Sivu 4/23

takuu

Lähetetty: 19.11.2004 7:36
Kirjoittaja Martigan
Olikos siinä vielä takuu voimassa? Jos on, niin deltaan vaan.
Mulla ne vaihto noi tunnistimet ja viat loppu. Toisaalta en oo taas kytkeny konetta päälle, mutta kunhan kerkeen, niin pistän. Eihän se oo kuin minuutin juttu.

Lähetetty: 19.11.2004 15:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
ei ole enää takuuta voimassa, mutta olisiko ihan jotain hapettumia tai muuta antureissa, vaihtamalla uusiin tulis taatusti kuntoon

BK-10

Lähetetty: 2.12.2004 17:36
Kirjoittaja Lada110
Nyt pitäis saada yksi BK-10 lisää eli kukas mulle tois??? 110:n malli on P00 110 1,5i 8V

Lähetetty: 3.12.2004 22:15
Kirjoittaja ladamaster
tilaukset ajotietokoneista kerhon mailiin yhteystietojen, osoitteen ja puhelinnumeron kera. Viestiin myös jos haluat postiin a 8 €.
Toimitus sitten kunhan saadaan aikaiseksi; useampi kuukausi aina menee.

Lähetetty: 4.12.2004 13:49
Kirjoittaja Lada110
Ja kerhon maili on?

Lähetetty: 6.12.2004 11:47
Kirjoittaja ladamaster
Lada110 kirjoitti:Ja kerhon maili on?
lada_kerho@hotmail.com

Ajotietokoneista

Lähetetty: 8.12.2004 9:43
Kirjoittaja Samara_Ranch
Ennen kuin avaan sanaisen arkkuni: onko KUKAAN saanut uskottavia keskikulutuslukemia BK-16:sta tai BK-10:stä Samarassa tai 110:ssä, korjauskerrointa käyttäen tai ilman?

Re: Ajotietokoneista

Lähetetty: 8.12.2004 18:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samara_Ranch kirjoitti:Ennen kuin avaan sanaisen arkkuni: onko KUKAAN saanut uskottavia keskikulutuslukemia BK-16:sta tai BK-10:stä Samarassa tai 110:ssä, korjauskerrointa käyttäen tai ilman?
ei ole, ainakaan mun tietoon ei ole tullut yhtään tapausta :(

Kyllä kansa tietää...

Lähetetty: 9.12.2004 9:18
Kirjoittaja Samara_Ranch
... ja Lada-Jussi vahvistaa käsitykseni ajotietokone(id)en polttoainetalouspuolesta. Omassa tapauksessani (BK-16 & kolmivuotias Samara) olisi kaivattu noin -58 prosentin korjausta, säätövaran loppuessa -50:een. Hätäratkaisuna asetin korjaukseksi -16 %, jolloin näyttö on KAKSI KERTAA todellinen. Sitten tarvitsee vain kytkeä toinen aivopuolisko pois päältä (ellei jo valmiiksi ole!) eli jakaa keskikulutus kahdella. Valitettavasti tankinsisällön hallinta ei ole näin helppoa, koska "bak" ei suostu ottamaan vastaan 86 litraa.

Entäpä tietokoneen näytön taustavalo? Alkuperäisen ohjeen mukaan se ohjautuu JOKO käsipelillä pätkittäin TAI automaagisesti ohjaamon valaistuksen mukaan. Minulle ei kirkastunut, onko automagiaa kaikissa laitteissa vai ainoastaan osassa mallistoa ja miten se olisi aktivoitavissa.

hmm

Lähetetty: 9.12.2004 21:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
itse pääsin vähän inhimillisempiin lukemiin parin kalibroinnin jälkeen, nyt viimeisimpiä lukuja en ole päässyt toteamaan kun en itse omista kyseistä autoa.

veljen 110:ssä on vanhempi MK-10 mallinen tietokone ja se näyttää ilman mitään kalibrointeja aivan oikeita lukuja, ton osalta BK-10/16:sta jää vähän ikävä maku.

olikos siinä niin että taustavalo säätyy ohjaamon valaistuksen mukaan? mä muistin vaan että siitä nappulasta painelemalla, olisiko painovirhe vai muistivirhe, tarvii alkaa ettii sitä ohjetta.

