Sivu 4/7

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 20:23
Kirjoittaja Pavlovits
Juuri tuollaisen ylimmäisen vihreän perään minä kuolasin 16-vuotiaana. Paveli kun sen myi pois, piti odettaa kaksi vuotta Skoda Octavia Superia.
Kovrovetsinä tuota näkyy myydyn muualla maailmassa.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 20:36
Kirjoittaja Pavlovits
Kun tarkistelin asioita, huomasin kirjoittaneeni paljon palturia tuosta Donau-pakusta.
Auto on -55 mallinen, rekisteröity alunperin Saksassa, tuotu suomeen -66. rekisteröity seitsemälle hengelle, ja mikä nolointa 2-syli8nterisellä kaksitahtimoottorilla.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 4.4.2010 13:02
Kirjoittaja IL02
Audilla kaiketi on myos ainakin a4 koriin saatavilla 7 sylinterinen diesel moottori.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 4.4.2010 23:48
Kirjoittaja samarai
Itsekin vähän tarkistelin tietoja tuosta Donau-pakusta.

Sitä tehtiin 60-luvulla myös 3-sylinterisellä 1000ccm koneella.
http://www.dkw-schnellaster.de/ >Typenkunde

Kuva

Donauta valmistettiin DKW:n lisenssillä Sloveniassa (kuului silloiseen Jugoslaviaan) IMV (Industrija Motornih Vozil) -tehtaalla.


Espanjassa IMOSA valmisti DKW-pakusta myös modernisointua versiota tyypiltään DKW F1000 L

.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 5.4.2010 10:38
Kirjoittaja wileeni
Samarain kääpiöautolistaan voinee lisätä Trojanin.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 5.4.2010 11:14
Kirjoittaja Yogi
Uusimmassa moblassa oli juttua Donausta. KLB:n mukaan DKW-nimi oli suomen idänpelossa liian herkkä, koska DKW-tehtaista jäi suurin osa idän puolelle WWII:ssä ja periaatteess lännellä ei olisi ollut oikeutta käyttää DKW-nimeä. Siksi tänne toivottiin DKW:t tuotavan Donau-nimellä, kunnes maahantuoja vaihtui Vehoksi ja he lanseerasivat uudelleen DKW-nimen täkäläisille markkinoille.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 6.4.2010 17:01
Kirjoittaja Pavlovits
Näin kolmipyttyinen laulaa.
Ja kaksitahtiöljy tuoksuu.
http://www.youtube.com/watch?v=MdwuRisdPMo

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 6.4.2010 22:59
Kirjoittaja mush
Pavlovits kirjoitti:Näin kolmipyttyinen laulaa.
Ja kaksitahtiöljy tuoksuu.
http://www.youtube.com/watch?v=MdwuRisdPMo
Oho, onpa nätti ja pirteäntuntuinen peli! Ja onhan siinä tallella sitä warremaista 2-tahtisen "jos mä jätäntäntäntän tän tähän" soundia 8)

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 7.4.2010 16:58
Kirjoittaja samarai
Lada Scandinavia kirjoitti:Seitkyt luvulla oli muistaakseni joku Kawasaki malli, missä 3 pyttyä, ainakin äänenvaimentimia oli 3.kpl.
Kawalla oli 70-luvulla 3-pyttyset 500 ja 750 - Mach III/IV ja ainakin täälläpäin noita kutsuttiin silloin "Zingoiksi" ja olivat ns. "kovien jätkien prätkän" maineessa.

Youtubesta löytyi nostalginen -71 kuvattu pätkä.
http://www.youtube.com/watch?v=vhY3L3pxSSI

Turun Japsiraudassa näyttää noita löytyvän 4 kpl myynnissä.
http://www.japsirauta.fi/triple-power.html

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 8.4.2010 11:12
Kirjoittaja Pavlovits
Sivuaa aika löyhästi tuota otsikkoa, mutta tämä Sonett on vuodelta 1968, jolloin niitä tehtiin sekä kaksitahtisina, että veenelosina. Tässä ei mainita kummasta on kysymys, mutta kuuntele itse.
Mahtaneeko tuo George Vapaa olla suomalaista sukujuurta? Miehellä taitaa olla muutenkin aika tiukkaa tuo historic-harrastus.
http://www.youtube.com/watch?v=lz2w_ajC-G0

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 8.4.2010 22:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
piti ihan tarkistaa viestit, niin suoraa kukaan ei ole maininun Volvon 5-syliterisiä bensakoneita, joita 850 mallista lähtien on käytetty isoissa etuvetovolvoissa... oli kyllä viittauksia Volvon 5-syl dieseleihin ja että Fordilla käytetään Volvon viisipyttyistä, mutta siis onhan volvollakin tolkuttomasti parittomilla pytyillä varustettuja malleja, myös bensakoneella

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 9.4.2010 0:49
Kirjoittaja samarai
Pavlovits kirjoitti:Sivuaa aika löyhästi tuota otsikkoa, mutta tämä Sonett on vuodelta 1968, jolloin niitä tehtiin sekä kaksitahtisina, että veenelosina. Tässä ei mainita kummasta on kysymys, mutta kuuntele itse.
Mahtaneeko tuo George Vapaa olla suomalaista sukujuurta? Miehellä taitaa olla muutenkin aika tiukkaa tuo historic-harrastus.
http://www.youtube.com/watch?v=lz2w_ajC-G0
Eiköhän se Tuhnuksen V-4 ulisi siinä ylikierroksilla. 8) Voisi äkkiä kyllä luulla, että olisi ruotsalaista sukujuurta, kun on noin fanaattinen jenkki-saabisti. :)

Parittomista pytyistä / parillisista männistä tuli mieleen se täällä muissa yhteyksissä esille tullut Commer Rootes-Lister TS3 koneella. (3 sylinteriä/6 mäntää)

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 9.4.2010 10:59
Kirjoittaja Jokari
http://www.youtube.com/watch?v=JcyvTuoslAA#t=0m37s

Mihin unohtui Mazdan 20B eli 3-roottorinen wankel 8)

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 9.4.2010 11:55
Kirjoittaja Pavlovits
Pavlovits kirjoitti:Autoko?
Prätkä kyllä.
Wankkelivehkeet diskataan, eikä jarru- ja kytkinsylintereitä lasketa, mutta kyllähän noita helppojakin vielä löytyy.
Tuo polttokammio ei oikein täytä sylinterin määritelmää.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 22.4.2010 20:14
Kirjoittaja wileeni
Yksi Vyborova jälleen hävitty, enkö minä koskaan opi. Erehdyin väittämään, että kaikki tähtimoottorit ovat parittomilla pytyillä. Nakitus tuli häpeällisesti omalta alalta. (Suurhyökkäyksen pysäyttämisessäkin mukana olleen) Focke Wolf:in jabossa oli 14 sylinteriä. Miten mahollista ? No kaksi seitenmukista peräkkäin. Kaksi tähteä peräkkäin olen nähnyt rattoripullingissakin. Eipä vain muistunut mieleen. Aluksi mietin vedota kahteen peräkkäin olevaan moottoriin, mutta yhteinen kampiakseli. . .

Onko joku nähnyt kolmisatasta Mersun Dieseliä nelosena ? Jeesatkaa, sepaalusta. Votkaflinda taas liipasimella.