Sivu 4/7
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 25.3.2010 15:01
Kirjoittaja Pavlovits
Köhmä kirjoitti:
Moottoriöljymme ylivoimaisesti maailman parhaimmat, jotka jalostetaan suurella ammattitaidolla ja ne eivät syövytä moottoreita, ja ylittävät rehellisesti I luokan laatuvaatimukset, joka on kokonaisluku 4 ja viskositeetti 200 C. Kun MAN-oilin vastaavat luvut ovat 5,06 ja 210 C. Öljyistämme on tehty tuhansia tutkimuksia asiakkaitemme taholta, ja todettu ylivoimaisesti maailman parhaimmaksi....
Haluatteko, että jatkan vielä?
Jatka ihmeessä!
Samaa tasoa ovat monet tuossa aikaisemminkin esitetyt mielipiteet.
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 25.3.2010 18:21
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä taidan öljyt vaihtaa keväämällä keväthuollon yhteydessä. Silloin vaihdetaan myös suodatin. Ja säädetään venat.
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 26.3.2010 1:47
Kirjoittaja Kustaa
Soon moro!
Käyntilämpöisissä koneissa ei varmaankaan ole kummoistakaan eroa öljyjen voiteluominaisuksissa (mineraali/synteetinen).
Mutta jos mineraalipohjaiset öljyt ovat edelleen pakkasilla samallaista siirappia, joista mulla on kokemuksia, niin hyi faan. Ottanee hyvän tovin, ennen kuin öljy kykenee tekemään tehtävänsä.
Siitäpä vaan talvipakkasilla päivittäin tulille, mineraalisellaisilla ja ilman esilämmitystä.
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 26.3.2010 9:55
Kirjoittaja köhmä
Pavlovits kirjoitti:Köhmä kirjoitti:
Moottoriöljymme ylivoimaisesti maailman parhaimmat, jotka jalostetaan suurella ammattitaidolla ja ne eivät syövytä moottoreita, ja ylittävät rehellisesti I luokan laatuvaatimukset, joka on kokonaisluku 4 ja viskositeetti 200 C. Kun MAN-oilin vastaavat luvut ovat 5,06 ja 210 C. Öljyistämme on tehty tuhansia tutkimuksia asiakkaitemme taholta, ja todettu ylivoimaisesti maailman parhaimmaksi....
Haluatteko, että jatkan vielä?
Jatka ihmeessä!
Samaa tasoa ovat monet tuossa aikaisemminkin esitetyt mielipiteet.
Toiveesi touteutuu:
Myös kovan laadun perusteella tehtiin EDUSKUNNASSA LAKI, että kaikki Valtion koneet ja laitteet siirretään MAN-OILIN voiteluun ja käskettiin laajentaa laitosta. - Valmistus meillä tapahtuu tilausten mukaan, juuri sitä laatua ja vahvuutta kun kirjallinen tilaus edellyttää. Näin ollen jokainen käyttäjä saa juuri tuoreen ja korkealaatuisen tuotteen.

Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 27.3.2010 17:07
Kirjoittaja lada.h.s
Eikös ne Man oilit ollu tehty jostain jäteöljystä? Vai olenko täysin väärässä?
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 29.3.2010 14:32
Kirjoittaja köhmä
lada.h.s kirjoitti:Eikös ne Man oilit ollu tehty jostain jäteöljystä? Vai olenko täysin väärässä?
Olet aivan väärässä:
On ilmoitettu meille että: Valtion koneille yksistään koituu kymmenien miljoonien vuotuinen vahinko happamien öljyjen takia, joita suurvirmat ainoastaan myyvät. Ja on tutkittu, parhainkin iso virma jää jo tekovaiheessa jälkeen peräti 24% MAN-OIL:n laadusta.
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 29.3.2010 18:04
Kirjoittaja life88
itse laitoin 5w40 täyssynteettiset öljyt larppaa ei ainakaa vielä ole mitää erikoista tapahtunu

ja autolla on tossa ruisailtu pari viikkoa
osasynteettisiä käytän ylensä mutta vähä kokeilu mielessä kokeilin tota täyssynteettistä
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 30.3.2010 9:57
Kirjoittaja köhmä
Voisinpa minäkin kokeilla tuota MAN-Oil laatua:
Tarjoamme uunituoreet korkealaatuiset öljyt seuraavasti:
Turbo Diesel Motor Oil CD 300 SAE 10, 20, 30 irtotavarana 12,25/L
Diesel Motor Oil CC SAE 10, 20, 30 irtotavarana 12,00/L
Öljyt toimitetaan haluttaessa asiakkaan omiin puhtaisiin astioihin. Astia veloitus lisätään hintaan, joka on nyt 80,00 mk kpl. Hintatarjous on tehtaallamme. OVH on uusilla öljyillä CD 73,95/L ja CC 58,55/L

Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 30.3.2010 10:50
Kirjoittaja Pavlovits
Taattua yksiastelaatua. On tullut aikanaan myytyä eräätkin litrat irtotavaraa, ei tosin ManOilin. Tavara tuli 200 litran tynnyreissä, josta se pumpattiin katonrajassa oleviin säiliöihin. Sieltä hanoihin (pienellä hoolla), josta laskettiin 1/2, 1 ja 2 litran kannuun, ja ainakin puolille autoilijoista, joilta tarkastettiin tankatessa öljyt, sai kaupattua ainakin sen puolilitraisen. Silloinhan autoilija hoiti itse ainoastaan maksamisen. Öljyjen tarkastuspyyntö esitettiin kaikille nelitahtiautoille, tuulilasit pestiin bensan liruessa ja aika usein tarkastettiin ilmanpaineetkin.
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 30.3.2010 11:14
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Olen Ladassani käyttänyt jotain Rasvaa ja on toiminut, kuten toimii kohtalaisen hyvin, myös oikean Öljysheikin pojan Nissanikin. Mitähän Flooraa tai Keijua on Nissanin laatikossa, kun noin rasahtaa.
http://www.youtube.com/watch?v=_2B_7SRIlMo
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 31.3.2010 9:58
Kirjoittaja köhmä
Vedetään nyt sitten täysillä loppuun:
Valmistamme tilauksesta kaikkia öljyjä ja laatuja. Toivomme tarjouksemme johtavan pitkiin kirjallisiin sopimuksiin yhtiönne kanssa. Ajan mittaan tulee halvemmaksi käyttää korkealaatuisia öljyjä hinnastaan huolimatta, kuin ala-arvoisia happamia öljyjä, jotka syövyttävät moottorit melkonopeasti pilalle. Tarjouksemme on sitoumuksetta, ja tarkistetaan raaka-aineiden hintojen muuttuessa. suuntaan tai toiseen. - - Kaikissa öljyasioissa voitte kääntyä luottamuksella puoleemme.
Kunnioittaen ja öljyterveisin MAN-OIL T.Kuosmanen

Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 31.3.2010 20:35
Kirjoittaja pvdriver
lada.h.s kirjoitti:kannattaako Ladassani käyttää täysynteettistä moottoriöljyä?
Ei missään nimessä.
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 31.3.2010 20:39
Kirjoittaja lada.h.s
pvdriver kirjoitti:lada.h.s kirjoitti:kannattaako Ladassani käyttää täysynteettistä moottoriöljyä?
Ei missään nimessä.
Miksi ei??? Tuo mielipiteesi poikkeaa aika tavalla aikaisemmin esitetyista.
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 31.3.2010 20:56
Kirjoittaja pvdriver
esitin oman mielipiteeni ihanku kaikki muutkin jo tähän ketjuun kirjottaneet...
jos öljynvaihto maksaa mineraaliöljyllä hiukan päälle kympin ja täysynteettisellä rapiat kaksinkertaisesti, niin eikös niitä mineraalilitkuja kärsis vaihella vaikkapa puoltoistakertaa usiammin. ja ladan moottoreiden hinnatkaan eivät vielä tänäpäivänä pyöri kuin 50-100 euron pinnassa niin en huomaa mitään kannattavuutta tärvätä täysynteettistä tervaa ladan tehosekottimessa, meinaan niiku ladat muutenki niin varmaan pikkasen karummille ooleillekin suunniteltu siellä venäjällä, ja hjuvin pelaavat...
Re: Kannattaako Ladassa käyttää täyssynteettistä?
Lähetetty: 31.3.2010 21:34
Kirjoittaja Jokari
Ylihuoltamisessa ei ole mitään järkeä. Ei uuden eikä vanhan romun kohdalla. Koneen kestoikää ei pysty pidentämään vaihtamalla öljyt tonnin välein niinkuin moni ääliö luulee.
Miksi pitäisi läträtä mineraalien kanssa viiden tonnin välein kun paremmalla öljyllä ajaa vähintään 10-15 tkm ajo-olosuhteista riippuen?
Jos synteettisillä kustannus per vaihto jää noin kolmeenkymppiin ja mineraaleilla kaupasta haettuna joku 12-14€, niin missä kohdin sitä säästöä syntyy? Harvempi kuitenkaan ostaa 10-20 litran astioissa.
Ja jos tuolla rahalla saa niin kuumassa kuin kylmässäkin erinomaisesti toimivan nykyaikaisen öljyn ja parhaan filtterin mitä rahalla saa, niin miksi ostaa halpaa ja huonompaa?
Toki mineraalimiehet ostaa aina sen halvimman suomalaisen paskafiltterin jotka ei mitään suodata, siinä taas yksi loistava tapa säästää vaikka samalla rahalla saisi laadukkaan filtterinkin...
Kylmä tosiasia on että mineraaliöljyillä, ja nyt puhun näistä halvoista tuotteista, ei päästä koskaan sellaisiin ominaisuuksiin mitä synteettisillä öljyillä on. Miksi muuten niitä olisi kehitetty edes jos mineraali olisi niin ylivoimaista?
Miksi eräs rallimies aikanaan kirosi että on hankala löytää hyviä koneaihioita kun ne ovat jo 100 tonnia ajettuina aivan hirveässä kunnossa? Ettei olisi mitään tekemistä perusladailijan "huolenpidolla"....
Nyt on 2010 mutta vielä istuu sitkeässä nämä viiden tonnin vaihtajat...noh siinähän läträätte, ei se minulta ole pois
