Ajotapasi?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.
Jaska HKI

Re: Ajotapasi?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Enpä tiedä kun hankala on itseänsä kehua.Viimeisimmät sakot olen saanut muistaakseni 1987 kun olin iltapäiväruuhkassa vaihtanut Wartburgilla turhan useasti kaistaa Helsingin Kustaa Waasantiellä josta alkaa kohta Lahden moottoritie.Oli mukamas kiire luovuttamaan sähköasennuskamat firmaan ettei ne jäis auton peräkonttiin pyörimään viikonlopuksi.5-6 kertaa mua on kolhittu liikennevaloissa,parkkipaikoilla ja risteyksissä joista olen saanut vähän rahaakin.Viimeisin tapahtui keväällä kun ajoin erään papan perään viereiselle kaistalle takapainoisilla jarruilla varustetulla satakympillä.Vaihdoin 1,5litran Ladan 2,0 litran Audiin ja liikennevakuutus aleni 40€ vuodessa.
toivomatias

Viesti Kirjoittaja toivomatias »

Jarrut on vauhdin surma 8)
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

mut niitä tarvitaan aina viimeistään maalissa :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
HavanaClub

Viesti Kirjoittaja HavanaClub »

Kumi palaa ja päät kääntyvät edelleen! 8) uutta virikonetta juuri rakentamassa.. kokeillaan nyt vielä kerran. nykyisestä alkaa olla jo puhti vähenemään päin.
mikko härkönen

Viesti Kirjoittaja mikko härkönen »

Minun ajo-tyyli nähään sitten 6-kuukauden päästä kun mopokortti polttelee lompakossa (toivottavasti).Luultavasti 50km/h kun mopon suoritus kyky sen sallii jo vakiona.Ainakin minun mielestä mopon viritys on P¤#"&%¤#¤,ja mitäpä tuota virittämään kun on jo tarpeeksi tehoa ettei tientukoksi jäädä.
mikko härkönen

Viesti Kirjoittaja mikko härkönen »

Ja jos hurjastella halutaan niin siihen tarkotukseen on jääradat ja muut ralli-radat.
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ON/OFF
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Karvanoppa

Viesti Kirjoittaja Karvanoppa »

Rauhallinen tietysti.

Niinkuin kaikilla muillakin keskivertoa paremmilla kuskeilla. :lol:

Eli nopeusrajoituksia noudatan yleensä tunnollisesti. Mitänyt maanteillä mennään jonon mukana, että ei tukoksi jäädä. Suht ripeästi pyrin saavuttamaan tavoitenopeuden. Eli kyllä auto minun alla kiihtyykin tarpeen niin vaatiessa, tosin repivät kiihdytykset ei ole "itseisarvo". Maanteillä en yleensä ohittele, jos joku nyt sattuukin rajoituksia noudattamaan.
Liikennevaloihin ja risteyksiin alan hidastamaan hyvissäajoin. Autosta riippuen joko vapaalla livutaan piiiitkäään tai moottorilla jarrutetaan enimmät vauhdit pois. Muutenkin pyrin ajelemaan rauhallisesti ja huomaavaisesti. Vilkunkin laitan joskus niin aikaisin päälle, että itseäkin hävettää. Ja liukkaalla mennään kahva edellä auton ominaisuudet sen salliessa. ;)
En sitten tiedä, että mitä muut minun ajotyylistä on mieltä. :D

Ja tulevalle mopoilijalle, että kyllä sitä mopedia on hyvä sen verran viilata, että se 80 kulkee. Se, että paukkuja riittää reservissä ei tarkoita sitä, että sillä aina täyzii pommitettais kylillä menemään, vaan rauhallisesti ajellaan joskus vähän lujempaa ja joskus hiljempaa... Tekee muuten ihmeitä liikenteen sujuvuudelle se, että mopo ei ole jatkuvasti tientukkona.(Mitä ne järkiään vakiona on)
virtain

Viesti Kirjoittaja virtain »

Kylhän tuo minun ajotapa on edelleenkin (kortin sain v.-95...Autolla ajon aloitin v.-87)...Eli ajotapa on sellainen,että vetävä pyörä/vetävät pyörät lyövät sunoo,oli kesä taikka talvi :lol: ...Kaasupolkimella siis noin 2 asentoa...Kaikki tai ei mitään 8)
Vastaa Viestiin