Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
pressa
Viestit: 10492
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja pressa »

Neklapartsissa Tampereella voi olla, tai sitten idänkäviät...
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kaapaista löytyy polttoainepumpun korjaussarja ja tarjosinkin juuri YVllä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kaapaista löytyy polttoainepumpun korjaussarja ja tarjosinkin juuri YVllä.
Kuten sanottua, kaupat tuli kunhan on palkka tilillä :lol:
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Olen tässä koettanut miettiä mikä olisi järkevä lähestymistapa tähän projektiin. Nyt alkaa näyttää siltä, että tavoitteeksi voisi ottaa että auton saisi siistin näköiseksi ja muutamaksi vuodeksi ajokuntoiseksi. Ei näillä taidoilla, rahoilla, tiloilla ja ajalla kannata liian suuria tavoitteita ottaa, mutta turha on ihan juosten kustenkaan tehdä sellaista että menee vuoden päästä paaliin. Jos tuon haluaisi oikeasti vimpan päälle rakentaa, niin resursseja pitäisi olla aiiiivan toisella tavalla, niin mukavaa kuin se olisikin jos olisi mahdollista. Tavoitteeksi siis otetaan, että se näyttää siistiltä, läpäisee katsastukset ja sillä uskaltaa lähteä muuallekin kuin lähikauppaan. Museorekisteröinneistä ei ole puhettakaan, sitä ennen auto pitäisi rakentaa melkoisen uusiksi. Lisäksi tarkoitus on, että sen parin kolmen neljän vuoden päästä auto ei ole ratkaisevasti huonommassakaan kunnossa kuin nyt.

Onhan sitä projektia siinäkin...

Jos olisi edes jonkinlainen talli ja edes vähän rahaa niin olisihan tämä helpompaa :D Muutaman kympin budjetilla ja taloyhtiön parkkipaikalla työstäminen on vähän mitä on. No, ehkä sitä vielä tämä opiskelijan arki joskus muuttuu työssäkäyvän arjeksi. Työssäkäyvillähän sitä rahaa tunnetusti on aivan simona :lol:
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Remontit tuppaavat leviämään käsiin ja paisumaan vaikkei hirmuisia suunnittelisikaan.

Hyvä perustavoitehan on että auto saadaan ajokuntoon ja saadaan katsastettua. Sitten kun pääsee rallaamaan niin siinäpä sitä näkee mitä kaikkea muuta huvittaa ja tarvii tehdä. Tuon ikäisessä on jo käyttiksenäkin ihan tarpeeksi tekemistä.

Olikos tämä liikenteessä tällä hetkellä? Näkee taas tästäkin kysymyksestä sen, miten hyvin sitä muistaa lukemastaan mitään ja sen että kiva on kirjoittaa muttei osaa lukea. Tarkoitan itseäni tällä.

Näyttihän tuolla ensimmäisessä viestissä viitattavan siihen, että ei ole ajossa. Luinkohan oikein?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Juuei ole ajossa. Viimeksi on katsastettu varmaan 2008.

Tässähän on vähän ongelmana sekin, että opiskelijana ei oikein ole varaa pitää kahta autoa ja minulla on kuitenkin käyttöautokin, josta en aio luopua. Jos Larpan henkiin saa herätettyä, niin mitäs sitten? Tietysti sitä voisi kauneimman kesän pitää ajossa, mutta ei minulla oikein ole varaa pitää kahta autoa jatkuvasti vakuutettuna ja verotettuna. Eikä ole tallipaikkaakaan jossa sitä saisi seisotettua sen aikaa kun se ei ajossa ole. Noh, se on ehkä sen ajan murhe...
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eipä tässä allekirjoittaneellakaan ole varaa tai mitään järkeä pitää kahta autoa ajossa yhtä aikaa. Autoja otetaan ja poistetaan toistaiseksi tieliikennekäytöstä sen mukaa millä autolla ajellaan. Poisto 4e ja käyttöönotto 4e Trafin sähköisen palvelun kautta.

