Kokemuksia -99 Puntosta

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Näköjään oli ilakointi liian aikaista, lorisee taas.. :( Lämppäri ei vuoda, mutta moottorin oikeaa reunaa peittää vihertävä vuoto vana :(
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tyhmä kysymys, tuo kun vuotaa termostaatin kohdalta näköjään ihan "mukavasti" niin kannattaako laittaa ollenkaan uutta paperitiivistettä jos meinaan tiivistää tuon Loctite 5699 mömmöllä joka on Loctiten paras vaihtoehto glykolin kanssa..?? :roll:

Eli pelkkää Loctitea vai paperi + molemmin puolin paperia tuota loctitea?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

mikko853 kirjoitti:Tyhmä kysymys, tuo kun vuotaa termostaatin kohdalta näköjään ihan "mukavasti" niin kannattaako laittaa ollenkaan uutta paperitiivistettä jos meinaan tiivistää tuon Loctite 5699 mömmöllä joka on Loctiten paras vaihtoehto glykolin kanssa..?? :roll:

Eli pelkkää Loctitea vai paperi + molemmin puolin paperia tuota loctitea?
Mielestäni pelkkää Loctitea.Eihän pikaliimallakaan liimatessa liimakeroksen paksuudella ole mitään tehostavaa merkitystä,vaan että pinnat ovat puhtaat ja toisiinsa sopivat.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Laitoin termariin pelkästään uuden paperitiivisteen kun tuo loctite pitäisi laittaa yli +5c lämpötilassa eikä talliin päässyt. Syylärin muovinen ilmausruuvi sanoi sitten naps kun järjestelmää koitti ilmata.. johan tuolla oli -1c, ei italialainen muovi kestä :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

mikko853 kirjoitti:Laitoin termariin pelkästään uuden paperitiivisteen kun tuo loctite pitäisi laittaa yli +5c lämpötilassa eikä talliin päässyt. Syylärin muovinen ilmausruuvi sanoi sitten naps kun järjestelmää koitti ilmata.. johan tuolla oli -1c, ei italialainen muovi kestä :lol:
Pihdeillä sai tuonkin kiristettyä paikoilleen, poikki meni siis vain tuo osa josta sormineen saa käännellä. Puusilmä löysi jopa toisen ilmausruuvin joka nimenomaan on lämppärin letkussa.. siellähän se vika olikin kun ei moista ollut aiemmin huomannut :lol: Eipä ole viikkoon lorissut :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

176700km: Vaihdettu TB Diamond + suodatin, ilmansuodatin, venttiilikopan tiiviste, tulpanjohdot, takavalon polttimo ja termostaatti. Termostaatin tiivistin nyt tuolla Loctiten moottorisilikonilla kun paperitiivisteet alkavat jostain syystä vuotamaan parin viikon jälkeen. Termarin vastapinta on kyllä hieman rosoinen, millälie taltalla edellinen omistaja poistanut tiivisteen jämiä :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Itse olen joissakin laippaliitoksissa käyttänyt paperitiivisteen molemmilla puolin loctiten mitävaan tippoja. (esim kiinnitys, laippatiiviste, kierrelukite). Aina on pitänyt, oli kyseessä öljy tahi glygoli. Nuohan on sellaisia tököttejä että kuivuu vasta hapettomissa oloissa/kuumalla. Yhdestä mopon moottorista onnistuin öljyvuodon korjaamaan (siis lohkojen välistä tuli öljyt pihalle) silleen että käänsin mopedin "katolleen" ja präcleenillä putsailin vuotokohdan. Valutin laippojen väliin vuotokohtaan loctiten oisko ollu kiinnitystippoja, kuumailmalla lämmittelin ja aine koveni. Vuoto loppui ilman moottorin purkamista.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mush »

Minä olen vanhan kunnon permatexin kannattaja, siis sen iänikuisen vanhan sivellinpurkissa olevan ruskean tökötin. Toimii paperitiivisteiden kanssa ja ilman. Purkki kestää käyttökunnossa kuivumatta pilalle vuosia.

Juuri tuollaiseen termarin laippaan oiva aine, oli paperitiiviste tai ei. Helppo annostella, eikä siitä tursua mitään ylimääräisiä kökköjä kiertoon kuten silikoneista saattaa.

Tätä tuli aikoinaan käytettyä VW:n ilmajäähyn lohkonpuoliskojen tiivisteenä, siitä tuo on jäänyt käyttöön.

Olisikohan se nyt tämä tuote sitten:
http://www.permatex.com/products/Automo ... ealant.htm

Tuo nykyisen minulla käytössäolevan purkin ikä lähenee jo varmaankin kymmentä vuotta, ei etiketistä ole paljoa jäljellä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ei vuoda enää jäähdytysnestettä, mutta lorisee kuitenkin :lol: Lisäksi vuotaa öljyä tuosta puolapaketin juuresta, kävin siihen hakemassa uuden tiivisteen, vaihdan kahden viikon päästä kun pääsee tallille, samalla menee vaihtoon jakohihna, kiristin ja vesipumppu.

