Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Samarassahan ei onneksi ole sitten mitään vikoja ikinä...yleinen laatukin on sellasta mitä ei kovin monessa näe, mm. noin rimpuloita ja kamalia viiksiä, kytkimiä, natisevia kojelautoja, hirveitä sisustan värejä en v*ttu muista nähneeni missään muussa autossa Ei niitä ainakaan siinä Lagunassa ole.
Samara on vain ryssien yritys matkia perus japanilaista/eurooppalaista etuvetoista käyttöautoa, siinä kuitenkaan onnistumatta. Samaraan ja satakymppiin käytetyillä rahoillaan saa paljon muutakin kun vain luopuu siitä sairaalloisesta merkkifanaattisuudesta. Eipä nuo etuvetoladatkaan juuri näytä juhlivan millään osa-alueilla kun vertaan mihin tahansa parinsadan-parin tonnin käyttikseen. Ainakaan täällä hehkutettuun "laatuun" ja "luotettavuuteen" on vaikea samaistua, kun sitä ei näytä olevan.
Satakymppimiesten tervehdys voisi olla btw. vanhan NSU:n wankelmiesten tapaan niin monta sormea pystyyn kuin tiellejääntejä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
1500i kirjoitti:Niin yksi asia mikä ei ole noissa muuttunut on öljyjen pysyminen sisällä pakkasella
Viime talvena ei ollut ongelmia niinkään Pösöjen(uudenpien) kanssa, vaan Citikoiden, lähinnä C5:n ja nekin johtui lähinnä hyvin suunnitellusta venttiilikopasta
1500i kirjoitti:^Juurikin noin. Ja ottaen huomioon autojen hankinta hinnan Ladassa kärsii olla jo hieman näpräämistä.
Nimimerkillä kokemusta on
Tuostahan tuli jo mieleen wanha: "Ostin auton, mutta sain Ladan".
Samalla muistin, että Peugeot 504:kin tullut joskus 80-luvulla omistettua. Mukava ajettavuudeltaan, kulki kuin sukkasillaan.
edit: ja Simcathan meinasi unohtua kokonaan. Simca Beaulieu ja etuvetoinen Simca 1100.
Viimeksi muokannut samarai, 20.4.2010 1:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mistä Jokari löytää samarasta rumia sisustusvärejä ja rumia katkaisijoita yms? en kyllä lähtis paria tonnia enemmän maksamaan että saan yhtä hyvin toimivan auton jossa on vähän erillaiset katkaisijat ja kun mielestäni Samarassa on ihan toimiva ja kiva sisustus, varsinkin kun on ns. korkeakojetaulu, joka sisältyy jo muutaman satasen Samaroihin. Mä olen pääasiassa ajanut vain muutaman satasen Samaroilla ja tiellä jäännit on nolla, ajoa on viime vuosina ollut 30-40 tkm vuodessa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Älä jussi ota tuota jokaria niin vakavasti.
Kerran takaveto on niin kaikentietävä ja etäältä katsomaan tultava, niin anna olla.
Vielä kun saadaan se ylistetty weepertti tähän, niin hellurei.
Mutta kokemuksia niistä fransmannin peleistä:
Pösön diesselit on ainakin tuttavapiirin mukaan ollet kestävällä päällä.
Onkos tuo uusin xud9 - miten lähellä sitä 80-luvun xud:tä jota mm. talouspotteihin asennettiin?
1500i kirjoitti:Millainen on kaasuun vastaaminen/polkimen liike moottorin reagointiin nähden? Mitä ite on pösön partnerilla tullut ajettua niin polinta tuntuu saavan painaa aikalailla ennen kun kierrokset nousee jotenki tuntus siis olevan aika paljon "löysää" siinä kaasupolkimen liikkeessä ei hyvä ainakaan minusta
Ite mitä sitikan ber(s)lingolla ajoin tykkäsin siitä kiihtyi ja menohaluja oli ja muutenkin napakka ajaa.
Niin yksi asia mikä ei ole noissa muuttunut on öljyjen pysyminen sisällä pakkasella
Ei polkimen liikkeessä moottorin reagointiin ole tuossa mielestäni mitään normaalista poikkeavaa, ei "löysää" ainakaaan siinä määrin että olisi kiinnittänyt huomiota. Öljyjen pysymisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, talvellakin tuo on aina ajossa kun asiakkaille jne tarvitsee lähteä. Berlingo joutuu joka pakkasella käynnistymään kylmänä kun firma ei ole halunnut sijoittaa lämmittimeen, mutta hyvin ensimmäisen hehkun jälkeen tuo käynnistyy ja kabiini lämpeää kohtuullisessa ajassa.
Joo, eihän Jokaria voi tosissaan ottaa, sil on aina tollasia hassuja juttuja Peugeotille pitää kyl antaa rispektiä noista laadukkaista dieseleistä, ei sitä XUD:tä olis muuten Nivaan laitettu ja Volgassa oli Indenor-dieseliä aikanaan. mut jotenkin peugeot on aina vähän poikennut noista muista ranskiksista, eli ollut enemmän normaaliauto, kun vielä 80-luvulla Rellulla ja Citikalla oli kovin omalaatuista ja hivenen yliampuvaa muotoilukikkailua. Nykyisellään Peugeot Suomessa saa multa rispektit siitä, että niitä saa Automaasta ja Automaasta saa S-bonusta
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:Joo, eihän Jokaria voi tosissaan ottaa, sil on aina tollasia hassuja juttuja Peugeotille pitää kyl antaa rispektiä noista laadukkaista dieseleistä, ei sitä XUD:tä olis muuten Nivaan laitettu ja Volgassa oli Indenor-dieseliä aikanaan. mut jotenkin peugeot on aina vähän poikennut noista muista ranskiksista, eli ollut enemmän normaaliauto, kun vielä 80-luvulla Rellulla ja Citikalla oli kovin omalaatuista ja hivenen yliampuvaa muotoilukikkailua. Nykyisellään Peugeot Suomessa saa multa rispektit siitä, että niitä saa Automaasta ja Automaasta saa S-bonusta
Vanhat papat jotka ovat ajaneet Volga M 21:tä kertoivat ettei sillä pitkään voinut ajaa yli 80 tai kone keitti.Liekkö yli 2000kg massa ollut liikaa vaiko syylari pieni?