nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

Juu eli jos jollain on myydä hätävilkun kytkin niin yhteyttä vaan tänne päin.
Sain tänään nyt tehtyä sovikkeen pakosarjaan jotta saa phöönin paikoilleen. vielä vähän asentoa hakea uudemmin ja sitten alkaa se turhauttava mutta mielenkiintoinen asentaminen ja säätely.
Pakopuolen lähtö on hiukka vaikeassa asennossa kun osoittaa suoraan lohkoa kohti ja ei saa tota phöönimallia pyöriteltyä sopivaksi. täytyy tehä melkein 90asteinen lähtö downpipeen...
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

euhän täältä pohjoisen nippelikaupoista löytyny mitään hyödyllistä. tuli asennettua öljyn tuloputki nyt paikoilleen ja kuinkas ollakkaan jouduin turvautumaan nyt ensi pöyryille ihan vaan kupariseen jarruputkeen. nipan tein turbon päähän ihan itse m11*1 kierteisestä pultista läpi poraamalla yms. lohkoon teen reiän sitten kun joutaa taas tekemään. kemijärveltä löysin sentään sellasen haaroitus ristikon johon saa jonku näköstä anturia kiinni. minne toi akku kannattee uudelleen sijoittaa ku turbo ja muut siihen kuuluvat romppeet vei nyt siltä vakio paikan?
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

Juu eli unohtu sanoa että nuo kuvathan kertoo vasta turbon sovittelusta 1200 koneen kans yhteen. kone on vaihdettu jo 1700i malliin joten päivittelen kuvia viel tässä kunhan tämä lapin pimemys taas väistyy. mites on tuo mega.
Eikö kellään sattuis olemaan kellareiden komeroissa ylimäärästä?????
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja START »

akku konttiin. se on paras vaihtoehto.
miks siihen pitää porata uus reikä, kyllä luulis jostain löytyvän t-haara öljynpaineanturille.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

START kirjoitti:akku konttiin. se on paras vaihtoehto.
miks siihen pitää porata uus reikä, kyllä luulis jostain löytyvän t-haara öljynpaineanturille.
Kyllähän tuo kontti on käynyt mielessä. täytynee laittaa sinne. Ei tästä läänistä löytyny t-haaraa oikealla kierteellä. pienellä kierteellä löyty mut ei tota m14*1,5 kierrettä. ja pikkukierteisen mä ostinki ja ajattelin asentaa sen motin kylkeen porattuani ensin reiän. siihen sit saa öljyn lämmöt ja paineet ja vielä turbollekki riittää öljylähtö paikka siinä.
kuinka tuo 1700 kansipahavi kestää painetta? vai pitääkö vaihtaa vahvistettu, kun en ahtopaineita vielä ainakaan nosta kovin ylös. Tarkotus olis pysyä aluksi siinä 100hp ja jos siitä sitten alkais vahvistelemaan paikkoja ja tehoja nostelemaan pikku hiljaa. yrittäis käydä tuolla 200hp paikkeilla ja ehjäillä sitä mukaan vahvemmilla palikoilla ku särkyy.
pistän iltasella kuvaa hätä vilkun olettamastani paikasta ja siellä roikkuvista johdoista, siitä t-haarasta, ja täytemig-hitsatusta pakosarjan jatkeesta (kaasut loppu migistä) sekä siitä öljyputken räpöstyksestä (väliaikainen patentti oikeita letkuja odotellessa)
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä kai se noilla tehoilla kestää, jos vaan säädöissä pysyy. ja se kannen vesireikien vahvistaminen auttaa siihen asiaan.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

nyt tuli muutos suunnitelmiin näin niinku äkkiseltään. kokeilen tota turboa tossa irrallaan olevassa 1200 koneessa ensin. sen verta on välystä garrett 25 turbossa etten kehtaa ainakaan vasiten 1700 konetta hajottaa sillä. jos toi turbo ei pelitä oikein niin sit pitää alkaa hommaamaan jostaki vastaavaa ahdinta. kokosin tänään 1200 koneeseen turbon hepeneet mut ei tullu kipinää olleskaan niin jäi savut ottamatta :lol:

