BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

takuu

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Olikos siinä vielä takuu voimassa? Jos on, niin deltaan vaan.
Mulla ne vaihto noi tunnistimet ja viat loppu. Toisaalta en oo taas kytkeny konetta päälle, mutta kunhan kerkeen, niin pistän. Eihän se oo kuin minuutin juttu.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei ole enää takuuta voimassa, mutta olisiko ihan jotain hapettumia tai muuta antureissa, vaihtamalla uusiin tulis taatusti kuntoon
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

BK-10

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Nyt pitäis saada yksi BK-10 lisää eli kukas mulle tois??? 110:n malli on P00 110 1,5i 8V
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

tilaukset ajotietokoneista kerhon mailiin yhteystietojen, osoitteen ja puhelinnumeron kera. Viestiin myös jos haluat postiin a 8 €.
Toimitus sitten kunhan saadaan aikaiseksi; useampi kuukausi aina menee.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Ja kerhon maili on?
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lada110 kirjoitti:Ja kerhon maili on?
lada_kerho@hotmail.com
Samara_Ranch

Ajotietokoneista

Viesti Kirjoittaja Samara_Ranch »

Ennen kuin avaan sanaisen arkkuni: onko KUKAAN saanut uskottavia keskikulutuslukemia BK-16:sta tai BK-10:stä Samarassa tai 110:ssä, korjauskerrointa käyttäen tai ilman?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ajotietokoneista

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Samara_Ranch kirjoitti:Ennen kuin avaan sanaisen arkkuni: onko KUKAAN saanut uskottavia keskikulutuslukemia BK-16:sta tai BK-10:stä Samarassa tai 110:ssä, korjauskerrointa käyttäen tai ilman?
ei ole, ainakaan mun tietoon ei ole tullut yhtään tapausta :(
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Samara_Ranch

Kyllä kansa tietää...

Viesti Kirjoittaja Samara_Ranch »

... ja Lada-Jussi vahvistaa käsitykseni ajotietokone(id)en polttoainetalouspuolesta. Omassa tapauksessani (BK-16 & kolmivuotias Samara) olisi kaivattu noin -58 prosentin korjausta, säätövaran loppuessa -50:een. Hätäratkaisuna asetin korjaukseksi -16 %, jolloin näyttö on KAKSI KERTAA todellinen. Sitten tarvitsee vain kytkeä toinen aivopuolisko pois päältä (ellei jo valmiiksi ole!) eli jakaa keskikulutus kahdella. Valitettavasti tankinsisällön hallinta ei ole näin helppoa, koska "bak" ei suostu ottamaan vastaan 86 litraa.

Entäpä tietokoneen näytön taustavalo? Alkuperäisen ohjeen mukaan se ohjautuu JOKO käsipelillä pätkittäin TAI automaagisesti ohjaamon valaistuksen mukaan. Minulle ei kirkastunut, onko automagiaa kaikissa laitteissa vai ainoastaan osassa mallistoa ja miten se olisi aktivoitavissa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

itse pääsin vähän inhimillisempiin lukemiin parin kalibroinnin jälkeen, nyt viimeisimpiä lukuja en ole päässyt toteamaan kun en itse omista kyseistä autoa.

veljen 110:ssä on vanhempi MK-10 mallinen tietokone ja se näyttää ilman mitään kalibrointeja aivan oikeita lukuja, ton osalta BK-10/16:sta jää vähän ikävä maku.

olikos siinä niin että taustavalo säätyy ohjaamon valaistuksen mukaan? mä muistin vaan että siitä nappulasta painelemalla, olisiko painovirhe vai muistivirhe, tarvii alkaa ettii sitä ohjetta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Largoidi

Re: Kyllä kansa tietää...

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Samara_Ranch kirjoitti:... ja Lada-Jussi vahvistaa käsitykseni ajotietokone(id)en polttoainetalouspuolesta. Omassa tapauksessani (BK-16 & kolmivuotias Samara) olisi kaivattu noin -58 prosentin korjausta, säätövaran loppuessa -50:een. Hätäratkaisuna asetin korjaukseksi -16 %, jolloin näyttö on KAKSI KERTAA todellinen. Sitten tarvitsee vain kytkeä toinen aivopuolisko pois päältä (ellei jo valmiiksi ole!) eli jakaa keskikulutus kahdella. Valitettavasti tankinsisällön hallinta ei ole näin helppoa, koska "bak" ei suostu ottamaan vastaan 86 litraa.
Mitä mitä, olisiko noissa 110:n ajotietokoneissakin korjauskerroin? Varmaan se, jota kysytään kalibrointitankkauksen jälkeen (vilkkuva nolla). Pitääkö siihen laskea todellisen kulutuksen ja koneen laskeman suhde vai mitä? Apuva.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

kysymys: onko siis kukaan saanut kalibroitua hetkellistä kulutustietoa?
En juuri pysty testailemaan kun samarassani huiskaa GM....

Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

ladamaster kirjoitti: Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.
Kaksi ohjeen mukaista kalibrointia (110 16v -02) ja edelleen antaa jenkkiauton kulutuksia. Tietsikan mukaan bensaa on mennyt yli 40 litraa, mutta tankki on reilusti puolillaan.

Kokeilen seuraavan kalibroinnin yhteydessä säätää sitä dokumentoimatonta parametria mahdollisimman suureksi ja vertailla kulutuslukemia sen jälkeen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Largoidi kirjoitti:
ladamaster kirjoitti: Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.
Kaksi ohjeen mukaista kalibrointia (110 16v -02) ja edelleen antaa jenkkiauton kulutuksia. Tietsikan mukaan bensaa on mennyt yli 40 litraa, mutta tankki on reilusti puolillaan.

Kokeilen seuraavan kalibroinnin yhteydessä säätää sitä dokumentoimatonta parametria mahdollisimman suureksi ja vertailla kulutuslukemia sen jälkeen.
jep, täsmennystä ohjeeseen mikäli joku keksii jonkun kikan. Itse en kyllä nähnyt Samarassa mitään vilkkuvaa nollaa? Pari kalibrointia kyllä hivenen vaikutti kulutukseen, mutta ei korjannut sitä täysin (siis lähellekään).
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Lisää kokemuksia tuosta ajotietsikasta:

kalibroinnin jälkeen vilkkuu nolla, lukua voi säätää negatiiviselle ja positiviselle puolelle. Laitoin piruuttani luvun +21 (en kokeillut rajoja damn it) ja nyt hetkelliset kulutukset ja keskikulutus näyttävät vielä hurjempia lukuja.

Ilmeisesti tuota pitää säätää negatiiviseen suuntaan meikäläisen tapauksessa.
Vastaa Viestiin