Mitään vakuutusmaksuja tai veroja ei makseta silloin kun auto on poissa tieliikennekäytöstä. Tämänhan useimmat tietysti tietavätkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eipä tässä allekirjoittaneellakaan ole varaa tai mitään järkeä pitää kahta autoa ajossa yhtä aikaa. Autoja otetaan ja poistetaan toistaiseksi tieliikennekäytöstä sen mukaa millä autolla ajellaan. Poisto 4e ja käyttöönotto 4e Trafin sähköisen palvelun kautta.

Mitään vakuutusmaksuja tai veroja ei makseta silloin kun auto on poissa tieliikennekäytöstä. Tämänhan useimmat tietysti tietavätkin.
Ai se on niinkin halpaa. No sittenhän ei ole suuri tappio vaikka joutuisi muutaman kerran vuodessa puljailemaan seisontaan ja ajoon ja ajoon ja seisontaan. Kiitoksia tästä tiedosta, taas viisastuin vähän.

Pitäisi varmaan seuraavaksi jatkaa hitsailuja, mutta ihan lähipäivinä ei taida onnistua. Jos vaikka viikonloppuna sitten, kun saa bensapumppuunkin uudet kalvot. Mielenkiintoista muuten nähdä kuinka v-mäiseksi katsastusinssi mahtanee heittäytyä jos/kun sinne asti päästään, kun kyllä tuolta nyt oikein kunnolla sorkkimalla löytynee meisselin mentävä rako noista allekirjoittaneen helmakotelonpaikkailuista kun ei sieltä päässyt millään joka paikkaan kunnolla käsiksi. Jostain pellintaitoksen päädystä varmasti mahtuu alle työntämään jos oikein yrittää. Pääosin on kyllä yhtenäistä saumaa. Tai saumaa ja saumaa, lähinnä räkätäplää ihan vieri vieressä :lol:
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Noniin, ei mennyt taas niinkuin Strömsössä. Olin varautunut hitsailemaan viikonlopun ahkearasti ja menin hakemaan eräänkin järjestön konetta lainaan, jolla olen hitsaillut. Kone oli mystisesti hävinnyt ja selviteltäessä todettiin että edellinen lainaaja oli pitänyt sitä nyt kolme viikkoa kun sitä saa päivän pitää. Loistavaa. Lupasi kuitenkin palauttaa sen jo keskiviikkona, joten jäi sitten hitsailematta.

Vaihdoin sitten bensapumppuun kalvot, säätelin kaasutinta ja ajattelin. Katsastusaika tällä päättyy syyskuun loppuun, joten jos saisi syyskuun loppuun mennessä käytettyä tuota katsastusmiehen arvioitavana. Jos sen saisi vielä leimattua ennen talvea, niin ensi kesänä sillä saisi ajaa! Oli se sitten ruma tai kaunis.

Tuo kaasutinpuoli minua vieläkin hiukan surettaa. Vetää ihan hyvin, mutta savuttaa niin pirusti. Ei juurikaan tyhjäkäynnillä, mutta kun polkaisee niin melkoinen vaaleanharmaansininen pilvi pölähtää. Puhalsi jopa muutamia savurenkaita :D PItäisi päästä varmaan pakokaasuanalysaattorilla noita säätämään. Pyörittelin seosruuvia pirusti kiinnipäin ja tuntui että käynti parani ja nopeutui ja tasoittui. Jossain vaiheessa auto kävi oikein nätisti mutta ei oikein sietänyt kaasuun koskemista ollenkaan. Pistin vähän rikkaammalle ja tyhjäkäyntikierroksia isommalle ja tilanne parani. Jotenkin on silti epämääräisen tuntuista tuo säätely. En sitten tiedä onko vika autossa, miehessä vai molemmissa. Melkoisen hehtaaripyssyllä sitä oikeaa seosta ja määrää nyt silti haetaan.

Uskoisin, että ruosteiden puolesta saattaisi mennä jo läpikin katsastuksesta näillä hitsailuillakin. Jarrut ja iskarit ovat suuria kysymysmerkkejä. Päästöpuoli lienee aika pahassa jamassa tuosta savutuksesta päätellen... en sitten oikein tiedä miksi. Tietysti vanhat bensatkin voivat asiaan vaikuttaa. Kaasari on keväällä purettu ja putsattu heikohkolla asiantuntemuksella.

edit:nonimmprkl. Nyt otin vielä iltavuoron ja hieroin säätöjä ja testailin ja kuuntelin ja kokeilin ja ei se tainnut täysin hukkaan mennä. Aluksi aaltoili, sammuili, savutti, ei vetänyt... ja nyt käy nätisi karvan alta 1000 rpm, käynnistyy hyvin ja vetää hyvin. Savutuskin on todella paljon maltillisempaa.. pieni pölläys tulee kun kaasun polkaisee pohjaan, mutta eikös tuolloin 80-luvun puolivälissä tullut kaikista? Vai..? :D Tyjäkäynnillä ei näy minkäänlaista savutusta. Ehkä tuosta vielä auto saadaan.