Re: Kyllä kansa tietää...

Lähetetty: 12.12.2004 21:46
Kirjoittaja Largoidi
Samara_Ranch kirjoitti:... ja Lada-Jussi vahvistaa käsitykseni ajotietokone(id)en polttoainetalouspuolesta. Omassa tapauksessani (BK-16 & kolmivuotias Samara) olisi kaivattu noin -58 prosentin korjausta, säätövaran loppuessa -50:een. Hätäratkaisuna asetin korjaukseksi -16 %, jolloin näyttö on KAKSI KERTAA todellinen. Sitten tarvitsee vain kytkeä toinen aivopuolisko pois päältä (ellei jo valmiiksi ole!) eli jakaa keskikulutus kahdella. Valitettavasti tankinsisällön hallinta ei ole näin helppoa, koska "bak" ei suostu ottamaan vastaan 86 litraa.
Mitä mitä, olisiko noissa 110:n ajotietokoneissakin korjauskerroin? Varmaan se, jota kysytään kalibrointitankkauksen jälkeen (vilkkuva nolla). Pitääkö siihen laskea todellisen kulutuksen ja koneen laskeman suhde vai mitä? Apuva.

Lähetetty: 13.12.2004 17:08
Kirjoittaja ladamaster
kysymys: onko siis kukaan saanut kalibroitua hetkellistä kulutustietoa?
En juuri pysty testailemaan kun samarassani huiskaa GM....

Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.

Lähetetty: 13.12.2004 23:06
Kirjoittaja Largoidi
ladamaster kirjoitti: Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.
Kaksi ohjeen mukaista kalibrointia (110 16v -02) ja edelleen antaa jenkkiauton kulutuksia. Tietsikan mukaan bensaa on mennyt yli 40 litraa, mutta tankki on reilusti puolillaan.

Kokeilen seuraavan kalibroinnin yhteydessä säätää sitä dokumentoimatonta parametria mahdollisimman suureksi ja vertailla kulutuslukemia sen jälkeen.

Lähetetty: 14.12.2004 6:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
Largoidi kirjoitti:
ladamaster kirjoitti: Venäjällä näin omin silmin kun BK-16 näytti kulutuksen oikein. Lada oli 2114; tosin ilman katalysaattoria.
Kaksi ohjeen mukaista kalibrointia (110 16v -02) ja edelleen antaa jenkkiauton kulutuksia. Tietsikan mukaan bensaa on mennyt yli 40 litraa, mutta tankki on reilusti puolillaan.

Kokeilen seuraavan kalibroinnin yhteydessä säätää sitä dokumentoimatonta parametria mahdollisimman suureksi ja vertailla kulutuslukemia sen jälkeen.
jep, täsmennystä ohjeeseen mikäli joku keksii jonkun kikan. Itse en kyllä nähnyt Samarassa mitään vilkkuvaa nollaa? Pari kalibrointia kyllä hivenen vaikutti kulutukseen, mutta ei korjannut sitä täysin (siis lähellekään).

Lähetetty: 3.1.2005 23:48
Kirjoittaja Largoidi
Lisää kokemuksia tuosta ajotietsikasta:

kalibroinnin jälkeen vilkkuu nolla, lukua voi säätää negatiiviselle ja positiviselle puolelle. Laitoin piruuttani luvun +21 (en kokeillut rajoja damn it) ja nyt hetkelliset kulutukset ja keskikulutus näyttävät vielä hurjempia lukuja.

Ilmeisesti tuota pitää säätää negatiiviseen suuntaan meikäläisen tapauksessa.