1600sl turbotus
Joo kyllä koni special on säädettävä, hiluxiinkin pistin semmoset eteen niissä säätö tapahtuu varsi kaikkein ulommassa asennossa ja pientä nappia painaen vartta kääntämällä säätö oli muistaakseni 5 portainen. Ladaan sopivat koneista ei ole kokemusta. Hiluxissa ne ainakin toimivat loistavasti, joten luultavasti ladassakin. Bilstein on mielestäni suunnattu enemmän soralle ja muuhun epätasaiseen maastoon kuin koni.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kuten moni jo tietää ahveniston reissulla hajosi turbo ja jäi rata ajo vähäiseksi, joten ostin "uuden" vähän isommalla ahto siivellä varustetun toyota ct20 ahtimen. Nyt on taas voimaa ja kytkin luistaa aivan mahdottomasti. Ahdot nyt 1.3bar.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kyllä nyt vastustaa uusi turbo toimi ilmeisesti liian hyvin ja taisi joku mäntä tykätä huonoa, joutokäynti lopunkin kateissa ja huohottaa normaalia enemmän. ei tosin mielestäni niin paljoa että käynti sen takia pitäisi heikentyä joten saattaa olla ventiilikin sökö.
Nyt pitäisi sitten keksiä mitä hiluja koneeseen laittaa, kuplan mahlet olis varmaan männiksi hintalaatu suhteeltaan hyvät mutta niissä on lakikorkeus aika pieni joten pitää ettiä pitemmät kiertokanget.
Nyt pitäisi sitten keksiä mitä hiluja koneeseen laittaa, kuplan mahlet olis varmaan männiksi hintalaatu suhteeltaan hyvät mutta niissä on lakikorkeus aika pieni joten pitää ettiä pitemmät kiertokanget.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Polttoaineen syöttö ei ole täysin kunnossa mutta ei kyllä sen takia mitään riko, seokset jossain välillä aivanliian rikas - pelkkä pensa. eli lambda jännite ei käy juuri koskaan alle 900mv. Sytkä on hiukan myöhäisellä ihan varmuustekijänä. Turbo vaurio johtui pää asias loppuunkuluneesta turbosta jolla on joskus ajettu datsun 140y koneella pellolla ilman ilmansuodatinta, ja hetken ilman öljyjäkin joten se oli ennustettavissa. Se että kone käy huonosti johtui pää asias siitä että cooleri oli täynnä öljyä joka oli tullut huohottimesta, puristuspaineet 1: 10, 2: 4, 3:9, 4:9, eli 2 sylinterissä on jotain vikaa luultavasti vakiomäntä ei tykänny ahdoista kun ne kävi hetkellisesti jopa yli 1.5.
Selailin mahlen mäntä luetteloa ja jos oikein ymmärsin niin, ladan männän laki korkeus on 38mm ja tappi 22mm korkeus77 ja halkaisija 79mm kuppi vai venttiilikolot 6.9mm. Kuplassa laki korkeus 39.4mm tappi 22m korkeus 82.4 ja halkaisija 85.5mm tasapäinen, eli ei taida sopia tai ainakin pitäis lyhentää kun menee vakiokin ala asennos läheltä kampiakselia, mutta sitten mikä volkkari tämä on 1.7 kone joka on 75 heppainen valmistettu vuosina 78-82 ja mahlen luettelo tuntee nimellä (Iltis, cross country vehicle) mitat laki 38.5 tappi 22 korkeus 68.5 ja halkaisijaa saa välillä 79.51-80.51 ja päässä vielä 6.5mm syvä kuppi, tilausnumero tuole pienimmälle 0295800. vaikuttais hyvältä pienestä koosta päätellen aika köykäinenkin eli kestää kierroksiakin.
edit: näyttäisi samaa mäntää olevan dodge1.7(omni,024) plymounth1.7(horizon)? onko jenkit muka tehny 1.7 litrasia neloskoneita? jos tuo olis joku ilmajäähdytteinen kone niin se luultavasti olis samaa kestävää laatua ku kuplan männät mutta ei taida olla.
Selailin mahlen mäntä luetteloa ja jos oikein ymmärsin niin, ladan männän laki korkeus on 38mm ja tappi 22mm korkeus77 ja halkaisija 79mm kuppi vai venttiilikolot 6.9mm. Kuplassa laki korkeus 39.4mm tappi 22m korkeus 82.4 ja halkaisija 85.5mm tasapäinen, eli ei taida sopia tai ainakin pitäis lyhentää kun menee vakiokin ala asennos läheltä kampiakselia, mutta sitten mikä volkkari tämä on 1.7 kone joka on 75 heppainen valmistettu vuosina 78-82 ja mahlen luettelo tuntee nimellä (Iltis, cross country vehicle) mitat laki 38.5 tappi 22 korkeus 68.5 ja halkaisijaa saa välillä 79.51-80.51 ja päässä vielä 6.5mm syvä kuppi, tilausnumero tuole pienimmälle 0295800. vaikuttais hyvältä pienestä koosta päätellen aika köykäinenkin eli kestää kierroksiakin.
edit: näyttäisi samaa mäntää olevan dodge1.7(omni,024) plymounth1.7(horizon)? onko jenkit muka tehny 1.7 litrasia neloskoneita? jos tuo olis joku ilmajäähdytteinen kone niin se luultavasti olis samaa kestävää laatua ku kuplan männät mutta ei taida olla.
Viimeksi muokannut Turbiini, 12.5.2004 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
mäntä tosiaan oli halki
sama toisesta suuntaa
Onneksi lohkossa ei näy jälkiä, kuvissa ei kovin selvästi näy nuo haljenneet rengasvälit mutta ne käsin koitettaessa ne selvästi heiluvat mutta eivät suostu putoamaan tiloistaan.
sama toisesta suuntaa
Onneksi lohkossa ei näy jälkiä, kuvissa ei kovin selvästi näy nuo haljenneet rengasvälit mutta ne käsin koitettaessa ne selvästi heiluvat mutta eivät suostu putoamaan tiloistaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Riippuu vähän kuorma-autosta mutta mun ykskutoseen koneeseen puhaltaa henkeä ahdin jota käytetään esim. ZIL 5301:ssä.Jooseppi kirjoitti:Mahtaisiko kuorma-auton turbo toimia normaalissa 2.0 koneessa? Olisi tiedossa yksi jonka saisi ilmaiseksi. Siinä ei kai edes ole hukkaporttia. Kuinkahan kävisi jos sitä koittaisi oman ladan TC koneeseen? Jaksaakohan se edes lähteä pyörimään? Ja saako sillä ollenkaan ahtoja koneeseen?
http://www.vif2.ru/users/sovavto/zil/5301ma.jpg