Sivu 4/10
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 11.7.2013 17:59
Kirjoittaja START
hp7500 kirjoitti:Noi walbron pumput taitaa olla kiinalaisia kanssa et miten kestoikä?
onhan noita joka toisessa pikkasen viritetyssä japski katiskassa. onhan se aito walbro eikä halpakopio. kestää niin pitkään kunnes hajoo, toi olis riittänyt painepumpuks mut ladan tankki ilman loiskelevyjä ei oikeen toimi kaarteissa ja 044 oli helpompi upottaa keruusäiliöön (toimishan se ihan polttoainelinjassa mut jähtyy ja ääni vaimenee noin)
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 17.7.2013 22:49
Kirjoittaja hp7500
Auto on säädetty ja kytkimen rajat testattu eli 240hp
ja 275nm vääntöä. Maksimi ahdot on 1.3bar eli kansipahvin vaihtamalla
tuohon teräksiseen mahdollista ainakin tuplata. Kytkimelle pitäisi
jotain tehdä jos haluaa voimaa hakea lisää.
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 18.7.2013 16:51
Kirjoittaja 'aatee'
Niin oliko tässä siis 4lapainen sintteri ja Nivan vakio asetelma tällä hetkellä ?
Kyllähän nuilla lukemilla hyvin jo Lata liikahtaa

Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 21.7.2013 21:32
Kirjoittaja hp7500
Tällä hetkellä ainakin. Mutta tarvii miettiä ehkä jossain vaiheessa monilevyä..
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 22.7.2013 18:40
Kirjoittaja toktornivako
Minulta JÄYKKÄÄ asetelmaa H:80€
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 27.7.2013 14:37
Kirjoittaja hp7500
Tässä on kyllä jo Luk:in jäykkä nivan asetelma, mutta saako siitä vielä jäykempää?
Ja jos joku on kiinnostunut vanhoista osista mitä tästä on jäänyt yli mm. 4-piste imusarjaa ym. niin ottakaa yhteyttä.
ja tuota imusarjaa mikä nyt on paikallaan niin saa ihan suomessa tehtynä eikä ollut mikään kovin pahan hintainen.
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 30.7.2013 19:47
Kirjoittaja hp7500
Tässä vielä dynolaput:

Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 30.7.2013 20:08
Kirjoittaja START
mikäs turbo sulla olikaan?
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 30.7.2013 20:28
Kirjoittaja hp7500
garretin T28 billet siivellä, muuta tietoa en tähän hätään muista.
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 31.7.2013 20:40
Kirjoittaja START
eli taitaa raja tulla kolmen sadan korvilla vastaa? vai pysyykö se paremmin alueella kun vakiosiivillä jos paineita nostaa?
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 11.8.2013 10:32
Kirjoittaja hp7500
Kokeilemalla selviää mutta kyllä sen ainakin 300 pitäisi riittää..
varmaan kyllä siinä vaiheessa pakopesä ahdistaa melko paljon,
eli ehkä järkevämpää olisi vaihtaa turbo isompaan
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 23.9.2013 20:16
Kirjoittaja hp7500
Olisiko kenelläkään hyviä ideoita miten pystyisi järkevimmin toteuttaa pitävän kytkimen?
maihtaisiko olla järkevintä teettää vauhtipyörä ja laittaa monilevykytkin paikalle?
väännönkestoa saisi löytyä yli 400nm kuitenkin
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 23.9.2013 22:22
Kirjoittaja toktornivako
Kyllä tuolle Venäläiselle asetelmalle tuplat lupaavat vakioon verrattuna!?
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 24.9.2013 20:21
Kirjoittaja START
tai sit se teräspyörä ja isommalla levyllä. esim 228mm jostain bemarista tai saabista tai jostain muusta vähän voimakkaammasta. toki menee se teräs pyörän keveys hukkaan kun kehän halkasija nousee mutta ei varmaan suurta haittaa ahdetussa moottorissa. sitä en kyllä tiedä että mikä asetelma mahtuu vakio hammaskehän sisään

hintaahan sille noinkin jo tulee äkkiä sen 500 mut halvempi kun joku oikee viri viri kytkin tyyliin ap tai tilttoni
helppo ja halpahan toi venäläinen ratkasu olis.
Re: Projekti: Lada 1500tici
Lähetetty: 24.9.2013 23:05
Kirjoittaja hp7500
Teetetty vauhtipyörä eräässä firmassa ~300€ ja käytetty tilton ~350€. Toki tuo venäläinen asetelma kiinnostaa mutta yksi sellainen on jo ylimääräisenä pöydällä.
Tuo paikallaan oleva lukin asetelma vaikutti melkein identtiseltä ja jouset yhtä paksuilta. Saako venäjältä mittatilauksena sitten vielä jäykempää mikä kestää satavarmasti sen 400nm?