Sivu 4/8

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 22.5.2009 22:03
Kirjoittaja pressa
Mutis kirjoitti: tunnistaa kyllä järjestelmä stefa koon mutta ei ole saatavilla...
Kerrotko stefan koon niin joku voi jostain ehkä kysellä. Koko tai mallimerkinnällä kannattaa myös googlettaa (mutta nämähän oli nyt taas itsestään selvyyksiä)

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 23.5.2009 11:57
Kirjoittaja Mutis
28x48.6x8

40/002180/5

150°C-700

Siinä on kaikki merkinnät mitä stefassa on.

Enpä nyt äkkiseltään löytäny googlellakaan.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 23.5.2009 16:12
Kirjoittaja pressa
sisämitta 28 löytyy helposti, ulkomitta 48,6 on ongelma. Nyt kannattaisi katsoa mikä standarri koko on ulkomitaltaan hivenen pienempi ja teettää sorvarilla soviterengas. Asenna soviterengas tiivisteliiman/lukitteen kanssa ensin paikalleen ja sitten stefa. Tälläisellä konstruktiolla kojattiin joskus yhden ohjaustehostimenkin vuoto.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 23.5.2009 17:27
Kirjoittaja Mutis
Niin kai se on tehtävä. justii aateltiin faijan kans iha samaa, kun kera pelit ja vehkeet löytyy sen tekemiseen. :)

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 23.5.2009 20:44
Kirjoittaja START
nyt rupes tökkiin startin kanssa.
ei passaa kehälle. ilmeisesti tarkotettu isommalle vauhtipyörälle. siispä jotain keinoja kaivattaisiin.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 24.5.2009 14:01
Kirjoittaja IlkkaHe
Onko sulla tartti vänkärin puolella?

Ja siihen ladan startti kuitenkin jaon puolesta kiinnittyy?
Jos näin, niin tarttisit 2.0tc:n isomman vauhtipyörän (jossa se isompi kytkinkin, kts meikäläisen rojekti kuvia) jolla se startti on just oikealla kohalla vauhtiksen hammaskehään nähden.

Toinen ratkasu on raakasti avartaa kiinnitys reikiä sisäänpäin (4-6mm LUULISIN riittävän)

Helppo ettiä oikea kohta on irrottaa solenoidi tartista ja vetää se tartin hammaskehä ulos jonka jälkeen tartti paikalleen ja painaa kiinni vauhtiksen hammaskehää, jonka jälkeen kattoa ja mittailla paljonko pitää avartaa mitäkin reikää.

Toinen vaihtoehto on tehä jonkulainen sovitin "laippa" tms hitsaus spaceri patentti tuohon väliin, ja muistaakseni saattas olla ihan päteväkin vaihtoehto ladan vauhtista käytettäessä, kun ladan ja TC:n vauhtipyörillä oli muistaakseni n 4mm ero ET:ssä, jollon tarttia ois hyväkin saaha hiukka kauemmas.


Itsekin tuli painittua samojen ongelmien ääressä :lol:

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 25.5.2009 8:09
Kirjoittaja START
siis ilmeiseti vauhtipyörä on liika ulkona ja startti ei yletä kehälle. tai niin ainakin edellinen omistaja muisteli että olis ollu vakio v-pyörällä, ja tuo mun ei kävisi koska kevennetty.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 29.5.2009 22:26
Kirjoittaja IlkkaHe
Siis minkä vauhtipyörä sulla tässä on? ja jos mittaat orggis ladan pyörään, niin kuinka eri tuo et sulla siinä on. Mielestäni sen ei pitäs kyllä sen puolesta jäädä kiinni, ellei tosiaan sulla joku spessu vauhtis ole jolla se muuttuu niin paljon. kannattaa kokeilla tota et väännät sen vauhtiksen ulos ja sovittelet sillon. Viddumaista tosin jos sulla on kone ja loota paikallaan, ilkeän ahas paikka.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 30.5.2009 4:21
Kirjoittaja START
v- pyörä on mikä on, kevyt ja jostain kevennetty. fiat tai joku muu.
tuo ulos muutaman millin enempi kuin vakio. täytyy kokeilla vakioa ja startti silleen että pikkurtas tulee niin ulos kuin mahdollista.
perjaatteessa pitäs toimia ehkä...