mutta ensi kerralla sit käynnistyy ja kaasarin summa säädöillä saadaan varmasti mellevät sauhut :lol: pakko ottaa kuvia sit savuista ja tuoda tänne ne näytille.
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

mitäs metallia toi kansi on oikeen ku ei oo tietoo. vois sit kato vahvistella ne vesi kanavat.
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja START »

alumiiniahan se.
melkeen tiggi hommia, Al-Si langalla. tai kyllähän se menee myös vaihtovirta migillä samalla langalla.
eli metalli verstaalle missä alumiinia hitsataan niin sinne viet.
turbiinin turpo projektissa tais aikanaan olla kuviakin toteutuksesta, vaan ovatko jo hävinneet, mene ja tiedä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
siguli

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja siguli »

Peltzi_jr kirjoitti:
START kirjoitti:akku konttiin. se on paras vaihtoehto.
miks siihen pitää porata uus reikä, kyllä luulis jostain löytyvän t-haara öljynpaineanturille.
Kyllähän tuo kontti on käynyt mielessä. täytynee laittaa sinne. Ei tästä läänistä löytyny t-haaraa oikealla kierteellä. pienellä kierteellä löyty mut ei tota m14*1,5 kierrettä. ja pikkukierteisen mä ostinki ja ajattelin asentaa sen motin kylkeen porattuani ensin reiän. siihen sit saa öljyn lämmöt ja paineet ja vielä turbollekki riittää öljylähtö paikka siinä.
kuinka tuo 1700 kansipahavi kestää painetta? vai pitääkö vaihtaa vahvistettu, kun en ahtopaineita vielä ainakaan nosta kovin ylös. Tarkotus olis pysyä aluksi siinä 100hp ja jos siitä sitten alkais vahvistelemaan paikkoja ja tehoja nostelemaan pikku hiljaa. yrittäis käydä tuolla 200hp paikkeilla ja ehjäillä sitä mukaan vahvemmilla palikoilla ku särkyy.
pistän iltasella kuvaa hätä vilkun olettamastani paikasta ja siellä roikkuvista johdoista, siitä t-haarasta, ja täytemig-hitsatusta pakosarjan jatkeesta (kaasut loppu migistä) sekä siitä öljyputken räpöstyksestä (väliaikainen patentti oikeita letkuja odotellessa)
bilteman postimyynnistä löytyy öljylähtö haarottimia ja makso muutaman egen :)
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

START kirjoitti: turbiinin turpo projektissa tais aikanaan olla kuviakin toteutuksesta, vaan ovatko jo hävinneet, mene ja tiedä
Kyllä niitä kuvia tulee ku ehtis ottaa. talli on näet 40km päässä kotoo ja tuo kamera ei aina satu mukaan lähtiessä. ja perheellisena miehenä ei oikeen ole aikaa jäädä miettimään että missäs se kamera nyt olikaan. kun on tuo remppa aika rajallista.
Sanoisin että malttia niin eiköhän niitä kuvia ala ilmestyä :)
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

http://img193.imageshack.us/gal.php?g=10082009001w.jpg
tossa jotaki nippelikuvaa. ja mun perhewagoni
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
Peltzi_jr
Viestit: 127
Liittynyt: 8.6.2009 16:18
Paikkakunta: Salla

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Peltzi_jr »

täytynee tehdä uus pakosarjan jatke tai hioa tuo vähän inhimillisemmäks. ei oo tullu hitsattua tuolla täytelangalla niin tulos onki sitten tollanen mitä kuvassa näkyy. löyty sieltä biltemasta haarotin joo, ja ei ollu ku 5,90 hintaa. mut tolla mun haaralla saapi useemmanki öljylaitteen kytkettyä. mites tuo öljyn lauhdutin asennetaa? voiko sen nakata tosta mun liittimestä lauharille ja lauharista esim öljysuodattimen alle?
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu

2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis

Ahdin määrää Ladan tahdin
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Viesti Kirjoittaja Mara »

Oletko jo mitannut öljynlämmöt, kun kerran öljynjäähdytintä suunnittelet?


Olen samaa mieltä, että kyllä tolle jatkeelle kannattaa jotain tehdä, tai kokonaan uusi ja hitsata kunnon koneella. :)
Muista hioa sisäpuoli puhtaaksi ennen käyttöä.
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin