Lähetetty: 19.8.2005 11:46
Vaijeri ilman muuta..... Mielellään tuplana... 

Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
saisko jonkulaista kuvaa tuosta vivusto virityksestä ?ladaraider kirjoitti:Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
Lienee sama Mattila kuka teki mun mopoon kannen. Teoreettiseksi virtaukseksi saatiin 11 millin nostolla 230 heppaa joten jälki on varmaankin erinomaista mutta aikaakin operaatioon kului 13kkmickey-69 kirjoitti:Mattilan Kapa vaikuttaa Tervakoskella...., mm. aikanaan tehny Kuukan Escoon kannet..., ja velipojan eli Saken kiihdytyspyöriin... Sillä on joku paja siellä Tervakoskella....., kunpa muistaisin sen nimen..![]()
muuten hyvä idea tuo vivusto mutta ei toimi kun mulla on imusarja vähän erilainen... eli vielä ideoita kaivaitaan, tänää tohkeilin jonkun aikaa mutta mitään hyvää opputulosta en saanut aikaan. pitäs kait ruveta harkitsemaan vaijeria
Tuolla Vilppulan-ralli nimikkeen alla on juttua rallista.larbatzi kirjoitti:kuinkas näille ralli kuskeille kävi tuolla vilppulassa ??
Muutaman ladan lähdön näin kolmos pätkällä (joutu varikko hommiin niin ei päässy katselee )
Noniin, nostelempa tätä vanhaa topikkia ylös. Elikkäs nyt on nokka-akseli vaihdettu jyrkempään ja käytetty tehopenkissä. Tulokseksi tuli 125hp takapyöristä @ 6500Rpm, ei minusta mitenkään huonosti pelkällä nokan vaihdollaladaraider kirjoitti:Hömm, kaikki "tietäjät" ovat taas sanoneet tuosta minun pakosarjasta että se on liian väljä. Tiedä häntä sitten.. osaisittekos sanoa sitten mikä se on se "hyvä nokka" näin rallikäyttöön? eli ei kuitenkaan mitään ratanokkaa olisi tarkoitus tehdä joka ei toimi alle 8k rpm, vaan kompromissi siltä väliltä jolla pystyisi ajamaan. tällä hetkellä tuon kannen pitäisi olla hyvin virtaava, virtauspenkissä on käytetty ym, väittivät hyväksi, kiinni vakioventtiliit tosin, kun olen kuullut juttua että isommat eivät tahdo kestää. Puristussuhde pitäisi olla siellä reilun 11:ta paikkeilla. Nokka-akseli on 294 asteinen muistaakseni, nostoja sun muita ei nyt voi muistaa, mutta kuitenkin aika lievä nokka. Penkissä käytettiin ja tulokseksi tuli 93hp takapyöristä. Tämä oli pienoinen pettymys kun kanteen oli kuitenkin työtä ja valuuttaakin hieman upotettu, johtuneeko sitten tuosta lievästä nokasta. Kone kyllä vääntää erittäin hyvin alhaalta asti mutta viimeinen piikki puuttuu. eli lienee nokan etsintä edessä.
edit. en siis havittele noita teidän 180hp:n lukemia, mutta "hieman" enemmän olisi kiva saada.