VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja START »

hp7500 kirjoitti:Noi walbron pumput taitaa olla kiinalaisia kanssa et miten kestoikä?
onhan noita joka toisessa pikkasen viritetyssä japski katiskassa. onhan se aito walbro eikä halpakopio. kestää niin pitkään kunnes hajoo, toi olis riittänyt painepumpuks mut ladan tankki ilman loiskelevyjä ei oikeen toimi kaarteissa ja 044 oli helpompi upottaa keruusäiliöön (toimishan se ihan polttoainelinjassa mut jähtyy ja ääni vaimenee noin)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Auto on säädetty ja kytkimen rajat testattu eli 240hp
ja 275nm vääntöä. Maksimi ahdot on 1.3bar eli kansipahvin vaihtamalla
tuohon teräksiseen mahdollista ainakin tuplata. Kytkimelle pitäisi
jotain tehdä jos haluaa voimaa hakea lisää.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Niin oliko tässä siis 4lapainen sintteri ja Nivan vakio asetelma tällä hetkellä ?
Kyllähän nuilla lukemilla hyvin jo Lata liikahtaa ;) 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Tällä hetkellä ainakin. Mutta tarvii miettiä ehkä jossain vaiheessa monilevyä..
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Minulta JÄYKKÄÄ asetelmaa H:80€
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Tässä on kyllä jo Luk:in jäykkä nivan asetelma, mutta saako siitä vielä jäykempää?
Ja jos joku on kiinnostunut vanhoista osista mitä tästä on jäänyt yli mm. 4-piste imusarjaa ym. niin ottakaa yhteyttä.
ja tuota imusarjaa mikä nyt on paikallaan niin saa ihan suomessa tehtynä eikä ollut mikään kovin pahan hintainen.
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Tässä vielä dynolaput:


Kuva



Kuva
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja START »

mikäs turbo sulla olikaan?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

garretin T28 billet siivellä, muuta tietoa en tähän hätään muista.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja START »

eli taitaa raja tulla kolmen sadan korvilla vastaa? vai pysyykö se paremmin alueella kun vakiosiivillä jos paineita nostaa?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Kokeilemalla selviää mutta kyllä sen ainakin 300 pitäisi riittää..
varmaan kyllä siinä vaiheessa pakopesä ahdistaa melko paljon,
eli ehkä järkevämpää olisi vaihtaa turbo isompaan
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Olisiko kenelläkään hyviä ideoita miten pystyisi järkevimmin toteuttaa pitävän kytkimen?
maihtaisiko olla järkevintä teettää vauhtipyörä ja laittaa monilevykytkin paikalle?
väännönkestoa saisi löytyä yli 400nm kuitenkin
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kyllä tuolle Venäläiselle asetelmalle tuplat lupaavat vakioon verrattuna!?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja START »

tai sit se teräspyörä ja isommalla levyllä. esim 228mm jostain bemarista tai saabista tai jostain muusta vähän voimakkaammasta. toki menee se teräs pyörän keveys hukkaan kun kehän halkasija nousee mutta ei varmaan suurta haittaa ahdetussa moottorissa. sitä en kyllä tiedä että mikä asetelma mahtuu vakio hammaskehän sisään :roll: hintaahan sille noinkin jo tulee äkkiä sen 500 mut halvempi kun joku oikee viri viri kytkin tyyliin ap tai tilttoni
helppo ja halpahan toi venäläinen ratkasu olis.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: Projekti: Lada 1500tici

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Teetetty vauhtipyörä eräässä firmassa ~300€ ja käytetty tilton ~350€. Toki tuo venäläinen asetelma kiinnostaa mutta yksi sellainen on jo ylimääräisenä pöydällä.
Tuo paikallaan oleva lukin asetelma vaikutti melkein identtiseltä ja jouset yhtä paksuilta. Saako venäjältä mittatilauksena sitten vielä jäykempää mikä kestää satavarmasti sen 400nm?
Vastaa Viestiin