Seuraava peliliike voisi olla saattaa auto ulkoisestikin edes jonkinlaiseen kuntoon niin saisi uskoa projektiin. Jos yritän joka ikisen pienen ruosteläiskän saada täydelliseen kuntoon tänä kesänä, aika loppuu. Ennen kuin ne on laitettu kuntoon ei kannata ylimaalata. Ennenkuin auto on yksivärinen siihen on vaikea suhtautua edes melkein vakavasti. Nythän se näyttää täydeltä romulta. Katsastusta estävät ruostevauriot on nyt paikattu, ainakin uskon niin. Seuraavaksi voisin pestä koslan parhaani mukaan (Turtle Wax autoshampoolla) ja vetäistä vahan pintaan. Voisi vaikka ostaa jotain oikein tiukkaa hiovaa vahaa. Tämän jälkeen hankin mahdollisimman oikean väristä spraymaalia ja alan vetää punaiseksi noita harmaita ruttoläiskiä. Ei siitä varmasti kaunis tule, mutta jos sen nyt saisi edes jonkinnäköiseksi että vaikkapa sadan metrin päästä näyttäisi yksiväriseltä. Samaten sisusta pitäisi siivota. Tämän jälkeen voisi jo alkaa nähdä unta että lähtisi sitä leimalle tarjoamaan. Ikävä kyllä jarrut ja iskarit taitaa saada tarkastettua vasta siellä... samoin kuin päästöt, koskapa ei tuolla saa ajaa edes huolttarille mittauttamaan ennenkuin se on katsastettu. Iskarit tuntuivat kulmien tuuppimismittauksella ihan mahdollisesti toimivilta. Jarruja pitää herkistellä muutamalla oikein kunnon jarrutuksella ennenkuin niistä kannattaa mitään sen suurempaa murhetta ottaa. Eihän niitä ole vuosiin käytetty kunnolla. Ajotuntuma muutenkin on aika mielenkiintoinen tällä hetkellä, mutta se johtunee pitkälti mm. tyhjähköistä renkaista. Takakontissa odottaa Melber-kierros sitä että niihin hakisi sisärenkaat ja laittaisi alle.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Pientä välipäivitystä.

Nyt on hitsailtu etunurkkiin puuttuvat palat. Melko konstikkaan muotoinen käikäle on kyseessä, eli ihan uuden veroinen ei tullut. Pitänee hiukan pakkeloida.

Samalla hitsasin etulokasuojaan konepellin viereen palasen, aikaisemmin olin joskus hionut sen reikäiselle pellille ja vetänyt pakkelit ja maalit päälle. Ei kestänyt :D En tiedä kestääkö nytkään ikuisesti, mutta jos nyt edes jonkun vuoden. Huonot suoritukset uusitaan... Lisäksi hioin lokasuojan kukkivan kohdan pellille ja totesin siinä pienenpienen läpireiän ja melkoista kuoppautumista. En tiedä riittääkö nyt paukut alkaa hitsaamaan enää siihen, vai vedänkö vain paksun sinkkimaalikerroksen päälle ja kotelonsuojat taakse ja palaan asiaan paremmalla ajalla. Jos sen ilmatiiviiksi saisi niin voisi se kai kestääkin.

Ostin Motonetistä punaista pohjamaalia ja punaista sprayta, että saisin auton edes jonkinlaisen näköiseksi ennen ylimaalausta, jonka kanssa ei ehkä kannata kiirehtiä. Jumankauta, osuikin väri aika hyvin kohdilleen. Esimerkiksi toisen puolen takalokasuojan maalausta ei juuri erota vaikka katsoisikin. Ongelmia hiukan aiheuttaa se, että auto on maalattu joskus puolestavälistä alaspäin uusiksi, ja sävy on juuri sen verran erilainen että sen huomaa, mutta paremmin sopivaa maaliakaan en löytänyt eli molemmat osat menevät samalla sävyllä. No, ei voi mitään, ei se kuitenkaan kovin pahalta näytä. Alaosaan tuo väri tuntuisi paremmin passaavan kuitenkin.

