BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
-
- Viestit: 475
- Liittynyt: 26.9.2003 8:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
- Viesti:
takuu
Olikos siinä vielä takuu voimassa? Jos on, niin deltaan vaan.
Mulla ne vaihto noi tunnistimet ja viat loppu. Toisaalta en oo taas kytkeny konetta päälle, mutta kunhan kerkeen, niin pistän. Eihän se oo kuin minuutin juttu.
Mulla ne vaihto noi tunnistimet ja viat loppu. Toisaalta en oo taas kytkeny konetta päälle, mutta kunhan kerkeen, niin pistän. Eihän se oo kuin minuutin juttu.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
- Lada-Jussi
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
BK-10
Nyt pitäis saada yksi BK-10 lisää eli kukas mulle tois??? 110:n malli on P00 110 1,5i 8V
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
lada_kerho@hotmail.comLada110 kirjoitti:Ja kerhon maili on?
Ajotietokoneista
Ennen kuin avaan sanaisen arkkuni: onko KUKAAN saanut uskottavia keskikulutuslukemia BK-16:sta tai BK-10:stä Samarassa tai 110:ssä, korjauskerrointa käyttäen tai ilman?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ajotietokoneista
ei ole, ainakaan mun tietoon ei ole tullut yhtään tapaustaSamara_Ranch kirjoitti:Ennen kuin avaan sanaisen arkkuni: onko KUKAAN saanut uskottavia keskikulutuslukemia BK-16:sta tai BK-10:stä Samarassa tai 110:ssä, korjauskerrointa käyttäen tai ilman?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kyllä kansa tietää...
... ja Lada-Jussi vahvistaa käsitykseni ajotietokone(id)en polttoainetalouspuolesta. Omassa tapauksessani (BK-16 & kolmivuotias Samara) olisi kaivattu noin -58 prosentin korjausta, säätövaran loppuessa -50:een. Hätäratkaisuna asetin korjaukseksi -16 %, jolloin näyttö on KAKSI KERTAA todellinen. Sitten tarvitsee vain kytkeä toinen aivopuolisko pois päältä (ellei jo valmiiksi ole!) eli jakaa keskikulutus kahdella. Valitettavasti tankinsisällön hallinta ei ole näin helppoa, koska "bak" ei suostu ottamaan vastaan 86 litraa.
Entäpä tietokoneen näytön taustavalo? Alkuperäisen ohjeen mukaan se ohjautuu JOKO käsipelillä pätkittäin TAI automaagisesti ohjaamon valaistuksen mukaan. Minulle ei kirkastunut, onko automagiaa kaikissa laitteissa vai ainoastaan osassa mallistoa ja miten se olisi aktivoitavissa.
Entäpä tietokoneen näytön taustavalo? Alkuperäisen ohjeen mukaan se ohjautuu JOKO käsipelillä pätkittäin TAI automaagisesti ohjaamon valaistuksen mukaan. Minulle ei kirkastunut, onko automagiaa kaikissa laitteissa vai ainoastaan osassa mallistoa ja miten se olisi aktivoitavissa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
itse pääsin vähän inhimillisempiin lukemiin parin kalibroinnin jälkeen, nyt viimeisimpiä lukuja en ole päässyt toteamaan kun en itse omista kyseistä autoa.
veljen 110:ssä on vanhempi MK-10 mallinen tietokone ja se näyttää ilman mitään kalibrointeja aivan oikeita lukuja, ton osalta BK-10/16:sta jää vähän ikävä maku.
olikos siinä niin että taustavalo säätyy ohjaamon valaistuksen mukaan? mä muistin vaan että siitä nappulasta painelemalla, olisiko painovirhe vai muistivirhe, tarvii alkaa ettii sitä ohjetta.
veljen 110:ssä on vanhempi MK-10 mallinen tietokone ja se näyttää ilman mitään kalibrointeja aivan oikeita lukuja, ton osalta BK-10/16:sta jää vähän ikävä maku.
olikos siinä niin että taustavalo säätyy ohjaamon valaistuksen mukaan? mä muistin vaan että siitä nappulasta painelemalla, olisiko painovirhe vai muistivirhe, tarvii alkaa ettii sitä ohjetta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Kyllä kansa tietää...
Mitä mitä, olisiko noissa 110:n ajotietokoneissakin korjauskerroin? Varmaan se, jota kysytään kalibrointitankkauksen jälkeen (vilkkuva nolla). Pitääkö siihen laskea todellisen kulutuksen ja koneen laskeman suhde vai mitä? Apuva.Samara_Ranch kirjoitti:... ja Lada-Jussi vahvistaa käsitykseni ajotietokone(id)en polttoainetalouspuolesta. Omassa tapauksessani (BK-16 & kolmivuotias Samara) olisi kaivattu noin -58 prosentin korjausta, säätövaran loppuessa -50:een. Hätäratkaisuna asetin korjaukseksi -16 %, jolloin näyttö on KAKSI KERTAA todellinen. Sitten tarvitsee vain kytkeä toinen aivopuolisko pois päältä (ellei jo valmiiksi ole!) eli jakaa keskikulutus kahdella. Valitettavasti tankinsisällön hallinta ei ole näin helppoa, koska "bak" ei suostu ottamaan vastaan 86 litraa.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Kaksi ohjeen mukaista kalibrointia (110 16v -02) ja edelleen antaa jenkkiauton kulutuksia. Tietsikan mukaan bensaa on mennyt yli 40 litraa, mutta tankki on reilusti puolillaan.ladamaster kirjoitti: Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.
Kokeilen seuraavan kalibroinnin yhteydessä säätää sitä dokumentoimatonta parametria mahdollisimman suureksi ja vertailla kulutuslukemia sen jälkeen.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jep, täsmennystä ohjeeseen mikäli joku keksii jonkun kikan. Itse en kyllä nähnyt Samarassa mitään vilkkuvaa nollaa? Pari kalibrointia kyllä hivenen vaikutti kulutukseen, mutta ei korjannut sitä täysin (siis lähellekään).Largoidi kirjoitti:Kaksi ohjeen mukaista kalibrointia (110 16v -02) ja edelleen antaa jenkkiauton kulutuksia. Tietsikan mukaan bensaa on mennyt yli 40 litraa, mutta tankki on reilusti puolillaan.ladamaster kirjoitti: Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.
Kokeilen seuraavan kalibroinnin yhteydessä säätää sitä dokumentoimatonta parametria mahdollisimman suureksi ja vertailla kulutuslukemia sen jälkeen.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lisää kokemuksia tuosta ajotietsikasta:
kalibroinnin jälkeen vilkkuu nolla, lukua voi säätää negatiiviselle ja positiviselle puolelle. Laitoin piruuttani luvun +21 (en kokeillut rajoja damn it) ja nyt hetkelliset kulutukset ja keskikulutus näyttävät vielä hurjempia lukuja.
Ilmeisesti tuota pitää säätää negatiiviseen suuntaan meikäläisen tapauksessa.
kalibroinnin jälkeen vilkkuu nolla, lukua voi säätää negatiiviselle ja positiviselle puolelle. Laitoin piruuttani luvun +21 (en kokeillut rajoja damn it) ja nyt hetkelliset kulutukset ja keskikulutus näyttävät vielä hurjempia lukuja.
Ilmeisesti tuota pitää säätää negatiiviseen suuntaan meikäläisen tapauksessa.