Sivu 4/4

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 2.9.2012 21:27
Kirjoittaja veli samara
Minkälainen tuo 4-lapanen sintteri on ajaa kaupungissa? Ajattelin jos omaan setuppiin koittas, toinen vaihtoehto on tyytyä vakio levyyn mutta jäykempi asetelma.

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 2.9.2012 23:30
Kirjoittaja toktornivako
Jos ei massalevy pidä niin ei se sintterikään mitään ihmeitä aikaan saa ilman kunnon asetelmaa!

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 3.9.2012 7:18
Kirjoittaja elmeri racing team
sintteri levy ja lukin vakio asetelma pitää tonne 160-170 hv ja vääntöö noin 200 nm sitten alkaa luistamaan kun vaihtaa nelosta ja vitosta.näin meillä kävi.

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 3.9.2012 7:40
Kirjoittaja ziguli
Just niin. Omassa sintteri ja moposportin asetelma piti 166hv ja 246nm penkissä ihan hyvin, mut käytössä 4 ja vitosvaihteella luistaa jo vähän.

Nyt ois tulossa avarrettu kansi isommilla venoilla ja hiotulla nokalla. Myös imusarja vaihtuu. Kytkimeks tulee 215mm fiatin vauhtis ja asetelma (LUK) ja mitsubishi galantin kytkinlevy.

Ja mitä tuohon ajettavuuteen tulee niin ehdottomasti massalevy. Kyllähän tolla kovalla sintterillä ajelee kun on lähdöissä kieli keskellä suuta, mutta alkaa jo vähän tympiä jokapäiväisessä ajossa :shock:

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 3.9.2012 10:07
Kirjoittaja veli samara
OK. Onkos massalevyissä sitten eroa valmistajien välillä? tuon moposportin ostan kyllä, mutta levy pitäis vielä valita. Ja tuskin saan noin kovia vääntö lukemia 1200 koneesta irti pienillä ahdoilla. Päivitän kytkimen kuitenkin tuli vääntöä lisää tai ei...

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 3.9.2012 16:56
Kirjoittaja ziguli
Onhan laaduissa varmaan eroja. Saksalaisvalmisteinen luk on ainakin osoittautunut laadukkaaksi.

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 3.9.2012 18:00
Kirjoittaja Mazak-
Minulla oli turboladassa vauhtipyörän kulutuspinta sorvattu puhtaaksi ja uusi nivan asetelma motonetin vakio massalevyllä. Kesti ihan kohtuu hyvin peltoauto tyylistä ajoa. Viimesellä ajokerralla kun kolmonen päällä lähdettiin risteyksestä sudittaan niin rupes luistamaan. Sitte ku saatiin auto vauhtiin niin kansipahvi hajos. Ilmeisesti nelospytystä kansipahvi luistanu vesikanavaan kun en käyttäny vahvikehitsattua kantta vaikka hyllyssä sellanen onkin :?

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 3.9.2012 20:12
Kirjoittaja START
ziguli kirjoitti:Just niin. Omassa sintteri ja moposportin asetelma piti 166hv ja 246nm penkissä ihan hyvin, mut käytössä 4 ja vitosvaihteella luistaa jo vähän.

Nyt ois tulossa avarrettu kansi isommilla venoilla ja hiotulla nokalla. Myös imusarja vaihtuu. Kytkimeks tulee 215mm fiatin vauhtis ja asetelma (LUK) ja mitsubishi galantin kytkinlevy.

Ja mitä tuohon ajettavuuteen tulee niin ehdottomasti massalevy. Kyllähän tolla kovalla sintterillä ajelee kun on lähdöissä kieli keskellä suuta, mutta alkaa jo vähän tympiä jokapäiväisessä ajossa :shock:
onkos toi vauhtis mistä?
2litrasissa hiivateissahan on starttikehän halkasija isompi -> ei toimi ladan kytkinkopan kanssa.. tosta kytkimen halkasijasta vaan tuli mieleen

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 4.9.2012 7:29
Kirjoittaja ziguli
2.0tc:n vauhtipyörä jonka hammaskehä sorvattu pois ja vaihdettu ladan hammaskehä.

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 5.9.2012 17:56
Kirjoittaja START
no sithän se toimii kyllä :)

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 23.9.2012 9:06
Kirjoittaja ziguli
Noniin. Nyt olis avarrettu kansi ja uus nokka (290asteinen 11,7mm nostolla ja 110astetta nokkien välinen kulma.) Hyvin tuntuu kiertävän tuonne 7000rpm asti ja potkua on tosissaa 4000rpm ylöspäin. Alavääntö hiukan kärsi, mutta pystyy tolla vielä kadulla ajamaan. Tehoa tuli perstuntumalla huomattavasti lisää. Nyt piirtää jo kaasusta kuivalla asvaltilla kakkosella miltei kolmosellakin.. :D

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 23.9.2012 11:00
Kirjoittaja veli samara
otappa joskus jonkinlaista video materiaalia tosta sun autosta. Tuntuu potkua olevan :D

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 23.9.2012 18:21
Kirjoittaja ziguli
Joo kyllähän se ihan hyvin kulkee. Vaan alkaa tuo 1.5bar mappi loppumaan kesken.. 1,7bar käy ahdot tällä hetkellä :lol:
Videota ei valitettavasti ole laittaa. Tarkoitus olis varttimailin aika joskus koittaa..

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 24.9.2012 15:23
Kirjoittaja Mazak-
Onko siellä se fiiun vauhtis kiinni? Millä kytkimellä?

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Lähetetty: 24.9.2012 16:19
Kirjoittaja ziguli
Mazak- kirjoitti:Onko siellä se fiiun vauhtis kiinni? Millä kytkimellä?
Fiatin asetelma galantin massalevyllä.