Linjasin korkealentoisiksi tavoitteiksi tälle kesälle seuraavanlaista. Auton pitäisi olla ennen talviunia kolmea asiaa:
-suhteellisen ruosteeton
-katsastettu
-punainen.

Suhteellisen ruosteeton tarkoittaa, että varastossa odottavia ruosteettomampia mutta väärän värisiä takaluukkua ja kuskin ovea en ala tänä syksynä vaihtamaan, koska silloin tavoite 3 epäonnistuu. Nuo ruosteiset ja lommoiset saavat siis välttää tämän syksyn, katsotaan sitten ylimaalauksen yhteydessä uudestaan. Kuitenkin tavoite olisi että autossa ei olisi muuten mätiä kohtia eikä kukintaa. No sen verran tingin että yhden kohdan pohjasta hitsaan tai hitsautan jossain, missä auton saa nosturille. En *erkele ala pihalla sieltä työstämään. Tuo etulokasuoja saattaa olla toinen missä joudun tinkimään ruosteettomuudesta, mutta sen korjaaminen on myöhemminkin pikkujuttu.

Katsastus on kunnianhimoinen tavoite, mutta en kyllä tällä hetkellä tiedä miksi tuo ei menisi läpi. Tuskin se menee, mutta hylkäyksen aiheuttavia vikoja ei ole tiedossa. Haetaan vikalista ja katsotaan tilannetta uudestaan.

Punainen tarkoittaa sitä, että autosta maalataan nuo harmaat pohjamaaliläiskät punaiseksi, jotta sillä kehtaa ajaa muutenkin kuin yöllä naamari päässä maaseudulla.

Talveksi kosla näillä näkymin joutuu taas ulos taivasalle. Voisi viritellä jonkinlaisen peitteen sille päälle, ettei aivan säiden armoilla ole. Tallipaikkaa kun ei oikein taida vieläkään olla tiedossa...

Jos kaikki menee hyvin, ensi keväänä olisi ajokuntoinen Lada 2107 parkkipaikalla odottamassa ja voisi tehdä vielä pientä meikkailua ja ehkä sen ylimaalauksen. Tekniikan kanssakin varmaan pientä tekemistä vielä riittää, mutta kyllä se nytkin käynnistyy, toimii, kulkee ja pysähtyy kuitenkin.

Mutta nyt jatkamaan maalauksia... ettei ihan haaveiluksi mene :lol:

Ai niin, kierroslukumittari pimeni. En ole yhtään tutustunut aiheeseen, joten viasta ei ole mitään tietoa. En edes tiedä minkälainen systeemi on kyseessä.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jos peitteen laitat, niin sen alla kannattaisi rakentaa joku kehikko. Jos peite makaa pinnan päällä siitä on enemmän haittaa kuin pelkästä lumi, jää ja vesivaipasta. Alla muhii aina kosteutta ja kaikkea muuta. Muista ainakin jättää ikkunat hiukan auki laitat sitten peitettä tai et. Varsinkin peitteen kanssa saadaan mahtavat homehtumat sisätiloihin jos ikkunat eivät ole auki. Pakkanen on hyvä kuivattaja. No, tästä onkin jauhettu palstakilometreittäin tuolla muualla.

Itse voisin sanoa, että kaikki peittelyt minulla ovat tuottaneet enemmän harmia kuin hyötyä. No, UAZ Capriolet pysyy hyvänä kun siihen rakentaa telineet ja laittaa Rekkapressun katoksi. Rekkapressuilla olen niitä peittelyjä tehnyt ja paljon on harmiakin niistä ollut. Esim. NappisCombin kattoon tuli mahtava lommo kun rakentelin kehikon ja vedin päälle rekkapressun. Sattuikin runsasluminen talvi ja poikittainen tuki painoi katon poikittaissuunnassa lommolle. Painuma oli aika syvä. No, suuren osan siitä sai ponnautettua ylös, mutta reunoihin jäi lommot.