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 14.6.2009 19:43
Kirjoittaja START
ja nyt sitten hankittu 2,0 tc:n pyörä. vinokoneesta, saa nähä osuuko ofsetti kohalleen. samalla myös vinokoneen asetelma ja levy. hyvällä tuurilla jussiks ajoon :)

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 15.6.2009 11:41
Kirjoittaja ralli lada
Ja jussina porsii kaikki vehkeet, niin kuin vappunakin :lol:

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 3.7.2009 20:12
Kirjoittaja START
juu ei kerennyt jussiks, mutta eilen se tapahtu.
lopulta kaikkien mutkien kautta sinne löydettiin sopivat palikat. eilen sitten pikapikaa laatikko kiinni.
vauhtipyörä, kytkin, laatikko, kardaani, startti, pakoputki... ja eikun tulille.
tyhjäkäynnillä vapaalla pitää melkosta laahaus ääntä, arvelisin syyn olevan fiatin painelaakerissa. vaikka se kyllä onkin uusi
eka testilenkki päättyi kilometrin jälkeen kun akulta laturille menevä piuha suli pakosarjassa poikki. virrat hävis, kun meni oikoseen. onneksi mitään ei hajonnut/syttynyt palamaan
tänään sitten ladattu akku, ja uusi piuha ja uudestaan koeajolle.
muuten toimii moitteetta mutta kakkonen ei taho mennä päälle alaspäin vaihtaessa. ykkösen suulla kun käyttää sopivasti niin menee, mutta hivenen se syö aikaa rata-ajossa :?
ja kovaa vauhtia ollaan radalle tulossa, jos nyt ei enään mitään takaiskuja tule.

nyt ollaankin sitten jo aika pahasti eksyksissä alkuperäisestä otsikosta :)

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 5.7.2009 17:17
Kirjoittaja Mutis
Onko 1.6tc ja 2.0tc vauhtipyörät eri halkaisijaa? 1.6 on ainaki isompi halkaisija kuin ladan vauhtiksessa. ei ladan startti mennyt hampaille kun kokeilin 1.6tc vahtipyörää, ruksutti vaan kun pyöritti :shock: . ladan vauhtis kun on taas liian pieni.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 5.7.2009 21:19
Kirjoittaja Jokari
Onhan nuo eri halkaisijalla, tarkkaa lukemaa en muista. 2L TC pyörässä on 12 mm pultinreiät ja 1,6 10 mm eli samat kuin ladan pyörässä. Lisäksi tuo kahen litran koneen pyörä painaa vakiona 8,2 kg kun taas 1,6 pyörykkä painaa jotain 6,2 - 6,7 kilon väliltä, samoissa lukemissa kuin ladan oma pyörä.
Et jos tota isoa vauhtista meinaa käyttää ladan koneen kanssa niin pultinreikiin pitää sorvata tiukat holkit 10 mm pulteille. Ja samalla pari kiloa painostakin pois :lol:

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 5.7.2009 22:35
Kirjoittaja Mutis
oliskohan se 2.0 sitten vähän pienempi halkisijaltaan. epäilisin näin kun tuntuu tuo 1.6 olevan liian iso ladan startilla.

kokeiltiin tuota sileekylkisen vasemman puolen startin kytkinkoppaa ja saatiin justiin mallattua siihen tc koneen starttia (rälläkkää joutu näyttämään) jossa hampaat osuu kohdalleen justiin niinkuin pitääkin, mutta siinä tulisi sitten muita ongelmia vastaan jos pistää startin vasemmalle puolelle. esim öljypaine anturi ei mahtiusi startin ja lohkon väliin. sitten sekin että se ei ole toimiva startti, eli pitäisi ostaa uusi tc koneen startti.

Eli mikäs vauhtis ja startti yhdistelmä kavisi suoraan ilman modauksia tikkukoneen kytkinkoppaan (startti oikealla puolella, käypänen sileekylkiseen)?