Muutaman päivän ihmettelin oikeasta takakulmasta kuuluvaa kolinaa kuopissa, kuulosti hyvin samanlaiselta kuin entisessä satakympissäni joten pelkäsin iskarin yläpään luovuttaneen.. Ei vaan löytynyt vikaa mistään vaikka kaikkea tutkittiin.. kunnes vihdoin huomasi että takapenkin selkänoja oli toiselta puolelta auki lukostaan.. kiinni painaminen ja kolinat loppui siihen :lol:
Noh, olipahan halpa ja helppo remontti kerrankin :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Puolapaketin tiiviste vaihdettu uuteen. Vanhat jakopäänosat irroitettu.. oli kiristin heikossa hapessa ja hihna liian löysällä, ei ollut onneksi jako pompannut.. Uuden vesipumpun laitoin kiinni, sitten aloin uutta hihnaa sovittamaan ja prkl.. ei täsmää hampaiden jako.. hihnan mitta ja leveys on kyllä samat mutta hampaat paljon harvemmassa ja tietysti sunnuntai ettei mikään paikka ole auki.. sinne jäi fiat tallille nököttämään, pitää huomenna hakea oikeanlaiset osat, tuota 1.1 moottoria kun on 104 ja 125 hampaisella hihnalla niin tietty tuli ne väärät ostettua aiemmin :? Samaten vesipumppu pitää hommata oikeanlainen..
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

177533km, vaihdettu jakohihna + kiristin + vesipumppu + laturinhihna :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kävimpä Kärkölässä hakemassa Punton osia, lähdin konepellin äänieristettä hakemaan SX mallisesta kun tässä S karvalakkiversiossa ei moista ole, perää olenkin jo itse vuoraillut bitumilla. Samaten tarvetta oli uudelle öljyntäyttökorkille, tuo kun on kumia niin vanhasta oli rapissut palasia öljykiertoon :lol: Muuta ei olisi tarvittu, mutta samaan rahaan sai kaupanpäälle isohkon laatikollisen Punton osia niin otin sen toki kiitollisena vastaan, on mittaristoa, vilkkuja, sisustan pikkunippeliä ym :)

Äänieriste ja öljykorkki löysivätkin jo tien paikoilleen.

Tankillakin piti käydä, ~400km kaupunkiajoa sekä ~300km maantietä, kulutus mittarivirhe huomioon otettuna 5,88l / 100km.. On se kumma kun ei yli kuuden saa vaikka miten polkisi, noh, hyvä vaan, jää enempi rahoja Samaraa varten :lol:

Hyvinhän tuo muuten pelaa, ei moittimista, laturin hihnaa pitää tosin kiristää joskus kun jaksaa, vikisee tyhjäkäynniltä tuonne 1200rpm asti.. Tuota vaihdettaessa alkoi olla kiire niin en ruvennut enää yhtä laturin ruuveista sahaamaan poikki kun siitä on kierteet menneet ja rälläkällä tuonne ei sovi, laturia ei saanut hievahtamaankaan mutta uuden hihnan sai paikoilleen kun hihnapyörä oli irti.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ääneneristysmatosta jäi yksi kiinnike uupumaan, kävin miljoonalaatikon läpi ja löysin hyvin samantyylinen nippelin jostakin voortin jäämistöstä, kävin sen tökkäsemässä paikoilleen, sai mielenrauhan :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Pitikin kehuskella, tänään sai ajella kaikki lasit aivan huurussa vaikka puhallin oli kolmosella, lämppärin kenno vuotaa! Glykoli tuoksuu ja lattiamatto oli keskikonsolin alapuolelta märkä kennon alapuolelta. Tuota se lorina enteili, en vain tahtonut sitä millään uskoa kun a) kenno on harvinaisen v-mäinen vaihtaa b) kenno on 14kk vanha

Tosin kuukkeli tietää kertoa että tuo 14kk on motonetin kennolle ihan hyvä aika, monilla on paukkunut aikaisemminkin :lol:

Nyt pitää sitten miettiä laitetaanko tuonne syylärisementtiä lisäongelmia aiheuttamaan vai varaanko yhden kokonaisen päivän kennon vaihdolle, siinä kun saa purkaa koko helvatan kojelaudan irti.. Ja tietty jostain pitäisi hakea hyvä kenno, ei toista samanlaista ettei tarvisi ensitalvena vaihtaa taas :?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia -99 Puntosta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pikkuveljellä taannoin alkoi Audi 80:n lämmityslaitteen kenno vuotamaan.Hän hommas uuden,mutta myöhemmin kuuli että oli saanut se takuuseen kun Audissa siihen aikaan piti kyseisen osan kestää koko auton käyttöikä.Eipä silti minullakin se on kerran vaihdettu.
Vastaa Viestiin