Eli peittelyjen kanssa kannattaa miettiä tarkoin. Joku kevytpeite on pelkkä tuhoväline, kun se jäätyy kiinni maaliin ja kaikkiin osiin. Siellä sitten vasta sisällä muhitaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Juu, pitää vielä miettiä. Tallipaikankin saattaisi ehkä saada järjestettyä, mutta se on vielä hyvin epävarmaa. Jos on puoli-ilmaisia tallipaikkoja tiedossa, niin saa ilmoitella. Katosta on paha alkaa rakentamaan kun auto on taloyhtiön parkkipaikalla.

Kierroslukumittari heräsi uudestaan henkiin, en tiedä mikä sitä mahtoi riivata. Toinen mielenkiintoinen juttu on, että kaasuvivun kaasariin kiinnittävä 11mm mutteri oli lähes irti ja vipu oli päässyt luiskahtamaan pois paikaltaan. Kun sen kiristi takaisin kiinni, oli tyhjäkäynti luokkaa 2500 rpm. En ehtinyt enää paremmin asiaan tutustumaan, mutta mielenkiintoinen tapaus. Pitää vielä katsoa että kaikki osat ovat paikallaan ja että kaasuläppä sulkeutuu kunnolla. Toivottavasti mitään ei ole päässyt väärään asentoon ja vääntymään rikki tms...

On muuten takahelma aika pahasti mätä, sieltäkin joutuu hitsailemaan. Onneksi paikka on sellainen, ettei se ihan kauheasti näy. Hiukan ikävästi on tuo peltireunus hapertunut, voi olla hankala saada taiteltua sen näköinen uusi osa siihen että olisi suurin piirtein suora ja muutenkin siistin näköinen. Yksi vaihtoehto olisi tehdä reilusti liian pitkä ja leikata Dremelillä muotoon kun se on paikallaan, saisi ainakin suoran ja siistin reunan. En totta puhuen tiedä tuleeko tuolle tänä kesänä enää mitään tehtyä, mutta voisihan sitä yrittää. Kuun lopulla alkaa taas opinnot, ja silloin ei pahemmin vapaa-aikaa ole. Töiden jälkeen vielä ehtiikin, mutta kouluaikana on joka helvetin ilta jotain mukavaa näpräiltävää muutenkin.

Kuva tuosta takapäästä:
Kuva
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ei vaikuta Kotiutukseen saati katsastukseen. Leikkele tasaisesti takahiekkapellin alaosasta peltiä pois. Siihen sitten vaikka kevyt taivutus ulospäin niin kukaan ei tiedä että sieltä jotain puuttuu.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Ei välttämättä hassumpi ajatus.

Kävin äsken hiukan kaupolla ja mukaan tarttui mm. koritinaa, pohjustetta ja juotoslamppu tai miksi tuota kaasutohoa nyt nimittäisi. Kaikkea pitää kokeilla ja onhan tässä keskimääräistä eliniän odotetta katsellessa aikaa opetella vielä yli viisikymmentä vuotta :lol: Yksi sopiva harjoittelukohtakin olisi tiedossa kun pääsee suurin piirtein vaakasuoraa peltiä tinaamaan. Saas nähdä... Komeaahan se olisi jos sen onnistuisi oppimaan, ja on sitä kai vaikeampiakin asioita tullut opeteltua.

Tuota PöyhöinKuusaaltan ajatusta pellin leikkaamisesta kylmästi pois voisi harkita. En tiedä jääköhän se sitten typerän näköiseksi. Pitää mallailla asiaa kun pääsee autoa katselemaan, mutta kiitän ehdotuksesta joka tapauksessa.
Viimeksi muokannut jonir, 9.8.2011 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Olen hieman tarkka noiden minun uudelleenimeämisien kanssa. Jos et viitsi käyttää nimimerkkiä tai minun omaa nimeäni niin jättänet käyttämättä.

Koritinat ovat varmaan kivoja. Tinattava kohta olisi ehkä hyvä hapettaa eli hapottaa kunnolla ennen tinaamiseen ryhtymistä. Ja kovia happojahan ei ihan Motonetistä saa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin