset epämääräiset orkkiksen perään huutelevat trollit tulisi poistaa tältä foorumilta?
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 1:07
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
Ei ainakaan minun mielestäni.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 1:36
Kirjoittaja samarai
Pavlovits kirjoitti:Ensimmäistä kuusivolttista Kuplaa oli turha yrittääkään käyntiin yli 30 asteen pakkasella. Kun isä Pavelin Isuzun 12-volttinen akku pantiin kaapelien päähän, niin jopa käynnistyi iloisesti. Tosin vasta noin 30 kilometrin päässä alkoi kabiinissa edes jogenkin tarkenemaan.
Omassa 6V Kuplassa oli sellainen öljynlämmitin, joka oli varta vasten Kuplan koneeseen tehty - sellainen pyöreä n. 15cm levy, missä oli lämpövastus, mikä tuli sinne öljypohjaan useammalla mutterilla kiinni. En nyt saa millään enään päähän mikä sen "alkuperäisen levyn" idea oli - olikohan joku suodatinritilä tms.? Öljyroppu siinä taisi olla kuitenkin keskellä? Akun kun kantoi sisään ja se öljylämmitin päällä, niin kyllä se sitten kovallakin pakkasella starttasi käyntiin. Lämmityslaitehan oli pelkästään ne putket sieltä koneen alta hönkäämässä. Vähän samahan tehohan se pakkasella oli kun itse puhalteli ilmaa suustaan.

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 8:48
Kirjoittaja Qulle
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Suurella todennäköisyydellä lähtee, jos vain akku jaksaa antaa virtaa, saattaa tarvita pidettävänä akkua öisin sisällä ja lämpimällä akulla on paljon paremmat käynnistymis edellytykset, koska lämpimästä akusta saa enempi ulos virtaa. Öljyt on jäykistyneet sen minkä jäykistyvät. Eivät ne enää voitele siinä lämpötilassa ensimmaiseen 20min. Varmasti lähtee, jos on sellaiset öljyt kuin uusissa Ladoissa tehtaalla ensiasennusöljyinä oli. Olen kertonut tämän asian aikaisemmin jollakin palstalla.
Minä olen käsittänyt, että esim. tuollaisessa ladassa ku meilläkin on, on lähtöjään niin paskat öljyt esim. lootassa, että ei jaksa kunnon pakkasilla edes ryyppy pohjassa pyöriä... Ja tämä tieto siis kaverilta joka aikoinaan osti ihan uuden ladan.
Koneen öljyistä ei mitään käsitystä mutta jos ne ovat olleet esim. -80 luvulla yhtä hyvää/parempaa kuin muissa merkeissä, olen todella yllättynyt.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 10:07
Kirjoittaja audiq
Qulle kirjoitti:Ukki kirjoitti:Varmasti lähtee, jos on sellaiset öljyt kuin uusissa Ladoissa tehtaalla ensiasennusöljyinä oli. Olen kertonut tämän asian aikaisemmin jollakin palstalla.
Minä olen käsittänyt, että esim. tuollaisessa ladassa ku meilläkin on, on lähtöjään niin paskat öljyt esim. lootassa, että ei jaksa kunnon pakkasilla edes ryyppy pohjassa pyöriä...
Eiköhän ne Raipossa ole laskeneet ylimääräiset mutterit öljypohjasta ja samalla vaihtaneet uudet öljyt. Sama käsittely luultavasti myös vaihdelaatikolle. -Ei ainakaan mitään ihan mahdotonta tervaa ollut Samaran "alkuperäiset" laatikkoöljyt.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 13:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:Ukki kirjoitti:Varmasti lähtee, jos on sellaiset öljyt kuin uusissa Ladoissa tehtaalla ensiasennusöljyinä oli. Olen kertonut tämän asian aikaisemmin jollakin palstalla.
Sellaisia öljyjä, jotka säilyy kovemmassakin pakkasessa notkeana, saa nykyään mistä vaan.
Meinaatko Ukki että uusissa ladoissa oli vuonna nakki ja muusi jotain 2000-luvun tasoa olevia öljyjä?

Luulen kyllä tietäväni mitä veli venäläinen on niihin kaatanut maksimaaliset voitot silmissään, mut enpäs sanokkaan ettei taas ymmärretä väärin

neuvostoliitossa oli materiaaleja ja aineita mitä käyttää, siellä oli jo mineraaliöljyt niin hyviä, että oli aivan turhaa suositella synteettisiä käytettäväksi edes neuvostoliiton kaaduttua. eikä tosiaan puhuta pelkistä öljyistä, metallivahvuudet ja kevytmetallien käyttö oli maailman huippua. neuvostoliitossa ei päätavoite ollut voiton tavoittelu vaan kansan hyvinvointi. valitettavasti nykysuomessa on henkilöitä jotka pilkkaa näitä neuvostososialismin suuria saavutuksia ja raiskaa niitä länsimaisella hapatuksella, siitä se alkuperäinen luotettavuus sitten kärsiikin ja syntyy mielikuva huonosta autosta.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 14:34
Kirjoittaja Jokari
Hähhäh alkaa oleen jo aikamoista soopaa jopa Jussilta. Laitamme siis jatkossakin länsimaista osaa kiinni Ladaan ja huutelemme siitä suureen ääneen jos se noin ahdistaa.
Olen kai monta kertaa Jussi sanonut, että kun noin kovasti haikailet aina neukkulan perään, niin muuta sinne, ei tartte kuin mennä vähän pietarista poispäin niin siellä on kaikki pysähtynyt neukkulan aikaan. Siellä on kuulemma kaikki hyvin...

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 15:05
Kirjoittaja Ukki
Jokari kirjoitti:Ukki kirjoitti:Varmasti lähtee, jos on sellaiset öljyt kuin uusissa Ladoissa tehtaalla ensiasennusöljyinä oli. Olen kertonut tämän asian aikaisemmin jollakin palstalla.
Sellaisia öljyjä, jotka säilyy kovemmassakin pakkasessa notkeana, saa nykyään mistä vaan.
Meinaatko Ukki että uusissa ladoissa oli vuonna nakki ja muusi jotain 2000-luvun tasoa olevia öljyjä?

Luulen kyllä tietäväni mitä veli venäläinen on niihin kaatanut maksimaaliset voitot silmissään, mut enpäs sanokkaan ettei taas ymmärretä väärin

Tervehdykset toivottelen.
Taas luulet tietäväsi, mutta et kuitenkaan tiedä. Senhän sinä luultavasti tiedät, vai tiedätkö sitä, että "Luulo ei ole tiedon väärti"
En minä tiedä millaiset öljyt niissä oli moottoreissa, eivät tienneet tehtaanedustajat Konelassa. Sen kuitenkin näin, että -40 kieppeilla olevassa pakkasessa rekkakuski käynniteli Ladat, jotka olivat olleet yön rekassa tullessaan Raiposta.
Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä, mutta kieltäytyminen tiedon saannilta ei ole viisautta. Sille taas ei voi mitään, jos etsinnästä huolimatta ei löydä. Jos löytää ja ei kerää, vaan ylimielienä viittaa kintaalla, niin miksi sellaista voisi kutsua?
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 15:16
Kirjoittaja Jokari
Lähteehän se jollain 10-30 mineraalilla jos vaan on akussa virtaa. On vaan jähmepiste ylitetty, mut ei oo ollu rekkakuskeilla mitään kiinni niissä. Ei se kone kyllä kiitä siitä...
Kovaa legendaa kyllä liikkuu näissä piireissä, mut se todenperäisyys tuntuu olevan aina vähän kiikun kaakun kun ruvetaan tarkemmin tutkimaan.