Sivu 4/8

Lähetetty: 19.8.2005 11:46
Kirjoittaja mickey-69
Vaijeri ilman muuta..... Mielellään tuplana... :shock:

Lähetetty: 19.8.2005 12:05
Kirjoittaja ladaraider
Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.
Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.

Lähetetty: 19.8.2005 12:39
Kirjoittaja Team perseauki racing
ladaraider kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.
Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.
saisko jonkulaista kuvaa tuosta vivusto virityksestä ?

Lähetetty: 19.8.2005 12:47
Kirjoittaja mickey-69
Palatakseni aiheeseen....., mulla oli itellä aikoinaan siviilivehkeessä tuollainen 296asteinen nokka (nosto n.11mm) malli AE86, joka oli ollu yhdessä VFTS:ssä kiinni ja pakko sanoa ettei sillä kyllä mitään huipputehoja oteta... Vakio venoilla, 40mm lortoilla ja marteliuksen "lelu" pakosarjalla saatiin takapyörille muistaakseni n.90hp... :oops: :shock: :shock:

Venäläistä nokkaa kannattaa haeskella...., voin yrittää kysyä tolta meidän "päämekatsulta" jos se sattuis tietämään, mistä helpoiten löytyis..

Lähetetty: 19.8.2005 12:52
Kirjoittaja ladaracing pori
saisko jonkulaista kuvaa tuosta vivusto virityksestä ?[/quote]

Pistän kuvia sulle s-postilla kun käyn tallilla napsimassa niitä.
Jotain näkyy tuolla galleriassakin meitin sivuilla. 8)

Lähetetty: 19.8.2005 12:54
Kirjoittaja ladaraider
joop, Tässä yksi kuva, ja tässä toinen kun painan kaasun pohjaan.

Lähetetty: 19.8.2005 12:56
Kirjoittaja Jankos
Kaasuvaijerimuutos olisi muuten kaikista helpoin tehdä 1,7 ruiskun polkimella. Siinä kun on vakiona jo varppi, niin siihen helpointa väkerrellä.

Lähetetty: 19.8.2005 15:41
Kirjoittaja Team perseauki racing
kiitoksia kuvista täytyy kokeilla väsätä vivustoo ens viikolla... jossain vaiheessa olis meininki muutaa vaijerille.(heti kun rikastuu)

Lähetetty: 20.8.2005 15:55
Kirjoittaja micco
mickey-69 kirjoitti:Mattilan Kapa vaikuttaa Tervakoskella...., mm. aikanaan tehny Kuukan Escoon kannet..., ja velipojan eli Saken kiihdytyspyöriin... Sillä on joku paja siellä Tervakoskella....., kunpa muistaisin sen nimen.. :roll: :roll:
Lienee sama Mattila kuka teki mun mopoon kannen. Teoreettiseksi virtaukseksi saatiin 11 millin nostolla 230 heppaa joten jälki on varmaankin erinomaista mutta aikaakin operaatioon kului 13kk :shock: Ei siis kannata kovin kireällä aikataululla puuhaan lähteä...

Lähetetty: 28.8.2005 20:43
Kirjoittaja Team perseauki racing
ladaraider kirjoitti:joop, Tässä yksi kuva, ja tässä toinen kun painan kaasun pohjaan.
muuten hyvä idea tuo vivusto mutta ei toimi kun mulla on imusarja vähän erilainen... eli vielä ideoita kaivaitaan, tänää tohkeilin jonkun aikaa mutta mitään hyvää opputulosta en saanut aikaan. pitäs kait ruveta harkitsemaan vaijeria

Lähetetty: 29.8.2005 20:54
Kirjoittaja larbatzi
kuinkas näille ralli kuskeille kävi tuolla vilppulassa ??
Muutaman ladan lähdön näin kolmos pätkällä (joutu varikko hommiin niin ei päässy katselee )

Lähetetty: 29.8.2005 21:38
Kirjoittaja Team perseauki racing
no saihan siihen järkevänkin vivuston aikaseks... nyt vaan rupes hirvittään että paljonko se noilla 40mm lortoilla vie katukäytössä ainetta ??
taitaa jäädä opiskelijan tuloilla enempi harraste autoks mitä ulkoiluttaa kauniina päivänä

Lähetetty: 29.8.2005 21:47
Kirjoittaja ladaracing pori
larbatzi kirjoitti:kuinkas näille ralli kuskeille kävi tuolla vilppulassa ??
Muutaman ladan lähdön näin kolmos pätkällä (joutu varikko hommiin niin ei päässy katselee )
Tuolla Vilppulan-ralli nimikkeen alla on juttua rallista. 8)

Lähetetty: 4.11.2005 17:36
Kirjoittaja ladaraider
ladaraider kirjoitti:Hömm, kaikki "tietäjät" ovat taas sanoneet tuosta minun pakosarjasta että se on liian väljä. Tiedä häntä sitten.. osaisittekos sanoa sitten mikä se on se "hyvä nokka" näin rallikäyttöön? eli ei kuitenkaan mitään ratanokkaa olisi tarkoitus tehdä joka ei toimi alle 8k rpm, vaan kompromissi siltä väliltä jolla pystyisi ajamaan. tällä hetkellä tuon kannen pitäisi olla hyvin virtaava, virtauspenkissä on käytetty ym, väittivät hyväksi, kiinni vakioventtiliit tosin, kun olen kuullut juttua että isommat eivät tahdo kestää. Puristussuhde pitäisi olla siellä reilun 11:ta paikkeilla. Nokka-akseli on 294 asteinen muistaakseni, nostoja sun muita ei nyt voi muistaa, mutta kuitenkin aika lievä nokka. Penkissä käytettiin ja tulokseksi tuli 93hp takapyöristä. Tämä oli pienoinen pettymys kun kanteen oli kuitenkin työtä ja valuuttaakin hieman upotettu, johtuneeko sitten tuosta lievästä nokasta. Kone kyllä vääntää erittäin hyvin alhaalta asti mutta viimeinen piikki puuttuu. eli lienee nokan etsintä edessä.

edit. en siis havittele noita teidän 180hp:n lukemia, mutta "hieman" enemmän olisi kiva saada.
Noniin, nostelempa tätä vanhaa topikkia ylös. Elikkäs nyt on nokka-akseli vaihdettu jyrkempään ja käytetty tehopenkissä. Tulokseksi tuli 125hp takapyöristä @ 6500Rpm, ei minusta mitenkään huonosti pelkällä nokan vaihdolla :). Kiitoksia vaan ladakerhon väelle, oikeassa olitte että nokka oli liian tukkoinen. Kyllä nyt kelpaa ensitalven jäitä odotella.

Lähetetty: 4.11.2005 19:36
Kirjoittaja ladaracing pori
Niin pienestä se on joskus kiinni,hyvä että löytyi heposia helposti lisää.
Taitaa olla aikalailla erimmoinen ajettava nyt?? 8)
Ton heppamäärän lisäyksen huomaa jo persuksissa :lol: :lol: